Lambda (Oksijen) Sensörü

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lambda (Oksijen) Sensörü

İleti skodacı » 24 Kas 2006, 22:05

Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı
Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler

  • Araç performansının düşmesi

  • Aşırı yakıt sarfiyatı

  • Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

    Bakım ve Servis
    Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.
  •  
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti ünsal » 25 Kas 2006, 00:01

     BU SORUNLA KARŞILAŞTIM TEMİZLEYİP TAKTILAR VE SORUN KALMADI AYRICA PAHALI Bİ PARÇA DİYE BİLİYORUM .....
    AUDİ A3 1.6
    Kullanıcı avatarı
    ünsal
    CLASSIC
    CLASSIC
     
    İleti: 239
    Kayıt: 07 May 2006, 16:21
    Ad Soyad: ünsal gündogdu
    Nereden: İstanbul (Avr.)
    Arabanız: Audi A3

    İleti skodacı » 25 Kas 2006, 20:36

    krumdan temizlenmesi kısa vadede bir çözüm...
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti ünsal » 25 Kas 2006, 22:24

    [quote="skodacı"]krumdan temizlenmesi kısa vadede bir çözüm...[/QUOTE]
     

     

    +1
    AUDİ A3 1.6
    Kullanıcı avatarı
    ünsal
    CLASSIC
    CLASSIC
     
    İleti: 239
    Kayıt: 07 May 2006, 16:21
    Ad Soyad: ünsal gündogdu
    Nereden: İstanbul (Avr.)
    Arabanız: Audi A3

    İleti cdforce » 25 Kas 2006, 22:38

        güzel teşhis peki felicia glx i ler için bu sensörün arızası bilgisayara girdiğinde verir mi kaldı ki eğer vermiyorsa yinede bu sensör ün arızalı olma ihtimali varmı mesela benim tek şikayetim aşırı yakıt sarfiyatı acaba?Ying%20Yangçünkü aracım diğer felilere nazaran çok daha fazla yakıyor
    cdforce
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 00:25

    İleti ünsal » 25 Kas 2006, 22:47

    bilgisayara girdiğinde vermesi lazım motor bloğuna bağlı ufak misket kadar bir parça hafif zarar vermeden zımpara yapıyolar temizleniyo öyle çabuk arıza yapıcak bir parça değil ama ''skodacı'' arkadaşımızın dediği gibi kurum yapmışsa bu işlem geçici bir işlem ...
    AUDİ A3 1.6
    Kullanıcı avatarı
    ünsal
    CLASSIC
    CLASSIC
     
    İleti: 239
    Kayıt: 07 May 2006, 16:21
    Ad Soyad: ünsal gündogdu
    Nereden: İstanbul (Avr.)
    Arabanız: Audi A3

    İleti skodacı » 26 Kas 2006, 13:57

    cdforce kardeşim aracının fazla yakıt yakmasını sadece lambda sensörü denilen parçaya bağlayamazsın...felicia larda motor arıza lambası var mı bilmiyorum,ama diğer skoda modellerinde yani fabia,octavıa ve superb lerde bu lamba var...bu lamba genelde lambda sensörünün ömrünü tükettiğini ve değiştirilmesi gerektigini bildirmekten dolayı yanmakta...bazı araçlarda 2 adet bazı araçlarda 1 adet lambda sensörü bulunmakta...katalitik konventör öncesi ve arkası diye...fiyatıda yüksek bir parça...
     
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti skodacı » 26 Kas 2006, 18:55

    Yakıt Tasarrufu İçin Basit Önlemler
    Maliyeti çok az olan yada hiç maliyeti olmayan birçok yakıt tasarruf yöntemi mevcuttur. Aşağıdaki uygulamaları yaparsanız % 10 ila %15 arasında bir tasarruf sağlamış olursunuz.


  • Yavaşlayın – Sıkıcı ama gerçek
    % 10 daha hızlı sürüş hava direncinin çok yüksek olmasından dolayı aracınızın % 10 - %20 arasında daha fazla yakıt yakmasına neden olacaktır. Çünkü hızlı bir şekilde yol alırken aracınız gücünün yarısını hava direncini yenmek için kullanılır.


  • Pencere ve Sunroof: Otomobilin tavanındaki genelde cam veya şeffaf materyallerden üretilen açılabilir parça, açılır tavan.
     
    Sunroof kelimesini ara.',200,'lightyellow')" style="BORDER-BOTTOM: #981f37 1px dotted" onmouseout=hideddrivetip() href="http://www.sanalusta.com/index.asp?IID=6&search=Sunroof" ;>Sunroof
    ’u kapatın
    Bu hava direncini daha da azaltacaktır.


  • Klimayı kapatın
    İhtiyacınız olmadığı durumlarda klimayı daima kapalı tutun.


  • Gereksiz ağırlıklardan kaçının
    Çok fazla ağırlıktaki yükler çok miktarda yakıt harcanmasına neden olur. Aracınızın üstündeki boş bagaj aparatları dahi yakıt tüketiminin artmasına neden olur.


  • Lastik basıncını her zaman kontrol edin
    Tavsiye edilen basınç miktarlarını uygulamanız size her zaman iyi derecede direksiyon hakimiyeti ve yakıt tasarrufu sağlayacaktır. (Goodyear firmasının araştırmasına göre % 20 daha az şişirilmiş bir lastik % 10 daha fazla yakıt kaybına neden olmaktadır.)


  • Kontrollü Sürüş
    Ani hızlanmalar kavşak ya da trafikte sert frenler yapmak yerine, hızınızı kontrollü bir şekilde arttırmayı deneyin ve böylece ani frenlerden kaçının. Belirli bir hıza ulaştığınızda yüksek viteste sabit bir hızda aracınızı sürün. Kontrollü hızlanma, virajları yavaş dönme, yumuşak frenleme yakıt tasarrufunun artmasını sağlar. Unutmayın ki yaptığınız her fren o ana kadar hızlanmak için topladığınız enerjinin dışa atılması anlamına gelir.


  • Yüksek vitesler kullanın
    Motorlar düşük hızlarda, yüksek hızlara nazaran, daha iyi performans verirler. Zira yüksek hızda gücün büyük bir kısmı motor parçalarının hareketi için harcanır. Motor duracakmış gibi olana kadar kaba bir tarifle 1500 devirin altına inmeyin


  • Servis
    Aracınızı düzenli olarak servise götürün. Bu küçük maliyetler sizi ileride büyük maliyetlerden kurtaracaktır. Bakımı iyi yapılmamış bir otomobilin yakıt tüketimi %10 -%20 arasında artabilir. Unutmayınız ki tam olarak çalışmayan bir parça bile size yakıt tüketiminde ekstra maliyetlere neden olacaktır.
  • skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti cdforce » 26 Kas 2006, 19:57

    verdiğin bilgiler için tşk
    cdforce
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 00:25

    İleti BaTeRRiiSStt » 20 Oca 2007, 16:55

    Lambda sensörü denilen alet fabialarda 2 adet bulunmakta ve 1 tanesi arıza yapsa bile 2 si birden değiştirilmek zorunda. Fabialaraın kronik arızalarından biridir bu.. lambda sensörünün arızası kirli yakıttan kaynaklanır. 1tanesinin fiyatı 305ytl dir. haliyle 2tane alıcağınız için 610ytl işçilik hariçtir. Ocak ayında değiştirmek zorunda kaldım ordan biliyorumm
    BaTeRRiiSStt
    AMBIENTE
    AMBIENTE
     
    İleti: 499
    Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
    Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
    Nereden: Bursa

    İleti skodacı » 20 Oca 2007, 21:34

    öncelikle verilen yanlış bilgiyi düzeltmek istiyorum.lambda sensörü denilen parça fabialarda katalitik konvektör öncesi ve arkası diye ikiye ayrılır.araç arıza tespit cihazına bağlandıktan sonra hangisinin ömrünü tükettiği belli olur.katalitik konvektör öncesi lambda sensörü arıza vermişse o parça,katalitik konvektör arkası lambda sensörü arıza vermiş ise o parça değişir.anlaşılan sizin her iki lambda sensörüde ömrünü tüketmiş ve bu yüzden değiştirilme gereği duyulmuş.(istisnai durumlar hariç)
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


    Genel Teknik



    Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir