PİSTON,GÖMLEK,PİM...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

PİSTON,GÖMLEK,PİM...

İleti skodacı » 11 May 2008, 21:52








n - Üst Görünüm
Pistonlar motorun kalbi sayılır, pistonun en temel fonksiyonu yanma enerjisini mekanik enerjiye dönüştürmektir. Piston yanma çemberinin alt yarım kısmını oluşturur ve yanmanın gücünü biyel koluna bağlı pimi ile krank’a iletir.

Piston’lu motorlar 138 yıl kadar önce Nicholaus August Otto tarafından 1886 yılında icat edilmiştir. Yıllar içerisinde motorların içinde bulunan pistonlar köklü değişikliklere uğramıştır. Bu günlerde orijinal ekipman üreticileri 200.000 km veya daha fazla kilometre garantisi vermektedir, bugünün motorları daha temiz ancak daha yüksek ısıda çalışmaktadır. Bir motoru dizayn ederken sıcaklık konusu en iyi performansın sağlanması için anahtar kelime olmalıdır.

Isı konusunda bir pistonun en kritik alanı tepe segmanının olduğu alan denilebilir. Geçen yıllar içerisinde motor tasarımcıları tepe segmanını emisyon oranlarını düşürmek için pistonun üst noktasına yaklaştırmışlardır. Ayrıca tepe segman yuvaları ve segmanları 500 derecenin üstünde bir ısı ile çalışmaktadır, bu alüminyumun erimesini ve şeklini değiştirmesi tehlikesini arttıran bir ısıdır. Pistonun tepe segman yuvasındaki çelik segman taşıyıcıları pistonların ömrünü uzatmak için motor tasarımcıları tarafından en çok kullanılan yöntemdir.

Ayrıca, pistonların geometrisi de yüksek ısılara dayanımlarını arttırmak için oldukça değişmiştir. Çok yüksek ısılarda çalışan pistonlar silindire çok dar bir alanda temas edeceğinden pistonun yan kısmında ince bir aşınma şeridi oluşacaktır, son günlerde bütün piston üreticileri pistonlara oval bir form vermek için hassas CNC makineleri kullanmaktadırlar. Bu işlem tepe ölçüsünün orta ölçüden daha az olmasını buda temas alanının üst kısımda daha az olmasını sağlar.

Uzun eteği olan pistonlar genellikle kırılmakta veya çatlamaktadır. Şimdi ise pistonlar daha kısa eteklere sahiptir. Kısa etekler ağırlığın azalmasına ve piston sarsıntısının ve gürültüsünün azalmasını, ihtiyaç duyulan piston ve silindir gömleğinin daha dar çalışma alanının elde edilmesini sağlar.

Piston tasarımlarındaki en büyük değişiklik yakıt kaynaklarının motorlar için daha rekabetçi bir güç kaynağı haline gelmesi ile olacaktır. Birçok otomobil üreticisi motor geliştirme alanına, daha ekonomik ve alternatif güç kaynağı olarak güneş enerjisi ve elektrik enerjisi kullanabilmek için her geçen gün daha fazla yatırım yapmaktadır ki, bu sebepten dolayı pistonlara ihtiyaç duyulmayacaktır. Buda araştırma-geliştirme çalışmalarının önemini arttırmaktadır. Biz Mopisan olarak otomotiv dünyasındaki bu gelişmeleri yakından takip etmekteyiz ve çok yakın bir gelecekte kendi AR-GE departmanımızı kuracağız.

Bir piston silindir bloğu içerisinde çok yüksek basınç altında çalışır ve 3 temel görevi yerine getirir.

1. Şanzıman yanma enerjisini mekanik enerjiye biyel kolu ve krank sayesinde çevirir.
2. Conta formları ile kompresyon çemberi arasında contalama yaparak segmanları sayesinde yanma odasına karterden yağ sızmasını engeller. Aynı zamanda yanma odasındaki ısının silindir bloğuna geçmesini engeller.
3. Pompalama yanma odasına yakıt ve hava girişini sağlar ve yanmış gazın dışarı atılmasını sağlar.

Piston silindir içinde çalışırken, segmanlar ve silindir arasında sürtünmeden kaynaklanan bir güç oluşur. Piston korozyon’a karşı hafif, dayanıklı ve dirençli bir malzemeden yapılmıştır.

Pistonun iç kısmı yukarıdaki belirtilen özellikleri sağlamak için uygun malzemeden üretilmiştir.

Pistonunun tepesinin dış formu ise etek kısmından daha fazla ısıya maruz kalacağı için daha dayanıklıdır ve pistonun tepesi pistonun eteğinden daha fazla genişler.

Pistonun formu bu farklı ısılarda daha iyi çalışabilmesi için tasarlanmıştır.
Pistonun formu, silindir henüz ısınmamışken birlikte çal
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti weyis » 11 May 2008, 21:58

paylaşım için sağol ustaThumbs%20Up
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti alwaysloser » 11 May 2008, 22:05

paylaşım için saolun
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti derude » 13 May 2008, 01:30

teşekkürler ustamWink
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti sinnex » 13 May 2008, 10:47

Teşekkürler usta...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti formenci » 13 May 2008, 11:36

sağol usta
formenci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Ekm 2007, 18:49


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir