KLİMAYI KULLANMA YÖNTEMLERİ

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KLİMAYI KULLANMA YÖNTEMLERİ

İleti fmaka » 03 Haz 2008, 19:59





Havalar ısınıyor, önümüz yaz, dolayısıyla klimalar tekrar kullanıma başlanacak. Bu nedenle bir sitede gördüğüm faydalı olabilecek (aslında çogumuzun zaten bildiği) bilgileri paylaşmak/hatırlatmak istedim.
Klimaların yakıt sarfiyatını artırdığını hemen hemen her otomobil sahibi bilir. Peki bu artışın size ne kadara mal olduğunu biliyor musunuz? Hemen söyleyelim; klima açıkken otomobilinizle yaptığınız her 100 km cebinizden 1 lt fazla yakıt masrafı çıkması anlamna geliyor.
Oysa klima kullanırken birkaç küçük konuya dikkat ederek, hem daha az yakıt tüketmek hem de klimadan maksimum verim alabilmek mümkün.
- Güneşte uzun süre kalan otomobilinizin önce camlarını ya da varsa sunroof'unu açıp, iç sıcaklığını düşürdükten sonra klimayı çalıştırın.
- Klimayı çalıştırdığınız zaman kalorifer düğmesinin soğuk konumunda olduğundan emin olun.
- Klimayı sürücü ve yolculara havayı direkt üflemeyecek şekilde; tabana ve camlara doğru ayarlamalısınız. Aksi takdirde baş ağrısı ve sinüzit gibi rahatsızlıklarla karşılaşabilirsiniz.
- İç sıcaklık ile dış sıcaklık arasındaki farkın 10 dereceden fazla olmamasına dikkat edin, yoksa dışarı çıktığınızda aşırı sıcak farkı nedeniyle şok geçirebilirsiniz.
- Klima çalışırken, camları kapalı tutmayı ihmal etmeyin. Klimanızdan en iyi performansı bu şekilde alabilirsiniz.
- Yüksek hızda giderken klimayı devreye sokmayın, düşük hızda çalıştırıp sonra hızı artırın. Bu yakıt tüketiminizi azaltacak bir uygulamadır.
- Çok tozlu yol şartlarında klimayı çalıştırmayın. Bunun yerine kabin içindeki havayı devirdaim ettirin. Aksi halde evaporatör petekleri tıkanabilir.
- Kabin içi havayı kullanabileceğiniz sirkülasyon sistemini 30 dakikadan fazla kullanmayın. Çünkü kabin içinde sizin soluyup dışarı attığınız oksijende yanık hava mevcuttur, bu havayı tekrar soluduğunuzda boğazınızda yanma olabilir.
- Radyatör (kondenser) üzerinde birikmiş toz, ölü böcekler, yapraklar klimadan verim almayı engeller. Soğutmadan azami verimin alınması için periyodik kontroller sırasında bu tür birikimleri temizlenmesi gerekir.
- Klimanızın düzgün ve verimli çalışmasını sağlamak için 6 aylık periyotlarla aracınızın yetkili servisine götürerek kontrol ettirmelisiniz. Periyodik bakımlarda; klima sisteminde gaz kaçağı olup olmadığına, klima radyatörün üzerindeki pislikler ve korozyon nedeniyle tıkanıp tıkanmadığına ve radyatör pervanelerine bakılır.
- Klimanız soğutmuyorsa sorun, gaz kaçağı, sigorta, elektrik ya da radyotör pervanesi olabilir.
- Otomobil klimalarında R12 r 134 A soğutucu gazı kullanılır. Aracınız hangi sistemle çalışıyorsa o gaz ile şarj ettirmeniz gerekir.
- Otomobil klimalarında gaz kaçağı durumunda sistem yağının yüzde 20'sini kaybeder. Gaz şarj ederken bu yağın da sisteme konduğundan emin olmalısınız.
- Klimanın düzenli çalışması için, kompresör tahrik kayışının gerginliğini ayda bir kez serviste kontrol ettirmelisiniz.
- Klima donanımının sürekli olarak randımanlı çalışmasını sağlamak için kış aylarında da ayda bir kez en az 10 dakika klimayı çalıştırmalısınız. Sistem uzun süre kapalı kalırsa contalar kurur ve etkinliğini kaybeder. Gaz kaçakları olabileceğinden beklenmedik arızalarla karşılaşabilirsiniz.
- Kışın otomobilinizin camlarında oluşan buğulanmayı da klimanızı çalıştırarak önleyebilirsiniz. - Arabasında klima olmayan ve sonradan klima taktırmaya karar verenlerin taktıracakları klimanın otomobillerine uyumlu ve otomobil firmasının tavsiye ettiği özelliklere sahip olmasına dikkat etmesi gerekir.

 

 
 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti kadir_ » 03 Haz 2008, 20:12

hepsine uyuyorum hiç bir zaman direk yolcuya vermem ilk açtığımda 3.derecede açıyorum dijital klimada öncama veriyorum iç sıcaklıkta 19-21 arasında ayarlıyorum ön cama üfletiyorum baktım biraz soğuk olmaya başladı birde ayaklara veriyorum süper oluyor.Kamyon vs varsa önümde sirkülasyon moduna alıyorum geçtikten sonra normal yoksa içeriye pis yakıt kokusu doluyor tavsiyem
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti hakanerdogan » 03 Haz 2008, 20:27

valla ankaranın kurak sıcağında bile tek kullanıyorsam elim klimaya gitmez, anam babam kardeşim gelmezse ömr-ü hayatımda klima kullanmam. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kadir_ » 03 Haz 2008, 20:29

[quote="hakanerdogan"]valla ankaranın kurak sıcağında bile tek kullanıyorsam elim klimaya gitmez, anam babam kardeşim gelmezse ömr-ü hayatımda klima kullanmam.  [/QUOTE]
 
Orda rüzgar var aç üflesin içeri 40-50 ile gidiyosan al doğal klima sana :)
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti hakanerdogan » 03 Haz 2008, 20:32

havası İstanbula göre daha temizdir buranın nem yok bide camı açınca bitiyor olay. bide klima açınca her tarafım tutuluyor. bi kere ankaradan istanbula klimalı gittim, içersi gayet iyi hoş, inince istanbulun o havası bir çarptı beni...

2 gün her yerim tutuk gezdim. bi daha elim gitmedi AC düğmesine. belkide bir yılı geçti hiç açmadım klimayı, bu sene de hiç açmadım.

serin arabadan iniyon sıcağın ortasına, vücüt bozuluyor.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RAZOR10 » 21 Haz 2008, 13:26

Payşalım için teşekkürler

Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir