beygir(hp)yükseltme?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

beygir(hp)yükseltme?

İleti skodacı » 15 Arl 2006, 22:12

arkadaşlar performanstuning.com sitesinde yapılacak uydurma işlerle araçların beygir güçlerinin yükseltileceği söylenmekte...bu işlemler nasıl işlemler ki beygir gücü nü yükseltiyor bi de bu tür işlemler sakın tezgah olmasın?
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 15 Arl 2006, 22:21

bencede tezgaha benziyo sadece görüntü bu işi yapanda vardır muhakkak ama hiç mantıklı değil hp yükseltmek...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti ytu.arda » 16 Arl 2006, 12:53

aracın beygirini yükseltirler yükseltmelerine de saçma uygulamalar ile. eğimli egzantrik mili mesela. subapların açılma kapama sırasının değişimi v e farklılığı sonucu normale oranla daha çok yakıt ile daha çok güç üretimi mevcut, ama ne kadar sağlıklı orası tartışılır, bi de rolanti devrinde gezme yaşatır. açık hava filtresinin güç artışı üstüne yararı var mıdır bilmem ama chip ile artırılabildiği doğrudur.
ytu.arda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2006, 20:41

İleti favoritrally » 16 Arl 2006, 18:32

Egzantirik mili açılıp kapanma açılarına göre önemli derecede güç artışı sağlar 10hp artıran milde var 50 hp artıran milde var , hava filitreleri ile 2-3 hp güç almak mümkündür performans egzozlarda güç artışına yardımcı olur chip ile 10 -15 hp arası güç elde edilir 4 tırnaklı buji ve özel kabloları farklı skıştırma oranlarına sahip pistonlar motorun alt devirini artırmak için yapılan buleprint işlemleri v.s daha sayamadığım birçok işlem var güç artışında önemli derecede rol oynarlar. örnek olarak palio 1.6 16v bir otomobil bu saydığım işlemlerle 100 hp den 220hp ye kadar yükseltilebilir ancak motor ömrü çok kısalır yaktığı benzinden hiç bahsetmeyim.
    Standart otomobillerde bizim araçlarımız için en makul olanı hava filitresi , performans egzoz , birden fazla tırnaklı bujiler, farklı ölçülerde motor yağları ( tam sentetik ) gibi işlemlerler yakıt tüketimini fazla artırmadan ve motorun ömrünü kısaltmadan güç sağlamak mümkündür.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti skodacı » 16 Arl 2006, 21:59

neden itibar edilir ki böyle şeylere...anlamış değilim...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti favoritrally » 17 Arl 2006, 00:48

Otomobil sporlarında kazanmak ,  caddelerde ise farklı olabilmek için binevi ego tatmin etmek aslında .
 

Ha bu arada performans hava filtresi yakıt ekonomisi sağlıyor benden söylemesi Smile
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti serdar5306 » 17 Arl 2006, 10:13

arcın gücü yükseltilir ama unutmayınki bütün bunlar motora büyük zarar verir üzerinde oynanan araçların motor ömrü çok kısadır aşırı şekilde parçalar aşınır revizyon ister
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir