Sıkça Sorulanlar...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sıkça Sorulanlar...

İleti skodacı » 17 Arl 2006, 22:18

 Benzinli aracı gazlı sisteme dönüştürmenin avantajları ve dezavantajları nedir?


 


Gaz, benzine nazarla, %30-35 kadar tasarruf sağlar.


Gazlı sisteme çevrilen motor ömrü, %15-20 kadar kısalır.


Gazlı sisteme çevrilen aracın gücü ve torku, benzinliden daha düşük olur.


 Not:Enjeksiyonlu araçların gaza dönüştürülmesi halinde, elektronik parçaların ve emme sisteminin zarar görmemesi için, sıralı sistemin tercih edilmesinde fayda vardır.

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 17 Arl 2006, 22:19

Soğuk havalarda daha fazla olmak kaydıyla,sabahları viteslere geçiş zorlaşıyor. Isındıktan sonra normale dönüyor.


 


Sabahları vitese zor geçme şikayetleri, şanzıman yağının koyulaşmasından kaynaklanmaktadır. Soğukta yağın daha fazla pelteleşmesi, vites geçişlerini daha da zorlaştırır. Şanzımanın ısınmasıyla yağ inceldiğinden sorun kaybolmaktadır.Bu tip sıkıntılar yaşamamak için, standartlara uygun yağ kullanılmalıdır.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 17 Arl 2006, 22:19

Supaplardan ses geliyor.


 


Sesin kaynağı hidrolik supap ayarlayıcılarının haznelerine yağ gelmemesinden veya haznenin yağı tutamamasından kaynaklanır.


Şayet ses ilk çalıştırma anında oluyor, daha sonra kesiliyorsa sorun yoktur. Ancak ses devamlı yapıyorsa, yada bazen kesilip bazen ortaya çıkıyorsa , Ses yapan ayarlayıcının değişmesi gerekir. Tüm supap ayarlayıcılarının değişimi fuzuli masraftır. Arızalı olanların değişimi sorunu çözer.


Şayet, ayarlayıcı değiştiği halde ses devam ediyorsa, Ayarlayıcıya yağ ulaştıran kanallarda tıkanıklık vardır. Böyle bir durumda kanalların açılması gerekir.Not: Motor yağı eksik olduğunda, hiçbir arıza olmasa dahi supap ayarlayıcıları ses yapabilirler.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 17 Arl 2006, 22:22

Fazla yakıt sarfiyatı ile ilgili şikayetlerin çoğu, trafik yoğunluğu ve kullanım hatalarından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle Ekonomik kullanım bölümünün incelenmesinde fayda vardır. Tüm bunlara rağmen, problem halen devam ediyorsa, sarfiyatın net tespitini yaptıktan sonra şikayetinizi servisinize iletin.


Yakıt sarfiyatının net tespiti için;
1- Aracınızın deposunu tam olarak doldurup, km.yi not alın.
2- Asgari 100 km. katettikten sonra, depoyu tekrar doldurun.
3- Son yakıt aldığınız km.den ilk yakıt aldığınız km.yi çıkartın.
4- Yapmış olduğunuz bu km.yi, son yakıt aldığınız miktara bölerseniz, net sarfiyatı bulursunuz.


Bu uygulama aracın kullanıldığı koşullardaki sarfiyatı belirler. Fabrikasyon değerlerin tespiti için, aynı test, klima gibi aksesuarlar kapalı, otoban yolda, en yüksek viteste ve ekonomi km.sinde iken yapılmalıdır.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 17 Arl 2006, 22:23

       Ekonomik kullanım

Fazla yakıt sarfiyatı ile ilgili şikayetlerin önemli bir kısmı kullanım hatalarından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle belirtilen kullanım tavsiyelerinin gözden geçirilmesinde fayda vardır.


                  Vites değişim sürelerini uzun tutmayın


              Motor devri             vites           1sn.deki hız


                2200                   1                4.8    metre


                    2200                   2                7.8    metre


                    2200                   3              11.2    metre


                    2200                   4              15.6    metre


skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 17 Arl 2006, 22:24

Motor fazla miktarda yağ eksiltiyor.

 


Motor yağında eksilmenin iki nedeni vardır.


Kaçak veya yakma;


Kaçaklar araç park edildiği yerde görülürler. Böyle bir görüntü yoksa veya tespit edilen kaçırmanın eksilen miktara eş değer olmadığı kanısı varsa, yakma problemi mevcuttur. Yakma iki kanaldan olur.


 


1-Supap kayıtlarından


 Emme supaplarının kayıtlarındaki aşıntılardan veya keçe arızasından dolayı motor yağı, yanma odasına sızarak yanar.


2-Motordaki aşıntılardan


 Piston, segman veya silindirdeki aşıntılardan dolayı, motor yağı, yanma odasına sızarak yanar.


 


Birinci problem, keçe değişimi veya supap kayıt onarımıyla giderilir.


İkincisi ise, motor revizyonunu gerektirir.


 


Yağ eksiltme şikayetlerinde motor revizyonuna gidilmeden önce, gereksiz masrafı önlemek için, sebebin kesin tespiti şarttır.


 


Şayet, araçta turbo varsa, bu sistemin yağlama düzeninde oluşabilecek sızıntı da, yağın egsozdan atılarak eksiltmesine neden olur.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 18 Arl 2006, 00:06

çok iyi araştırma olmuş oldukca faydalı ellerine sağlık verdiğin emeğine sağlık teşekkürler ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir