Kışa hazırlanın 1

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kışa hazırlanın 1

İleti skodacı » 18 Arl 2006, 22:30

Kışa hazırlanın I 

Kışın zorlu koşullarında yolda kalmamak ve güvenli seyahat etmek için aracınızı kışa hazırlayın.     
         
Otomobiliniz, kış aylarının zorlu şartlarıyla mücadele edebiliyor mu? Kış mevsiminden önce aracınızı bir servise götürerek bazı temel kontrolleri yaptırmadıysanız, her an bir olumsuz durumla karşılaşabilirsiniz. Uzmanlara göre, akü, antifiriz, motor yağı, fren hidroliği, şanzıman-diferansiyel yağı, silecek ve fıskiyeleri, lastik, rot balans, kalorifer, far ayarları ve reziztans kontrolleri büyük önem taşıyor. 

Akü

Uzmanlar, otomobilin bütün sistemlerinin güç kaynağı olan akünün, kış aylarının en çok baş ağrıtan parçası olduğuna dikkat çekiyor. Çünkü akünün, kış aylarında farların, kaloriferlerin ve diğer elektrik ihtiyacı duyan sistemlerin çok çalışması sebebiyle daha fazla yük taşıdığı için özelliğini kaybedebileceğini vurgulayan uzmanlar, bu sebeple voltaj ve şarj gücünün, 'Midtronic' adı verilen bir cihazla ölçülmesi gerektiğini bildiriyor. Uzmanlar, akünün kontrolüne yarayan bir başka aletin de asit bamometresi olduğunu ifade ederek, akü kapağı açılarak yapılan ölçümde, akünün şarja ya da saf suya ihtiyaç duyup duymadığını öğrenmenin mümkün olduğunu kaydediyor. 

Antifiriz

Antifiriz, radyatör soğutma suyunun donma ve ısınma derecesini düzenleyen bir kimyasal. 'Bomametri' adı verilen cihazla yapılan ölçümde, radyatör suyundaki antifirizin etkisi belirlenerek ya eklenmesi ya da soğutma suyunun tamamen boşaltılarak yeniden antifiriz ve su eklenmesi yoluna gidiliyor. Antifiriz miktarını, aracın kullanıldığı bölgenin iklimi belirlemekle birlikte, genel olarak radyatör suyunun yüzde 75'inin antifiriz, yüzde 25'inin de su olması öneriliyor. 

Fren hidroliği

Kış aylarında gerek görüş şartlarının kötüleşmesi gerekse yolların kayganlaşması yüzünden frenler çok daha önemli bir hal alıyor. Bu sebeple, fren hidroliğinin de bütün özelliklerinin tam olması şart. Fren hidroliği kapak açılarak gözle ve elle yapılan muayene sonucunda kontrol ediliyor ve gerekirse ekleme ya da ortalama 50-60 bin kilometrede de tamamen yenileme gerekiyor. 

Direksiyon hidroliği

Güvenlik açısından önemli unsurlardan biri olan hidrolik yağı da kış bakımı sırasında kontrol edilmesi gereken bir nokta. Hidrolik deposu kapağıyla seviye, elle de vizikosite olarak adlandırılan yoğunluk kontrolü yapılmalı ve gerekiyorsa yağ eklenmeli. 

Şanzıman ve diferansiyel yağı

Otomobillerin mekaniğinde en önemli parçalardan olan şanzıman ve diferansiyelin yağı da kontrol edilmelidir. Çünkü soğuk kış gecelerinde bu yağın donması halinde, araç büyük hasar görebilir. Bu sebeple, bu yağın bulunduğu bölümün tapası açılarak bakılmalı, belirli miktar akma yapmıyorsa mutlaka yağ eklenmelidir. 

Motor yağı

Aracın kalbi olan motorun verimli çalışabilmesi için çok önemli rol üstlenen motor yağının da kontrolünde fayda var. Yağ gösterge çubuğuyla seviye ölçülürken, elle de yoğunluğu belirlemek mümkün. Eğer yağ, çubuğun üzerinde belirtilen sınırların altındaysa mutlaka ekleme yapılmalı ya da periyodik değişim kilometresi geldiyse yağ değiştirilmelidir. 

Hava filtresi

Yanma odasına giden havanın süzgeci rolünü üstlenen hava filtresi de kontrol edilerek gerekiyorsa değiştirilmeli ve yanmanın daha sağlıklı olması sağlanmalıdır. 

Silecek suyu

Yollardaki çamurun, aracın camı üzerinde oluşturduğu tabakayı silmek için ihtiyaç duyulan silecek suyunun tam olması, istenirse detarjan katılarak yağlı pislikleri de temizlemesi, kışın özellikle güvenlik açısından çok önemli. 

Silecekler ve fıskiyeler

Kış aylarında belki de aracın en çok kullanılan
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 18 Arl 2006, 22:30

 Kışa hazırlanın 2

Kışa hazırlıksız yakalanmamak için mutlaka püf noktalarına dikkat edin ve aracınızı iyi bir kontrolden geçirin.
 
 
Aşırı soğuk, kar ve buz, sürüşü çok tehlikeli hale sokabiliyor. Herhangi bir zamanda sürücünün başına geldiğinde sorun olmayan bir olumsuzluk, kış şartlarında ölümcül olabiliyor. 
Bu sebeple, koruyucu kış bakımı büyük önem taşıyor. Karlı kış şartlarında hasar ve yaralanmalı kazalardan korunmanın en iyi yolunun, 'mecbur kalmadıkça taşıt kullanmamak' olduğu bildiriliyor. 
Uzmanlar, bakımlı bir araçla kış şartlarında sürüşün çok zevkli olduğunu belirterek, en iyi planlama kılavuzunun, aracın kataloğu olduğunu bildiriyor. Uzmanlar, "Kataloğu okuyarak, imalatçının önerilerine ve servis takvimine uyunuz. Kışın hızlı araç kullanmayınız. Kötü havalarda mümkünse yola biraz daha erken çıkınız" önerisinde bulunuyor. 

Uzmanlar, sürücülerin kışa girmeden önce alması gereken bazı önemli tedbirleri şöyle sıralıyor: 

Normalde çok iyi çalışmayan bir motorun, kötü hava şartlarında çok daha zor çalıştığını veya hiç çalışmayabileceğini vurgulayan uzmanlar, motorun zor ilk hareket, bozuk rölanti ve avans ayarı, stop etme, düşük güç gibi sürüş problemleri varsa, iyi bir serviste ayarlattırılmasını öneriyor. 
Uzmanlar, yakıt sistemindeki nemin donmasını önlemek için, depoya ayda bir kez bir şişe buz önleyici katık eklenmesi gerektiğini ifade ederek, "Yakıt deponuzu yarıdan fazla dolu tutun. Dolu tutulan yakıt deposu, borulardaki donmayı önleyecektir" diyorlar. Uzmanlar, motorun yağını ve yağ filtresinin de katalogda belirtilen sürelerde (genellikle her 5 bin-10 bin kilometrede bir) değiştirilmesi gereğine dikkat çekiyor. 
Soğutma sisteminin, iki yılda bir tamamen boşaltılıp yıkanarak tekrar doldurulması gerektiğini kaydeden uzmanlar, motor tamamen soğumadan radyatör kapağının açılmaması gerektiğini bildiriyor. Uzmanların bir diğer tavsiyesi de, termostatın çalışıp çalışmadığı, kayışların, kelepçelerin ve hortumların sıkılık ve durumlarının kontrol edilmesi veya ettirilmesi yönünde. 

Aküye dikkat

İlk harekete geçme zorluklarına karşı ateşleme sisteminin kontrol ettirilmesi gerektiğini belirten uzmanlar, cam sileceklerinin ve camların da temiz tutulması konusunda uyarıyor. Uzmanlar, aşınmış, sertleşmiş sileceklerin değiştirilmesi gerektiğini vurguluyor. 
Aküleri kışın oldukça zor bir görevin beklediğini hatırlatan uzmanlar, soğuk motoru çevirmek için çok daha fazla enerji gerektiğine dikkat çekerek, "Kışa girmeden önce akünüzü kontrol ettiriniz. Zayıfsa şarj ettiriniz veya eski ise değiştiriniz. Sizin yapabilecekleriniz, kutupları ve kablo başlarını tel fırça ile fırçalamak, tüm yüzeyleri temizlemek, bağlantıları sıkmak olabilir. Eğer kapakları açılıyorsa, akünün içerisindeki sıvı seviyesini kontrol edebilir, eksikse saf su ekleyebilirsiniz. Akü yüzeyindeki artıklara dokunmayınız, akü ile çalışırken gözlük ve lastik eldiven giyiniz" diyorlar. 

Sıkı kontrol

Uzmanlara göre, tüm lambaların kontrol edilmesi ve çalıştıklarından emin olunması gerekiyor. Lambaların üzerini kaplayan yol kirlerinin ıslak bezle temizlenmesi gerektiğini söyleyen uzmanlar, görüş azaldığında mutlaka farların yakılmasını öneriyor. 
Kaçaklara karşı egzoz sisteminin kontrol ettirilmesi gereğine işaret eden uzmanlar, gövde ve döşemede küçük delikler olup olmadığının kontrol edilmesi gerektiğini bildiriyor. Uzmanlar, aracın kapalı garajda çalıştırılarak ısıtılması durumunda, egzoz dumanının ölümcül olabileceği uyarısında bulunuyor. 
Uzmanlar, lastik dişlerinin durumunun kontrol edilmesi gerektiğini de ifade ederek, aşınmış lastiklerin kışın kullanılmasının büyük sorunlar açabileceğini kaydediyor. Lastik basınçların
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 18 Arl 2006, 22:42

 Smile teşekkürler ...!
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti skodacı » 18 Arl 2006, 22:57

eyvallah kardeş...beni bu sitede anlayan bi tek sen varsın...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 19 Arl 2006, 03:22

sevili skodacı hepimiz okuyoruz bunları çok sağol am her sefrinde teşekkür edemiyorum diye okumuyorum sanma... sen yaz abi inan çok faydalı bizim için.......
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti skodacı » 24 Arl 2006, 21:01











Aracınız kışa hazır mı ?
 






Kışa hazırlanın 1

Kışın zorlu koşullarında yolda kalmamak ve güvenli seyahat etmek için aracınızı kışa hazırlayın.

Otomobiliniz, kış aylarının zorlu şartlarıyla mücadele edebiliyor mu? Kış mevsiminden önce aracınızı bir servise götürerek bazı temel kontrolleri yaptırmadıysanız, her an bir olumsuz durumla karşılaşabilirsiniz. Uzmanlara göre, akü, antifiriz, motor yağı, fren hidroliği, şanzıman-diferansiyel yağı, silecek ve fıskiyeleri, lastik, rot balans, kalorifer, far ayarları ve reziztans kontrolleri büyük önem taşıyor.

Akü

Uzmanlar, otomobilin bütün sistemlerinin güç kaynağı olan akünün, kış aylarının en çok baş ağrıtan parçası olduğuna dikkat çekiyor. Çünkü akünün, kış aylarında farların, kaloriferlerin ve diğer elektrik ihtiyacı duyan sistemlerin çok çalışması sebebiyle daha fazla yük taşıdığı için özelliğini kaybedebileceğini vurgulayan uzmanlar, bu sebeple voltaj ve şarj gücünün, 'Midtronic' adı verilen bir cihazla ölçülmesi gerektiğini bildiriyor. Uzmanlar, akünün kontrolüne yarayan bir başka aletin de asit bamometresi olduğunu ifade ederek, akü kapağı açılarak yapılan ölçümde, akünün şarja ya da saf suya ihtiyaç duyup duymadığını öğrenmenin mümkün olduğunu kaydediyor.
Yeni nesil calsium aküler bakımsız ve saf su ilavesisiz olduğu için bu aküleri midtronics cihazıyla kontrol ediyoruz.

Antifiriz

Antifiriz, radyatör soğutma suyunun donma ve ısınma derecesini düzenleyen bir kimyasal. 'Bomometre' adı verilen cihazla yapılan ölçümde, radyatör suyundaki antifirizin etkisi belirlenerek ya eklenmesi ya da soğutma suyunun tamamen boşaltılarak yeniden antifiriz ve su eklenmesi yoluna gidiliyor. Antifiriz miktarını, aracın kullanıldığı bölgenin iklimi belirlemekle birlikte, genel olarak radyatör suyunun yüzde 75'inin antifiriz, yüzde 25'inin de su olması öneriliyor.

Fren hidroliği

Kış aylarında gerek görüş şartlarının kötüleşmesi gerekse yolların kayganlaşması yüzünden frenler çok daha önemli bir hal alıyor. Bu sebeple, fren hidroliğinin de bütün özelliklerinin tam olması şart. Bir önceki yazımızda fren hidroliği ile ilgili testlerin nasıl yapıldığı ve fren hidroliği ile bilgi verdik.

Direksiyon hidroliği

Güvenlik açısından önemli unsurlardan biri olan direksiyon hidrolik yağı da kış bakımı sırasında kontrol edilmesi gereken bir nokta. Hidrolik deposu üzerindeki minumum çizginin altında olmamalıdır. Eğer seviye düşükse hidrolik sistemde kaçak vardır. En kısa zamanda servisinizi ziyaret etmeniz gerekmektedir.

Vites kutusu yağ seviyesi

Otomobillerin mekaniğinde en önemli parçalardan olan şanzıman ve diferansiyelin yağı da kontrol edilmelidir. Çünkü soğuk kış gecelerinde bu yağın donması halinde, araç büyük hasar görebilir. Renault periodik bakımlarında vites kutusu yağ seviyesi kontrol edilmesi gereken 34 nokta arasında yeralmaktadır. Aks körükler ile vites kutusu yağ seviyesi kesinlikle kontrol edilir.

Motor yağı

Aracın kalbi olan motorun verimli çalışabilmesi için çok önemli rol üstlenen motor yağının da kontrolünde fayda var. Yağ gösterge çubuğuyla seviye ölçülür. Eğer yağ, çubuğun üzerinde belirtilen sınırların altındaysa mutlaka ekleme yapılmalı ya da periyodik değişim kilometresi geldiyse yağ değiştirilmelidir. Renault araç sahipleri

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 25 Arl 2006, 01:08

[quote="emirkaansbp"]sevili skodacı hepimiz okuyoruz bunları çok sağol am her sefrinde teşekkür edemiyorum diye okumuyorum sanma... sen yaz abi inan çok faydalı bizim için.......[/QUOTE]
+1

teşekkürler ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir