Dizel otomobilin püfleri!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Dizel otomobilin püfleri!

İleti skodacı » 22 Arl 2006, 22:48

Dizel otomobilin püfleri!

Türkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor. Otomobili kullanırken sağlanan ekonomi, ilk satın aldığınızdaki fiyat farkı altında eziliyor.


Eğer satın aldığınız otomobili uzun süre kullanan veya çok uzun yol kat eden bir tüketiciyseniz, dizel motorlu bir otomobil kazandırıyor. Yılda 40-50 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz veya otomobilinizi 3 yıldan az kullanacaksanız, dizel motorlu bir otomobil kullanmak ekonomik değil.


Yeni teknoloji dizel motorlu otomobiller, görünüm olarak benzinli kardeşlerinden farksız. Bu yüzden yakıt alırken siz ‘motorin’ deseniz bile pompacılar ‘kurşunsuz’ gibi algılıyor. Yanlışlıkla depoya benzin konulması gibi olaylar sıkça yaşanıyor. Eğer depoya yanlışlıkla benzin konulmuşsa, motoru çalıştırmadan konulan benzinin mutlaka depodan çıkartılması gerekiyor.


Motor soğukken mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soğuk olmasına rağmen bir seferde çalışacaktır.


Motor soğukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaş ısınmaktadır. Kalkışta soğuk motor, konforu bozacak şekilde sarsıntılı olur.

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 23 Arl 2006, 11:22

fabianın tdi kullanma kitapçığında ilk çalıştırmada motorun ısınmasını beklemeden aracınızı sürün ve yüksek devir sayılarında kaçının diye okumuştum. zaten ısınma sürecindeki aşınma devirli kullanmadıktan sonra yolda geçecek değil midir? acaba kesin olarak yapmamaız gereken ne? motorun ısınmasını bekeleyelim mi sürelim mi?
(benim yolum  3 km aracımın ısınmasını bekleye kadar zaten okulda oluyorum.)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti Sselim » 23 Arl 2006, 14:35

bilgiler için saol,,,
bende dizel kullanıyorum,,,
sürekli kullanıyorsanız kesinlikle avantajlı,,,
Sselim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 01:15

İleti hbayindir » 23 Arl 2006, 18:41

arkadaşlar merhaba, bir konuda aklım karıştı 1.4 fabia TDI kullanıyorum bu araçı çalıştırdıktan sonra bir süre rolantide beklemek mi lazım yoksa ömer özşahin arkadaşın dediği gibi direkt hareket mi etmek lazım sadece akaryakıt acısından sormuyorum motorun ömrü açısından da merak ediyorum hangisini uygulamak daha iyi servis direk hareket edin fakat yüksek devirlere çıkmayın diyor sizce doğrumu doğru ise sebebi nedir neye dayanarak söylüyorlar merak ettim,
hbayindir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Nis 2006, 22:18

İleti lazianke » 23 Arl 2006, 23:33

fabianın kitapçığında okumuştum, hemen sürün yazdığını iyi hatırlıyorum. isterseniz, kitapçığa tekrar bakar hangi sayfada olduğunu da belirtebilirim.
 

ilk çalışmada motorda yüksek aşınma olduğu biliniyor.bu nedenle aracı ısıtsak da ısıtmasak da aşınma gerçekleşecektir. dolayısıyla yüksek devirden kaçınarak makul bir sürüş yapılması bana mantıklı geliyor.

hemen sürme olayı belki yeni nesil dizellerin özelliğidir.

 

ancak daha sağlam bir bilgi varsa lütfen paylaşalım.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti Sselim » 24 Arl 2006, 13:05

ben aracı alırken banada çalıştırdıktan sonra biraz bekleyin tarzında bir açıklama olmadı,,,
hemen gidiyorum bende,,,

yalnız bir arkdaş demişti,,,
turbo dizellerde aracı çalıştırdıktan sonra 1-2dk bekleki turbo kendine gelsin diye,,,
ama ben uygulamıyorum bilmem uygulayan varmı,,,
yada ne kadar doğru bu onuda bilmiyorum,,,
Sselim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 01:15

İleti skodacı » 24 Arl 2006, 18:34

marşa bastıktan sonra(ışıklar söndükten sonra tabi)asgari 30 sn beklemek kalkışiçin yeterli bir süredir,diye düşünüyorum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hbayindir » 25 Arl 2006, 10:59

arkadaşlar dün dizel hakkında bir motor ustasıyla biraz sobpet etme imkanım oldu ve sizlerle paylaşmak istedim;  onun tavsiyesi kışın çalıştırdıktan sonra 1-2 dakika rolantide beklemek olduğu'dur şöyleki işletme devir sıcaklığına ulaşmış veya yakınlaşmış bir aracı zorladığınızda motorun fazla üzülmediği fakat trafikte iken trafiğin seyrine göre araç kullanılacagından özellikle kış için motoru çalıştırdıktan sonra 2 dk.kadar beklemek gerektiği. Ayrıca motor kontağını kapatmadan öncede 30 saniye kadar rolantide durmasının faydası varmış yağ hazneye süzülüyormuş böylece tekrar marja bastımızda daha rahat çalışmasından bahsetti bencede biraz mantıklı gibi geliyor, ömer arkadaşımızın bahsettiği kısmı Fabia TDI kullanım kitapçığından bende buldum ve okudum sanırım biraz ekonomik olması için yazılmış gibi geldi bana herkese ii.günler diliyorum
hbayindir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Nis 2006, 22:18

İleti lazianke » 25 Arl 2006, 12:49

hbayindir, sağol bence de yazdıkların gayet mantıklı, iki dk çalıştırmakla bir şey kaybetmeyiz. belki motor da biraz kendini toparlamış olur hareket öncesi. ikinci bilgin gayet güzel bundan sonra kapatmadan önce öyle yapmaya başlıyorum.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti redgangway » 26 Arl 2006, 10:43

motoru stop etmeden önce 30 saniye kadar çalıştırmak turboyla ilgiliymiş.arabamı teslim alırken servis yetkilisi önermişti.özellikle uzun yol yaptıktan yada performanslı kullanımdan sonra yapmamı söyledi.sanırım turbodaki basıncın normale dönmesini sağlıyormuş.
redgangway
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Arl 2006, 19:48

İleti sainz » 26 Arl 2006, 12:08

1. İster dizel ister benzinli, sabah motoru çalıştırdığınızda tüm yağ sabaha kadar kartere süzülmüş olduğu için en azından 30 saniye kadar bekleyip de harekete geçmek daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
2. Yine ister benzinli ister dizel olsun, turbo olan araçlarda, özellikle de aracı yüksek devirlerde, yani turboyu devreye sokarak, kullandıysanız hemen akabinde motoru stop ederseniz turbo ünitesi yağlanamayacaktır ve turbo yatakları zarar görecektir. Ancak eğer turboyu açtırmaksızın kullandıysanız belki bir zararı olmayacaktır ama en azından 30 saniye kadar rölantide bekletip daha sonra motoru stop etmenin de çok zor birşey olmadığını düşünüyorum.

 

Kazasız sürüşler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 05 Oca 2007, 01:38

kullanma kitapçığında aracı hemen sürmenin gerekçesi bir an önce aracın normal işletme sıcaklığına ulaşması olarak gösterilmiş. bu da en az 4km imiş. 4 km den az sürüşler için aracınızı sürmeyiniz yazıyor. zira aşınma ve yakıt tüketimi had safhada oluyormuş. hakikaten hafta sonu asfaltta baktım 4 km sonra ancak hararet çubuğu ortaya geldi.
(okula giderken motor ısınsın diye bir rize turu atayım bari Smile)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti olci_14 » 11 Şub 2008, 01:12

peki ustam çok fazla yol yapmayan biride olsa dizel motoru düzgün kullandıktan sonra avantaj değilmi eskiden dizel araçla benzinli araç arasında alırken fiyat farkı vardı ama şimdi benzinli bir araç fiyatına dizel alıyorsun sizce skodanın 1,4 tdı motorları nasıldır gerçekten motorla ilgili sorunlar yaşatırmı bazıları dizel araç 3 silindirli ise işe yaramaz gibi ibareler kullanıyolar buda kafamı bozuyor
olci_14
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Şub 2008, 22:18

İleti umt_d » 11 Şub 2008, 04:23

Şehirler arası en iyi motor tipi bu dizeller.
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti BlueVRS » 11 Şub 2008, 12:05

[quote="Sselim"]bilgiler için saol,,,
bende dizel kullanıyorum,,,
sürekli kullanıyorsanız kesinlikle avantajlı,,,
[/QUOTE]
 

sürekli den kastınız çok kullanmak km yapmakdır değilmi?
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti BlueVRS » 11 Şub 2008, 12:10

[quote="olci_14"]peki ustam çok fazla yol yapmayan biride olsa dizel motoru düzgün kullandıktan sonra avantaj değilmi eskiden dizel araçla benzinli araç arasında alırken fiyat farkı vardı ama şimdi benzinli bir araç fiyatına dizel alıyorsun sizce skodanın 1,4 tdı motorları nasıldır gerçekten motorla ilgili sorunlar yaşatırmı bazıları dizel araç 3 silindirli ise işe yaramaz gibi ibareler kullanıyolar buda kafamı bozuyor [/QUOTE]
 

4 zamanlı motora 3 piston..prensip şu 4 pistonlu (silindirli) motorda 2 piston güç,2 piston boşta,3 pistonlu motorda 2 piston güç 1 piston dinlenme yada 1 piston güç iki piston dinlenme olsa gerek bana hep saçma geldi 3 pistonlu motorlar..doğasına ayrıkı 4 zamanlı motorun,basit mantıkla ''4'' ''3'' bölünmez ''2''ye bölünür..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti AV-2006 » 11 Şub 2008, 12:24

[quote="98Pickup"][quote="olci_14"]peki ustam çok fazla yol yapmayan biride olsa dizel motoru düzgün kullandıktan sonra avantaj değilmi eskiden dizel araçla benzinli araç arasında alırken fiyat farkı vardı ama şimdi benzinli bir araç fiyatına dizel alıyorsun sizce skodanın 1,4 tdı motorları nasıldır gerçekten motorla ilgili sorunlar yaşatırmı bazıları dizel araç 3 silindirli ise işe yaramaz gibi ibareler kullanıyolar buda kafamı bozuyor [/QUOTE]
 

4 zamanlı motora 3 piston..prensip şu 4 pistonlu (silindirli) motorda 2 piston güç,2 piston boşta,3 pistonlu motorda 2 piston güç 1 piston dinlenme yada 1 piston güç iki piston dinlenme olsa gerek bana hep saçma geldi 3 pistonlu motorlar..doğasına ayrıkı 4 zamanlı motorun,basit mantıkla ''4'' ''3'' bölünmez ''2''ye bölünür..
[/QUOTE]
 

Cevap ONNO USTA'dan:

 

Soru:Fiesta 1.4 TDCİ hakkında bilgi istiyorum.
Yakın zamanda 0 km Ford Fiesta TDCİ almak istiyorum.Ancak çevremden bu aracı kullanan veya bilen arkadaşlarım bu aracın motorunun diğer dişli rakiplerine göre biraz güçsüz olduğu ve aracın mekanik ve elektronik aksamları,kullanılan malzeme ve sağlamlık bakımından özellikle Alman rakiplerine göre zayıf olduğunu ve ikinci el piyasasınında düşük olduğunu söylediler.Bu fikirlere katılmak istemiyorum.Çünkü Ford markasının kaliteli ve güvenli araçlar ürettiğini düşünüyorum.Fiesta'da kullanılan 1.4 lt hacimli ve 8 subaplı motorun başka marka araçlarda kullanıldığınıda öğrendim.Özellikle derginizde okumuş olduğum Mazda 2'nin dizel versiyonu dikkatimi çekti.Fiesta'da kullanılan bu motorun çok gürültülü çalıştığı,yeterince atak olmadığı ve ancak Euro3 normlarını karşılayabildiği yer alıyor.Acaba Fiesta Euro4 normlarını karşılar mı?Euro3 veya Euro4 arasında ne fark var?Son bir soru,3 silindirli ve 4 silindirli dizel motorlar arasında ne gibi farklar vardır?

 

Cevap:Ford Fiesta TDCİ motoru Peugeot ile birlikte ortak üretilen ve Mazda'da da kullanılan bir common-rail dizel teknolojisidir.1.4 litreden elde edilen 68hp güç az görünmesine rağmen 16.3 kg/m(163nw/m)tork ile oldukça atak ve sorunsuz bir üretim.1060 kg'lık bir karoseri ekonomik şekilde yürütmek için bu yeterli sanırım.Araçların ikinci el piyasasının yeterli düzeyde olması ise bu aracın kalitesi ile ilgili değil piyasa ekonomisi gereklerinden biri.Sonuçta maksimum güç dışında dayanıklılık özelliklerinde olan bir motorun yeri ve kullanım alanları oldukça fazla.Benimde test etme imkanı bulduğum aracın motor sesini rahatsız edici bulmadım.Bildiğim kadarıyla bu motor Euro3 normunu karşılar özelliklerde.Euro3 ve Euro4 normlarının temeli egzoz gazlarındaki zararlı emisyon miktarının sınırını belirtmektir.Hyundai ve VW örneğinde olduğu gibi 3 silindirli motor tercih eden markalar bulunuyor.Aynı hacimde 3 yada 4 silindir kullanmak firmaların tercihidir.Ancak uzun yıllardır yapılan araştırma sonuçlarına göre tek rakamlı silindirli motorların daha performanslı ve başarılı oldukları ispatlanmıştır.

 

 

 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti BlueVRS » 11 Şub 2008, 12:29

ford fiesta ve pejo 206 3 silindirlimi??
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir