Dizel otomobilin püfleri!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Dizel otomobilin püfleri!

İleti AV-2006 » 11 Şub 2008, 12:53

[quote="98Pickup"]ford fiesta ve pejo 206 3 silindirlimi??[/QUOTE]
 

Onno ustanın cevabından ancak bu sonuç çıkarılır.Smile
 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti sainz » 11 Şub 2008, 14:10

[quote="98Pickup"]...4 zamanlı motora 3 piston..prensip şu 4 pistonlu (silindirli) motorda 2 piston güç,2 piston boşta...[/QUOTE]

 

4 silindirli motorlarda, iki piston aşağı inerken (mesela 1. ve 4. piston), diğer iki piston da (mesela 2. ve3 piston) aşağı iner. Güç piston aşağı inerken oluşturulur ancak iki piston aşağıya doğru inerken birisi patlama aşamasında (yani gücü oluşturuyor) diğeri ise emme aşamasındadır. Aşağıdaki linkte dikkat edersen, aşağıya inen pistonun sadece bir tanesi ateşleme (yani güç oluşturma) aşamasında:

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 11 Şub 2008, 14:16

[quote="sainz"][quote="98Pickup"]...4 zamanlı motora 3 piston..prensip şu 4 pistonlu (silindirli) motorda 2 piston güç,2 piston boşta...[/QUOTE]

 

4 silindirli motorlarda, iki piston aşağı inerken (mesela 1. ve 4. piston), diğer iki piston da (mesela 2. ve3 piston) aşağı iner. Güç piston aşağı inerken oluşturulur ancak iki piston aşağıya doğru inerken birisi patlama aşamasında (yani gücü oluşturuyor) diğeri ise emme aşamasındadır.
[/QUOTE]
 

Bende aynı şeyi kasdediyorum zaten,sonuçta 3 silindirli motorda bir piston güç üretirken ikisi boşta (yani emme yada eksoz yapıyor),yada ikisi çalışırken biri boşta..

 

bu iyi bir sistemmi kötümü yorum yapacaksanız fikrinizi söyleyin arkadaşlar..

 

Ben mesajımdan alıntı yapıp altına yazdıklarınızdan ne demek istediğinizi anlamadım onaylıyormusunuz yoksa açıklamamı yapıyorsunuz eğer 2.si ise zaten aynı şeyleri söylüyoruz..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti sainz » 11 Şub 2008, 14:20

[quote="98Pickup"]...3 silindirli motorda bir piston güç üretirken ikisi boşta (yani emme yada eksoz yapıyor),yada ikisi çalışırken biri boşta...[/QUOTE]

 

4 silindirli motorda da 1 piston ateşleme yaparken diğer üçü boşta.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 11 Şub 2008, 15:55

son olarak 4 silindir 80 hp motor ile 3 silindir 80 hp motor arasında kıyaslama yapmak ve 3 silindirli motora daha gürültülü ve iyi değildir demek yanlışmıdır?
 

Bence 3 silindirli olanı çok daha vuruntulu ve gürültülü çalışıyor 4 silindire nazaran..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti sainz » 11 Şub 2008, 16:02

3 silindirlinin 4 silindirliye oranla daha vuruntulu çalışığ çalışmadığını belirleyebilmek için, aynı üreticinin aynı hacimde bir 4 bir de 3 silindirli motorunu test etmek veya kıyaslamak gerekir. Bildiğim kadarıyla VW' nin 4 silindirli 1.4 motor üretimi hali hazırda yok.
Mercedes' in W115 kasalarında 240D modelinde bir 2.400 cc. 4 silindirli, bir de 2400 cc. 5 silindirli motoru mevcuttu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 11 Şub 2008, 16:06

hyundai de kıyas yapmak doğrumu bilmem ama era lar 4 silindir admire lar 3 silindir ve 4 silindir era nın motoru sessiz,vuruntusuz..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti sainz » 11 Şub 2008, 17:55

[quote="98Pickup"]hyundai de kıyas yapmak doğrumu bilmem ama era lar 4 silindir admire lar 3 silindir ve 4 silindir era nın motoru sessiz,vuruntusuz.. [/QUOTE]


 


Hyundai' yi inceleme fırsatım olmadı hiç. Olabilir tabii dediğin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir