ASR VE ESP...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ASR VE ESP...

İleti skodacı » 24 Arl 2006, 21:57

arkadaşlar,fabia nın kitapçığında ASR VE ESP nin amblemleri aynı şekilde gözükmekte.bu durum dikkatiniz çektimi?yani yanan lambanın ASR Mİ ESP Mİ olduğuna karar veremiyece...ikilemde kalacaz...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 25 Arl 2006, 01:09

keşke bi fabiam olsaydıda cevap verebilseydim Ouch
 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti irfant » 25 Arl 2006, 12:55

İkisinin de ikaz lambası aynı, belki farklı renkte yanıyorlardır. Benzer özellik yağ lambasında da var (hem kırmızı hem sarı yanıyor)
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti skodacı » 27 Arl 2006, 21:45

arkadaşlar karlı havalanlarda ASR yi devre dışı bırakın uyarısında bulunuyor,ustalar bunun nedenini ve uygulanış biçimini bilen var mı?


ASR: ''Anti Schlupf Regelung''un kısaltması olan ASR, araçların patinaja düşmeleri önler. Türkçe'ye antipatinaj sistemi olarak çevrilebilecek ''ASR'', patinaja geçildiğinde çekiş olan tekerleklere giden gücü kontrol eder ve tutunmayı sağlar

ESP: Elektronik Stabilite Programı (ESP), sensörler sayesinde otomobilin seyir halinde çizgisini korumasına yardımcı olur. Böylece, araç savrulmadan stabil bir şekilde seyrini sürdürür.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 27 Arl 2006, 22:12







.: ASR NEDİR :.


















ASR (Acceleration Slip Regulation - ivme kayması kontrolü) sistemi, frenler ve motor yönetim sistemini birlikte kontrol ederek, tahrik tekerleğinin çekiş yeteneği kaybolduğunda bu durumu algılayarak tekerlek hareketini yavaşlatmakta ve kaymalarını önleyerek, sürücüye yanal ve uzunlamasına dinamik kontrol yeteneği sağlamaktadır. Bu özellik, özellikle çekiş yeteneğinin azaldığı kumlu, karlı, yağmurlu yol koşullarında yararlı olmaktadır.


Sistem, yol yüzeyinin durumuna göre veya performansın fonksiyonu olarak en uygun sürüş kontrolünü sağlamaktadır.
Hangisi olursa olsun, sistem motor tarafından gönderilen torku azaltmak yoluyla devreye girer veya ABS ile koordineli olarak her bir tekerleği bağımsız olarak frenler.


Çekiş kontrolü de ABS gibi modern taşıtlar için önemli bir güvenlik özelliği haline gelmektedir. Ancak yeteneklerinden tam olarak yararlanmak için, geleneksel sürüş stillerinden buna bilinçli bir geçiş yapmak gerekmektedir. Çekiş kontrol yeteneği olan bir taşıta sahipseniz, ABS'de olduğu gibi sistemin karakteristiklerini öğrenmek için güvenli bir alan bularak test sürüşleri yapın. İlave sürüş bilgileri için aracın kataloğunu okumayı da ihmal etmeyin.


ASR tipleri



  • Sınırlı kaymalı diferansiyel

    Bu sistem, herhangi bir durum için en iyi çekişi sağlayacak motor torkunu transfer eden sistemdir. Elektronik olmayan bu sistem, genellikle yeni çekiş kontrol sistemleri kadar iyi görev yapamamaktadır. Modern sınırlı kaymalı (limited-slip) diferansiyeller gücü kayma başlamadan hemen önce iyi durumdaki tekerleğe transfer yeteneğine sahiptir, ancak, her iki tekerlek kaygan zeminde ise, sistem etkisiz hale gelmektedir.


  • Fren sistemi çekiş kontrolü

    Bu sistem tıpkı ABS'nin tersi gibi görev yapar. Bu tip sistem bazı sensörler ve elemanlar kullanarak ABS'nin uyguladığı gibi frenleme yaparak tekerleklerin boşa dönmesini önlemektedir. Her tekerlek bağımsız olarak kontrol edilir ve bu çeşitli kayganlıktaki zeminler için mükemmel bir düzenleme sağlar. Genellikle pahalı olmayan ve oldukça etkili olan bu sistem, düşük hız kayması için tasarlanmaktadır. Sistem fren sistemini kullandığından, yüksek hız kaymasında çok fazla sürtünme ve ısı çıkışı olmakta ve fren sistemi elemanları hasar verebilmektedir.


  • Aktarma organları çekiş kontrolü

    Bu sistem, herhangi bir hızda kay

    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti skodacı » 28 Arl 2006, 00:26

    ASR Nin neden o zaman karlı havalarda devre dışı bırakılmak istenmesini anlıyamıyorum.daha doğrusu bu kulaktan dolma bilgileri ustalar nereden bulup,satıyorlar.ASR amacı zaten karlı havalarda kendini yani hünerini göstermektir...

    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti qw12 » 28 Arl 2006, 00:33

    [quote="skodacı"]arkadaşlar,fabia nın kitapçığında ASR VE ESP nin amblemleri aynı şekilde gözükmekte.bu durum dikkatiniz çektimi?yani yanan lambanın ASR Mİ ESP Mİ olduğuna karar veremiyece...ikilemde kalacaz...[/QUOTE]
    ESP li araçta ABS ve ASR vardır. Çünkü ESP iki sistemin birleşimi olan bir sistemdir. Yani bir arabanın gösterge panelinde ESP OFF butonu varsa o arabada hem ASR hem ABS mutlak vardır. Ama ASR OFF düğmesi varsa ESP yoktur. İkilemde kalmayınız skodanızın tadını çıkarınız. Sevgiler saygılar.

     
    qw12
    CLASSIC
    CLASSIC
     
    İleti: 26
    Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

    İleti 10TOPRAK » 28 Arl 2006, 12:42

    [quote="qw12"][quote="skodacı"]arkadaşlar,fabia nın kitapçığında ASR VE ESP nin amblemleri aynı şekilde gözükmekte.bu durum dikkatiniz çektimi?yani yanan lambanın ASR Mİ ESP Mİ olduğuna karar veremiyece...ikilemde kalacaz...[/QUOTE]
    ESP li araçta ABS ve ASR vardır. Çünkü ESP iki sistemin birleşimi olan bir sistemdir. Yani bir arabanın gösterge panelinde ESP OFF butonu varsa o arabada hem ASR hem ABS mutlak vardır. Ama ASR OFF düğmesi varsa ESP yoktur. İkilemde kalmayınız skodanızın tadını çıkarınız. Sevgiler saygılar.

     
    [/QUOTE]


     
       LOL + 1 00000000000000000000000
    10TOPRAK
    CLASSIC
    CLASSIC
     
    İleti: 12
    Kayıt: 23 May 2006, 13:41

    İleti corelli » 14 Oca 2007, 14:06

    doğru söylüyorsun da benim aracım 1,4 ambiante fabia 2006 model
    ASR yok ama MSR diye bir şey var.

    birkaç sefer kontrol panelinde aracın kayma işareti çıktı.

    servise gittim bu işaret ne diye

    bana aracınızda ESP var. ASR yok dediler.

    Araç dengede olmadığı şekilde park edersem tekrar çalıştırdığımda  ABS ile beraber yanıyor ekranda.

    Bir kerede yağmurlu havada virajı alamdım o anda frene bastım ve araç kaymaya başlarken savrulmadan yavaşladı. Ekranda o işaret çıktı.

    Bende bu konuda gerçekten doğru bilgi almak istiyorum.

    benim aracım 1,4 fabia ambiante 75 hp .

    kataloğunda ABS+MSR yazıyor.

    bu özelllik MSR mi. MSR nin içinde ESP varmı?

    Servis dahi inanın ne olduğunu (MSR) nin bilmiyor.

    Bilgisi olan arkadaşlar varsa cevaplarlarsa sevinirim
    corelli
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 14 Oca 2007, 13:44

    İleti skodacı » 14 Oca 2007, 15:27

    öncelikle aracınızda ESP olmadığını belirtteyim...ASR 101 hp lerde mevcut...yani sizin araçta ASR yok...MSR: ''Motor Schleppmomenten Regelung''un kısaltması olan MSR, özellikle kaygan zeminlerde, sürücünün ayağını gaz pedalından çekmesiyle oluşacak kaymayı, motor torkunu kullanarak önlemeye çalışır.MSR nin tanımı bu işte...ayrıca bu işareti gösterge panelinde gördüğüm sırada aracın kullandığın zemin kaygan bir zemin miydi? 
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti skodacı » 14 Oca 2007, 16:35

    servis elemanları maalesef araçları tanımamakta...sizin araçta ne ESP ne de ASR mevcut...MSR var doğrudur...msr nin görevi de esp ye yakın.bu özellikleri tümü de abs ye bağlı zaten...
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti corelli » 14 Oca 2007, 23:12

    hafif yağmur vardı.


    ayrıca araç dengesiz bir şekilde ( yani düz olmayan zeminlerde, iki teker kaldırımda iki, teker değil gibi mesela ) park edildikten sonra stop edilip sonra çalıştırılırsa o anda ABS ile beraber kayma işareti ekranda beliriyor.

    ASR olmadığını bende biliyorum ama servis ESP var diyor.

    bazende yavaş hızla gitsem yine kaldırıma çıktığımda araç tekerlekleri dengede olmadığı anda direksiyonu ani hareketle çevirirsem yine bu uyarı lambasını yani kayma işaretini ekranda görüyorum.

    yardımcı olursanız sevinirim.Tongue
    corelli
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 14 Oca 2007, 13:44

    İleti skodacı » 15 Oca 2007, 21:55

    esp türkiye deki fabia larda yok..durduk yere yapmadıına göre MSR sorun yok demektir...
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti skodacı » 16 Oca 2007, 22:35

    bu arada esp+asr+msr ABS kontrol ünitesine bağlıdır...
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti gurkanbo » 14 Haz 2007, 02:46

    ya arkadaşlar esp sistemi asr msr abs gibi sistemlerin birleşmesi bu sistemler biriri ile senkronizyon calısması ile esp oluyo

    gurkanbo
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 11 Haz 2007, 16:51


    Genel Teknik



    Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir