Sis farları vs. açınca devirdeki düşüş nedendir?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sis farları vs. açınca devirdeki düşüş nedendir?

İleti sonerx » 24 Tem 2008, 22:21

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yorumlarınıza ihtiyacım var.
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti hakanerdogan » 24 Tem 2008, 23:57

aslında farları ve çeşitli elektronik aksamı açınca çokda farkedilmesede araç biraz daha fazla yakar. özellikle benzinlilerde böyledir, çünkü her daim buji ateşlenir. diğer elektronik aksam da aküye ekstra yük demek, ekstra şarjı beraberinde getirir ve şarjını motor dönüsünden alan motorun çok az da olsa biraz daha fazla yakması olasıdır. 

belki bu devir oynaması bu yüzdendir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti FWD » 25 Tem 2008, 00:04

İş yerinde kullandığım Opel Astra var. Arabanın direksiyonunu döndürürüm devir düşer, farları açarım devir düşer, frene basarım devir düşer, klima desen aynı olay. Ben de bir ustaya sormuştum bana normal olduğunu söyledi. Ben de üstüne gitmedim.
FWD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:52

İleti ünsal » 25 Tem 2008, 00:40

aküyü ölçtürün bence daha sonra eğer farlar kapalıykende rolanti oynuyorsa boğaz kelebeği olabilir farları açınca yapıyorsa bir parça vardı ismi aklıma gelmiyor sarj dinomosunun bağlandığı entekre gibi bişeydi değiştirince düzeliyordu tam hatırlayamadım ama felicia bölümünde vardı ben açmıştım konuyu eskilere bakarsanız rastlarsınız...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti sonerx » 25 Tem 2008, 11:27

[quote="ünsal"] aküyü ölçtürün bence daha sonra eğer farlar kapalıykende rolanti oynuyorsa boğaz kelebeği olabilir farları açınca yapıyorsa bir parça vardı ismi aklıma gelmiyor sarj dinomosunun bağlandığı entekre gibi bişeydi değiştirince düzeliyordu tam hatırlayamadım ama felicia bölümünde vardı ben açmıştım konuyu eskilere bakarsanız rastlarsınız...[/QUOTE]Ünsal normal rölantide veya giderkende devirde yükselip düşme oluyor ama usta bunun distribütörden olduğunu söyledi.

Acaba sizin dediğiniz gibi kelebekten se ne yapmalıyım??
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti mahmutvet » 25 Tem 2008, 12:39

alternatörün üzerinde konjektör adı verilen parçanın tam olarak görev yapmaması nedeniyle böyle bir durum olabileceği gibi alternetörün içerisindeki diyot tablasının arızalanmasıda şarjı değiştirebileceğinden bu tip durumlarla karşılaşılabilir. bir arkadaşımızın opel astra hakkında yazdığı konu ile ilgili olarak ise enjeksiyonlu araçlarla elektro hidrolik direksiyon birlikte kullanıldığında direksiyonu hareket ettiren mekanizma şarj dinamosundan akım çektiği için rölantide bir miktar değişme olur ancak rölanti düzenleyicisi bu durumu hemen tolere eder.
mahmutvet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ağu 2007, 12:10


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir