SKODA SÜSPANSİYON...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SKODA SÜSPANSİYON...

İleti skodacı » 29 Arl 2006, 23:32

arkadaşlar,skoda sahiplerinin büyük çoğunluğu skoda marka araçların süspansiyonun sert olmasından yakınmakta.skodanın süspansiyonları sert tutmasındaki amacı bimiyorlar,maalesef...Süspansiyon aracın keskin hareketler sonucu yatmasını ya da yalpalamasını önlemek için sert olmalı, araç ağırlık değişimleri altında fazla yatmamalıdır.Süspansiyon sisteminin en bilindik işlevi darbeleri emerek konforlu, ya da en azından konforluya yakın bir sürüş sağlamasıdır. Darbelerin emilmesi sadece yolcuların konforu için değildir; darbeler emilmezse birsüre sonra şaside çatlaklar, kırılmalar ve deformasyon başlar.olay bundan ibaret arkadaşlar...skoda marka araçların süspansiyonun sert olması,konforu engellemekte lakin darbelerin emilmesi için bir gerekliliktir,sert süspansiyon.yoksa yukarıda belirttiğim gibi süspansiyonlar yumuşak olsa idi;konfor mükemmel ,fakat sasi yani aracımızın iskeletinde deformasyonlar oluşur idi...işte bu yüzden ben skodanın sert süspansiyonlarından şikayetçi değilim,varsın konforumu engellesin...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 30 Arl 2006, 01:19

Arkadaşlar bu konu hakkında sizlerinde fikirlerini bekliyorum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti qw12 » 30 Arl 2006, 02:42

ÖNCE EMNİYET SONRA HAREKET.
qw12
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

İleti ünsal » 30 Arl 2006, 03:11

sana katılıyorum skodacı kardeş sert olsun varsın konfor az olsun ben hiç rahatsız değilim aracımdan Thumbs%20Up
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti emirkaansbp » 30 Arl 2006, 18:56

ben performanstan yanayım . spor yay taktırdım. araba at arabası gibi oldu ama önceden 90 döndüğüm virajları şimdi 120 ile şüphe bile etmeden dönebiliyorum.... çizgisinden milim ayrılmıyo... birde spor amortisör arıyorum....  (yardımcı olursanız sevinirim)
özet olarak konfor can kurtarmaz..... acil durumlarda arabanı yolda tutabilirsen yaşarsın. ve sert süspansiyon buna çok yardımcı olur...
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti ünsal » 30 Arl 2006, 23:15

bende feliciama tasksam mı acaba Ying%20Yangne dersiniz ?
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti skodacı » 01 Oca 2007, 18:20

spor amörtisörler aracın süspansiyonunu yumuşatmıyor mu?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 03 Oca 2007, 01:00

Spor amortisör daha kısa ve daha sert.  aracı daha sert yapıyo. ama normal amortisöre spor yay taktırıncada amortisörün patlamaması için otobandan başka bi yerde gitmemen gerekiyo. spor yayla birlkte normal amortisör kullanmak, normal amortisörün çok kolay patlamasına neden oluyo... benim ön amortisörler yayı taktıktan sonra 1 ay içinde patladı .....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti ilker_617 » 03 Oca 2007, 17:49

[quote="emirkaansbp"]Spor amortisör daha kısa ve daha sert.  aracı daha sert yapıyo. ama normal amortisöre spor yay taktırıncada amortisörün patlamaması için otobandan başka bi yerde gitmemen gerekiyo. spor yayla birlkte normal amortisör kullanmak, normal amortisörün çok kolay patlamasına neden oluyo... benim ön amortisörler yayı taktıktan sonra 1 ay içinde patladı .....[/QUOTE]
 

siz yayı seçerken ince ayrıntılarına dikkat ettiniz mi???

yani yay alırken belli bir sınır war normal amortisörlerle beraber kullanılacak,yani en azından kullanılabiliyor sorun minimum sewiyeye iniyor...(yayların kısalık we sertlik sınırı)

ilker_617
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 16 Ekm 2006, 20:54
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.2HTP 2005

İleti emirkaansbp » 03 Oca 2007, 20:46

VAALAHA BİLMİYORUM. KARDEŞİM MODİFİYEDEN ANLAR. BEN ONA SÖYLERİM O EN UYGUNUNU ARAŞTIRIP BULURDU....
benim bildiğim, daha doğrusu kardeşimden duyduğum fabia lar için 3 çeşit yay var ve nekadar kısa ise o kadar sert oluyor.  BENİMKİSİ EN KISASI. ÖNLER 7 CM, ARKALAR 4 CM DAHA AŞAĞIDA NORMAL FABİALARDAN.....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti ilker_617 » 04 Oca 2007, 23:22

kısa oluşuyla sertliğinin orantılı olduğu doğru....işte seçim yaparken o sınırlar çerçewesinde yapacaksın tabiki amortisör değişmek istemiyorsan....
Aracına yapacağın modifiye için bayağı bir araştırma yapmak gerekiyor:) yoksa başınıza geldiği gibi gereksiz masraflar çıkıyor....

ilker_617
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 16 Ekm 2006, 20:54
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.2HTP 2005

İleti skodacı » 01 May 2007, 23:44

skodaların süspansiyon sistemi orta-sert...bunu tüm skodacılar olarak biliyoruz.ve biz süspansiyon sistemimizin neden diğer skoda sınıfı araçlara göre daha sert olduğunuda biliyoruz.ben skodanın süspansiyon sistemi sert yapmasını,yukarılardaki yazımdada belirttiğim gibi,takdirle karşılıyorum.çünkü adamlar sürücünün konforundan ziyade aracın şasisini düşünmüşler.bu yüzden skodaların süpansiyon sistemine sert diyenlere itibar etmeyelim... 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 01 May 2007, 23:59

sağolun, fakat şöyle de bir durum varmış. fazla gezmeyen ve az yükle gezen araçların süspansiyonları da zamanla sertleşebilirmiş.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 02 May 2007, 00:00

şehir efsanesi hocam...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 02 May 2007, 00:03

bu ifadeyi Çorum Gençler Otonun ustası abime demiş. benim amortisörleri alıştırmak için bir cihaza bağlamışlar ve çalıştırmışlar. araç çorumdan geldiğinde pamuk gibiydi.şimdi gene eskisi gibi oldu. belki de doğrudur.

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 02 May 2007, 00:07

hocam,bağladıkları cihaz fren,amörtisör test cihazı olması gerek...zaten skodanın süspansiyon sistemi orta-sert bir kıvamda... daha da sertleşmesini ben,aracın az yükle ve sık kullanılmamasına bağlayamam...eper orta sert bir zaziyetten tam ser bir vaziyete geçmiş ise süspansiyon sistemin yürüyen aksam parçalarında sorun vardır demektir...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 02 May 2007, 07:33

sağolun gene. sertleşmenin aksine dün mahsus stabilize va kasisli bir yola girdim. yaylanmada en ufak bir sıkıntı yok.hatta eski 17m Fordlar gibi yaylandı mübarek, ama ses çok, ya da ben mi fazla takmaya başladım. keşke sizlere yakın olsam da test sürüşü için verebilsem.

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti serdar5306 » 02 May 2007, 08:16

amortisör ve tabla lastiklerine baktır belki aşınmıştır
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir