debriyaj sorun

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

debriyaj sorun

İleti baho06 » 30 Tem 2008, 19:46

beyler benim araç 31500 km de sanki debriyaj bitik gibi oldu yukardan kavrıyor gibi.ayağımı depriyajın üstündede tutmam.çok vites attırmamda.hayret.şimdi bitik olup olmadığını nasıl anlarız.bide bitikse kaç paraya mal olur.en kalitelisi.tşk

 
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti Crzyboy » 30 Tem 2008, 19:47

Araç nedir !?

[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti elegance » 30 Tem 2008, 19:48

baho nun araba 101 lik fabiş olması lazım
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti baho06 » 30 Tem 2008, 19:49

70 lik tdi
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti hakanerdogan » 30 Tem 2008, 20:35

bizim debriyaj da öyle, benim araçda tdı. hep yukarda kavrar hidrolik olduğu için. hatta hiç tam basmam, vites atarkende kalkarkende. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti baho06 » 30 Tem 2008, 20:39

[quote="hakanerdogan"]bizim debriyaj da öyle, benim araçda tdı. hep yukarda kavrar hidrolik olduğu için. hatta hiç tam basmam, vites atarkende kalkarkende.  [/QUOTE] bak bu sevindirici bir haber.düşündümde.ben bir haftadır kendi arabama binmedim.72 model 280 s ve 93 model 320i  ye bindim.ikiside birbirinden haşat ve bakımsız.merso yine iyiydi.ayağı alışmadı herhalde
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti hakanerdogan » 30 Tem 2008, 20:42

bende doblo kullandığımda istop ettiriyordum ayağım fabia debriyajına alışık olduğundan. epey yukarda kavrar. çok dert etme.

bitip bitmediğini aracını tanıyan şöfor anlar. yada 4 e al, debriyajı ufak ufak bırak. 5 tede yapabilirsin. araba ilk kavrama, değme esnasında titreye titreye ileriye mi atacak kendini, yoksa lök diye istop mu edecek...

tabi debriyaja hassas davran pat diye çekersen biten debriyajda istop ettirir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 30 Tem 2008, 20:42

istop ediyosa daha gider debriyajın.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti baho06 » 30 Tem 2008, 20:44

ok.
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti kadir_ » 30 Tem 2008, 20:52

5 e at vitesi el frenini çek kavrat arabayı biraz yüksek devirle yap stop ederse sağlam gitmeye çalışırsa her an yolda kalabilirsin servite böyle test ediyolar geçen feliyi adam bas bas bağırtıyodu LOL
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti lazianke » 31 Tem 2008, 00:10

arkadaşlar bu konuda benim bir tecrübem var: benim debr. yukarıda kavrarken forumdaki arkadaşlara sordum yokuşta 2 ile kalkış dene sönerse bitiktir dediler. birkaç deneme yaptım. zar zor kalktı ama o zamana kadar kaçırmayan debr kaçırmaya başladı. bence hiç uğraşmayın balatanız kendisi kaçırana dek sürün ve  zaten bitmeye yüz tutmuşken daha erken bitirmeyin...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti baho06 » 31 Tem 2008, 11:11

[quote="lazianke"]arkadaşlar bu konuda benim bir tecrübem var: benim debr. yukarıda kavrarken forumdaki arkadaşlara sordum yokuşta 2 ile kalkış dene sönerse bitiktir dediler. birkaç deneme yaptım. zar zor kalktı ama o zamana kadar kaçırmayan debr kaçırmaya başladı. bence hiç uğraşmayın balatanız kendisi kaçırana dek sürün ve  zaten bitmeye yüz tutmuşken daha erken bitirmeyin...[/QUOTE] ok.
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti KATARİN » 31 Tem 2008, 14:00

Baskı balata gittiği yere kadar gider denilecek kadar basit bir sorun değildir.Başıma geldiği için biliyorum.Eğer viteslere geçişte çok sorun çıkarıyorsa bi sabah kalkarsınız hiç vitese geçmez olurki bana öle oldu.Araba çalışmıyorken 1 e attım çalıştırdım ve tamirciye kadar 1,viteste gittim.Ya şehir dışında biyerde olsa idim.yada yaylada denizde vs vs.Düşünmek bile istemiyorum.

KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti lazianke » 31 Tem 2008, 14:11

[quote="KATARİN"]

Baskı balata gittiği yere kadar gider denilecek kadar basit bir sorun değildir.Başıma geldiği için biliyorum.Eğer viteslere geçişte çok sorun çıkarıyorsa bi sabah kalkarsınız hiç vitese geçmez olurki bana öle oldu.Araba çalışmıyorken 1 e attım çalıştırdım ve tamirciye kadar 1,viteste gittim.Ya şehir dışında biyerde olsa idim.yada yaylada denizde vs vs.Düşünmek bile istemiyorum.

[/QUOTE]
benim aracımda balata yukarıda kavrama yaparken üzerine 10 bin km daha sürmüştüm ki servis bitik bu değişmek lazım demişti. balata ilk kaçırdıktan sonra 1 hafta daha sürdüm. ara sıra kavrıyordu gene. sonra servise gittim ki yol 135 km idi.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti KATARİN » 31 Tem 2008, 14:15

[quote="lazianke"][quote="KATARİN"]

Baskı balata gittiği yere kadar gider denilecek kadar basit bir sorun değildir.Başıma geldiği için biliyorum.Eğer viteslere geçişte çok sorun çıkarıyorsa bi sabah kalkarsınız hiç vitese geçmez olurki bana öle oldu.Araba çalışmıyorken 1 e attım çalıştırdım ve tamirciye kadar 1,viteste gittim.Ya şehir dışında biyerde olsa idim.yada yaylada denizde vs vs.Düşünmek bile istemiyorum.

[/QUOTE]
benim aracımda balata yukarıda kavrama yaparken üzerine 10 bin km daha sürmüştüm ki servis bitik bu değişmek lazım demişti. balata ilk kaçırdıktan sonra 1 hafta daha sürdüm. ara sıra kavrıyordu gene. sonra servise gittim ki yol 135 km idi.
[/QUOTE] Bende de viteslere zor geçmeye başlamıştı aman daha uzun yıllar binerim demiştim.Gerisi malum yukarıki satırlarda var.Smile
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti sainz » 31 Tem 2008, 15:00

5. vitese atarak yapacağınız testte;
1- Eğer debriyaj aşağıda kavrayıp da hemen akabinde stop ediyorsa motor, balatada bir sorun yok demektir.

2- Eğer debriyaj normalden daha yukarılarda kavrayıp da stop ediyorsa, bu işlemi daha fazla denemeyin zira balata ufak ufak kaçırmaya başlamıştır. Lazianke' nin başına gelen başınıza gelmesin.

3- Debriyajı tamamen bıraktıysanız, el freni çekiliyse, araç kendini ileriye atmıyor ama motorda da stop edecekmiş gibi bir durum yoksa, hemen ayağınızı gazdan çekip debriyajı zorlamayı bırakın. Artık balata birmiş ve baskıdan yemeye başlamışsınız demektir. Zaten debriyaj bu durumdaysa, araç benzinli de olsa, yokuş yukarı çıkarken düşük devirde bile vites büyütseniz motor bayılmıyormuş gibi gelmeye başlar zira balata kısmında sürtünme olmuyordur. Sürtünme yoksa da motor rahatça dönecektir. Debriyaj bu durumdaysa, en kısa sürede orijinaliyle veya kaliteli muadiliyle değiştirmelisiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti baho06 » 31 Tem 2008, 18:30

beyler .bi sorum olacak.şimdi farzedelim.debriyaja bastım 1 e taktım ve de kalktım.debriyajı bıraktığım an balata devreden çıkarmı.anlamadığım olay bu bayanlarda balata nasıl dayanıyor.ben bazen dikkat ediyom.3000 devire kadar gaz veriyorlar sonra kalkıyorlar.ben 1500 devir aralığında kalkıyom.debriyajı hemen bırakırım.hiç ayak tutmam üstünde.lambaları takip ederim.misal 3-4-5. viteslerde giderken kırmızı yandığında hemen gazdan çekerim.lambaya geldiğimde gaza dokunur devam ederim aynı vitesle.bu kadar dikkate rağmen hepte bizim arabada sorun çıkar.anlamadım gitti.
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti sainz » 31 Tem 2008, 20:18

[quote="baho06"]beyler .bi sorum olacak.şimdi farzedelim.debriyaja bastım 1 e taktım ve de kalktım.debriyajı bıraktığım an balata devreden çıkarmı.anlamadığım olay bu bayanlarda balata nasıl dayanıyor.ben bazen dikkat ediyom.3000 devire kadar gaz veriyorlar sonra kalkıyorlar.ben 1500 devir aralığında kalkıyom.debriyajı hemen bırakırım.hiç ayak tutmam üstünde.lambaları takip ederim.misal 3-4-5. viteslerde giderken kırmızı yandığında hemen gazdan çekerim.lambaya geldiğimde gaza dokunur devam ederim aynı vitesle.bu kadar dikkate rağmen hepte bizim arabada sorun çıkar.anlamadım gitti.[/QUOTE]

 

Debriyaja bastığında devreden çıkar. Debriyajı tamamen bıraktığında balata tamamen devrededir ve olması gereken volant bir tur döndüğünde balatanında 1 tur dönmesidir. Yani kaçırmamasıdır.

 

Bayanların debriyaj balataları da bitiyor ama onlar için hiç fark etmediği için senden daha uzun kilometreler öylece gidiyorlar.LOL Sen umursamasan olmadık yerde kalırsın ama. Söylemedi deme.LOL

 

Şaka bir yana yarım debriyaj denilen durumda ne kadar süre tuttuğunla çok yakından alakalı debriyajın ömrü zira tam bu durumda volanta sürtmeye başlamıştır. Bu durumda sürekli tutarsan sürtmeye (bir anlamda rendelenmeye) devam eder balata. Ancak ayağını kaldırdığında volanta bir anlamda yapışır ve beraber dönmeye başlarlar, yani birbirlerine sürtmeden beraber dönerler.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir