debriyaj sorun

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

debriyaj sorun

İleti baho06 » 31 Tem 2008, 20:51

[quote="sainz"][quote="baho06"]beyler .bi sorum olacak.şimdi farzedelim.debriyaja bastım 1 e taktım ve de kalktım.debriyajı bıraktığım an balata devreden çıkarmı.anlamadığım olay bu bayanlarda balata nasıl dayanıyor.ben bazen dikkat ediyom.3000 devire kadar gaz veriyorlar sonra kalkıyorlar.ben 1500 devir aralığında kalkıyom.debriyajı hemen bırakırım.hiç ayak tutmam üstünde.lambaları takip ederim.misal 3-4-5. viteslerde giderken kırmızı yandığında hemen gazdan çekerim.lambaya geldiğimde gaza dokunur devam ederim aynı vitesle.bu kadar dikkate rağmen hepte bizim arabada sorun çıkar.anlamadım gitti.[/QUOTE]

 

Debriyaja bastığında devreden çıkar. Debriyajı tamamen bıraktığında balata tamamen devrededir ve olması gereken volant bir tur döndüğünde balatanında 1 tur dönmesidir. Yani kaçırmamasıdır.

 

Bayanların debriyaj balataları da bitiyor ama onlar için hiç fark etmediği için senden daha uzun kilometreler öylece gidiyorlar.LOL Sen umursamasan olmadık yerde kalırsın ama. Söylemedi deme.LOL

 

Şaka bir yana yarım debriyaj denilen durumda ne kadar süre tuttuğunla çok yakından alakalı debriyajın ömrü zira tam bu durumda volanta sürtmeye başlamıştır. Bu durumda sürekli tutarsan sürtmeye (bir anlamda rendelenmeye) devam eder balata. Ancak ayağını kaldırdığında volanta bir anlamda yapışır ve beraber dönmeye başlarlar, yani birbirlerine sürtmeden beraber dönerler.Wink
[/QUOTE] çok teşekkür.kafamdan soru işareti kalktı
 
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti lazianke » 31 Tem 2008, 20:55

aynen arkadaşın dediği gibi bayanlar farkında değiller. benim aracın önceki sahibi bayan olduğundan tecrübeyle sabit...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti Fabia_Yalçın » 01 Ağu 2008, 00:08

Kardeş dayanmıyor zaten bayanlara balata, Geçenlerde serviste bir Romster vardı, baskı balatayı değişiyorlardı, Kilometresine baktım 4800 (Dörtbinsekizyüz) idi. Ustaya sordum kim bunun şöförü diye, Gülümseyerek ==bayan== dedi.
Fabia_Yalçın
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 08 Nis 2007, 23:38

İleti hakanerdogan » 01 Ağu 2008, 00:13

peki kalkışlarda ufaktan ufaktan kavratarak yavaşça çeksek mi daha çok aşınır yoksa biraz fazla gaz verip hızlı çeksek mi çok aşınır? (düz yol için)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 01 Ağu 2008, 12:41

[quote="hakanerdogan"]peki kalkışlarda ufaktan ufaktan kavratarak yavaşça çeksek mi daha çok aşınır yoksa biraz fazla gaz verip hızlı çeksek mi çok aşınır? (düz yol için) [/QUOTE]

 

Fazla gaz verip debriyajı hızlı bırakırsan balata çabuk mu aşınır bilmiyorum ama debriyajın rulmanına, şanzımana ve akslara binen ani yük bir zaman sonra bu parçaların sağlıklı çalışmamasına neden olacaktır diye düşünüyorum.

Az gaz verdiğinde yarım debriyaj konumunda biraz fazla tutmuş olursun kalkış esnasında. Çok gaz verdiğinde de volant daha hızlı dönecektir (yani rendeleme hızlı yapılacaktırWink) Acele yoksa gazı çok az olmayacak ve çok fazla olmayacak şekilde ayarlayıp debriyajı sakince bırakmak en iyisi bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 01 Ağu 2008, 15:49

[quote="sainz"][quote="hakanerdogan"]peki kalkışlarda ufaktan ufaktan kavratarak yavaşça çeksek mi daha çok aşınır yoksa biraz fazla gaz verip hızlı çeksek mi çok aşınır? (düz yol için) [/QUOTE]

 

Fazla gaz verip debriyajı hızlı bırakırsan balata çabuk mu aşınır bilmiyorum ama debriyajın rulmanına, şanzımana ve akslara binen ani yük bir zaman sonra bu parçaların sağlıklı çalışmamasına neden olacaktır diye düşünüyorum.

Az gaz verdiğinde yarım debriyaj konumunda biraz fazla tutmuş olursun kalkış esnasında. Çok gaz verdiğinde de volant daha hızlı dönecektir (yani rendeleme hızlı yapılacaktırWink) Acele yoksa gazı çok az olmayacak ve çok fazla olmayacak şekilde ayarlayıp debriyajı sakince bırakmak en iyisi bence.
[/QUOTE]

en iyisi insancıl kullanım diyoruz o zaman abi Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 04 Eyl 2008, 13:47

Bir süredir yarım debriyaj durumunda atmosferik benzinli mi yoksa turbo dizel mi ilk kalkış anında debriyajı daha çok yorar diye düşünüyordum. Malum, turbo dizelde tork var, atmosferik benzinlinin ise torku az; daha fazla devir çevirerek yarım debriyaj yapması gerek...


 

Bu konuda aklıma gelen bir fikir şu: Yarım debriyaj sırasında balatayı "rendeleyen" en önemli etken, torktan çok "volan" devridir. (tahminime göre)

 

Eğer haklıysam, turbo dizel araçları yokuş yukarı, yüklüyken, neredeyse 2000 devir gaz vererek (yani dünyanın torkunu açığa çıkararak) kaldırdığımıza üzülmemize gerek yok. Çünkü 1.4-1.6 atmosferikle aynı şartlarda vermek olduğumuz 4000 devir civarı gaz, açığa çıkan göreceli "kıytırık" torka rağmen, devrin yüksekliği nedeniyle debriyajı daha çok "rendeler".

 

Ben Sainz'ın bahsettiklerinden bu fikri ürettim.

 

Sizin de fikirlerinizi almak isterim.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti sainz » 04 Eyl 2008, 15:06

Yalnız 1.4TDI bir araçla, 1.4 75 HP benzinli bir aracın balatalarının üretildikleri maddeler de birbirlerinden farklıdır bence. 1.9 TDI ile 1.4TDI' nin bile balatalarının farklı olabileceğini düşünüyorum. Tamam şekil olarak uyabilir ama üzerlerine uygulanacak tork farklı olacağından üretildikleri mddeler de daha farklıdır diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SEAHAWK » 04 Eyl 2008, 15:33

Diyelim ki malzeme aynı. O zaman bahsettiğimi doğru alabiliriz değil mi ?
 

Sizin dediklerinizle beraber TDI daha da avantajlı olur o zaman. Hem daha düşük devirde rendeler, hem de zaten daha zor rendelenen bir malzemeye sahiptir, değil mi ? Yüksek torklu araçlarda "yüksek torka dayanıklı" malzeme kullanımı söz konusu olacağını varsayarsak tabii.Smile

 

 

 

Bir aralar aracı yüklüyken dik yokuşlarda 2000 devir civarında kaldırınca içim gidiyordu. Şimdi kafam rahatladı.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti baha » 04 Eyl 2008, 15:42

[quote="baho06"]beyler .bi sorum olacak.şimdi farzedelim.debriyaja bastım 1 e taktım ve de kalktım.debriyajı bıraktığım an balata devreden çıkarmı.anlamadığım olay bu bayanlarda balata nasıl dayanıyor.ben bazen dikkat ediyom.3000 devire kadar gaz veriyorlar sonra kalkıyorlar.ben 1500 devir aralığında kalkıyom.debriyajı hemen bırakırım.hiç ayak tutmam üstünde.lambaları takip ederim.misal 3-4-5. viteslerde giderken kırmızı yandığında hemen gazdan çekerim.lambaya geldiğimde gaza dokunur devam ederim aynı vitesle.bu kadar dikkate rağmen hepte bizim arabada sorun çıkar.anlamadım gitti.[/QUOTE] sana aynen katılıyorum ben aracımı yaklaşık 100000 kmdir kullanıyorum luck marka 4 değişim yapıldı çabuk yiyor okadar titiz olmamıza rağmen en sonunda balatayı çakma yaptırdım 25000 dir sorun yok
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti BlueVRS » 04 Eyl 2008, 18:09

VW grubu yeni nesil araçların birçoğunda debriyaj kronik sorun,1.4 68 hp fabia'lar 25.000 km de bir debriyaj bitirebilme yeteneğine sahip..Servisler ise araç 2.000 km de bile olsa debriyaj biterse kullanıcı hatası deyip geçiyorlar..Toyota servisi geçenlerde 38.000 km deki yeni corolla nın debriyajını garantiden değiştirdi bizim arkadaşın..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti sainz » 04 Eyl 2008, 18:16

[quote="BlueVRS"]VW grubu yeni nesil araçların birçoğunda debriyaj kronik sorun,1.4 68 hp fabia'lar 25.000 km de bir debriyaj bitirebilme yeteneğine sahip..Servisler ise araç 2.000 km de bile olsa debriyaj biterse kullanıcı hatası deyip geçiyorlar..Toyota servisi geçenlerde 38.000 km deki yeni corolla nın debriyajını garantiden değiştirdi bizim arkadaşın..[/QUOTE]
İşyerimizdeki bir abimiz almış ilk çıktığında 1.4 MPI Fabia. 20.000 km' de 3 kere debriyaj değiştirmiş. İlkini henüz 2.000 km.' deyken garanti kapsamında değiştirmişler, diğerlerini ücreti mukabilinde.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 04 Eyl 2008, 18:53

[quote="SEAHAWK"]

Bir süredir yarım debriyaj durumunda atmosferik benzinli mi yoksa turbo dizel mi ilk kalkış anında debriyajı daha çok yorar diye düşünüyordum. Malum, turbo dizelde tork var, atmosferik benzinlinin ise torku az; daha fazla devir çevirerek yarım debriyaj yapması gerek...


 

Bu konuda aklıma gelen bir fikir şu: Yarım debriyaj sırasında balatayı "rendeleyen" en önemli etken, torktan çok "volan" devridir. (tahminime göre)

 

Eğer haklıysam, turbo dizel araçları yokuş yukarı, yüklüyken, neredeyse 2000 devir gaz vererek (yani dünyanın torkunu açığa çıkararak) kaldırdığımıza üzülmemize gerek yok. Çünkü 1.4-1.6 atmosferikle aynı şartlarda vermek olduğumuz 4000 devir civarı gaz, açığa çıkan göreceli "kıytırık" torka rağmen, devrin yüksekliği nedeniyle debriyajı daha çok "rendeler".

 

Ben Sainz'ın bahsettiklerinden bu fikri ürettim.

 

Sizin de fikirlerinizi almak isterim.
[/QUOTE]
sizin dediklerinize paralel; ama efsane mi bilmem, ben baskı-balata değiştireceğim zaman servisleri gezerken, birinde usta: bunların benzinlilerinde baskı balata daha erken aşınıyor demişti.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti SEAHAWK » 07 Eyl 2008, 01:04

Doğrudur hocam.Smile
 

Hem Fabia'daki benzinli motor, torku mecbren düşük olan 1.4 motor. Yani daha önce de bahsedildiği üzere, gerektiğinde yokuş yukarı 4000-5000 devir ile yarım debriyajlı kalkış yapılması gereken araçlar... Öyle bir kalkışta balata Sainz'ın da dediği gibi tam anlamıyla "Rendelenir" herhalde.LOL
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir