Supercharger(süper şarj)

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Supercharger(süper şarj)

İleti skodacı » 02 Oca 2007, 18:22

Supercharger motorun emebildiğinden daha fazla hava molekülünü yanma odasına sokabilen bir hava pompasıdır. Supercharger'ın önünde bir kasnak vardır. Bu kasnak motor krank kasnağı ile aynı anda haraket eder. Supercharger'ın kasnağı krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz şeklindeki kollektöre iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer. Aslında havayı sıkıştıran bu tekerlik ve içinde bulunduğu salyangoz şeklindeki kollektör turbochargerlarda da kullanılır.

Supercharger son yıllarda icat edilmedi. İkinci dünya savaşından önce Mercedes Benz Grand Prix arabalarını Supercharger ile donatıp yarıştıyordu. İkinci dünya savaşında uçaklar da superchargerlandı. Örneğin Boeing B-29 SuperFortress bombardıman uçağı gücünü Superchargerdan alıyordu. Günümüze dek birçok Supercharger modeli icat edildi ve otomotiv sektöründe kullanıldı.

Son yıllarda Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör” seçeniğini sunuyor. SL 55 AMG supercharger sayesinde 500 beygir güç üretmekte.

Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın basıncı 1 bardır. Daha doğrusu atmosferin üzerimize uyguladığı hava basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir elde edilir.


 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 02 Oca 2007, 18:26

Neden Supercharger?

Motor gücünü arttırmanın çeşitli yolları var.
Motorun ürettiği güç şu şekilde hesaplanır:

Güç= Basınç * Piston alanı * Piston yüksekliği * Devir * Silindir Sayısı /2

Piston alanı ve Silindir Yüksekliği

Piston alanı ve silindir yüksekliği motor hacmini ifade eder. Motorumuzun hacmini büyütmek çok masraflı olacağı için bu uygulama ekonomik değildir. 6 yeni piston, sekmanlar, conta takımı, işçilik, rodaj....


DEVİR

Devir sayısını arttırmak beygir getirmektedir. Ancak daha fazla devir çevirebilmek için piston, kol gibi dönen cisimlerin ağırlıklarını da azaltmak gerekir. 5,7 Litre Corvette 6500 devir de kalırken 1,6 Litre Hondalar 8000 devir çevirebilmekteler. Başka bir ifade ile motor hacmi arttıkça devir sayısını arttırmak da zorlaşır. Devir sayısını ciddi anlamda artırmak için özel imal edilmiş piston, kol ve yatak gibi parçalar kullanılır. Bunlar “Blue Print” denilen ağırlık eşitleme işlemine tabi tutulur. Sonuç olarak %10 devir arttırarak % 10 beygir almanız mümkün, ancak bu uygulama da ekonomik değil. 18,000 devir çeviren Formula 1 motorlarının her yarış sonrası emekliye ayrıldığını göz önünde bulundurursak.


SİLİNDİR SAYISI

Bu rakamla oynamamız mümkün değil.

BASINÇ

Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir.

Standart kullanımda motorunuza giren hava basıncı 1 bardır, yani kompressör devre dı
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 03 Oca 2007, 00:57

sevgili skodacı tekrar teşekür ediyorum yazıların için, ancak sana bir sualim olacak;
bende skoda fabia choice var 101hp. geçen turbo taktırmaya niyetlendim.  sanayide konuştuğum arkadaş 4.5 milyar fiyat verdi piston, intercoler vb. dahil. bide fabia çok elektronic chip tunning gerekir yoksa motorun verimsiz ve düzensiz olur dedi (fiyatta bu da dahil) yaptırmazsan bloklarıda kırabilirsin  en iyi ihtimalle çatlatırsın dedi.  bar olarak 1.5 barı görürsün ama ben sana kabinden ayarlı sistem yapcam, barı sen ayarlarsın 0.8 barın üstü senin arabaya zarar verebilir dedi......  beygir olarakta en kötü ihtimalle 160 beygir olur dedi.....

 

lakin ankara skodacılar buluşmasında konusu oldu.... herkez yaptırma motoru yersin, yazık edersin, vb. şeyler söylediler.... senin fikrini almak istiyorum..... ne diyosun bu konu hakkında...??? şimdiden teşekkür ederim.

 

İYİ BAYRAMLAR, MUTLU YILLAR
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti skodacı » 03 Oca 2007, 14:02

emir kardeş,öncelikle ben bu tür alıntı yazıları sırf sitemizdeki üyelerin bu tür konularda azda olsa bilgi sahibi olmaları için aktarıyorum.tuning denilen işlemlere açıkçası ben güven duymuyorum.tuning in bu arada türkçesinin UYDURMA olduğunu da ifade edeyim.macera arama derim,emir kardeş...saygılarımla...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 03 Oca 2007, 14:29

herşeyin orjınali güzel Approve
hiçgerek yok bencede tunıng,modifiye Disapprove

kazasız belasız ...!
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti 10TOPRAK » 03 Oca 2007, 15:19

[quote="minik"]herşeyin orjınali güzel Approve
hiçgerek yok bencede tunıng,modifiye Disapprove

kazasız belasız ...!
[/QUOTE]
 

  Ouch + 1 000000000000000
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti serdar5306 » 03 Oca 2007, 19:23

emirkaan senin kanın kaynıyor ama boşver şu turboyu hadi yaptırdın 10 15 bin km sonra sorunların başlar arabanda elinde kalır
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti emirkaansbp » 03 Oca 2007, 20:41

Embarrassed tamam serdar abi....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir