LPG bakımı ve ''yağlama''

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG bakımı ve ''yağlama''

İleti kaya » 11 Ekm 2008, 01:14

Arkadaşlar 2001 68 hp comfort fabiam çok fazla yakıyordu (Landi marka sıralı sistem var üzerinde ve şehiriçi 300'e yakın yakıyor) Bugün LPG gaz ayarı, gaz filtresi değişimi, bu filtrenin içine konduğu koruyucu metal silindirin temizlenmesi, lpg enjektörünün temizlenmesi ve de ismine yağlama denen ve içine mazot konan küçük bidon gibi bir parçanın motora montajı için toplam 150 ytl verdim lpg servisine. Ne dersiniz bunlar yakıtı azaltır mı? Fiyat nasıl? Ve de motoru koruduğu söylenen bu yağlama denen içine mazot konup kullanılan bu bidon gibi parçayı kullanan var mı aranızda,işe yarıyor mu? Teşekkürler..

 
kaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Tem 2008, 23:53

İleti kaya » 14 Ekm 2008, 01:49

Güncel..
(yok mu arkadaşlar buna verecek bir cevabı olan?..)
kaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Tem 2008, 23:53

İleti FLEYLAK » 14 Ekm 2008, 13:40

valla ben duymadım
(gerçi sıralı sistem kullanmadım hiç)
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti mahmutvet » 14 Ekm 2008, 14:00

diğer otomobil markalarının ve lpg forumlarının genelinde benzer sorulara farklı açıdan bakarak yapılan yorumlar var. ancak bu forumların bir ksımı haksız derecede lpg yi kötülemek için saldırgan, bir kısmı ise lpg kutsal bir yakıt gibi korumacı. aslında öyle bir çoğunun söylediği gibi lpg kullanan motorlarda yağlanmada bir yetersizlik vs. olmaz. benzin motoru yağlıyormuşta, lpg kuru yakıt olduğundan motor yağsız kalıyormuş hikayeleri küllüyen yalandır. çünkü; hangi yakıt olursa olsun yakıt silindirde yanma odasına zerrecikler halinde gönderilir ve o kısımda zaten yağ bulunmaması gerekir. zaten o kısma yağ giriyorsa motorunuz yağ yakıyordur. o bahsettiğiniz yağ kutucuğunu lpg kuru yakıttır motor yağsız kalıyor diye takarlar ama hiçbir geçerli sebebi yoktur.
bunun dışında lpg ilk çalışmalarda sübaplara fazladan ısı vererek sorun çıkarabilir.(ki bu uzun vadede olur). ayrıca ikide bir ayarı vs. usandırır adamı. ama doğru düzgün bir sıralı kit bu dertlere ve cüzdanlara şifa olarak icat edilmiştir. ama iyi bir kit ve iyi bir montaj lazım.
mahmutvet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ağu 2007, 12:10

İleti abdulhamit » 14 Ekm 2008, 15:46

bu cihaz babamın serçesinde var ama kimi sanayiciler gereklidir kimileri lüzumsuzdur diyor kimileride çekimser :) Benim ustaya incelettim babamınki sadece iki gözü ıslatıyor :D
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti calibra » 14 Ekm 2008, 16:59

Aracınıza yaptırdığınız bakımlar muhakkak yakıta olumlu etki eder. LPG'de bakım gerçekten çok önemli. Birçok LPG Firması 10.000 km (Her 10.000 km'de bir) bakımlarını yaptırmayan kitleri garanti kapsamı dışında bıraktığını Garanti belgesinde belirtmiş durumda. Yağlama sistemine gelince bizde şirket arabaları için düşünmüştük 2 Aracımıza deneme için takıldı fakat memnun kalmadığımız için tekrar çıkarttırdık. Bu sistemi pek kullanan olmadığı için sonuçlar nasıl bunun değerlendirmesini yapmak zor. Umarım siz sorun yaşamazsınız.
calibra
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Ekm 2008, 12:50

İleti royal » 14 Ekm 2008, 18:37

arkadaşlar benim favorittten önce bi tane 93 samaram vardı ona ümraniyede candan oto lpg diye bir firma var orda lpg taktırmıştım iki yıl kadar önceydi sanırım o zaman 50 ytl bi farkla benim aracada bir yağlama sistemi diyorlardı küçük bir şişe düşünün içine iki zamanlı motor yağı koyuluyormuş ve koymuşlardı ama daha önce lpgli araç deneyiimim olmamıştı zaten 5000 km yapmıştımki aracı sattım favoritime açıkçası düşünmedim ama 10 bin bakımına bizzat şahit olduğum için tavsiye ederim.diğer forumlarda bakarsanız benim bir konum vardı emme manifoltu kaçağı diye orda ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız tşk.
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti yexplorer » 20 Ekm 2008, 13:24

hocam zaten sıralı sistemde ilk çalışmada benzinde çalışır buda kuruluğu önler ayrıca tedbir olrak uzun yoldayken 200 km gidince 1 dk benzinde çalıştırmak ta gerekli yağlama işlemini yapar bence. ben bu şekilde yapıyorum.

yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir