LPG Geçiş Sıcaklığı

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG Geçiş Sıcaklığı

İleti trrizeosman » 14 Oca 2010, 11:49

Lpg geçiş sıcaklığından şikayeti olanlar..Aracım 2-3 km sonra anca LPG ye geçiyor diyenler..(Geçiş sıcaklığını serviste ayarlatırım diyenler hariç)

Malumunuz 2 hafta önce arabaya Trabzonda landirenzo taktırdım..Herşey gayet güzel..Buralarda havalar 12-15C ve aracımın lpg sıcaklığı 30 C ayarlı..Ancak ben arabayı biraz soft kullandığım için olsa gerek, 2km sonra anca lpg ye geçiyordu..ve genel olarak mesafem hep kısa..Ayar için her seferinde Trabzona da gidilmez..Hemen işe koyuldum..
Önce ısı sensörünün yerini buldum, sensöre gelen iki kabloya birer toplu iğne geçirdim,(kesmek istemedim).Motor soğukken ölçü aletiyle (avometre)
ısı sensörünün direnç ve voltaj değerlerini ölçtüm yaklaşık 6kohm ve 6,5 volt..Daha sonra sıcak motorda LPG ye geçtiğindeki değerleri ölçtüm..Sonuç olarak sensör ısınınca direnç değerini azaltıyor ve 30C de ayarlı iken 3kohm luk bir değer veriyor..Hemen bir adet 25 kohm kadar ayarlı bir direnci direkt paralel olarak bağladım..Ayar olarakta 10 kohm ayarladım..motor soğudu çalıştırdım..soğuk sensörün direnç değeri 6kohm benim direnç 10kohm,paralel bağlandığı için toplam direnç değeri 3,75 kohm la çalışmaya başlıyor..ee motor biraz ısınınca ısı sensörünün direnç değeri 6kohm dan aşağı iniyor ve yaklaşık bir dk sonra ECU nun istediği 3kohm luk değere ulaşıyor ve tık LPG..
İşte bu ayarlı dirençle 10-50 ısı derecesi arasında kendi ayarınızı yapabilirsiniz..
 
trrizeosman
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 28 Ağu 2009, 16:22

İleti C@GL@R » 14 Oca 2010, 12:11

paylaşım için sağol benimkinde hava sıcaklığı 1-7 derece civarlarından 300-500 metre sonra sanırım gayet normal bu..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti mbarman » 14 Oca 2010, 12:38

iyide arkadaşlar sıcak motorda lpg ye geşmesinin bir sebebi var . oda lpg ünitenizin yoğuşmadam dolayı donmasını engellemek. soğuk motoru lpg de kullanırsanız 2 olumsuz sonuçla karşılaşırsınız. birincisi üniteniz donar ve işleviini yapamaz araç stop eder. ikincisi sistem çalışmaya devam eder ancak aşırı soğuduğu için karışım oranını ayarlayamaz ve ya aşırı gaz tüketir motorunuz boğulur yada yeterli karışım sağlayamaz aracınız çekmez gaz yemez stop eder
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti trrizeosman » 14 Oca 2010, 15:03

Dediklerinin hiç biri olmuyor..Ama olmaz diye birşeyde yok tabii..sonuç olarak 20 santigrat derecede lpg çoktan duman olmuştur..ve gazlar için bir kural vardır P.V=n.R.T yani gazın sıcaklığı sıfır olsada basıncı asla 0 olmaz..Sadece -273 derecede bütün gazlar 1 atmosfer basınç altında sıvıdır..
trrizeosman
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 28 Ağu 2009, 16:22


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir