LPG TAKTIRICAMDA.BİLMEM GEREKENLER...

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG TAKTIRICAMDA.BİLMEM GEREKENLER...

İleti taner_octavia » 26 Şub 2010, 21:31

benim bi ara benzin pompasından ses gelmeye baslamıstı ötüyordu.sonra kesildi ama ısınmaktan sorun cıkmasın diyorum.bursada tomurcuk otoya taktırıcam ama.benzin pompası icin ozel bisey tyakıyoruz dedi onemle tavsiye ederiz dediler ama.sizce ne gibi zararı olabilrki takmasak.
 
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti taner_octavia » 26 Şub 2010, 21:32

[quote="?"] [quote="taner_fabia"]100 lira istiyorlar fark olarak benzin pompasının calısmasını engellemek icin.onu yaptırıcam galiba depoda az benzin olucagından.pompa zamanla zarar gorebilir ısınarak.100 lira icin pompadan olmuyalım.pompayada yazık bosu bosuna calısmasın zaten.[/QUOTE]

 

Sakın böyle birşey yapmaya kalkışmayın tam tersine asıl çalıştırmayarak hata edersiniz. O pompa hiç yoksa 200 bin km çalışacak şekilde imal ediliyor çalışmayla yorulacak birşey değil. Kaç kişi duydunuz benzin pompası bozulan arabanın en dayanıklı yerlerinden biridir. Say say bitmez bu pompa iptalinin zararı. Uzun uzadıya anlatmaya gerek yok sakın ola yaptırmayın diyorum. Bunu size tavsiye eden LPG montajını yapacak yer ise ben şahsen oraya montaj yaptırmayı tekrar düşünürdüm. Bu eski kafa LPG ustalarının uyduruk yöntemlerinden biriydi böyle adammı kaldı artık herkes zararından sözediyor.
[/QUOTE]

pompa iptali ile olusabilecek zararlardan bilgilendirebilirmisin acaba?
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti AhmetH » 26 Şub 2010, 21:38

neden  iptal etmek istiyorsunuz yada ediyorsunuz  siz  onu  bir söyleyin  bence Smile
 

depoda  20-30  liralık  benzin  bulundurmak  çok mu  zor  gelecek Confused 

 

benzin  pompası  işini  yapacak  benzini  motor  yakacağı  kadar  yakar  yakmazsa  geri dönüş  hattından geri  gelir.

 

 

ayrıca  hangi  mühendisin  aklına  gelen  nasıl bir  zihniyetin sonucu peydah olan bir üretimdir  içinden  geçen  benzinle  soğuyan  benzin pompası  böyle iş olur mu Smile

 

içiniz rahat  geçtiğimiz yıllarda belki 1 sene boyunca  20-30 milyondan(eski para) fazla benzin almadan  Opel vectra kullanmıştım  yolbilgisayarında  Range 3km  gösterirken  benzin aldığımı  hatırlarım.

 

bozulsa o bozulurdu  diye düşünüyorum

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti taner_octavia » 26 Şub 2010, 21:43

[quote="AhmetH"] neden  iptal etmek istiyorsunuz yada ediyorsunuz  siz  onu  bir söyleyin  bence Smile
 

depoda  20-30  liralık  benzin  bulundurmak  çok mu  zor  gelecek Confused 

 

benzin  pompası  işini  yapacak  benzini  motor  yakacağı  kadar  yakar  yakmazsa  geri dönüş  hattından geri  gelir.

 

 

ayrıca  hangi  mühendisin  aklına  gelen  nasıl bir  zihniyetin sonucu peydah olan bir üretimdir  içinden  geçen  benzinle  soğuyan  benzin pompası  böyle iş olur mu Smile

 

içiniz rahat  geçtiğimiz yıllarda belki 1 sene boyunca  20-30 milyondan(eski para) fazla benzin almadan  Opel vectra kullanmıştım  yolbilgisayarında  Range 3km  gösterirken  benzin aldığımı  hatırlarım.

 

bozulsa o bozulurdu  diye düşünüyorum

 

 
[/QUOTE]

benzin pompası calısmaz ise benzin ibreside dusmuyecegini soylediler ama.zararı ne olur sizce?
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti AhmetH » 26 Şub 2010, 21:49

LPG   dönüşüm  kitinin  içinden   benzin  pompasına  takılan  her hangi  bir  parça  yada benzin pompasına şöyle şöyle  yapmak lazım diyen bir yönerge çıkıyor mu ?
 

bence  elletmeyin..

 

aslında doğru,  kitin  içinden  çıktığı  kutuyu  bile  görmüyoruz  Big%20smile

belki  kiti  ben alıp  takacağım  bürokrasisi  ile bizzat  uğraşacağım.

 

sırf bu  muhabbetlerle  ile  uğraşmamak  için  LPG   taktırmaktan  vaz geçtik  biz  Opel  vectramıza..

 

LPG olayı iyi  güzelde  çok  stres.. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti taner_octavia » 26 Şub 2010, 21:55

zaman ayarlı bi devre falan diye bahsetti.bi anahtar koyucak sanırım.benzin ihtiyac olunca pompa calısıcak yne.
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti C@GL@R » 26 Şub 2010, 22:15

[quote="taner_fabia"]zaman ayarlı bi devre falan diye bahsetti.bi anahtar koyucak sanırım.benzin ihtiyac olunca pompa calısıcak yne.[/QUOTE]

taktırın o zaman.. sorun olursa çıkarırsınız.. +100 lira fiyat istemeleride normal 990+100 mü son fiyat
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti yonetici » 26 Şub 2010, 22:35

[quote="taner_fabia"]zaman ayarlı bi devre falan diye bahsetti.bi anahtar koyucak sanırım.benzin ihtiyac olunca pompa calısıcak yne.[/QUOTE]

 

Benzin ihtiyacı olduğunda pompa benzini basana kadar aracınız çoktan stop eder. Hiç olmadı en azından iyice bir silkeler.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti taner_octavia » 26 Şub 2010, 22:41

ewt 990+100 lira.ama ben pesinen soyledim sorun istemiyorum tekleme falan diye.oyle sorun falan olursa kiti sokersiniz dedim.1ay isletmicem ruhsata deneme asaması :) bakalm size bildiririm sonucunu
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti tezerozen » 27 Şub 2010, 23:59

20 ytl lik benzin 5.5 -6 litre bişey yapar.Bu benzin sürekli çalışan pompa ile sürekli devir daimi olur ve evet bu dolaşan benzin pompayı soğutmakta zorlanabilir.Ayrıca aaraç misal 4000 devirde çalışırken enjektörlere aktarılan benzinin tamamı geri dönüşe yüklenir.Tahmin edersiniz ki geri dönüş sistemi bu miktarda benzini geri taşımak için tasarlanmamıştır.Durum böyle olunca benzin pompası üzerinde birde aşırı basınç yükü olacaktır.Yükselen basınç sıcaklığın dahada artmasına sebep olacaktır  yani pompa fabrika standartları dışındaki bir sıcaklık araalığında çalışmak zorunda kalııcaktır.Buda doğal olarak pompanın ömrünü erken tüketmesine sebep olucaktır.Yaz aylarında bu ihtimalin dahada büyüyebileceğinide unutmayalım.Ben en yakın zamanda taktırmayı düşünüyorum yeni mezun bir makine mühendisi olarak herkese tavsiye ederim :)
2001 Octavia Elegance Combi
tezerozen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 77
Kayıt: 07 Kas 2009, 23:26

İleti AhmetH » 28 Şub 2010, 00:10

ha yani  gaz  veriyoruz  pompanın  devri  mi  artıyor depoda ?
geri  dönüş  ondan mı yetmiyor ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti tezerozen » 28 Şub 2010, 00:13

evet Ayrı bir diyafram kullanılmamışsa ki sanmıyorum devirle bağıntılı artar  pompanın hzı.Çünkü her devirde aracın benzin ihtiyacı farklıdır...
2001 Octavia Elegance Combi
tezerozen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 77
Kayıt: 07 Kas 2009, 23:26

İleti taner_octavia » 28 Şub 2010, 01:13

benim gecen yaz bi ara depodan benzin pompasından ufleme sesi gelmisti servis arastirmadan degistirmek lazim abi demisti :) simdi kesti ama yani omru azalıyor gibi bosu bosuna calıstıp birde pompa derdi cıkarmıyalım.
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti derude » 28 Şub 2010, 01:17

Tartışmaya ben de katılmak istiyorum arkadaşlar. Tabi dalaşmak için değil doğruya ulaşmak için.Smile 
 

Benzin pompasının uyutulması -farklı bir sorun yoksa-  doğru olmaz. Lpg-benzin geçişlerinde araç stop eder ya da silkeler. Ama pompayı uyutan sistem bunu tolere ediyor mu bilmiyorum.

 

Diğer taraftan dip benzin ile (20-30 liralık) gezmenin benzin pompasının zamanla ötmesine neden olduğunu bizzat yaşadık arkadaşın aracında. Şimdi 100 küsur masrafı var. Yok pompayı az benzin bozmaz diyorsanız, siz söyleyin 80 bindeki aracın pompası neden ötüyor ? Filtre demeyin, değişmişti!

 

Pompanın uyutulması da yapılıyor ama bu pompayı korumak için değil, benzin enjektörlerinin kaçırdığı tespit edilirse. Yani araç lpg de kullanıldığı halde benzini de eksiltiyorsa pompa uyutuluyor.

 

Aksi halde aracın doğasına fazla müdahale edilmesinin daha spesifik sorunları doğurabileceği ihtimalini unutmayın!

 

 

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti taner_octavia » 28 Şub 2010, 01:22

ben pazartesi lpg yi taktırırken iyice ogreneyim.pompayı uyutuyorlarmı yoksa tamamen kapatıylıyormu .sizinle paylasırım arkdslar.ama bende o yonden tedirginim.gaz benzin gecislerinde titreme yaparmı diye ama sonucta bana hicbisorun olmuycana garanti verdiler aksi taktirde lpg kitini degistiricekler uzerine para verip brc ile.gerci bunun markayla alakası yok ama.oyle bisey olsa zaten takmazlar bence.titreme sarsılma fark edilir bisey cunku yutulmaz.saygılar :)ben lpg kitimi skoda yetkili servisine taktırıyorum.
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

Önceki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir