lpg yi alma zamanı.

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg yi alma zamanı.

İleti symsek » 09 Tem 2010, 13:44

s.a. arkadaşlar dün tanıdık bi lastik tamircisine uğramıştım.muhabbet esnasında söz lpg ye geldi.bana hocam lpg yi ya akşam yada sabah erken saatlerde almaya özen göster.her depoda en az 5 lira cebinde kalır .sıcak hava lpgde genleşmeye sebep olur,mesala 35 lt almış gibi görünsende aslında 30 lt almışsındır dedi.şaşırdım ilk defa duydum bu mevzuyu ve mantıklı geldi.sizlerle paylaşmak istedim.bilgisi olan arkadaşlar varmı.malum sıcak memlekette yaşıyoruz.şimdiden teşekkürler
 
symsek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 11 Şub 2010, 23:05
Ad Soyad: murat şimşek
Nereden: Antalya
Arabanız: favorit 135 l

İleti psco » 09 Tem 2010, 15:08

Bizi bilgilendirdiğin için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
psco
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 313
Kayıt: 23 Ekm 2008, 01:20
Ad Soyad: Erkan Ciğerlioğlu
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia combi ambiante

İleti C@GL@R » 09 Tem 2010, 17:02

o kadar fark olmaz bence biz uzun yollarda çok lpg aldık günün her saati doğuyada gittik 5 lira ortalama 40 km etkiler gözden kaçırılacak bir fark değil hele bizim insanımız her gazda ölçüm yaptığı için bende dahil sanırım bu şehir efsanesi :)
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti önder38 » 09 Tem 2010, 18:00

sıcaklık etkiliyormu bilemem ama istasyonun yoğun olması etkiliyor. şöyle ki; aynı anda iki veya tüm pompaların gaz bastığı anda hışırtılı dolum olurken, tek sizin araca dolum yaptığında (diğer lpg pompaları çalışmazken) o hışırtı olmaz yani sıvılaştırılmış olan gaz sıvı olarak depoya gider. ama bütün pompalar aynı anda yüklenince istasyonun büyük deposundaki basınç ani düşüş yaşadığı için sıvı lpg, gazlaşmaya başlıyor. ancak bu sayaçta, bu biraz gazlaşmış yavaş döneyim durumu olmadığından gösterdiği litreden daha az lpg yi depoya basmış oluyorlar. işin özünde hava basılıyor denen durum da bundan ibarettir. bununla birlikte istasyondaki pompaların üzerinde depodaki yoğunluğu gösteren ibre bulunur. istasyonun deposunda lpg nin az olması da, yarı gazlaşmış lpg basılmasına (hışırtılı) yani sayaçta gösterilen litre kadar gaz alamadığımıza işarettir...

sözün özü,
1- yoğunluk olmayan hatta istasyonda sadece sizin bulunduğunuz zamanlarda lpg almaya gayret edin.
2- istasyonun deposundaki gaz yoğunluğunun az olduğunu pompadaki ibreden bakıp alın yada, almaya başladığınızda hışırtılı dolum oluyorsa, anında müdahale edip yakıt almayı durdurun ve başka istasyondan alın...
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti Osmanlı » 03 Ekm 2010, 10:19

önder38 yazdı:sıcaklık etkiliyormu bilemem ama istasyonun yoğun olması etkiliyor. şöyle ki; aynı anda iki veya tüm pompaların gaz bastığı anda hışırtılı dolum olurken, tek sizin araca dolum yaptığında (diğer lpg pompaları çalışmazken) o hışırtı olmaz yani sıvılaştırılmış olan gaz sıvı olarak depoya gider. ama bütün pompalar aynı anda yüklenince istasyonun büyük deposundaki basınç ani düşüş yaşadığı için sıvı lpg, gazlaşmaya başlıyor. ancak bu sayaçta, bu biraz gazlaşmış yavaş döneyim durumu olmadığından gösterdiği litreden daha az lpg yi depoya basmış oluyorlar. işin özünde hava basılıyor denen durum da bundan ibarettir. bununla birlikte istasyondaki pompaların üzerinde depodaki yoğunluğu gösteren ibre bulunur. istasyonun deposunda lpg nin az olması da, yarı gazlaşmış lpg basılmasına (hışırtılı) yani sayaçta gösterilen litre kadar gaz alamadığımıza işarettir...

sözün özü,
1- yoğunluk olmayan hatta istasyonda sadece sizin bulunduğunuz zamanlarda lpg almaya gayret edin.
2- istasyonun deposundaki gaz yoğunluğunun az olduğunu pompadaki ibreden bakıp alın yada, almaya başladığınızda hışırtılı dolum oluyorsa, anında müdahale edip yakıt almayı durdurun ve başka istasyondan alın...



emek çekip bilgilendirdiğiniz için Allah razı olsun
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti msakdogan » 03 Ekm 2010, 12:54

Forumları bu yüzden seviyorum işte, insan bilmediği bir çok şeyi paylaşarak öğrenebiliyor.
"İnsan..İlk önce kendisine dürüst olmalı."
Kullanıcı avatarı
msakdogan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 631
Kayıt: 05 Şub 2008, 13:46
Konum: İzmir
Ad Soyad: Murat Akdoğan
Nereden: İzmir
Arabanız: FABİA 2001 1.4 101 ELAGANCE+

İleti quickcan » 03 Ekm 2010, 13:18

msakdogan yazdı:Forumları bu yüzden seviyorum işte, insan bilmediği bir çok şeyi paylaşarak öğrenebiliyor.



+1


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti hdoner » 03 Ekm 2010, 14:03

Ayrıca pompadan alınan benzin ve mazotta yazın öğlen sıcağında depo dolumunda %5 e kadar buharlaşma oluyor ve genleşme artıyor.Bu sebeten gece geç saatler yada sabah almak daha mantıklı.

Hava soğuk olduğunda ise günün en soğuk saatinde yakıt alınırsa yakıt daha yoğun olacağından daha çok yakıt alırsınız.

Lpg de buharlaşma olmaz fakat genleşme etkileyeceği için yukarda anlattığım zamanlarda almak kazanclı olacaktır.

Yazın sıcaklarında araba gölğede bırakmak yakıtın buharlaşmasını önlüyecektir ve önemli olarak depo kapağı yakıt alındıktan sonra sıkıca kapanmasını sağlamak gerek.Kapak contası özelliğini yitirmişse yeni kapak almakta yararlı olcaktır.

Birde tam depo dolumlarında bazı uyanık pompacılar eğer müşteri bakmıyorsa yakıtı bilerek taşırıyolar bunun için depo fullenirken pompacının yanında olmakta fayda var yoksa depodan aşağı doğru yakıt kalıntısı görmeniz içten değil.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti frostbite19 » 03 Ekm 2010, 14:13

önder38 yazdı:sıcaklık etkiliyormu bilemem ama istasyonun yoğun olması etkiliyor. şöyle ki; aynı anda iki veya tüm pompaların gaz bastığı anda hışırtılı dolum olurken, tek sizin araca dolum yaptığında (diğer lpg pompaları çalışmazken) o hışırtı olmaz yani sıvılaştırılmış olan gaz sıvı olarak depoya gider. ama bütün pompalar aynı anda yüklenince istasyonun büyük deposundaki basınç ani düşüş yaşadığı için sıvı lpg, gazlaşmaya başlıyor. ancak bu sayaçta, bu biraz gazlaşmış yavaş döneyim durumu olmadığından gösterdiği litreden daha az lpg yi depoya basmış oluyorlar. işin özünde hava basılıyor denen durum da bundan ibarettir. bununla birlikte istasyondaki pompaların üzerinde depodaki yoğunluğu gösteren ibre bulunur. istasyonun deposunda lpg nin az olması da, yarı gazlaşmış lpg basılmasına (hışırtılı) yani sayaçta gösterilen litre kadar gaz alamadığımıza işarettir...

sözün özü,
1- yoğunluk olmayan hatta istasyonda sadece sizin bulunduğunuz zamanlarda lpg almaya gayret edin.
2- istasyonun deposundaki gaz yoğunluğunun az olduğunu pompadaki ibreden bakıp alın yada, almaya başladığınızda hışırtılı dolum oluyorsa, anında müdahale edip yakıt almayı durdurun ve başka istasyondan alın...



teşekkürler dostum, çok haklısın ama LPG istasyonlarında tanklarda sicaklığı sabit tutan sistem var diye biliyorum ben. . . Yok mu yoksa:o :(

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir