Elektrikli Otomobiller

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Elektrikli Otomobiller

İleti Henien » 02 Ekm 2010, 09:45

Bu aralar Paris'deki fuarın da etkisi ile medyada otomobil haberleri çıkıyor. Elektirikli otomobiller benim ilgimi çekiyor. Fluence'in elektrikli modeli Türkiye'de üretilecekmiş. Bu bizim için bir şans.

Sizler ne dersiniz, elektrikli otomobil alınır mı, bir kaç yıla kadar bu otomobiller ulaşılabilir fiyatlara düşer mi ve depoyu (!) fulleyecek şarj istasyonları yeterli sayıya ulaşır mı?
 
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti mygokhan » 02 Ekm 2010, 10:24

KEsinlikle düşünürüm ben..Ama fiyatlar en az 5 sene yüksek olur..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti C@GL@R » 02 Ekm 2010, 10:49

türkiyede zaten elektirkli araçlar var hibrit modelleri gibi bir araç olacak eminim renonun arabası sdece elektrikli arabanın daha bence 20 yılı var...hibritlerde 1-2 litre tasarruf saglıyor.


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o ... 1882/detay
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti skodaizm » 02 Ekm 2010, 10:55

Aracını şehir içi az kullananlar için ideal bir çözüm ama Renault Fluence gibi büyük kasalı bir aracın elektrikli değil hybrit yapılması gerekirdi. Şehir içi 100 km menzile göre yanlış seçim. Ama Türk halkının beğenisi için bu modeli üretip satarlar. Alan ihtiyaçtan çok konu komşuya da hava atar.

Ben şahsen yanına bile uğramam. Başka küçük bir model elektrikli arabaya ise sıcak bakarım. Tamamen zamanındaki Renault 12 ve kuş serisi Tofaş arabaları bizim pazara sürmeleri gibi bir politika olduğunu düşünüyorum.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti mustklc » 02 Ekm 2010, 11:38

Hakana katılıyorum, o sınıftaki bir aracın elektriklisinden ziyade a ya da b sınıfı küçük bir aracın elektriklisi daha çok tutulur bence. her sabah arabayla işe gidiyorum. dizel motor ısınana kadar zaten mazotu içiyor. ilk alacak olanlardan biriyim :D
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti Henien » 02 Ekm 2010, 12:55

0-100 km si 10 saniyenin altında olan elektrikli arabalar var. Fluence in ağır olması hiç bir şey ifade etmez bence, mutlaka ona göre motoru da vardır. Benim asıl merak ettiğim bunların fiyatları nasıl olacak ...
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti skodaizm » 02 Ekm 2010, 13:29

Aracın fiyatı yaklaşık 25.000?. Asıl önemlisi bataryalarına sahip olamayıp bunlarında 79? karşılığında aylık olarak kira bedeli ile kullandırılacağı. Tabiki bu da aracın akaryakıt gibi bir haraca bağlanması ile mümkün. 100 km lik dolum ise bugünkü elektrik fiyatları ile 3 tl olması. Tabiki buna dolum maliyeti dahil değil.

Şimdi asıl '' aman ne güzel, elektrikli araba ile hayatımız ucuzlayacak '' zannedenlere dolum haracı, batarya kirası haracı gibi masraflar çıkararak enerji kartellerinin yine kanımızı sömürmesinin pek değişmeyeceğinin sinyalleri de veriliyor.

Tek avantajı havayı kirletmiyor olması; ama bunuda kullanım yoğunluğu ile fazlalaşacak yaydığı enerji dalgaları ve radyasyonla gölgeleyecek zaten.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti murat11h1 » 02 Ekm 2010, 13:31

Bende konunun diğer tarafından bakayım. Arkadaşlar çevre dostu diye üretilen bu araçlar hiçte öyle çevre dostu değil. Araçlardaki Li-iO ya da Lityum bileşikli piller yıllarca çevreye ve toprağa zarar veriyor. Bu da demek oluyorki eskiden atmosfer kirlenirken gelecekte de toprağı zehirleyeceğiz. Firmalar olaya sadece ve sadece ticari bakarlar. Petrol rezervi azaldı hop bu kez pillere atlayalım. Bizlerde -kendim de dahil- el yapsın biz tüketelim kafasındayız hâlâ. :(
Kullanıcı avatarı
murat11h1
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1034
Kayıt: 20 Arl 2009, 16:21
Ad Soyad: Murat
Nereden: Çorum
Arabanız: Fabia 2005 101Hp Special

İleti turko » 02 Ekm 2010, 13:53

+++
Kullanıcı avatarı
turko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 21 Eyl 2010, 08:27
Ad Soyad: Türkcan Korkmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: skoda fabia 1.4 mpi comfort

İleti felicia042 » 02 Ekm 2010, 14:58

skodaizm yazdı:Aracın fiyatı yaklaşık 25.000?. Asıl önemlisi bataryalarına sahip olamayıp bunlarında 79? karşılığında aylık olarak kira bedeli ile kullandırılacağı. Tabiki bu da aracın akaryakıt gibi bir haraca bağlanması ile mümkün. 100 km lik dolum ise bugünkü elektrik fiyatları ile 3 tl olması. Tabiki buna dolum maliyeti dahil değil.

Şimdi asıl '' aman ne güzel, elektrikli araba ile hayatımız ucuzlayacak '' zannedenlere dolum haracı, batarya kirası haracı gibi masraflar çıkararak enerji kartellerinin yine kanımızı sömürmesinin pek değişmeyeceğinin sinyalleri de veriliyor.

Tek avantajı havayı kirletmiyor olması; ama bunuda kullanım yoğunluğu ile fazlalaşacak yaydığı enerji dalgaları ve radyasyonla gölgeleyecek zaten.

__Hakan Ün__


Bataryayı kiralık olarak vermeleri hakikaten tam bir haraç alma, sanki kullanıcının benzinden edeceği tasarufu üretici geri istiyor. bu şartlarda alan olmaz gibi. ama çinliler o bataryı hemen yapıp piyasaya süreceğinden eminim :D
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti skodaizm » 02 Ekm 2010, 15:38


Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti Henien » 02 Ekm 2010, 16:18

:( :( :( :( :( :( :( :( :(
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti hdoner » 02 Ekm 2010, 17:41

Şunu unutmamak gerek her sarjlı pilin bi ömrü var ve her sarj olup desarj olduğunda git gide kapasitelerinden yerler.Şöle düşünün ilk sarjlı bataryası ile 100km giden araç daha sonraları 90-80 km ve daha sonraları yarı ömürlerinde yarı km gidecektir.Malum bataryalar ucuz değil tekrar değişim cidden çok masraflı şu an için.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti ealtin » 12 Kas 2010, 14:36

ealtin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 12 Kas 2010, 14:34
Nereden: Ankara

İleti hdoner » 12 Kas 2010, 17:07

Elektrikli araçlarda belirtilmeyen bazı durumlar var.Bunlar inanın kafamı çok kurcalıyor.

1-Gece far kullanımı bataryayı nasıl etkiliyor?
2-Araç içi ısıtma,soğutma istenılen derecede ıyımı ve bataryayı nasıl etkıleyecek?
3-Amfi eklemesi yada amfi eklemeden teyp çalıştırmak bataryaya ne kadar yuk bındırecek?
4-Belirtilen menzilde 4 kiş ve bagaj olunca ne kadar etki edecek?
5-Kışın batarayların enerji kapasitesi düşer bu durumda menzilde ne kadar düşme oalcak?
6-Kazalarda kısa devre ve patlama yada aracın suya batmalarında elektrik çarpması durumu olabilecek mi?
7-Araba sollarken sarjımız biterse kazanın sorumluluğunu kim alacak?
8-Sarj olurken şehir içi elektrik kesintisi olursa kullanıcıları bu nasıl etkileyecek?
9-Kışın Uzun yolda kalan bi araba ,seyyar sarj aracının gelmesini ve saatlerce soğukta sarj olmasını mı bekleyecek ?
10-Sarj olurken bataryaların patlaması sorunları olmayacak mı?(Malum kaç kez cep tel,notebook bataryalarının batlamaları oldu)
11-Deprem,sel vs gibi felaketlerde şehir içi elektrik şebekesi kesileceğinden insanlar yüz binlik araçlarıyla mahsurmu kalacak?
vs. İnanın bunların cevapları çok öenmli .Eğer bu sıkıntılar yaşanırsa fiat bise binen bıle daha avantajlı oalcaktır.

12-
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir