LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HERŞEY...

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HERŞEY...

İleti mehmet Özenç » 10 Tem 2012, 22:41

Merhaba birtanyildiz ;

Peki Çorum'da kimi tavsiye edersiniz ;) Selamlar...
birtanyildiz yazdı:ankara da mocan ı çok tavsiye ediyorlar genelde forumlarda falan memnun kalmayan yokgibi. araştırın tabi bu da aklınızda bulunsun firmayı tanımam etmem internette 2 brc firması gördüm çok popüler biri izmitte fs otogaz biri ankara mocan.
 
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 10 Tem 2012, 22:44

Merhabalar Arkadaşlar ;

Öncelikle hepinizden bu foruma ve başlığa zaman ayıramadığım için özür dilemek istiyorum.Gerek işlerimin yoğunluğundan gerekse bu foruma yazılan iletilerin az olması sebebiyle SKODAM.COM sitesinden uzak kalmıştım ; bundan sonra günlük olarak ziyaret edip sorularınıza tekrardan cevap vermeye çalışacağım.
Bugün size başka bir forum sitesinde lpg sıralı sistemlerde ürünün ve lpg ayarının ne kadar önemli olduğunu anlatan bir yazımı burda da payşlamak istiyorum.Herkese tekrardan iyi forumlar.Lpg sıralı gaz hakkında aklınıza takılan tüm konularda bana yazabilirsiniz.Selamlar....
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 10 Tem 2012, 22:45

Merrhaba Arkadaşlar ;

LPG Ayarı ile ilgili olarak başka bir forum sitesinde yazdığım detaylı ve uzun yazıyı burdan sizlerle paylaşmak istedim , lpg sıralı sistem ile yaşanan bir çok soruya ışık tutacak bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim.İyi forumlar...

@RAMCO ;

Senin bu dünya'da yaşadığın gün sayısı kadar benim lpg dönüşümü yaptığım araç var.Bu sebeble söylediklerine dikkat et... '' adam gıbı cıkar savunmanı yaparsın '' DEMİŞSİN Lütfen bu saatten sonra Adamlığı senden öğrenmeyiz,savunma yapacak bir durumda yok ,mahkemede değiliz.Polemiği bırakıp konuya bakarsak .Yazdığınız mesajlara güldüm Çünkü komik şeyler yazmışsınız.
Arakadaş demiş ki TÜRK MALI olsun diye Atiker taktırdım.Yahu bir kere bırak tercih ettiğin lpg kitini bindiğin araba ,cebindeki telefon ,kullandığın bilgisayar vs vs vs hemen hemen herşey ithal,bu mudur milliyetçilik? Ayrıca atikerin kullandığı enjektörler waltek yani ithal selenoıd valfli enjektör ,yazılımı AEB ,ithal yazılım ; yani bu milliyetçilik açısından bakarsak takılan her kitin parası yurt dışına gidiyor.Sonra çıkıp Türk malı diye atiker taktırdım dersen gülerim

Bir de neye güldüm .. way ben OBD li atiker taktırdım BRC li eniştem peşimden gelemiyor , ya hu buna da gülünür EOBD li Atiker in özelliği ne ? Piyasada bilinenin aksine EOBD Lİ KİTLER MÜŞTERİYİ KANDIRAN ,UYUTAN BİR SİSTEMDİR. EOBD li kit bağlantılarında aracın K-LİNE ya da CAN-BUS özelliğine göre eobd bağlantısı yapılır ,bu bağlantı ile aracın LFT ve SFT değerli anında lpg yazılımında gözükür ve bu değerlere göre ayar yapılır fakat EOBD aktif edildiğinde sistem ayarı yapan ustaya şunu sorar ;
*Sadece LPG de mi ?
*Herzaman mı ?

Bu soru nedir biliyor musunuz ? Araç herhangi bir neden dolayı arıza lambasını yaktığında sistemin sürücünün bu arızayı görmeden kayıtlı arızayı silmesidir.Örneğin araç p0401 -402 ....P404 gibi silindir tekleme arızası verdi ya da P0171 ya da P0172 Fakir - Zengin yakıt karışım arızası verdi ama OBD li akıllı kitlerde siz bu arızayı görmeden sistem otomatik olarak bu arıza kodlarını silecektir yani SÜRÜCÜYÜ UYUTACAKTIR. Sonra araç sahibi de çıkıp vay benım kıtım obd li kesinlikle arıza lambası yakmıyor diye övünecektir ; işte buna gülünür

Konu atiker ile BRC yi kıyaslamak değil zaten her ikisi farklı kulvarların ürünleri kıyaslama yapmak zaten mantıklı olmaz.Honda ile Cherry yi kıyaslamak gibi bir şey ama her ikisinin de müşterisi farklı ; isteyen istediğini tercih eder ,kimse de karışamaz.

Diğer konu olan 30.000 km konusu teknik bir konu , burda uzun uzadıya anlatmaya kalkarsak sayfa sayfa yazı yazmam gerek.
Özetle yeni civiclerin motor yapıları ile bir önceki civiclerin motor yapıları oldukça farklı bu araçlarda Tekrar söylüyorum ; atiker ya da batiker ya da xtiker farketmez tüm selenoıd valfli enjektör kullanan alt sınıf lpg sistemlerini yeni civice montaj yaptırısanız 30.000 km sonra üst kapağı açtırdığınızda subabların bastığı baga yüzeylerinde büyüme ve silindir kapağında çökme meydana geldiğini görebilirsiniz.Bu araçların yanma oranları çok hassas ; basit bir örnek verecek olursam 2011 model i-vtec civic'in lpg kalibrasyonunu EOBD cihazı kullanarak yolda 10 dakıka içerisinde tamamlarım.Bu kalibrasyon o kadar hassas olur ki LFT(long fuel trim) ve SFT (short fuel trim) değerleri nerdeyse 0.0 (sıfır nokta sıfır ) değerine gelir ki bu değerler 0 hata demektir ki araç bunu benzinde bile zor yakalar fakat yeni civic'in lpg kalibrasyonunu yapmam nerdeyse 30 dakıka mı alıyor çünkü subab zamanlaması çok değişken ; araç ani fakirleşmelere devamında zenginleşmeye başlıyor ,benzinde bile bu değerler çok değişken bunları lpgye adapte etmek benı oldukça uğraştırıyor ( ki ben bu konuda lpg bayilerine eğitim veren birisiyim) .Bu kadar uğraşı plug and drive gibi üst sınıf bir yazılımla ve de elektronik enjektör ile yapmakta ben zorlanıyorsam ; varın gidin bu yazılımı selenoıd valfli yani yazar kasa mürekkep sistemine sahip bir enjektör ile nasıl yapacaklar bilemiyorum.
Benden söylemesi ,taktir sizlerin.Amaç kimseyi kırmak değil bilgiyi paylaşmak ne de olsa bilgi paylaştıkça değer kazanır.Herkese iyi akşamlar.
Lpg sistemlerinin mantığını anlayabilmemiz için öncelikle aracımız benzinde nasıl çalışıyor bunu anlamamız gerekiyor.Çok fazla teknik kelime ve detaya girmeden basit açıklamalarla konuyu anlatmaya çalışayım.Aracımız benzinde çalışırken bir çok sensörden veri alır.Bu sensörlerden (motor ısı sensörü ,hava emiş sensörü ,manifolt basınç sensörü, oksijen sensörü... vs vs vs ) aldığı verilere göre motora yakıt püskürtülür.Örneğin kışın motor -20 derecede iken motor ısı sensörü bu veriyi benzin ECÜ süne yolar ve Ecü anlar ki fazla bir yakıta ihtiyaç var ,bu durumda motora gönderilen yakıt miktarı değişir.Yani basitçe biz neden yazın T-SHORT giyiyoruz ya da neden sıcakta daha fazla su içiyoruz ... aynı mantıkla örnekleyebiliriz.
Benzin ecüleri bu verileri toparlayarak yanma odasına yakıt püskürtür ,motorda yanma meyda gelir ve yanan gaz en son nerden çıkar ? Eksozdan.Eksozdan çıkmadan önce yanma durumunu ölçen bir sensör var ,bu sensörün ismi oksijen sensörüdür.Oksijen sensörü motordaki yanmanın durumunu ölçer ve aracın benzin ecüsüne bu değeri gönderir.Örneğin oksijen sensörü motordaki yanma oranını ölçtü , yanma oranı %3 fazla(zengin) olsun.Bu durumu aracın benzin ecüsüne bildirir ve benzin ecüsü bu veriyi aldıktan sonra bir sonraki döngüde yakıtı %3 az gönderir ,motorda yine yanma meyda gelir oksijen sensörü yanma oranını ölçer ve bu sefer -%2 kısık (fakir) olduğunu yine benzin ecüsüne gönderir ,benzin ecüsü bir sonraki döngüde yakıtı %2 açar ve bu döngü sürekli böyle devam eder.Yani OEM benzin ecüsü yanma oranını sürekli bir aralığın içinde tutmaya çalışır .Bu oran araçtan araca ,motordan motora göre değişir.

2000 model bir civicte bu hata oranı +- 20 ise 2010 honda'da bu oran +- 10 dur. Yani yeni nesil motorlarda hatayı kaldırma aralığı ve buna bağlı olarak motor yapıları günden güne hassaslaşmaktadır.Bu olayı ben hep şu şekilde özetliyorum.Kimi insana LAAAN dersiniz çok kızar ,sinirlenir bu arkadaşın hatayı kaldırma oranı dardır ; kimi adama hakaret edersiniz gülüp geçer bu adamın hatayı kaldırma aralığı oldukça geniştir araçların EURO 3 EURO 4 EURO5 motor olmalarını da bu örneğe benzetebiliriz.Euro5 motorların emisyon oranları günden güne hassaslaşmakta ,hatayı kaldırma aralıkları iyice daralmakta ,işte bu sebeblerden dolayı yeni nesil araçlarda lpg kaynaklı sorunlar artmakta.

Konuya tekrar dönüş yaparsak ; yukarda gördüğümüz gibi OEM Benzin ecüsü sürekli bir aralıkta yanmayı kontrol ediyor ve yanma oranları bu aralığın içinde kaldığı için sistemde herhangi bir arıza meydana gelmiyor.Şimdi benzinli bir araca lpg montajı yapalım...
__________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 10 Tem 2012, 22:47


Araca lpg dönüşümünü gerçekleştirdik Sistem otokalibrasyon ile benzin işletim sisteminden aldığı bazı verileri yorumlayarak LPG de bir yakıt haritası oluşturdu ve aracımız artık LPG ile çalışmakta.Araç lpg de çalışırken benzin enjektörlerinin elektiriği kesildi yani benzin enjektörleri uyutuldu ve fakat araçtaki tüm sensörler yine devrede .OEM Benzin ecüsü hala çalışmakta ve aracın benzin ile devam ettiğini düşünmekte fakat araca artık sadece LPG gönderilmekte.Oksijen sensörü yine devrede (yukarda ne işe yaradığını anlatmıştım) ve yanma oranlarını yine ölçmekte.Motora LPG gönderilmeye devam ediyor ve sensör motordaki yanmayı ölçüyor ve bir bakıyor yanma oranı %-20 fakir ,bu durumu hemen aracın benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü bu veriyi öğrenince araca %20 fazla yakıt gönerilmesi gerektiğini düşünüyor ve benzin enjektörlerine bu sinyali yolluyor fakat araç lpg de olduğu için yakıt artmıyor ,motor hala fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor ,oksijen sensörü yine ölçüme devam ediyor ve bakıyor ki yanma oranı hala %-20 fakir bu durumu yine benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü yanma oranını artırmak için yakıtı %20 artırmalıyım diyor ama ne fayda !!! Lpg ye müdehale edemiyor ve bu durumda motor %_20 fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor.Böyle bir durumda motorda 2 temel sorun meydana geliyor ; bunlardan birincisi mekanik sorun ,diğeri ise elektronik sorun .

1.Mekanik Sorun : ( Basit ifadeler ile anlatacağım ,lütfen biri çıkıp vay ısı ayrı vay sıcaklı ayrı , bu terimler yanlış demesin)
Yanma odasında bulunan emme ve eksoz subablarının bu odada meydana gelen ısıya belli bir dereceye kadar mukavemet etme durumu var.Araçlardaki bu subablar günden güne hassaslaşmakta ,çünkü emisyon oranları hassaslaştıkça araç üreticilerinin de kullandığı malzemeler farklılık göstermeye başlıyor.2000 model bir aracın kullandığı subab ile 2012 model bir aracın kullandığı subabların yapıları birbirinden farklıdır. Konuya dönecek olursak örneğin araç benzinde iken yanma odasının ısısı en fazla 80 derece olsun subabların ise ısıya dayanma derecesi 100 derece olsun , araç benzinde iken yanma oranı 80 dereceyi geçmediği için subablarda ,subab yataklarında vs vs herhangi bir sorun meydana gelmiyor ; araç LPG de iken lpg nin doğası gereği bu ısı 90 dereceye çıkacaktır ve fakat subabın dayanma derecesi 100 olduğu için herhangi bir sorun meydana gelmeyecektir ; fakat yukardaki örnekte olduğu gibi şayet gaz ayarı yanlış ise yanma odasının ısısı fakir karışımdan dolayı artacaktır ve 90 drece olması gereken ısı 110 dereceye çıkacak ve subablar zamanla aşınacaktır.Böyle bir durumda motor ömrümüz zamanla kısalacaktır.

2.Elekronik Sorun : Benzin Ecülerinin 2 temel hafızası ya da yakıt döngüsü vardır .Bunlar LFT /Long Fuel Trim) ve SFT dediğimiz Short Fuel Trimlerdir.Yani kısa yakıt döngüsü ve uzun yakıt döngüsü .Basitçe kısa yakıt döngüsü SFT biraz önceki örnekte anlattığım anlık olarak değişen oksijen sensörünün benzin ecüsüne gönderdiği verilerdir ; yani yakıt +3 fazla - 2 kısık vs vs
Uzun yakıt döngüsü ise LFT benzin ecüsünün bu anlık değerlere göre yani SFT ye göre belirlediği temel değerdir.Sorunsuz çalışan bir araçta LFT ve SFT +- 5 aralığındadır. Fakat yukardaki örnekte ne olmuştu araç %-20 fakir ile çalışmaktaydı ,bu durumda benzin ecüsü yakıtı %20 açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım diyordu fakat açamıyordu bu durumda %+20 açmalıyım değerini LFT değeri olarak algılıyor ve kaydetmiş oluyordu.
Şimdi bir adım daha ileri gideceğiz.Motorları open loop ve closed loop denilen iki döngüsü var yani açık döngü ve kapalı döngü .Kapalı döngüde motor sürekli oksijen sensörünün verilerini dikkate alarak yakıt düzenlemesi yapar fakat open loopta araç oksijen sensörünün değerlerine göre değil LFT ye göre yakıt düzenlemesi yaparçPeki araç ne zaman opeen loop'a geçer? Genelde siz araca ani dip gazlar yaptığınızda ya da sabah soğuk motorda araç open loopta çalışır yani bu iki durumda da yakıt ayarı yapamaz çünkü ayar yapayım derken motora zarar verebilir.Özetle daha önceki sağlıklı değer olan LFT yi kullanır ,burdan da anlıyoruz ki araçların bir tane LFT değeri olmaz ,birden çok LFT değeri olacaktır yani aracın çalışma durumuna göre LFT değerleri farklılık gösterir ,rolantide LFT farklı ,hareket halinde LFT farklı dip gaz yaptığınızda LFT farklıdır.
Yukardaki örneğe döncek olursak %20 LFT değerine sahip bir araç ( ki bu değere yanlış lpg kalibrasyonu neden olmuştu) sabah soğuk motorda çalıştırıldığında birde araca gereksiz yere %20 fazladan benzin gönderecek ve arac bu fazla benzinden dolayı boğulacak gaz yemeyecek ve hatta hareketv edemeycektir ,araç lpg ye geçtiğinde bir anda roketleyecek bütün sorunlar ortadan kalmış gibi gözükecek ama sorun büyük!!!Araç sahibi lpg montajı yaptırdığı yere gidecek ; Usta bu araba sabahları gaz yemiyor diyecek ... Usta ise abi bu sıralı gazzz ; sabah benzinle çalışır beni alakadar etmez gaza geçince sorun var mı diyecek ; müşteri gaza geçince sorun yok sabah var dediğinde abi sen ozaman arabanı servise göster diyecek.Müşteri servise gidecek ; servisteki usta LFT yi Sft yi nerden bilsin ,o parça değiştirmekle ustalığı kazanmış!!! Abi bu araba gazlı gazı söktür öyle bakayım diyecek ; müşteri ortada top olacak ,bir o taraf bir bu tarafa gidecek ama çözüme ulaşamayacak!!!!

Peki ne yapılması gerekiyor ?
Hızımı kaybetmeden devam edeyim ,sona doğru yaklaşmış bulunmaktayız
Peki lpg kalibrasyonu nasıl yapılmalıdır? Neler yanlıştır ,neler doğrudur?
Öncelikle lpg sistemleri benzin işletim sistemleri gibi değişken değildir yani duruma göre düzenlemeler yapmaz.Yukarıdaki bilgileri hatırlayacak olursak benzin ecüsü bir çok sensörden veri alarak bu verileri harmanlayıp bu verilere göre yakıt düzenlemeleri yapar fakat lpg sistemleri stabildir yani yapılan ilk ayar sürekli devam eden ayardır; duruma göre ,motor yapısına göre ,hava koşullarına göre ,atmosfer basıncına göre ,emilen hava ısısına göre ,oksijen sensörünün verilerine göre ,vs vs vs ... sürekli güncellemeler yapmaz ,yapamaz ; zaten bu düzenlemeleri yapsaydı ne arıza lambası ,ne subab sorunu ,ne de yakıt şikayeti ne de vs vs vs sorunlar olurdu ; bu sorunların hiç biri olmazdı.Peki ozaman ne yapacağız? Nasıl bir lpg ayarı yapacağız ve bundan sonra nelere dikkat edeceğiz.Bunu anlamak için öncelikle klasik lpg kalibrasyonlarını anlamamız gerek.
LPG Firmaları lpg kalibrasyonları için yazılımlar hazırlarlar ; adı üstünde otomatik kalibrasyonlar ile benzin yakıt süreleri ile gaz sürelerini oranlayarak optimum bir lpg yakıt haritası çıkarmaya çalışırlar.Burda otomatik yazılımı programın kalitesi yani lpg markasının yazılımının kalitesi ön plana çıkar.Bugüne kadar abuk subuk bir sürü lpg yazılımı piyasaya çıktı.Kimisi sadece rolantide bir kaç değeri okuyarak ,kimisi arcı 3.000 rpm de tutarak ikimisi ise daha gelişmiş yazılımlar kullanarak lpg yakıt haritasını oluşturmaya çalışmışlardır.
Örneğin AEB yazılıma sahip ürünler (Zavoli ,Romano vb) de araç 3.000 RPM de benzinde ve gazda çalıştırılarak enjeksiyon ms leri eşitlenmeye çalışır ; üç aşağı beş yukarı kalibrasyon tamamlanır fakat hiç bir zaman 0 sıfır hata ile bu kalibrasyon sonuçlanmaz.AEB yazılımı çok gelişmiş bir yazılımdır ,mapping işlemini yapacak lpg ustasına bir çok noktaya müdehale edebilmesini sağlayacak imkanlar tanır.Bu yazılım ile aracın tüm enjeksiyon mslerinde yakıt haritasının düzenlenmesi mümkündür.Fakat bu yazılımı tam anlamıyla düzenleyecek usta sayısı kaç tane diye sorarsanız iki elinize bakmanız yeterli olacaktır.Ustalarımıza bırakın yakıt haritasını şekilllendirmeyi öğretmeyi ,yeni yeni laptop kullanmasını öğretiyoruz!!!
Bu tip bir yazılıma sahip ürün taktırdığınızda usta sadece rolantide bir iki değişiklik yapıp iki gaza basıp abi tamamdır ,10 numara oldu der oysa neyin ne olduğu belli değildir .Rolantide yapılan gaz ayarı kahve falına bakmaya benzer belki doğrudur belki yanlış ,belki araç fakirde kalmıştır belki zenginde belki de doğrudur bunu anlamak için muhakkak yola çıkıp kontrollerin yapılması lazım fakat dediğim gibi bu tip ayar yapan usta sayısı malesef çok az!!!
BRC Plug and drive yazılımı burdaki usta faktörünü oldukça aşağılara çekmiştir.Oto kalibrasyonunda araç benzinde çalıştırılır rolantideki enjeksiyon ms leri hesaplanır ,rolantideki manifolt basınç değeri hesaplanır ,daha sonra gaz pedalına ani olarak 5.000 rpm yi geçmedyecek şekilde basılır ,burdaki amaç benzin enjektörünün maksımum açık kalma süresini ve de manifolt basınç değerinin maksımum suresını gormektir.BRC plug and drive bu değerleri alır ve bunları lpg değerleriyle örtüştürür , şayet hata %5 in üzerindeyse programlamayı yarıda keser tekrar %5 ın altına gelene kadar devam eder ve kalibrasyonu bitirir.Peki BRC 0 sıfır hata ile mi ayar yapar ; hayır o da bir hata aralığı içinde kalibrasyonu tamamlar fakat bu hata aralığı minimum düzeylerdedir ,burda yazılımın önemi ortada fakat daha önemlisi ne olursa olsun oto kalibrasyon ile yetinmeyip yol ayarı yapmaktır.
Rolantide yapılan ayar hikaye dedik neden ? Çünkü araç rolantide yaklaşık 2.00 ms ile 4.00 ms arasında çalışır ; manifolt basıncı ise 250 mbar ile 400 mbar arasındadır ; siz yola çıkıp gazladığınızda bu enjesiyon süresi ( aracın aşırı beslemeli ya da atmosferik olmasına göre değişir) 16 .00 ms ye kadar ,manifolt basıncı 1.000 mbara kadar çıkar.şimdi gözünüzün önünde şöyle bir eğri düşünün ; enjeksiyon süresi 2.00 ms den başlayıp ; 3.00 ms 4.00 ms 5.00 ms..............11.00ms 12.00ms 13.00ms.... ye kadar çıkan bir yakıt eğrisi buna paralel olarak 200 mbar manifolt basıncından başlayıp 300 mbar ,400.mbar ..... 1000 mbar a kadar çıkan bir manıfolt basınc eğrisi.Araç bu her ms ye de ve manifolt basıncında fark farklı yakıtlara ihtiyaç duyacaktır ; oto kalibrasyon yapılmış lpg programları bu harita ile bazı noktalarda eşleşip bazı noktalarda farklılık gösterecektir ; işte bu farklılık gösteren noktalarda araç ya fakirde ya zenginde kalmış olacaktır yani rolantide yapılan ayar baştan söylediğim gibi ortalama bir ayar olacaktır .En başta belirttiğim laan deyince alınan hassas arabalarda arıza lambası yanacak ; hakaret edip bize gülen adam gibi hata aralığı geniş olan araçlarda lamba yanmayacaktır fakat lamba yanmadı diye sevinmeyin sonuçta motordaki karışım zengin ise hem fazla yakıt tüketceksiniz tasarrufunuz düşecek hem de çevreyi gereksiz yere kirleteceksiniz ; tam aksine karışım fakirse hem motorunuz aşırı ısınacak hem de motor ömrünüz zarar görecektir.Peki ne yapacağız???
Muhakkak yol ayarı yapacağız ; işi şansa bırakmayacağız ; yol ayarı yaparak tüm enjeksiyon mslerinde karışımı doğru ayarlayacağız araç hiç bir noktada fakirde kalmayacak ,her noktada ideal AFR yi sağlayacağız.AFR yi sağlamak için illaki wind band kullanmakta gerekmiyor ; lpg programındaki yazılım bize yardımcı olacaktır ya da EOBD cihazı ile yapılacak ayar ile 0 sıfır hata ile bir ayar yapabilir ama başta dediğim gibi bu ayarı kim yapacak??? İşte orda da iş size düşüyor ; balıklama her önünüze gelene lpg montajı yaptırsanız işi şansa bırakmış olursunuz? Peki bu yol ayarı ya da ideal karışım ayarını nasıl yapacağız ? Bu da bana kalsın ,işimizin her detayını da paylaşmayalım )

Peki ayarıda hatasız yaptık yetiyor mu Hayır yine yetmiyor ,peki ne yapılmalı ?

Peki ayarıda hatasız yaptık; yetiyor mu ? Hayır yine yetmiyor ,peki ne yapılmalı ?

Lpg ecüsüne kaydettiğimiz değerler elektronik ortamda saklanıyor ; yani bu değerlerin kesinlikle değişmemesi gerekiyor , peki ne oluyorda araçların lpg ayarları belirli bir süre sonra değişiyor? Araçlarımızın lpg ayarlarının belirli bir süre sonra değişmesinin temel nedeni ÜRÜN KALİTESİ'dir.
Lpg ayarında ve yakıtında temel iki parça var ; bunlardan ilki ve en önemlisi LPG ENJEKTÖRLERdir.
Bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.

Yukarda özelliklerini gördüğümüz enjektörler araçların lpgde doğru çalışması için en önemli parçadır, Lpg enjektörlerindeki en ufak aksaklık araçların çalışmasına olumsuz etkide bulunacaktır.Örneğin motorun doğru çalışabilmesi için her silindirde eşit ateşleme ,eşit sıkıştırma ve eşit yakıta ihtiyaç vardır ; bunlardan biri eksik olduğunda motor doğru çalışmayacaktır.Lpg sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de lpg enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoıd valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskirtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.
Yukardaki ayar konusuna dönecek olursak ; yaptığımız ayar her nekadar lpg ecüsünün elektronik ortamında aynı şekilde kalsa da lpg enjektörlerindeki ve yine önemli bir parça olan lpg regulatorundeki değişikliklerden dolayı aracımızın gaz ayarı değişebiliyor ve bu yanlış gaz ayarı yukarda anlattığım mekanik ve elektronik lpg sorunlarına neden olabiliyor.Oysa elektronik enjektör kullanan ürünlerde (BRC) lpg enjektörlerinin debileri zamanla değişmez uzun süreler aynı açma kapama süreleri ile ideal gaz dozajlamasını sağlar ayrıca bu enjektörler üst devirlerde de ki bu üst devirler yanma odasındaki subabların zarar görme ihtimalinin en yüksek olduğu alandır , bu alanlarda da optimum dozajlamayı sağlar ve aracın zarar görmesini engeller.
Burdan şunu anlıyoruz ; LPG li aracımız ile uzun süre motorumuz sağlıklı bir biçimde çalışmasını istiyorsak öncelikle KALİTELİ BİR ÜRÜN tercih edeceğiz ,Bu kaliteli ürünü DOĞRU MONTAJ ile aracımıza taktıracağız ve daha sonra HATASIZ BİR KALİBRASYON ile aracı lpg ile yürüteceğiz.Uzun süreli lpg performansı istiyorsak bu üç kritere uymamız gerekiyor ,bu sac ayağından biri eksik olursa %100 performans malesef sağlayamayız ama bu üç kriter yerine gelirse isteğiniz marka ve model araçta kesinlikle sorun yaşamadan lpg nin tasarrufunu yaşarsınız.
Bu konunun en başında yeni civiclere Atiker ya da benzeri alt ya da orta sınıf bir ürün taktırdığınızda 30.000 km sonra sorun yaşayabileceğinizi yazmıştım ,bu yazıdan anlaşılıyor ki iyi bir üründe taktırsak ama montaj ve ayarı hatalı olursa yine sorun yaşama ihtimalimiz oluyor ama işi baştan kaybetmemek gerek.
SONUÇ itibariyle yeni civicler önceki civiclere göre daha hassas araçlardır ,bu araçlarda muhakkak ÜST SINIF ürünleri tercih etmeli ve bu üst sınıf ürünü doğru yerde doğru şekilde montajını yaptırmalıyız ,bu şekilde yapılacak lpg dönüşüm işlemi sonunda KESİNLİKLE SORUN YAŞAMAZSINIZ.Gönül rahatlığıyla yeni civiclerde lpg'yi tercih edebilirsiniz.
Moderatöre Bildir 81.214.67.130Peki ayarıda hatasız yaptık; yetiyor mu ? Hayır yine yetmiyor ,peki ne yapılmalı ?

Lpg ecüsüne kaydettiğimiz değerler elektronik ortamda saklanıyor ; yani bu değerlerin kesinlikle değişmemesi gerekiyor , peki ne oluyorda araçların lpg ayarları belirli bir süre sonra değişiyor? Araçlarımızın lpg ayarlarının belirli bir süre sonra değişmesinin temel nedeni ÜRÜN KALİTESİ'dir.
Lpg ayarında ve yakıtında temel iki parça var ; bunlardan ilki ve en önemlisi LPG ENJEKTÖRLERdir.
Bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.

Yukarda özelliklerini gördüğümüz enjektörler araçların lpgde doğru çalışması için en önemli parçadır, Lpg enjektörlerindeki en ufak aksaklık araçların çalışmasına olumsuz etkide bulunacaktır.Örneğin motorun doğru çalışabilmesi için her silindirde eşit ateşleme ,eşit sıkıştırma ve eşit yakıta ihtiyaç vardır ; bunlardan biri eksik olduğunda motor doğru çalışmayacaktır.Lpg sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de lpg enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoıd valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskirtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.
Yukardaki ayar konusuna dönecek olursak ; yaptığımız ayar her nekadar lpg ecüsünün elektronik ortamında aynı şekilde kalsa da lpg enjektörlerindeki ve yine önemli bir parça olan lpg regulatorundeki değişikliklerden dolayı aracımızın gaz ayarı değişebiliyor ve bu yanlış gaz ayarı yukarda anlattığım mekanik ve elektronik lpg sorunlarına neden olabiliyor.Oysa elektronik enjektör kullanan ürünlerde (BRC) lpg enjektörlerinin debileri zamanla değişmez uzun süreler aynı açma kapama süreleri ile ideal gaz dozajlamasını sağlar ayrıca bu enjektörler üst devirlerde de ki bu üst devirler yanma odasındaki subabların zarar görme ihtimalinin en yüksek olduğu alandır , bu alanlarda da optimum dozajlamayı sağlar ve aracın zarar görmesini engeller.
Burdan şunu anlıyoruz ; LPG li aracımız ile uzun süre motorumuz sağlıklı bir biçimde çalışmasını istiyorsak öncelikle KALİTELİ BİR ÜRÜN tercih edeceğiz ,Bu kaliteli ürünü DOĞRU MONTAJ ile aracımıza taktıracağız ve daha sonra HATASIZ BİR KALİBRASYON ile aracı lpg ile yürüteceğiz.Uzun süreli lpg performansı istiyorsak bu üç kritere uymamız gerekiyor ,bu sac ayağından biri eksik olursa %100 performans malesef sağlayamayız ama bu üç kriter yerine gelirse isteğiniz marka ve model araçta kesinlikle sorun yaşamadan lpg nin tasarrufunu yaşarsınız.
Bu konunun en başında yeni civiclere Atiker ya da benzeri alt ya da orta sınıf bir ürün taktırdığınızda 30.000 km sonra sorun yaşayabileceğinizi yazmıştım ,bu yazıdan anlaşılıyor ki iyi bir üründe taktırsak ama montaj ve ayarı hatalı olursa yine sorun yaşama ihtimalimiz oluyor ama işi baştan kaybetmemek gerek.
SONUÇ itibariyle yeni civicler önceki civiclere göre daha hassas araçlardır ,bu araçlarda muhakkak ÜST SINIF ürünleri tercih etmeli ve bu üst sınıf ürünü doğru yerde doğru şekilde montajını yaptırmalıyız ,bu şekilde yapılacak lpg dönüşüm işlemi sonunda KESİNLİKLE SORUN YAŞAMAZSINIZ.Gönül rahatlığıyla yeni civiclerde lpg'yi tercih edebilirsiniz.
Moderatöre Bildir 81.214.67.130
__________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr
http://www.vwtr.net/forum/index.php?action=reporttm;topic=26610.95;msg=407884
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti strtdriven » 02 Ağu 2012, 17:39

Mehmet Bey merhaba...
2009 fabia htp aracım var,3 silindirli,benzinde bile çok basit yerlerde zorlandığı oluyor,lpg düşünüyorum ama çekişinden dolayı sıkıntı yaşarım diye tereddüt ediyorum.. tavsiye edeceğiniz lpg dönüşüm kiti ne olacaktır??
şimdiden ilginize teşekkür ederim...
strtdriven
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 15 Mar 2012, 15:08
Ad Soyad: mustafa yazıcı
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda fabia

İleti birtanyildiz » 15 Ağu 2012, 23:45

mehmet Özenç yazdı:Merhaba birtanyildiz ;

Peki Çorum'da kimi tavsiye edersiniz ;) Selamlar...
birtanyildiz yazdı:ankara da mocan ı çok tavsiye ediyorlar genelde forumlarda falan memnun kalmayan yokgibi. araştırın tabi bu da aklınızda bulunsun firmayı tanımam etmem internette 2 brc firması gördüm çok popüler biri izmitte fs otogaz biri ankara mocan.


Evet Mehmet Bey Çorum ve çevresi içinde sizi sıkça duyduk :) yazınızı geç gördüm kusura bakmayın. Valla ne yalan söylüyüm Muştayım ve çorum kaç km Mehmet Ustaya mı gitsem diye düşünmedim değil ama baya uzakmış yahu.
Bir Zamanlar Fabia 1.4 101 Spc HB...
Kullanıcı avatarı
birtanyildiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:02
Ad Soyad: Birtan YILDIZ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Astra Classic 3 Sedan

İleti bejfabia » 20 Ağu 2012, 10:48

Merhaba
Benim aracımda da zavoli marka sıralı sistem lpg mevcut.Skoda 2005 1.4 101 beygir fabia kullanıyorum.Araca tüp bursa skoda yetkili servisi aynı zamanda zvoli yetkili servisi tarafından uygulanmıs.Benden önceki sahibi 8 ay kadar problemsiz kullanmıs.Ben aracı Çorum"a getirdim 14-15 aydır lpg ile ilgili sorun yaşıyorum çözemediler.Araç motor lambasını yakmakta ve sarsıntılı çalısmakta.Bununla ilgili enjektör gaz ayarı kablo grubu buji ve ekü değiştirdiler ve artık garantiside bitti ama hala çözemediler.Hatta bir ara arabada arıza oldugunu söylediler.Arabadan tüpü söktürdüm 2-3 hafta benzinle bindim tık yok gösterdim.Belki zavoli iyi bir marka ama eger ilinizde ondan anlayan usta yoksa inanın beş para etmez ve paranızla rezil olursunuz.Ha ben aracımı ankaraya istanbula çekiciyle götürürüm diyorsanız tabikide taktırın derim.Arkadaşımda var aynı araba üstündeki lpg sistemi zvolinin yarısı kadar ama problemsiz kullanıyor.Montaj tabikide önemli ama satış sonrası hizmet çok daha önemli bence zavoli satış sonrası hizmetiyle büyük il olmayan yerlerde hayal kırıklıgı, lpg sisteminde değişmeyen tek tank kaldı, Kaçkez servise gitti sayısını unuttum ama tek bir servis kaydı fiş fatura vermediler,istememe ragmen.Elektronik yada beyaz eşya servisinde bu ürün 3 kez aynı yerden sıkıntı yaşatan ürün değişim , müşteriistemezse ücret iadesi olur.Bu apaçık zavoli markasına olan güvensizliğin bir örnegi.Yeni lpg taktıracak arkadaşlar çok dikkat etsin.
bejfabia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 23 Kas 2011, 23:59
Ad Soyad: yusuf ünal
Nereden: Çorum
Arabanız: fabia 1.4 101 hp

İleti hakangemini » 31 Ağu 2012, 15:16

Atiker safe fast sıralı sistem takılı aracımda kırmısı renkli bobinli valflerden var. Markasını okuyamadım. Atikerin yazılımı ile baktığımda nozul çapı çok az küçük gösteriyor. Benim aracım için ideal nozul çapının 2.1 olduğu belirtiliyor. Araçta bir sıkıntım yok, tüketim değerimde normal. Nozul çapı 2.1'den küçük olması ileride bir sorun yaratır mı? Tesisat İzmir'de takılmış, ben Düzce'deyim. Garanti kapsamında nozul değişimi yaparlar mı? Ya da hiç ellenmeyip böyle kullanmaya devam etmek mi daha iyidir?
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti Turan074 » 07 Eyl 2012, 17:44

Mehmet bey kolay gelsın bende vectra var 2004 atıker lpg var ilk benzınde calısıyor normal olarak gaza gecıyor ama 5 6 sn. sonra tekrar benzıne geçiyor ama bıraz yol yapınca tekrar 20 km fılan yapınca tekrar gaza geçiyor bır sonrakı gun aynı hatayı yapıyor acaba sebebı ne olabılır ?? yardımcı olursanız sevınırım kolay gelsın
Turan074
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 07 Eyl 2012, 17:38
Ad Soyad: Turan SAĞLAM
Nereden: Tunceli
Arabanız: OPEL VECTRA C

İleti mehmet Özenç » 13 Eyl 2012, 16:51

Uzun bir aranın ardından herkese Merhaba ;
Öncelikle İtalya-BRC gezisi ve BRC LDI hakkında bilgi vermek istiyorum.Likit enjeksiyon sisteminin önündeki en büyük engel olan yönetmelik Avrupa'da 1Ağustos itibariyle yürürlüğe ek yönetmelikle girmiş bulunmakta.Bu tarihten itibaren Tüm markalar Homogilasyon başvurularını yapmışlardır ve tip projelerini oluşturuyorlar.Likit sistem takılacak Direkt enjeksiyona sahip araçların tamamının evrakların bitiş tarihi yaklaşık 2013 martını bulacaktır.
En çok sorulan sorulardan biri olan fiyat konusu ise BRC de henüz belli değil fakat tahmini olarak montaj fiyatı yaklaşık 4.000 TL civarında olacaktır.Bu fiyat lpg tankının ülkemizde üretilmesiyle beraber yaklaşık 500 TL düşecektir.(Yurt dışında bu tankın fiyatı 650 TL ,Ülkemizde en fazla 150 TL Maliyet ile üretilebilir)
Dönüşümlerin kesin başlama tarihi belli olmamakla beraber benim tahminim yıl sonuna doğru montajların başlayacağı yönünde.Herkese selamlar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 13 Eyl 2012, 16:54

Merhaba ;

3 silindir 1.200 cc fabialara servisimde defalarca lpg dönüşümleri gerçekleştirmiş bırısı olarak çok açık söyleyebilirim ki doğru ürün doğru montaj ve doğru ayar ile kesinlikle bu araçlarda sorun yaşanmaz.Tavsiyem BRC MY11 dir.
strtdriven yazdı:Mehmet Bey merhaba...
2009 fabia htp aracım var,3 silindirli,benzinde bile çok basit yerlerde zorlandığı oluyor,lpg düşünüyorum ama çekişinden dolayı sıkıntı yaşarım diye tereddüt ediyorum.. tavsiye edeceğiniz lpg dönüşüm kiti ne olacaktır??
şimdiden ilginize teşekkür ederim...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 13 Eyl 2012, 17:00

Her zaman bekleriz selamlar
birtanyildiz yazdı:
mehmet Özenç yazdı:Merhaba birtanyildiz ;

Peki Çorum'da kimi tavsiye edersiniz ;) Selamlar...
birtanyildiz yazdı:ankara da mocan ı çok tavsiye ediyorlar genelde forumlarda falan memnun kalmayan yokgibi. araştırın tabi bu da aklınızda bulunsun firmayı tanımam etmem internette 2 brc firması gördüm çok popüler biri izmitte fs otogaz biri ankara mocan.


Evet Mehmet Bey Çorum ve çevresi içinde sizi sıkça duyduk :) yazınızı geç gördüm kusura bakmayın. Valla ne yalan söylüyüm Muştayım ve çorum kaç km Mehmet Ustaya mı gitsem diye düşünmedim değil ama baya uzakmış yahu.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 13 Eyl 2012, 17:04

Merhaba ;

Paylaşımınız için teşekkürler.Her zaman söyledğim gibi bir ürün seçerken üç şeye dikkat etmek gerekiyor ;
1)KALİTE
2)YAYGIN SERVİS AĞI
3)SATIŞ SONRASI DESTEK

Bu üç özelliği bir markada aynı anda buluyorsanız bu marka doğru tercih olacaktır fakat bu yetmiyor !!! Bu markayı belirledikten sonra bu markayı bulunduğunuz bölgede en iyi şekilde montajını yapacak servisi bulacaksınız ve hatasız bır montaj yaptıracaksınız.Bu durumda kmlerce sorunsuz bir şekilde aracınızı lpgde kullanabilirsiniz.Selamlar...
bejfabia yazdı:Merhaba
Benim aracımda da zavoli marka sıralı sistem lpg mevcut.Skoda 2005 1.4 101 beygir fabia kullanıyorum.Araca tüp bursa skoda yetkili servisi aynı zamanda zvoli yetkili servisi tarafından uygulanmıs.Benden önceki sahibi 8 ay kadar problemsiz kullanmıs.Ben aracı Çorum"a getirdim 14-15 aydır lpg ile ilgili sorun yaşıyorum çözemediler.Araç motor lambasını yakmakta ve sarsıntılı çalısmakta.Bununla ilgili enjektör gaz ayarı kablo grubu buji ve ekü değiştirdiler ve artık garantiside bitti ama hala çözemediler.Hatta bir ara arabada arıza oldugunu söylediler.Arabadan tüpü söktürdüm 2-3 hafta benzinle bindim tık yok gösterdim.Belki zavoli iyi bir marka ama eger ilinizde ondan anlayan usta yoksa inanın beş para etmez ve paranızla rezil olursunuz.Ha ben aracımı ankaraya istanbula çekiciyle götürürüm diyorsanız tabikide taktırın derim.Arkadaşımda var aynı araba üstündeki lpg sistemi zvolinin yarısı kadar ama problemsiz kullanıyor.Montaj tabikide önemli ama satış sonrası hizmet çok daha önemli bence zavoli satış sonrası hizmetiyle büyük il olmayan yerlerde hayal kırıklıgı, lpg sisteminde değişmeyen tek tank kaldı, Kaçkez servise gitti sayısını unuttum ama tek bir servis kaydı fiş fatura vermediler,istememe ragmen.Elektronik yada beyaz eşya servisinde bu ürün 3 kez aynı yerden sıkıntı yaşatan ürün değişim , müşteriistemezse ücret iadesi olur.Bu apaçık zavoli markasına olan güvensizliğin bir örnegi.Yeni lpg taktıracak arkadaşlar çok dikkat etsin.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 13 Eyl 2012, 17:07

Merhaba ;

Nozzle yada regulator basıncının az mı çok mu olduğu ton gaz ve ton ben. enj. ms lerine bakılarak anlaşılır.Atiker programında bu tip uyarı veriyor olabilir ama bunu anlamak için belirttiğim değerlere bakmak gerek.Tavsiyem şuan sorununuz yoksa müdehale ettırmeyın.Selamlar...
hakangemini yazdı:Atiker safe fast sıralı sistem takılı aracımda kırmısı renkli bobinli valflerden var. Markasını okuyamadım. Atikerin yazılımı ile baktığımda nozul çapı çok az küçük gösteriyor. Benim aracım için ideal nozul çapının 2.1 olduğu belirtiliyor. Araçta bir sıkıntım yok, tüketim değerimde normal. Nozul çapı 2.1'den küçük olması ileride bir sorun yaratır mı? Tesisat İzmir'de takılmış, ben Düzce'deyim. Garanti kapsamında nozul değişimi yaparlar mı? Ya da hiç ellenmeyip böyle kullanmaya devam etmek mi daha iyidir?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 13 Eyl 2012, 17:13

Merhaba Turan Bey ;

Geçişlerde sesli ikaz veriyorsa bu basınç yetersizliği ile alakalıdır fakat sessiz geçiş yapıyorsa bu devir ,ısı ve map değerleri ile ilgili olabilir.Sorunun çözümü için sisteme bilg. ile bağlayıp yola çıkılmalı.Bu şekilde nokta atışı yapılabilir.Selamlar..
Turan074 yazdı:Mehmet bey kolay gelsın bende vectra var 2004 atıker lpg var ilk benzınde calısıyor normal olarak gaza gecıyor ama 5 6 sn. sonra tekrar benzıne geçiyor ama bıraz yol yapınca tekrar 20 km fılan yapınca tekrar gaza geçiyor bır sonrakı gun aynı hatayı yapıyor acaba sebebı ne olabılır ?? yardımcı olursanız sevınırım kolay gelsın
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 24 Ekm 2012, 15:29

Kavurma Tadında Nice Bayramlara :)

ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti hakangemini » 21 Oca 2013, 22:40

Aracımda bugün sorun yaşadım. Akşam iş çıkışı marşa bastım, araç ilk marşta çalışmadı. 2. kez marşa bastım çalıştı. Ama direkt olarak gazda çalıştı. Normalde ilk çalışmada benzinde çalışması gerekir. Eve geldim. Bir kaç kez marşa bastım. Her seferinde gazla çalıştı. Yolda giderken yakıt seçici anahtar ve kablosu ile oynadım, ara sıra seviyeyi gösteren ve lpg'de olduğunu gösterern ledler söndü, sonra oynayınca tekrar yandı. Ama bunu hep yapmadı. LPg seçici anahtarla park halinde iken oynadığımda sorun olmadı. manuel olarak gaza ve benzine düğme aracılığı ile alabiliyorum. Aracın çalışma şeklinde bir sorun yok. Ama ilk çalışmada benzin yerine lpg ile çalışıyor. Sorun ne olabilir?
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti yusufsifil » 21 Mar 2013, 11:40

merhabalar ben 14/02/2013 yaklaşık 1,5 ay olcak önce roman lpg takdırdım fakat aracım lpg den çok benzin yakıyor ve çok fazla yakıyor bu bu durmda direk lpg ile çalıştırsam zararı olurmu motora bide ben tekirdağdayım burlarda işin ehli lpg ustası yokmu kime sorsam romandan anlamıyormuş servisi nerdedir bunun 1000 bakıma sokacam ama nereye araç 1,4 tsı skoda süper b lutfen biri cevap yazsın bana mail : yusufsifil@hotmail.com
yusufsifil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 16 Mar 2013, 16:02
Ad Soyad: yusuf sifil
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: süper b

ÖncekiSonraki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir