LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HERŞEY...

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HERŞEY...

İleti yusufsifil » 21 Mar 2013, 11:40

merhabalar ben 14/02/2013 yaklaşık 1,5 ay olcak önce roman lpg takdırdım fakat aracım lpg den çok benzin yakıyor ve çok fazla yakıyor bu bu durmda direk lpg ile çalıştırsam zararı olurmu motora bide ben tekirdağdayım burlarda işin ehli lpg ustası yokmu kime sorsam romandan anlamıyormuş servisi nerdedir bunun 1000 bakıma sokacam ama nereye araç 1,4 tsı skoda süper b lutfen biri cevap yazsın bana mail : yusufsifil@hotmail.com
 
yusufsifil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 16 Mar 2013, 16:02
Ad Soyad: yusuf sifil
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: süper b

İleti sequencer07 » 21 Mar 2013, 14:53

Merhabalar. 2004 fabia choice 101 hp kullanıyorum. aracımda atiker lpg kiti var. bazen araç çalışır durumdayken motor tekleme yapıyor, aracın sesi değişiyor, araç çekişten düşüyor, sarı renkte motor arıza lambası yanıp sönüyor. bu sorun neden olabilir acaba.
RR 115 - "94 Tofaş Serçe
FN 093 - "98 Opel Corsa 1.4 swing
LF 187 - "04 Skoda Fabia choice
Kullanıcı avatarı
sequencer07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 13 Mar 2013, 11:48
Nereden: Kahramanmaraş
Arabanız: Skoda fabia choice

İleti mehmet Özenç » 22 Mar 2013, 10:30

Merhaba ;

Öncelikle yapmanız gereken aracı diognostik cihaza bağlayıp sistemin verdiği arıza kodunu öğrenmezniz ama sanırım aracınız motor tekleme arızası veriyor ve bunun nedeni de lpg enjektörleri gibi gözüküyor.Ama başta da belirttiğim gibi öncelikle arıza kodunu söylersenız nokta atışı yapabilirim.Selamlar...

sequencer07 yazdı:Merhabalar. 2004 fabia choice 101 hp kullanıyorum. aracımda atiker lpg kiti var. bazen araç çalışır durumdayken motor tekleme yapıyor, aracın sesi değişiyor, araç çekişten düşüyor, sarı renkte motor arıza lambası yanıp sönüyor. bu sorun neden olabilir acaba.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 22 Mar 2013, 10:33

Merhaba ;

Lpg sıralı gaz sistemleri dırekt olarak lpg de çalıştırılırsa gerek araçta gerekse üründe sorunlar çıkar , bu nedenle gaza geçiş için muhakkak sistem gerekli ısıya ulaşmalı.
Aracınızdaki yakıt şikayetinin nedeni takılan enjektör nozzlları da olabilir yakıt ayarının yanlış yapılması da olabilir.Romano AEB yazılım kullanır ve bu yazılım ayarı yapacak ustaya bir çok imkan tanır ama bu ayarları yapabilmekte tecrübe ve bilgi gerektirir malesef sizin ustanız bu ayarları yapamadığı için siz yakıt şikayeti yaşıyorsunuz. Farklı bir servise gidin diyeceğim ama Romanonun yurt genelinde servis ağı malesef zayıf.Geçmiş olsun...

yusufsifil yazdı:merhabalar ben 14/02/2013 yaklaşık 1,5 ay olcak önce roman lpg takdırdım fakat aracım lpg den çok benzin yakıyor ve çok fazla yakıyor bu bu durmda direk lpg ile çalıştırsam zararı olurmu motora bide ben tekirdağdayım burlarda işin ehli lpg ustası yokmu kime sorsam romandan anlamıyormuş servisi nerdedir bunun 1000 bakıma sokacam ama nereye araç 1,4 tsı skoda süper b lutfen biri cevap yazsın bana mail : yusufsifil@hotmail.com" rel="nofollow
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 22 Mar 2013, 10:34

Merhabalar ;

İnşallah bir gün yolunuz düşerse çay içmeye beklerim ,selamlar...

birtanyildiz yazdı:
mehmet Özenç yazdı:Merhaba birtanyildiz ;

Peki Çorum'da kimi tavsiye edersiniz ;) Selamlar...
birtanyildiz yazdı:ankara da mocan ı çok tavsiye ediyorlar genelde forumlarda falan memnun kalmayan yokgibi. araştırın tabi bu da aklınızda bulunsun firmayı tanımam etmem internette 2 brc firması gördüm çok popüler biri izmitte fs otogaz biri ankara mocan.


Evet Mehmet Bey Çorum ve çevresi içinde sizi sıkça duyduk :) yazınızı geç gördüm kusura bakmayın. Valla ne yalan söylüyüm Muştayım ve çorum kaç km Mehmet Ustaya mı gitsem diye düşünmedim değil ama baya uzakmış yahu.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti mehmet Özenç » 22 Mar 2013, 10:36

erhabalar ;

Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum

Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !

Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???

Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?

Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!

Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?


Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir




Mehmet ÖZENÇ
BRC Bölge Bayi ve Bölge Teknik Sorumlusu
BRC Çorum Yetkili Servisi
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti sequencer07 » 26 Nis 2013, 15:49

Selamlar. Aracımı tamirciye götürdüm "1. ve 4. silindirde yanma hatası" adında arıza bilgisayardan görüldü. lpg servisinde enjektörleri değiştirildi. Bunun yanında gaz filtresi, bujiler, yakıt katkısı eklendi. Aracı 200 km benzinde kullandım. sonra lpg'ye aldım ve yaklaşık 200 km gittikten sonra aynı sorunu lpg de yapmaya başladı. Benzinde normal çalışıyor! ama lpg'ye alınca teklemeye başlıyor anında.
Lpg servisine tekrar götürdüm ve gaz tesisatına bakılması lazım, değilse beyinden olabilir dedi ama bana mantıklı gelmedi.
Başka bir tamirci ise ateşleme bonininden dedi. Hatta yenisini takarız arıza devam ederse çıkarırız dedi. Peki niye benzinde normal çalışıyor? diye sordum. Benzinin yanma gücü lpg'ye göre daha fazla olduğu için dedi ama daha müdehale etmedim. şu anda benzinde biniyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
mehmet Özenç yazdı:Merhaba ;

Öncelikle yapmanız gereken aracı diognostik cihaza bağlayıp sistemin verdiği arıza kodunu öğrenmezniz ama sanırım aracınız motor tekleme arızası veriyor ve bunun nedeni de lpg enjektörleri gibi gözüküyor.Ama başta da belirttiğim gibi öncelikle arıza kodunu söylersenız nokta atışı yapabilirim.Selamlar...

sequencer07 yazdı:Merhabalar. 2004 fabia choice 101 hp kullanıyorum. aracımda atiker lpg kiti var. bazen araç çalışır durumdayken motor tekleme yapıyor, aracın sesi değişiyor, araç çekişten düşüyor, sarı renkte motor arıza lambası yanıp sönüyor. bu sorun neden olabilir acaba.
RR 115 - "94 Tofaş Serçe
FN 093 - "98 Opel Corsa 1.4 swing
LF 187 - "04 Skoda Fabia choice
Kullanıcı avatarı
sequencer07
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 13 Mar 2013, 11:48
Nereden: Kahramanmaraş
Arabanız: Skoda fabia choice

İleti caglarlar6 » 03 May 2013, 15:10

Mehmet bey iyi günler diliyorum
Nerdeyse tüm yorumlarınızı okudum.Brc bayisi olmanıza rağmen herkese yardımcı olmaya çalışmışsınız.
Bende bu nedenle size sormamın uygun olduğunu düşündüm.
Fabia 1,2 HTP motor 114.000KM de 2005 model bu araca 3 silindirli kit Landirenzo taktırmayı düşünüyorum.
Siz bir mesajınızda 2004 sonrası fabialara hatırlayamadığım bir model enjektörü (mesajı şimdi bulamıyorum) önermediğinizi soylemişsiniz.Landirenzonun enjektörleri bahsettiğiniz enjektörlerdenmidir?


Ben Landirenzodan verim alırmıyım ,yakıt tasarrufum ne oranda olur?
Bilgi verirseniz çok sevinirim..Şimdiden teşekkür ederim..
caglarlar6
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 01 May 2013, 23:06
Ad Soyad: Çağlar
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Fabia classic 1.2

Önceki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir