LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HERŞEY...

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HERŞEY...

İleti LiLPlayya » 06 May 2011, 21:17

Mehmet bey bu LPG programında F5 menüsünde bulunan "Minumumda İşleme" Sekmesi ne işe yarıyor. Kullandığım program Zavolli yazılımı benzeri
 
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti mehmet Özenç » 09 May 2011, 11:56

Minimum işleme !!! Daha ayrıntılı bir açıklama yapar mısınız? Farklı bir şey var mı bu menüde ?_ Net olarak anlayamadım
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti saye » 12 May 2011, 18:46

mehmet bey merhaba;

bende 2001 model 1.6 mpi motor felicia aracım var üzerinde 2007 den beri zavoli sıralı sistem lpg mevcut bu güne kadar bir sorun yaşamadım ancak son bir haftadır lpg göstergesi araç çalışırken yada seyir halindeyken tamamen sönüyor ve hiç ışık kalmıyor belli bir süre sonra (5 dk 10dk vs..) geldiginde araç ilk çalıştırmada oldugu gibi benzinde geliyor ve hemen gaza geçiyor. bu sorun bir haftadır var ve son 2 gündür araç bu problemi yaptıgında gaza gecince stop ediyor ve gazda çalışmıyordu. Aracı izmir zavoli ana distiribitoru polarise gösterdim tesisattan dediler komple tesisatı degiştirdik ancak aynı arızayı yine yaptı suan için arızaya herhangi bir çözüm bulamadık, işin ilginç yanı herzaman yapmaması gün içerisin de bir kaç kez yapıyor sonra normal olarak kullanıyorum. sorunumla ilgili düşüncelerinizi ögrenebilirmiyim problem neyden kaynaklı olabilir polariste araca bakan usta ecu dan yapmaz dedi.
saye
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 12 May 2011, 18:32
Ad Soyad: sahin yesiltas
Nereden: İzmir
Arabanız: 2001 skoda felicia 1.6 glxi

İleti LiLPlayya » 12 May 2011, 20:31

mehmet Özenç yazdı:Minimum işleme !!! Daha ayrıntılı bir açıklama yapar mısınız? Farklı bir şey var mı bu menüde ?_ Net olarak anlayamadım



Tam olarak şunlar var (Caps alacaktım fakat iş yeri neti filtreli)

Ateşleme sırasını algıla



Minimumda işleme

Gaz Benzine yeniden giriş benzin


Yüksek devirde işleme

Gaz Benzin
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti mehmet Özenç » 13 May 2011, 07:20

Tam emin olmamakla beraber ; belirli devir aralığında lpg ile beraber belli oranda benzin püskürtmesini sağlayan bir menü olabilir.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti LiLPlayya » 13 May 2011, 11:13

mehmet Özenç yazdı:Tam emin olmamakla beraber ; belirli devir aralığında lpg ile beraber belli oranda benzin püskürtmesini sağlayan bir menü olabilir.



40 liralık benzin 1 ay gitmiyor. Benzin sadece ilk 30 dereceye kadar kullanılıyor. Nedenini düşünürken bu menü aklıma geldi. Bu yüzden sordum. Ben ayarları değiştirip deneyim. İlginize teşekkür ederim.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti mehmet Özenç » 13 May 2011, 17:43

Evet benzin tüketiminiz bu sebeble yüksek olabilir.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti erbey16 » 16 May 2011, 20:53

mehmet bey merhabalar.öncelikle bu kdr faydalı bilgiyi bizlerle paylaştığınız için size teşekkür ederim...benim 1999 model felicia 1,3 glxi model aracım var..aracım da sıralı sistem lpg mevcut.lakin son 1 senedir üstesinden gelemediğimiz bir iki sorunumuz var. 1) aracım ilk çalışmadan sonra lpg ye geçişi yaklaşık 3-4 dk yı buluyor. 2) LPG ye geçiş yaptığı anda stop ediyor.eyer dikkat ederde tam geçerken gaza biraz basarsam stop etmiyor.ısındıktan sonra ise kesinlikle bir sorun olmuyor.ama ısınana kadar inanın işkence çekiyorum.kötü tarafı bazen trafikte seyir halinde iken stop ediyor ve zor anlar yaşıyorum.mesela ışıkta durunca ayağımı gazdan çekince.bir kere az kaldı kazaya sebebiyet veriyordum.lpg servisine götürüyorum bilgisayara bağlıyor bakıyor tamam diyor oldu.zaten servise gidene kdr motor ısınıyor.yani orda stop etmiyor ki ben derdimi adama bir anlatayım.tamam oldu diyor.sabah yine aynı stop ediyor...ama şimdi havalar ısınmaya başladıkça düzelmeye başladı.yani araba güneşte 6 saat dursun çalıştırınca gaza tık diye geçiyor stop etmiyor. 3) gaza geçtiğinde rolanti cok düşük.devir saati ibresi sabit değil düşüp yükseliyor.ilk gaza geçtiğinde gaza 2000 devire kadar basıp aniden bırakınca ya stop ediyor yada edermiş gibi oluyor...biraz uzun oldu ama sorunu tam anlatmaya çalıştım.yardımcı olursanız eyer çok minnettar kalıcam.şimdiden teşekkürler..
erbey16
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 16 May 2011, 20:34
Ad Soyad: can ismail
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia

İleti mehmet Özenç » 18 May 2011, 15:35

Merhaba ;

Klasil lpg sorununu siz de yaşıyorsunuz.Soğuk motorda stop etmenin en önemli nedeni lpg enjektörlerinin regulatorce yeterli derecede gaz fazına dönüştürelemeyen lpg gazının enjektorler tarafından doğru oranda yanma odasına gönderilememesidir.Muhtemelen selenoıd valflı enjektor kullanıyorsunuz ve bu enjektorlerde genelde bu sorun malesef yasanabiliyor.Tavsiyem lpg enjektorlerinizi değiştirmeniz yönünde olacak ve bu enjektorlerde kullanılacak nozzle ın capı 1.5 ı geçmesin doğru bir ayar ile de sorununuz düzelecektir.Selamlar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
mehmet Özenç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 31 Oca 2011, 10:38
Ad Soyad: mehmet özenç
Nereden: Çorum
Arabanız: Honda vti turbo

İleti rnabs » 25 Haz 2011, 23:00

Mehmet bey merhaba Atiker var aracımda 2001 model fabia 1.4 68hp olanlardan Cuma günü ayar yaptırdım bir arkadaşıma. aracımda komple gaz bitirdim. 5 TL'ye (2.120TL'den milangaz) gaz aldım. Sonra bağladık pcye ayarını yaptı arkadaşım 5 TL ile şehir içinde birazda şehirin dışına doğru çıktım 29km yaptım. sonra gaz bitti arkadaşımın dükkana giderken bir 5.TL'lik daha gaz aldım bu sefer ilginçtir ki 31 km yaptım. :) gazı bitiyorum komple kullanıyorum. 5000/31=161 kuruş hesapladım. (aynı istasyon ama farklı pompadan 5TL'lik 2 kez gaz almış oldum. ) sonra tamam dedim artık ayarı tuttu aracımın. aynı istasyona gittim bu seferde farklı bir pompadan gaz aldım. Bu sefer 10TL'lik. bu sefer ki 10TL'lik lpg'yi hemen kullanmadım 3-4km gittim 1-2 saat sonra durdum yine 2-3km gittim sonra 4-5 km gittim durdum kullanımım uzun oldu ama bu şekildeki kullanımla sabah lpg bitti ve 10 TL'lik lpg ile bu sefer de 41 km gittim (24kuruş felan) . aracı dur çalıştır dur çalıştır ve kısa mesafelerde galiba bu şekilde yakıyor. Birde pompadan pompaya fark var galiba bilmiyorum biraz uzun oldu yazdıklarım ama bilmem anlatabildim mi?zamanınız aldım
Kullanıcı avatarı
rnabs
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 13 May 2011, 12:36
Ad Soyad: Rifat
Nereden: Kayseri
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 68hp

İleti murat_4025 » 26 Haz 2011, 00:03

karışık yakıt tüketimi sarfiyatı 2004 octavia elegance

lovato lpg sistemi motor arıza lambası zengin karışım hatasıyla yanıyor ayar ile düzeltilmesi mümkün mü?
Eklentiler
tüketim.jpg
tüketim.jpg (20.2 KiB) 4353 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
murat_4025
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Nis 2011, 20:33
Ad Soyad: murat demir
Nereden: Kırşehir
Arabanız: 2004 octavia a4 elegance

İleti SER53 » 26 Haz 2011, 15:01

abi Bende BRC taktırmayı düşünüyorum, aracım 2001 1.4 mpi 68 hb fabia, 130.00km de. Ankarada kimi tavsiye edersiniz. Sizin adınızı verip gitsek, Saygılar.
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi

İleti tameralp » 27 Haz 2011, 12:30

selam arkadaşlar ben aracımı beş ay önce aldım. 1,4 101byg fabia 2004 aracımın vize zamanı geldi lpg taktır yakıt çok düşer diyorlar lpg li araç kullanmadığımdan kararsız kaldım lpg taktırınca aracımın çekişinde düşme olurmu? yakıtta gerçekten ciddi bir azalma olurmu? Yani yaptığım masrafa değermi? Ben bu araca en az 4 yıl daha bineceğim ve ayda ortalama 450 -550 km yol yapıyorum. Bide hangi marka lpg tavsiye edersiniz.... Deneyimi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum çok teşekkürler
tameralp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 23 Oca 2011, 19:59
Ad Soyad: tamer
Nereden: Konya
Arabanız: fabia

İleti ugur2834 » 05 Ağu 2011, 17:58

2005 skoda fabia 1.4 16v aracıma lpg taktırmayı düşünüyorum hangi markaları önerirsiniz
ugur2834
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 05 Ağu 2011, 17:15
Ad Soyad: ugur
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2005 FABİA SPECİAL 1.4

İleti thechn » 28 Ağu 2011, 04:32

lpg de aracım cok yakmaya başlamıştı ustaya gösterdim ısı müşürü değişecek dediler zavoli mrka 65 tl parça 15 de işçilik aldılar bakalım yakıtta değişiklik olacak mı bu parçanın lpg tüketimiyle ilgisini biliyor musunuz ve fiyat nasıl
thechn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 77
Kayıt: 23 Nis 2011, 23:53
Ad Soyad: sabri ceylan
Nereden: Uşak
Arabanız: fabia 1.4 comfoort

İleti repunk » 07 Eyl 2011, 14:48

tameralp yazdı:selam arkadaşlar ben aracımı beş ay önce aldım. 1,4 101byg fabia 2004 aracımın vize zamanı geldi lpg taktır yakıt çok düşer diyorlar lpg li araç kullanmadığımdan kararsız kaldım lpg taktırınca aracımın çekişinde düşme olurmu? yakıtta gerçekten ciddi bir azalma olurmu? Yani yaptığım masrafa değermi? Ben bu araca en az 4 yıl daha bineceğim ve ayda ortalama 450 -550 km yol yapıyorum. Bide hangi marka lpg tavsiye edersiniz.... Deneyimi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum çok teşekkürler

Ben de sizinle aynı soruyu soracaktım. 2001 model 1.4 - 101 hp Fabia için.

az önce brc yetkili servisi ve bir kaç farklı ürün satan bir yerle görüştüm.

-Farklı ürünler satan servis, fabia için özellikle Atiker'in uygun olduğunu ve stop etme sorununun yazılımdan kaynaklandığını belirtti. Bunun haricinde de şöyle iyi böyle sağlam gibi genellikle göreceli yorumlarla ürün anlatıldı.
-BRC ise herhangi bir sorun olmaması için ilave bir kaç parça daha kullanıldığını ve sorunsuzca kullanılabildiğini söyledi. Bunun haricinde de şöyle iyi böyle sağlam gibi genellikle göreceli yorumlarla ürün anlatıldı.

bu iki markanın fiyatları Atiker:990, BRC:1650 TL olarak söylendi. Bu iki marka arasındaki farkı objektif olarak anlatabilecek veya başka bir marka tavsiye edebilecek, Stop etme sorunu, motor arıza ışığı sorunu, titreme sorunu ve diğer benzeri sorunlar açısından aradaki farkı verebilecek arkadaşlar yardım edebilirse sevinirim.

saygılarımla.
repunk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Mar 2010, 12:05

İleti thechn » 08 Eyl 2011, 08:51

farkını bilmiyorum ama genneldede brc 10 taksit 1500 görüyorum ben buralarda
thechn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 77
Kayıt: 23 Nis 2011, 23:53
Ad Soyad: sabri ceylan
Nereden: Uşak
Arabanız: fabia 1.4 comfoort

İleti smkebapci » 13 Eyl 2011, 15:39

LÜTFEN YARDIMCI OLUNUZ. ÇILDIRMAK ÜZEREYİM. NİSAN AYINDA BÜYÜK BİR HEVESLE SKODA AİLESİNE KATILARAK BÜYÜK TAVSİYELERLE 3 E 5 E BAKMADAN KİLOMETRELERCE ÖTEDEN 2004 MODEL 1.4 16V SEDAN FABİŞİMİ SATIN ALDIM. ARABANIN BAKIMLARINI HERŞEYSİNİ YAPTIRDIM. BİDE TÜP TAKTIRALIM DEDİK DEMEZ OLSAYDIK. MY10 MUDUR MY11 MİDİR NEDİR BRC TÜP TAKTIRDIM.(PARADAN KACMADIK KALİTELİ OLSUN DEDİK 600 FAZLA VERDİK). TÜP TAKILDIKTAN SONRA BOŞA ALIP FRENE VE DEBRİYAJA BASILINCA BAZEN BOŞA ALIP FRENE BASIP DİREKSİYON ÇEVİRİRKEN STOP EDİYORDU. ÖYLE TERS ZAMANLARDA OLUYOKİ (AYRICA HERZAMAN OLMUYOR) KAZA RİSKİ BİLE ATLATTIM. TÜPCÜYE GİTTİK BOĞAZ KELEBEĞİNDE DEDİ. BOĞAZ KELEBEĞİ TEMİZLENDİ ADAPTASYON YAPILDI. AYRICA ARAÇ BENZİNDE BU SORUNU YAPMIYOR(AMA ÇOK UZUN DENEMEDİM.) SONRA GENE YAPINCA TÜPÇÜYE GİTTİM SAYISIZ AYAR YAPILDI AMA OLMADI. İLK ÖNCE ENJEKTÖRLER SONRA BEYİN DEĞİŞTİ. BEYİN DEĞİŞTİKTEN SONRA 10 GÜN YAPMADI. AMA GENE ARA ARA YAPMAYA BAŞLADI. EN SON BRC DEKİ USTALAR AYAR YAPTI BİRDAHA YAPARSA ELEKTRONİK TESİSATI KOMPLE DEĞİŞTİRCEZ DEDİLER. VE TEKRARLAYINCA DEĞİŞTİRDİLER. BÜYÜK Bİ SEVİNÖLE SABAH ARABAYI ALDIM ABİ TÜM GECE DEDNEDİK OLMADI DEDİLER(TÜM TÜPÜ BİTİRMİŞLER-CANLARI SAĞOLSUN). BEN HAVALARA UCARAK EVİN YOLUNU TUTTUM AMA FREN DEBRİYAJ VE STOP. BİR KERE YAPTI VE DÜNYAM BAŞIMA YIKILDI.
HİKAYEM KISACA BÖYLE NOLU Bİ KİŞİ YARDIMCI OLSUN BEN NAPAYIM NEYİ DEĞİŞTİREYİM SORUN NERDE ARTIK ÇOK SECDİĞİM ARABAMI DEĞİŞTİRMEKYİ BİLE DÜŞÜNÜYORUM. YAVAŞ YAVAŞ SOÜUMAYA BAŞLADIM
YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM
smkebapci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Nis 2011, 19:11
Nereden: Adana
Arabanız: FABIA

ÖncekiSonraki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir