Süper x power kullanan varmı?

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Süper x power kullanan varmı?

İleti ayhani » 20 Mar 2012, 02:00

Sayın Hakaan bey. Sizin orjinal kullanınız cümlesine istinaden yazdım. Onun dışındaki yazılarda sizi kesinlikle kastedmedim.

Gelelim meselenin özüne şimdi verdiğiniz linkte ODTÜ ve TÜV adı kullanılarak verilen bilgileri inceleyelim.

Özellikle ODTÜ raporunda doğalgaz ile yapılan ölçümlerde 1.6 ton suyun sıcaklığını 1 derece arttırmada kullanılan doğalgazda %6,2 tasarruf yapılmış amenna.

Odtünün 2.raporunda motordada %6,9 tasarruf yaptığını yazıyor.

Eğer öyle ise yine bence gidip bunlara 50-60 lira vereceğime gider manyetik 3-4 liraya neodyum takarım.

Gelelim kendi sitelerindeki ilginçliklere:

Odtü raporunda %6,9 tasarruf sağlarken sitelerinde;

"Isıtma sisteminde otomatik kontrol ile % 25, basit yalıtım uygulamaları ile % 20 civarında tasarruf sağlanması mümkündür" diyor.

Daha bitmedi. İNCELEYİN

Siteden alıntıdır.


MONTAJ ve DEĞERLENDİRME PROSEDÜRÜ
BENZİNLİ ARABALAR : Aracın yakıt tüketimini belirleyin.(km/lt, km/saat) HIGH POWER'ı karbüratöre giden ana yakıt borusuna monte edin. Yakıt tüketimi ve emisyon montajdan hemen sonrası için artacaktır.

Çünkü HIGH POWER silindirleri temizlemektedir ve bu DEKARBONİZASYON bitene kadar sürecektir. Dekarbonizasyon 500-1000 mil boyunca sürer .Dekarbonizasyon işlemi motorun ömrünü uzatır.
Dekarbonizasyon periyodundan sonra,yakıt tüketimi önce normale döner sonra azalır ve yakıt tasarrufu sağlanmaya başlar.
ÖRNEK : Montajdan önce 1 lt yakıt 15 km de yakılırken DEKARBONİZASYON periyodu boyunca 1 lt 13 km de tüketilebilir. Stabilizasyon döneminde (DEKARBONİZASYON dan sonra) kilometraj 15 km/lt geri dönecektir. (500-1000 mil arası)
Stabilizasyondan sonra kilometraj 15km/lt nin üzerine çıkacaktır.

NE KADAR ÜZERİNE ÇIKACAK? NET BİLGİ YOK!



Firma açık açık bu cihazı taktığınızda 500-1000 mil kadar aracınız daha fazla yakacak diyor. Ayrıca neden mil verilmiş Amerika'damı yaşıyoruz?

Gelelim hesaba 1 kara mili 1.6 km. 1000 mil=1000*1,6= 1600 km
15km/lt de aracınız 1600/15=106,6 litre yakar
13km/lt de aracınız 1600/13=123 litra yakar

Fazladan yakılan 123-106,6=16,47 litre 16,57x4,54 tl=74,8 tl fazla yaktınız.

102 dolarda cihaz 183 tl
Toplam 1600 km fazladan verdiğiniz para 183+74,8=257,8 TL
257,8 TL ye benzin alsaydınız 257,8/4,54=56,7 litre benzin alırdınız.
56,7 litre benzinle 1 litrede 15 km gittiğinizi varsayarsak 56,7*15=850,5 km fazla gidersiniz.


Bence gidip 4 liraya NEODYUM mıknatıs alıp yakıt borusuna takıp merağımı gidermek daha ucuz.

SONUÇ: Ortada dişe dokunur ölçeklenebilir bir tasarruf olsaydı bu firmalar yukarda bahsettiğim testi noter huzurunda yapardı.

Bu cihazın ölçeklenebilir oranda yakıt tasarrufu yaptığını iddia edenlere sadece şu iki sorunun cevabını yazmalarını rica ediyorum.

1-Neden bu firmalar noter huzurunda yukarıda anlattığım deneyi yapmıyor.
2-Neden vw fiat vs gibi firmalar bu zımbırtıları yakıt borusuna takıp tasarruf etmiyorda yok start stop sistemi yok fren enerjisi kazanma sistemi gibi daha zor şeylerde uğraşıp 100 km'de 0,8 litra az yaktıracağız diye taklalar atıyorlar?

http://www.uzmantv.com/yakit-tasarruf-c ... yariyor-mu

http://www.arabam.com/haber/Danisman-YAKITTA-TASARRUF-HAYAL-MI/Detay-286751

Yakıt tasarruf ekipmanları ne kadar gerçekçidir?Örneğin yakıt borusuna bağlanan manyetik aparat ve atm hava emişli filtre çıkışına bağlanan yakıt tasarruf cihazları hakkındaki görüşleriniz nedir?(Hasan KOZAN)


Uzun yıllardır araçların içten yanmalı motorlarının yalat tüketimlerinin daha tasarruflu bir düzeye gelebilmesi için dünya genelinde çeşitli araştırmalar ve üretimler yapılmıştır. Bu üretimlerin büyük bir bö¬lümü artı ve eksi kutuplarda olan mıknatısların karbüratör veya enjektörlere en yakın madeni olmayan yakıt borularına takılarak yakıtın atom parçacılarına daha küçük partiküller olarak ayrılarak daha iyi bir karışım ve yanma sağlaması ile tüketimin düşmesi ve çekiş gücünün artması öngörülmüştür. Bu işlemler paralelinde bahsi geçen artı ve eksi kutuplu ve hatasız üretimli mıknatıslarla yaptığımız testler sonucunda, motorların farkları ve özellikleri de göz önüne alındığında, yüzde 2-4 ortalamalarında tasarruflar gözlendi. Aslında olması gereken bu alet alet¬lerin uygulanması sonrasında hava yakıt karışımının daha fakir ayarlanabilmesi sonucunda elde edilebilecek daha ciddi tasarruflardır ki bu da ancak ayarlanabilir bir özelliği olan karbüratörlü motorlarda mümkün olabilmektedir. Elektronik püskürtmeli motorlarda var olan lambda sensörü, programlandığı özellikler paralelinde her türlü şartta devrede olduğu sürece, "1" lambda değerlerini sağlamak üzere hep devrededir. Hangi şartta olursa olsun motorun fakirleşmesi veya zenginleşmesi şartlarında kısa bir sürede değeri programlandığı ‘l’ lambda, yani 14.7/1 hava yakıt karışım özelliklerine çeker. Bu da uygulanan aletin muhalefetle karşılaşmasına ve sonuçların başarısız kalması nedenidir. Diğer ürün olan tornado ise motora giren havayı hızlandırma prensibi ile çalışır ki sonuçta yukarıda da örneğini verdiğim elektronik püskürtmeli motorlara uygulamalar da aynı kaderi paylaşır.(Onno USTA)
 
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti skodaizm » 20 Mar 2012, 02:42

Bizim mesaj ne hikmetse uçurulup gitmiş ama gereken cevap Onno Usta nın ve Uzman TV nin klibinde verilmiş. Ne söylesekte neyi silsekte gerçekler değişmez.




Aşağıda link ve yazı. Ben onların ve gördüklerimin tercümanıyım. Buyrun seyreyleyin.

http://www.uzmantv.com/yakit-tasarruf-cihazlari-ise-yariyor-mu

Aynı sözlerin yer aldığı Car EXPERT programındaki Onno ustanın yazısı.

Yakıt tasarruf ekipmanları ne kadar gerçekçidir?Örneğin yakıt borusuna bağlanan manyetik aparat ve atm hava emişli filtre çıkışına bağlanan yakıt tasarruf cihazları hakkındaki görüşleriniz nedir?(Hasan KOZAN)

Uzun yıllardır araçların içten yanmalı motorlarının yalat tüketimlerinin daha tasarruflu bir düzeye gelebilmesi için dünya genelinde çeşitli araştırmalar ve üretimler yapılmıştır. Bu üretimlerin büyük bir bö¬lümü artı ve eksi kutuplarda olan mıknatısların karbüratör veya enjektörlere en yakın madeni olmayan yakıt borularına takılarak yakıtın atom parçacılarına daha küçük partiküller olarak ayrılarak daha iyi bir karışım ve yanma sağlaması ile tüketimin düşmesi ve çekiş gücünün artması öngörülmüştür. Bu işlemler paralelinde bahsi geçen artı ve eksi kutuplu ve hatasız üretimli mıknatıslarla yaptığımız testler sonucunda, motorların farkları ve özellikleri de göz önüne alındığında, yüzde 2-4 ortalamalarında tasarruflar gözlendi. Aslında olması gereken bu alet alet¬lerin uygulanması sonrasında hava yakıt karışımının daha fakir ayarlanabilmesi sonucunda elde edilebilecek daha ciddi tasarruflardır ki bu da ancak ayarlanabilir bir özelliği olan karbüratörlü motorlarda mümkün olabilmektedir. Elektronik püskürtmeli motorlarda var olan lambda sensörü, programlandığı özellikler paralelinde her türlü şartta devrede olduğu sürece, "1" lambda değerlerini sağlamak üzere hep devrededir. Hangi şartta olursa olsun motorun fakirleşmesi veya zenginleşmesi şartlarında kısa bir sürede değeri programlandığı ‘l’ lambda, yani 14.7/1 hava yakıt karışım özelliklerine çeker. Bu da uygulanan aletin muhalefetle karşılaşmasına ve sonuçların başarısız kalması nedenidir. Diğer ürün olan tornado ise motora giren havayı hızlandırma prensibi ile çalışır ki sonuçta yukarıda da örneğini verdiğim elektronik püskürtmeli motorlara uygulamalar da aynı kaderi paylaşır.(Onno USTA)

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti hetepe » 20 Mar 2012, 09:04

Hiç unutmam, 20 yıl önce falan, -o zaman arabalar karbüratörlü tabii- filtre ile karb. hava emiş arasına ''tornado'' diye bişey satıyorlardı, hava döndürerek + çekiş, - tüketim vaadediyordu, sonra motor silk çıktı, sonra double-up, vs marka 1001 çeşit yağ , benzin, antifriz katkısı...
Hatta yakıt deposuna tablet bile attırdılar...
Bileklere altın toplu metal bilezik, plastik bilezik, bele kemer, dize sargı, saça tarak....
Sonra yozgatlı bir uyanık eko-66, eko-yak vs adı altında alakasız elektrik ve su bağlantıları yaptı arabalara, kendi sitesine kendi yorum yazdı sanki müşteriymiş gibi...
biri arayı suyla çalıştırırım dedi, o da geçti.sonra da daha uyanığı bu mıknatısları buldu...''biter mi ?'' derseniz bitmeeezzz....
Şu an flaş tv de adamın biri 1001 şifa kaynağı bal satıyor.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti scania_seat_skoda » 21 Mar 2012, 03:38

yabani yazdı:Manyetik alan cihazlarının yakıt üzerinde daha iyi yanma etkisi olamaz, çünkü manyetik alanın birşeye etki edebilmesi için öncelikli şart diğer tarafında manyetik olması gerekliliğidir ki, yakıtlarımızın hiçbir türü manyetik değildir.

yada absürt yüksek oranda manyetik alana maruz kalınması gereklidir ki buda yine yakıt için geçerli değil (su için geçerli) yukarıda da dediğim gibi benzeri etkileşimler olsaydı MR makinasından sağ çıkamazdık.

bu tip cihazların testi yapılmış;
http://www.popularmechanics.com/cars/al ... ge/1802932

sizde yapıp yorulmayın diye verdim linki, ama isterseniz çok güçlü mıknatıslar iletirim, denersiniz. (mıknatıslar gerçekten çok güçlüdür ve dikkatsiz kullanım hafif yaralanmalara sebep verebilir)



valla arkadaşlar her kişi kendi düşüncesine göre yorum yapıyor saygım sonsuz düşüncelerinize ,ama kullanıpta yorum yapan arkadaşlar nadir sanırım.yukarıdaki sitedeki mıknatıs ve girdap oluşturucuyu kendi aracımda denemek istiyorum.merakımı gidermek için.

ben kendim bu neodyum mıknatıstan ayarladım bugün birtane ve mıknatısı kırdım yani ikiye böldüm metal yakıt borusuna takmayı düşünüyorum daha takamadım,takamıyorumda bir birini müthiş itiyorlar :D ve sanırım metal kısıma takılmaması gerekiyormuş yeni öğrendim,hortuma takılan mıknatıslar bir birini itmelimi çekmelimi bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim,ayrıyeten bir birini ceken mıknatıslarda temin ettim,bunları hortum tarafına monte ettim.
sıra geldi 2 inci olaya girdap oluşurucuda temin ettim bugün,en kısa zamanda emme manifoldu girişine takmayı ve aracımı 30 ila 50 km lik bir yolda test etmeyi düşünüyorum.kullandığım malzemelerin resimlerinide yüklemeyi düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hetepe » 21 Mar 2012, 09:12

Yakıt hortumuna mıknatısların birbirini çeker pozisyonda takılması gerekiyor.bir de motora en yakın noktada olmalı, yani hortumun (motora doğru) en uç noktası...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti MadloveR » 21 Mar 2012, 09:16

Arkadaşlar merhaba.Onno usta gayet güzel açıklamış. Karbüratörlü araçlarda %2, %4 arası bir tasarrufu var. Enjeksiyonlu araçlarda ise tamamen faydasız.
Türkiyede rant kavgası olduğu sürece bu tür ürünlerle insanların cepleri daha çok boşalır. Biizzat suyu çok az bir benzinle veya mazotla yakıt olarak kullanan bir düzenek yapan birini tanıyorum. Hatta bir turizm firmasının otobüsüne o düzeneği kurdu. yaklaşık 1600 KM yolu sadece 1,7 Lt mazotla katetti(otobüsün içinde ben de vardım). Daha sonra ne oldu dersiniz? Adamı nasıl tehdit ettilerse artık bir gün içinde hem otobüsteki sitemi, hem kendi arabısındaki sitemi, ve yakınlarına taktığı 6 arabadaki sistemi söktü bir kenara attı ve unuttu. Şimdi sorsanız hatırlamaz bile.(hatırlamak istemez). En güzeli fabrika çıkışlı olarak kullanmak veya yapabiliyorsanız kendiniz birşeyler yaparak kimseyle paylaşmamak.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti scania_seat_skoda » 21 Mar 2012, 22:04

hetepe yazdı:Hiç unutmam, 20 yıl önce falan, -o zaman arabalar karbüratörlü tabii- filtre ile karb. hava emiş arasına ''tornado'' diye bişey satıyorlardı, hava döndürerek + çekiş, - tüketim vaadediyordu, sonra motor silk çıktı, sonra double-up, vs marka 1001 çeşit yağ , benzin, antifriz katkısı...
Hatta yakıt deposuna tablet bile attırdılar...
Bileklere altın toplu metal bilezik, plastik bilezik, bele kemer, dize sargı, saça tarak....
Sonra yozgatlı bir uyanık eko-66, eko-yak vs adı altında alakasız elektrik ve su bağlantıları yaptı arabalara, kendi sitesine kendi yorum yazdı sanki müşteriymiş gibi...
biri arayı suyla çalıştırırım dedi, o da geçti.sonra da daha uyanığı bu mıknatısları buldu...''biter mi ?'' derseniz bitmeeezzz....
Şu an flaş tv de adamın biri 1001 şifa kaynağı bal satıyor.



engin bey bu bahsettiğiniz TORNADO malzemesini nerden veya nasıl temin edebiliriz bilginiz varmıdır.
bende bir tane orjinal var, hollandalımıydı isveçlimiydi bi müşterimizden almıştım.ama başkada lazım .
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hetepe » 22 Mar 2012, 08:51

Bu aleti aldığım yıl sanırım 1996 idi ki şu an bulunabileceğini sanmıyorum, sattığım arabadan sökmeyi de unutmuşum, 1-2 ay sonra aradım ki o adam da satmış arabayı, kayboldu gitti alet, netten bir araştırayım, hâla varsa paylaşırım.
Ayrıca bu alet araca özel tipte...yani mesela Reno 11 için üretildiyse broadwaya bile olmuyor.Hava emiş ağzına göre biçim verilmiş.
Bu aleti görmeyip, merak edenler için paintte çizmeye çalıştığım resmini ekliyorum.
Eklentiler
tornado.JPG
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti scania_seat_skoda » 22 Mar 2012, 20:33

bu tarz değilde ben dizeller için olanından istiyorum,bende birtane orjinal var bunuda takmaya kıyamam,4 - 5 senedir saklıyorum.resmini çektim bunun gibi olacak istediğim.olmadı bulamadım imal edicem.
Eklentiler
PMX0905gas004_large.jpg
PMX0905gas004_large.jpg (73.42 KiB) 3145 defa görüntülendi
100_4999.JPG
100_4998.JPG
100_4997.JPG
100_4996.JPG
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

Önceki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir