LPG DE BOŞA ALIP FRENE BASINCA STOP EDİYOR

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG DE BOŞA ALIP FRENE BASINCA STOP EDİYOR

İleti smkebapci » 13 Eyl 2011, 11:35

LÜTFEN YARDIMCI OLUNUZ. ÇILDIRMAK ÜZEREYİM. NİSAN AYINDA BÜYÜK BİR HEVESLE SKODA AİLESİNE KATILARAK BÜYÜK TAVSİYELERLE 3 E 5 E BAKMADAN KİLOMETRELERCE ÖTEDEN 2004 MODEL 1.4 16V SEDAN FABİŞİMİ SATIN ALDIM. ARABANIN BAKIMLARINI HERŞEYSİNİ YAPTIRDIM. BİDE TÜP TAKTIRALIM DEDİK DEMEZ OLSAYDIK. MY10 MUDUR MY11 MİDİR NEDİR BRC TÜP TAKTIRDIM.(PARADAN KACMADIK KALİTELİ OLSUN DEDİK 600 FAZLA VERDİK). TÜP TAKILDIKTAN SONRA BOŞA ALIP FRENE VE DEBRİYAJA BASILINCA BAZEN BOŞA ALIP FRENE BASIP DİREKSİYON ÇEVİRİRKEN STOP EDİYORDU. ÖYLE TERS ZAMANLARDA OLUYOKİ (AYRICA HERZAMAN OLMUYOR) KAZA RİSKİ BİLE ATLATTIM. TÜPCÜYE GİTTİK BOĞAZ KELEBEĞİNDE DEDİ. BOĞAZ KELEBEĞİ TEMİZLENDİ ADAPTASYON YAPILDI. AYRICA ARAÇ BENZİNDE BU SORUNU YAPMIYOR(AMA ÇOK UZUN DENEMEDİM.) SONRA GENE YAPINCA TÜPÇÜYE GİTTİM SAYISIZ AYAR YAPILDI AMA OLMADI. İLK ÖNCE ENJEKTÖRLER SONRA BEYİN DEĞİŞTİ. BEYİN DEĞİŞTİKTEN SONRA 10 GÜN YAPMADI. AMA GENE ARA ARA YAPMAYA BAŞLADI. EN SON BRC DEKİ USTALAR AYAR YAPTI BİRDAHA YAPARSA ELEKTRONİK TESİSATI KOMPLE DEĞİŞTİRCEZ DEDİLER. VE TEKRARLAYINCA DEĞİŞTİRDİLER. BÜYÜK Bİ SEVİNÖLE SABAH ARABAYI ALDIM ABİ TÜM GECE DEDNEDİK OLMADI DEDİLER(TÜM TÜPÜ BİTİRMİŞLER-CANLARI SAĞOLSUN). BEN HAVALARA UCARAK EVİN YOLUNU TUTTUM AMA FREN DEBRİYAJ VE STOP. BİR KERE YAPTI VE DÜNYAM BAŞIMA YIKILDI.
HİKAYEM KISACA BÖYLE NOLU Bİ KİŞİ YARDIMCI OLSUN BEN NAPAYIM NEYİ DEĞİŞTİREYİM SORUN NERDE ARTIK ÇOK SECDİĞİM ARABAMI DEĞİŞTİRMEKYİ BİLE DÜŞÜNÜYORUM. YAVAŞ YAVAŞ SOÜUMAYA BAŞLADIM
YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM
 
smkebapci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Nis 2011, 19:11
Nereden: Adana
Arabanız: FABIA

İleti smkebapci » 17 Eyl 2011, 22:24

smkebapci yazdı:LÜTFEN YARDIMCI OLUNUZ. ÇILDIRMAK ÜZEREYİM. NİSAN AYINDA BÜYÜK BİR HEVESLE SKODA AİLESİNE KATILARAK BÜYÜK TAVSİYELERLE 3 E 5 E BAKMADAN KİLOMETRELERCE ÖTEDEN 2004 MODEL 1.4 16V SEDAN FABİŞİMİ SATIN ALDIM. ARABANIN BAKIMLARINI HERŞEYSİNİ YAPTIRDIM. BİDE TÜP TAKTIRALIM DEDİK DEMEZ OLSAYDIK. MY10 MUDUR MY11 MİDİR NEDİR BRC TÜP TAKTIRDIM.(PARADAN KACMADIK KALİTELİ OLSUN DEDİK 600 FAZLA VERDİK). TÜP TAKILDIKTAN SONRA BOŞA ALIP FRENE VE DEBRİYAJA BASILINCA BAZEN BOŞA ALIP FRENE BASIP DİREKSİYON ÇEVİRİRKEN STOP EDİYORDU. ÖYLE TERS ZAMANLARDA OLUYOKİ (AYRICA HERZAMAN OLMUYOR) KAZA RİSKİ BİLE ATLATTIM. TÜPCÜYE GİTTİK BOĞAZ KELEBEĞİNDE DEDİ. BOĞAZ KELEBEĞİ TEMİZLENDİ ADAPTASYON YAPILDI. AYRICA ARAÇ BENZİNDE BU SORUNU YAPMIYOR(AMA ÇOK UZUN DENEMEDİM.) SONRA GENE YAPINCA TÜPÇÜYE GİTTİM SAYISIZ AYAR YAPILDI AMA OLMADI. İLK ÖNCE ENJEKTÖRLER SONRA BEYİN DEĞİŞTİ. BEYİN DEĞİŞTİKTEN SONRA 10 GÜN YAPMADI. AMA GENE ARA ARA YAPMAYA BAŞLADI. EN SON BRC DEKİ USTALAR AYAR YAPTI BİRDAHA YAPARSA ELEKTRONİK TESİSATI KOMPLE DEĞİŞTİRCEZ DEDİLER. VE TEKRARLAYINCA DEĞİŞTİRDİLER. BÜYÜK Bİ SEVİNÖLE SABAH ARABAYI ALDIM ABİ TÜM GECE DEDNEDİK OLMADI DEDİLER(TÜM TÜPÜ BİTİRMİŞLER-CANLARI SAĞOLSUN). BEN HAVALARA UCARAK EVİN YOLUNU TUTTUM AMA FREN DEBRİYAJ VE STOP. BİR KERE YAPTI VE DÜNYAM BAŞIMA YIKILDI.
HİKAYEM KISACA BÖYLE NOLU Bİ KİŞİ YARDIMCI OLSUN BEN NAPAYIM NEYİ DEĞİŞTİREYİM SORUN NERDE ARTIK ÇOK SECDİĞİM ARABAMI DEĞİŞTİRMEKYİ BİLE DÜŞÜNÜYORUM. YAVAŞ YAVAŞ SOÜUMAYA BAŞLADIM
YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM



FORMU TAKİP EDEN USTALARDAN ACİL YARDIM BEKLİYORUM. SORUNUM COK CİDDİ VE BENİM ETRAFIMDA Kİ USTALARIN BU İŞİ CÖZEBİLECEĞİNE OLAN İNANCIM KALMADI. MUHAKKAK KARŞILAŞMIŞINIZDIR BU GİBİ Bİ SORUNLA. KLİMA ÇALIŞIRKEN COK FAZLA YAPIYO LÜTFEN YARDIM....
smkebapci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Nis 2011, 19:11
Nereden: Adana
Arabanız: FABIA

İleti theeyuplu » 18 Eyl 2011, 11:41

boğaz kelebeği veya bujilerden kaynaklanabilir bunları yaptırdıktan sonra lpg ecusuna tekrar kalibrasyon atılması lazım birde lpg enjektörleri ile motor arasındaki hortum boyları kısa olmalı (en fazla 10 cm.) hortum boyları uzun olursa araç boşa atıldığında stop edebilir lpg basıncıda 1.0 bar olmalı...
theeyuplu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 18 Eyl 2011, 11:33
Ad Soyad: İBRAHİM OĞUZCAN
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia 1999 GLX

İleti smkebapci » 18 Eyl 2011, 17:04

theeyuplu yazdı:boğaz kelebeği veya bujilerden kaynaklanabilir bunları yaptırdıktan sonra lpg ecusuna tekrar kalibrasyon atılması lazım birde lpg enjektörleri ile motor arasındaki hortum boyları kısa olmalı (en fazla 10 cm.) hortum boyları uzun olursa araç boşa atıldığında stop edebilir lpg basıncıda 1.0 bar olmalı...


hocam cok tesekkürler bogaz kelebeği temizlendi ve adaptasyon yapıldı ama kendi servisinde yapılmadı zaten usta takarken cok zorlandı ve ayarını cok zor buldu. bujileri değiştircektim ama usta gerek yok demişti. bide bugün bişey daha farkettim arac debriyaja basıp boşa alınca stop etti diğer vitese gecince çalıştı ama cok kısa süreli olduğu için ben tesadüfen farkettim demekki sıkca oluyo. bide klimadayken cok sık klimasızken cok nadir oluyo.
gene yardım ederseniz cok sevinirim
smkebapci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Nis 2011, 19:11
Nereden: Adana
Arabanız: FABIA

İleti FTS » 09 Ekm 2011, 01:22

Bendede öyle bi sorun vardı. yalnız bende 94 favorit var. şimdi genciz araba stop ettiği zaman yandan bağırmalar duyuyordum. bilmiyorsan kullanma vs gibi. Babam ezgost muayenesi için kıstırmıştı bundan sonra başladı sorunu. ışıklara geliyorum debriyaj fren boşa atıyorum devir düşüyo düşüyo stop ediyo. hatta bi keresinde öyle bi yerde kalmıştım ki kavşaktaki trafiği tıkamıştım oturup ağlamıştım yarım saat çalıştıramamıştım. Sonradan farkettim ki gazı kesince devir düştüğü için ve lpg çekişi azaldığı için stop ediyormuş. örneğin lambalarda kaldırırken araba hopluyordu. stop edip tekrar çalışıyordu.şimdi pek bi sorun yok çok şükür. Buda farklı bi stop hikayesi :)

16 CBA 96


# Sen bizim suretimize değil, siretimize bak. #
Kullanıcı avatarı
FTS
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 10 Ağu 2011, 14:43
Ad Soyad: Furkan Surer
Nereden: Bursa
Arabanız: 1994 GLX

İleti birtanyildiz » 09 Kas 2011, 16:19

bu sorunun aynısı ara ara ben de yapmaya başladı fikri olan yok mu başka ?
Bir Zamanlar Fabia 1.4 101 Spc HB...
Kullanıcı avatarı
birtanyildiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:02
Ad Soyad: Birtan YILDIZ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Astra Classic 3 Sedan

İleti erginbkr » 09 Kas 2011, 17:05

benim aracımdada lpg tertibatı var...bahsettiğiniz sorunu kısa bir dönem bende yaşamıştım...kelebek temizliği ve lpg ayarı ile sorunum çözülmüştü...fabialar lpgye uyumlu araçlardır fakat sizin sorununuz bence tamamen montaj hatası...hortum boyları kısa olmalı bu çok önemli ve lpg ayarını kesinlikle anlayan bir usta yapmalı...distrübütör firmaya başvurun sorununuzu çözsünler...birde enjektör memelerimi neydi tam hatırlamıyorum ama onların aracınız için uygun olması lazım...belki 1-2 boy küçüğünü takmışlardır...geçmiş olsun...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti erginbkr » 09 Kas 2011, 17:09

ayrıca oksijen sensörünüz bozuk ise araç zengin yada fakir karışım hatası ile motor arıza ışığı yakar...lambda(oksijen) sensörü arızalı olduğu halde aracınıza binmeye devam ederseniz aracın ecusu yakıt tüketimiyle ilgili hatalı verileri kaydeder ve bu veriler lpg beynine iletilir doğal olarak lpg az yada çok yakılır...bu durumda aracınız stop edebilir...belki sorununuz lambda sensörüdür...vag com cihazına bağlatıp tespitini yaptırın...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti birtanyildiz » 09 Kas 2011, 21:04

teşekkür ederim istanbuldaki ustam enjektör,gaz basıncı veya ateşleme bobinlerinden olabilir dedi, ben şu anda Muş tayım. Yarın bi ustaya gidip bu sizin dediklerinizi de not ettikten sonra göstereyim :)
Bir Zamanlar Fabia 1.4 101 Spc HB...
Kullanıcı avatarı
birtanyildiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:02
Ad Soyad: Birtan YILDIZ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Astra Classic 3 Sedan

İleti bekocan » 09 Kas 2011, 21:30

bu sorun karbratörlülerde tamamen rolanti sorunundan kaynaklanır
rolanti : zengin karışımdan
birinci boğaz kelebeği anormal açık veya kapalı olabilir bu illaki kelebeğin oynanması sonrasında oluşur
karbratörün hava alma kanalları az veya çok olabilir
kısacası rolantini az yükselt
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti birtanyildiz » 11 Kas 2011, 13:28

bekocan yazdı:bu sorun karbratörlülerde tamamen rolanti sorunundan kaynaklanır
rolanti : zengin karışımdan
birinci boğaz kelebeği anormal açık veya kapalı olabilir bu illaki kelebeğin oynanması sonrasında oluşur
karbratörün hava alma kanalları az veya çok olabilir
kısacası rolantini az yükselt


bizimki injeksiyonlu :) bugün bi ayar yaptırdık güya ama bakalım ne sonuç çıkacak. İşin garip tarafı 2 gün benzinde gezdim ve zaten ustaya gitmeden önce de araba hiç stop etmedi. :S
Bir Zamanlar Fabia 1.4 101 Spc HB...
Kullanıcı avatarı
birtanyildiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:02
Ad Soyad: Birtan YILDIZ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Astra Classic 3 Sedan

İleti byilmaz74 » 27 Ağu 2014, 20:07

Bu sorun şimdi bende de var. Araç klimayı açtıktan sonra debriyaj + frene basınca devir dib yapıyor. Sürekli yapmıyor. Sadece klimayı açınca yapıyor. Klimayı açmazsam sorun yok. Bu problemi yaşayan ve çözümünü bulan varsa sevinirim. Ankara mavi denizlerde 9 ay önce tüp taktırdım. oraya baktırdım. Orası lpg de bir problem görünmüyor diyor. İyide bu benzinde böyle bir şey yapmıyor. Normalde lpg de çalışırken de yapmıyor. Klima devreye girince yapıyor. Rölanti devri 750. Ama araç enjeksiyonlu. Devri yükseltmek bu sorunu düzeltir mi bilmiyorum. Bu sorunu yaşayan ve çözüm bulanlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler
byilmaz74
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 27 Ağu 2014, 19:53
Nereden: Ankara

İleti Skoda Daima » 29 Ağu 2014, 09:27

byilmaz74 yazdı:Bu sorun şimdi bende de var. Araç klimayı açtıktan sonra debriyaj + frene basınca devir dib yapıyor. Sürekli yapmıyor. Sadece klimayı açınca yapıyor. Klimayı açmazsam sorun yok. Bu problemi yaşayan ve çözümünü bulan varsa sevinirim. Ankara mavi denizlerde 9 ay önce tüp taktırdım. oraya baktırdım. Orası lpg de bir problem görünmüyor diyor. İyide bu benzinde böyle bir şey yapmıyor. Normalde lpg de çalışırken de yapmıyor. Klima devreye girince yapıyor. Rölanti devri 750. Ama araç enjeksiyonlu. Devri yükseltmek bu sorunu düzeltir mi bilmiyorum. Bu sorunu yaşayan ve çözüm bulanlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler

Bu sorunu ben Seat Cordoba aracımda yaşamıştım. Bir defasında gaz kontrolünitesi temizlnince düzelmişti. Yaklaşık 20.000 Km sonra yine yapınca kontrol ünitesini değiştirdik ve sorun çözüldü. Ama sadece LPG de yapıyorsa sorun başka yerde olabilir.
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir