Gaz Filtresi Değişimi Yakıta Etki Eder mi?

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Gaz Filtresi Değişimi Yakıta Etki Eder mi?

İleti f_conq » 25 Kas 2011, 19:44

Merhaba arkadaşlar 1 hafta önce lpg gaz filtresini değiştirdim, aracım yakıtı %10 arttı sizce bu normal mi? Değişimden sonra gaz ayarı yapılması gerekiyor mu?
 
Kullanıcı avatarı
f_conq
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 266
Kayıt: 03 Oca 2011, 18:34
Ad Soyad: Fatih
Nereden: Erzurum
Arabanız: Fiesta '11 1.4TX

İleti bekocan » 25 Kas 2011, 23:07

aldığın filitre iyi değildir eski söktüğün neyse aynısını taktır
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti f_conq » 26 Kas 2011, 01:34

sistem garantili yetkili servisinde taktırdım, cıkana baktım aynıydı.
Kullanıcı avatarı
f_conq
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 266
Kayıt: 03 Oca 2011, 18:34
Ad Soyad: Fatih
Nereden: Erzurum
Arabanız: Fiesta '11 1.4TX

İleti bekocan » 26 Kas 2011, 20:18

f_conq yazdı:sistem garantili yetkili servisinde taktırdım, cıkana baktım aynıydı.

serviste olsa ben düşünürüm
bu olasılığı geçersek eğer
1 kış şartlarından dolayı fazla yakmaya başlamıştır buda değil dersen
2 gaz ayarını bozmuşlardır
sonuç olarak hava filitresi tıkalı olduğunda karbratör, gaz tarafından fazla çekmeye başlar,yani yakıt artmaya başlar
takılan filitre oljinal sa ve fazla yakmaya başladı diyorsan dediğim gibi bu seferde fazla oksijen girecek araç çekmeyecek burada ki olay bence sıfır filitre takılırken ya hava kanalıyla oynandı veya karbratörden hava giriş kılapesi kapatıldı
araç çalışırken eski kirli filitre çıkartıldığında yani karbratör üst kapagı alındığında motor rahatlaması ve rolanti hızlanması lazım çünkü oksijen daha rahat almaya başlayacaktır
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti skodaizm » 26 Kas 2011, 21:44

Filtrenin değişmesi ile kirli filtreye göre daha önce gelen gaz miktarı fazlalaşabileceğinden, gaz ve hava miktarlarının yeniden ayarlanması gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti bekocan » 26 Kas 2011, 23:43

skodaizm yazdı:Filtrenin değişmesi ile kirli filtreye göre daha önce gelen gaz miktarı fazlalaşabileceğinden, gaz ve hava miktarlarının yeniden ayarlanması gerekiyor.

Hakan abi burda bir yanlışlık yokmu
kirli filitre fazla gaz çeker yeni filitre ise neyse onu çeker yani daha az çeker kirliye göre
şu yorumun yanlış gibi:Filtrenin değişmesi ile kirli filtreye göre daha önce gelen gaz miktarı fazlalaşabileceğinden
tekrar bakarmısın
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti skodaizm » 27 Kas 2011, 00:12

Bektaş,

Bana göre bir yanlışlık yok. Belki benim anlatımım hatalı olmuştur.

Temiz filtreye göre gaz ve hava ayarı; daha doğrusu hava ve rolanti ayarı yapılır.

Zamanla gaz filtresi tıkandıkca gaz geçişindeki debi azalmasını telafi etmek için hava ayarı yeniden yapılır. Kısacası debideki düşüş ile ayar sürekli değişir.

Sonunda filtrenin iyice tıkanmasıyla ayar tutmaz ve aracın çekişi düşüp düzgün rolantisinde dalgalanma olur .

Gaz filtresi değiştirilince de aracın normal debisine göre havanın yeniden ayarlanması gerekir. Durum bu.

Sizleri bilmem ama ben böyle yapıyorum ve Forman le 40 litre gaz ile şehir içi 350-370km civarı şehir dışı da 600-625 km gidiyorum sakin kullanımda .

Tek sorunum soğuk ve sıcak havaya göre arada bir ayar yapıp rolantiyi elden geçirmem gerekiyor. Zira benim LPG kitim İtalyan Landi ve rolantiyi manifolt basıncındaki havaya göre ayarlayan eski tip. Sonraki modeller rolantiyi elektronik olarak distribitör akımından alıyor. Zırt pırt rolantiyi ayarlamak gerekmiyor.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti phenomx3 » 27 Kas 2011, 21:51

merhabalar
ben de gaz filtresini dğişmeyi düşünüyorum BRC. her gaz ayarında soruyorum ne zamanda bir değişir diye ama umursamıyorlar bunun süresi nedir tam olarak bilen varmı?
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti bekocan » 27 Kas 2011, 23:33

skodaizm yazdı:Bektaş,

Bana göre bir yanlışlık yok. Belki benim anlatımım hatalı olmuştur.

Temiz filtreye göre gaz ve hava ayarı; daha doğrusu hava ve rolanti ayarı yapılır.

Zamanla gaz filtresi tıkandıkca gaz geçişindeki debi azalmasını telafi etmek için hava ayarı yeniden yapılır. Kısacası debideki düşüş ile ayar sürekli değişir.

Sonunda filtrenin iyice tıkanmasıyla ayar tutmaz ve aracın çekişi düşüp düzgün rolantisinde dalgalanma olur .

Gaz filtresi değiştirilince de aracın normal debisine göre havanın yeniden ayarlanması gerekir. Durum bu.

Sizleri bilmem ama ben böyle yapıyorum ve Forman le 40 litre gaz ile şehir içi 350-370km civarı şehir dışı da 600-625 km gidiyorum sakin kullanımda .

Tek sorunum soğuk ve sıcak havaya göre arada bir ayar yapıp rolantiyi elden geçirmem gerekiyor. Zira benim LPG kitim İtalyan Landi ve rolantiyi manifolt basıncındaki havaya göre ayarlayan eski tip. Sonraki modeller rolantiyi elektronik olarak distribitör akımından alıyor. Zırt pırt rolantiyi ayarlamak gerekmiyor.

abi şu yorumuna göre konuşuyorum
Zamanla gaz filtresi tıkandıkca gaz geçişindeki debi azalmasını telafi etmek için hava ayarı yeniden yapılır. Kısacası debideki düşüş ile ayar sürekli değişir.
Zamanla gaz filtresi tıkandıkca gaz geçişindeki debi azalması yanlış olmuyor mu
şimdi hava filitresi tıkandığı zaman karbratör emiş hava debisi filitreden tam daha önceden ayarlanmış oksijen miktarı az olacağından emiş miktarını otamatikmen gazdan çekerek hava debisini dolduracak tır.
yani rolantide bile çekilen bir oksijen miktarı var temiz filitrede bu temizlik kirlendiği zaman alması gereken oksijeni alamdığından gaz beyni üzerindeki emiş körüğüne zorlayacak gazı daha fazla çekecektir
nihayetinde gaz beyni içerisindeki körük karbratörden emilen hava ile doğru orantıda çalışıyor
zaten herzaman deriz filitre pislendiğinde gazı fazla yakar heme n değiştir diye.

sonuç olarak hava filitresi tıkandığında pislendiğinde gaz beyninden emilen gaz debisi artar diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti skodaizm » 27 Kas 2011, 23:55

Soru:Tıkalı filtreden geçen debi azalır mı? Cevap: delikler küçüldüğünden geçen gaz doğal olarak azalır.

Soru: Gecen gaza göre hava fazla gelir rolanti düşer mi?
Cevap : evet. Rolanti ve çekişi eski seviyesine getirmek için yeniden ayar yapılır.

Soru: Yapılan ayar ile gelen yakıta göre hava dengelenir mi?
Cevap: Evet dengelenir . Ancak artık ekonomik seviye sınırlarında olmadığından eski çekişi sağlamak için gelen yakıt miktarı gaza daha fazla bastığımızdan artar.

Soru: Tıkalı filtreyi niye değştiririz?
Cevap: Artık eskisi gibi ekonomik yakıt karışımı sağlanamadığından daha fazla gaza basıp çekişi arttırmak yerine filtreyi değiştirip fazla yakmaktan kurtulmak için.

Bektaş ,

Şimdi bu soru cevaplar ışığında; Filtre tıkalı olduğundan tıkalı filtreden tabiki az yakıt/gaz geçer . Biz de bu durumu dengelemek için havayı ayarlar gaza biraz daha basıp fazladan yakıt harcarız. Basit bir fizik kuralı. Etkiye tepki.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti bekocan » 28 Kas 2011, 22:39

skodaizm yazdı:Soru:Tıkalı filtreden geçen debi azalır mı? Cevap: delikler küçüldüğünden geçen gaz doğal olarak azalır.

Soru: Gecen gaza göre hava fazla gelir rolanti düşer mi?
Cevap : evet. Rolanti ve çekişi eski seviyesine getirmek için yeniden ayar yapılır.

Soru: Yapılan ayar ile gelen yakıta göre hava dengelenir mi?
Cevap: Evet dengelenir . Ancak artık ekonomik seviye sınırlarında olmadığından eski çekişi sağlamak için gelen yakıt miktarı gaza daha fazla bastığımızdan artar.

Soru: Tıkalı filtreyi niye değştiririz?
Cevap: Artık eskisi gibi ekonomik yakıt karışımı sağlanamadığından daha fazla gaza basıp çekişi arttırmak yerine filtreyi değiştirip fazla yakmaktan kurtulmak için.

Bektaş ,

Şimdi bu soru cevaplar ışığında; Filtre tıkalı olduğundan tıkalı filtreden tabiki az yakıt/gaz geçer . Biz de bu durumu dengelemek için havayı ayarlar gaza biraz daha basıp fazladan yakıt harcarız. Basit bir fizik kuralı. Etkiye tepki.

abi acaba telafuz hatasımı var acaba
şimdi şu soruna göre;,Soru:Tıkalı filtreden geçen debi azalır mı? Cevap: delikler küçüldüğünden geçen gaz doğal olarak azalır.
cevabına ğöre ;delikler küçüldüğünden geçen gaz doğal olarak azalır. daki gaz lpg değil heralde çünkü lpg direk olarak mikserden içeri çekilir
yani filitre sadece dışardan emilen oksijen hava oranını belirler
acaba;delikler küçüldüğünden geçen gaz doğal olarak azalır. burada ki gaz telafuzu emiş yapılan oksijen değil sanırım
diğer bir yer ise ;,Filtre tıkalı olduğundan tıkalı filtreden tabiki az yakıt/gaz geçer
gene buradaki telafuzda da aynı yere geliyoruz filireden lpg(gaz) geçmez filitreden sadece dış ortam havası yani oksijen geçer
bilmem yanlışım varmı
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti skodaizm » 28 Kas 2011, 22:56

Bektaş,

Elmalar ile armutlar karışmış.

Ben LPG geçiş filtresinden bahsediyorum, soruyu soran da benim gibi LPG filtresinden bahsediyor; sen ise sanırım aracın hava filtresinden bahsediyorsun.

Aracın mikserinden geçmeden önce, LPG minik bir filtre ile içindeki parteküllerden ayrılır.


Bu gövdesi. Aynı zamanda bu filtre gaz anahtarının altında yer alır. Aşağıdaki ters kubbe içinde yer alır. Üst mavi kısım ise gaz açma kapama anahtarı olan bölüm.



Bu da filtresi


Bu ise içinden çıkan kir( genelde metal tozları)


Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti bekocan » 01 Arl 2011, 16:57

skodaizm yazdı:Bektaş,

Elmalar ile armutlar karışmış.

Ben LPG geçiş filtresinden bahsediyorum, soruyu soran da benim gibi LPG filtresinden bahsediyor; sen ise sanırım aracın hava filtresinden bahsediyorsun.

Aracın mikserinden geçmeden önce, LPG minik bir filtre ile içindeki parteküllerden ayrılır.


Bu gövdesi. Aynı zamanda bu filtre gaz anahtarının altında yer alır. Aşağıdaki ters kubbe içinde yer alır. Üst mavi kısım ise gaz açma kapama anahtarı olan bölüm.



Bu da filtresi


Bu ise içinden çıkan kir( genelde metal tozları)



doğru ben yanlış anlamışım
hep hava filitresinden bahsedilir sürekli değişir bu filitre
o yüzden hep onunla yorum yapıyordum
pardon.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Bluedays » 01 Arl 2011, 17:36

phenomx3 yazdı:merhabalar
ben de gaz filtresini dğişmeyi düşünüyorum BRC. her gaz ayarında soruyorum ne zamanda bir değişir diye ama umursamıyorlar bunun süresi nedir tam olarak bilen varmı?

10.000 Km'de bir değişmesi gerekiyor. Ben taktıralı 56.000 km oldu. 1 kez değiştirdim. İkinciye değiştirmedim. 40 TL istiyorlar. İnternetten baktım, parça fiyatı adedi 3,80 TL bu sebepten değiştiresim gelmiyor.
Gerekirse kiti değiştiririm ne yapayım.
:D
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti skodaizm » 03 Arl 2011, 20:10

Bluedays yazdı:
10.000 Km'de bir değişmesi gerekiyor. Ben taktıralı 56.000 km oldu. 1 kez değiştirdim. İkinciye değiştirmedim. 40 TL istiyorlar. İnternetten baktım, parça fiyatı adedi 3,80 TL bu sebepten değiştiresim gelmiyor.
Gerekirse kiti değiştiririm ne yapayım.
:D

Aslında bu filtrenin değişimi zor değil. Bazılarının altında resimdeki gibi pisliğin akması için tapa şeklinde bir somun var. O açılınca biraz temizlenir ama filtrenin de değişmesi gerekir.



Fitre için, alt taraftaki bakır gaz borusu 13-14 bir anahtarla gevşetilip çıkarılır. Daha sonra Alttaki ters sarı kubbe bir boru anahtarı veya büyük kurbacık ile açılır( tek sorun bu sarı parça zamanla kireçlenip, biraz zor açılır) ve bu küçük filtre değiştirilir. Biraz eli yatkın olan yapabilir. Gaz borusunu tatlı bir şekilde sıkıp diş kaptırmamaya dikkat edin.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti SER53 » 04 Arl 2011, 00:07

phenomx3 yazdı:merhabalar
ben de gaz filtresini dğişmeyi düşünüyorum BRC. her gaz ayarında soruyorum ne zamanda bir değişir diye ama umursamıyorlar bunun süresi nedir tam olarak bilen varmı?

Ben geçtiğimiz yaz lpg taldırdım lovato, bayinin söylediği 10.000km'de filtre değiştir demişti.
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi

İleti phenomx3 » 09 Arl 2011, 22:29

yorum yazanlara teşekkür ederim filtreyi aldım ve hazır LPG bitmişken vakit bulursam yarın değiştireceğim. yapabilirsem kendim yapacağım. ustalara güvenmiyorum. yazın araç muayeneinden önce LPG sızdırmazlık testinde, tankın giriş hortumunda kaçak var git yaptır gel dediler, yaptırdım tekrar gittim kaçak yok tamam ama boruların geçtiği köprüyü tam takmamışlar ben testten seni geçireceğim ama tekrar git onu da düzelttir dediler. gittim usta demezmi; tamam geçmişsin işte 2 sene rahatsın diye pişkin pişkin. Muayene randevuma çok az zaman kaldığı için ustayla dalaşamadım allah belanızı versin dedim ve çıktım parayıda helal etmiyorum böylelerineonun için yapabildiğim herşeyi kendim yaparım beni aşan yerde iyi bi usta ararım .
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir