Skoda Favorit LPG ayarı

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Favorit LPG ayarı

İleti ozantavsan » 05 Arl 2011, 09:55

Bekocan ,

Bu sefer mikseir güzelce inceledim.Çift boğaz olduğu için 2 hortumla bağlı.
1. boğaz deliği ile 2. boğaz deliği bağımsız.Ayrı ayrı girişi olduğu için bağımsız.
Hortumu teke düşürsem bile mikseri değiştirmezsem ,mikser girişinde yine aynı hattı 2 girişe ayırmam gerek.
Yani şu anki bağlantıdan farkı yok.Ayrıca lpg hortumundaki ayar vanası zaten tek.Lpg regülatörden gaz 2 kanaldan geçiyor.Ayrı ayrı her hortumda bir ayar vanası olsa olabilirdi.
Bu durumda hortumu teke düşürmek hiçbir şey ifade etmiyor.2 .boğaza hiç gaz vermeyeyim dersen o başka.

Çizerek anlatmaya çalıştım.
 
Eklentiler
mikser.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti zeybek » 05 Arl 2011, 12:01

mikser.JPG
mikser.JPG (6.88 KiB) 6557 defa görüntülendi
Anlatımlar için çok teşekkürler arkadaşlar. Okudukça çok şey öğreniyorum. Bende karbüratörlü 1.3 felicia var. Mikser fotoğrafta. Hava girişini bantlamak zorunda kalıyorum. Yukarda da belirtildiği gibi fazladan 2 delik var sadece hava emişi için. Sırasıyla koli bantıyla delikleri kapatarak test ettim. Yakıt arttı. Bana mikser önerebilirmisiniz. Voltran diye belirtilen tek delikli mikseri bulamadım. Teşekkürler
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti bekocan » 05 Arl 2011, 14:49

zeybek yazdı:
mikser.JPG eklentisi mevcut değil
Anlatımlar için çok teşekkürler arkadaşlar. Okudukça çok şey öğreniyorum. Bende karbüratörlü 1.3 felicia var. Mikser fotoğrafta. Hava girişini bantlamak zorunda kalıyorum. Yukarda da belirtildiği gibi fazladan 2 delik var sadece hava emişi için. Sırasıyla koli bantıyla delikleri kapatarak test ettim. Yakıt arttı. Bana mikser önerebilirmisiniz. Voltran diye belirtilen tek delikli mikseri bulamadım. Teşekkürler

valla ben böyle yaptım gaz aldıkça deneyeceğim ne kadar yaktığını ama çift hortum kesinlikle olmaz
çünki gelen hortum üzerindeki vana en aşşa 5000 devir de alması gereken gaz oranı kadar açıktır
çift boğazdada haliyle ne kadar mikserde delik varsa hepsindende gaza asılacaktır
ayrıca hani boğazdan gaz verirsen ver hepsi zaten en altta birleşecek
Eklentiler
Photo-00189.JPG
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti zeybek » 05 Arl 2011, 15:29

Ben fotoğraftakinin aynısını yaptım. Sadece tek girişi açık bırakıp diğer girişleri kapattım. Çekiş arttı ama yakıtı çok yakmaya başladı. Bu nedenle eski haline getirdim. Kapalı olan ikinci girişin yarısını açık bıraksak nasıl olur acaba.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti bekocan » 05 Arl 2011, 16:35

zeybek yazdı:Ben fotoğraftakinin aynısını yaptım. Sadece tek girişi açık bırakıp diğer girişleri kapattım. Çekiş arttı ama yakıtı çok yakmaya başladı. Bu nedenle eski haline getirdim. Kapalı olan ikinci girişin yarısını açık bıraksak nasıl olur acaba.

o zaman şöyle yapmamız lazım kapatılan diğer büyük girişin sadece dışardan yani hazneden hava çekmesi sağlamalıyız
nasıl olacak : yani kapatılan silikonun sadece ortasını boşaltacağız ki yanlarındaki gaz deliklerini gene kapatacağız sadece hava çekilecek gaz ı çekemeyecek
dediğin gibi biz bu şekilde oksijen ğirişini çok kapatmış olabiliriz
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 05 Arl 2011, 19:13

Arkadaşlar , yaptığınız işlemlerle boğazlardan birini kapamış oluyorsunuz.
Oraya gelen gaz miktarı yine aynı.
Siz sadece hava girşini kapatıyorsunuz
Veya bir deliği kapatmanız , hava alma borusunu daraltmanızla aynı.
Bu durumda emilen hava zorlanıyor ve daha fazla gaz harcıyorsunuz.Yakıtınız artıyor.
BU hortum veya mikserdeki delikleri kapatarak tasarruf sağlayamayız.
bunların yakıta faydası olmaz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti zeybek » 06 Arl 2011, 10:28

bekocan yazdı:
zeybek yazdı:Ben fotoğraftakinin aynısını yaptım. Sadece tek girişi açık bırakıp diğer girişleri kapattım. Çekiş arttı ama yakıtı çok yakmaya başladı. Bu nedenle eski haline getirdim. Kapalı olan ikinci girişin yarısını açık bıraksak nasıl olur acaba.

o zaman şöyle yapmamız lazım kapatılan diğer büyük girişin sadece dışardan yani hazneden hava çekmesi sağlamalıyız
nasıl olacak : yani kapatılan silikonun sadece ortasını boşaltacağız ki yanlarındaki gaz deliklerini gene kapatacağız sadece hava çekilecek gaz ı çekemeyecek
dediğin gibi biz bu şekilde oksijen ğirişini çok kapatmış olabiliriz

Silikonlamış olduğun hava girişini üstten silikonlamışsın. Peki alttan da silikonladınmı. Eğer alttan silikonlamadıysan. Gaz emmeye devam edecektir. Üstten silikonlayarak hava girişini kapatmışsın o şekilde ama mikserin alt kısmını da silikonlamazsan ordan hava almasada gaz alacaktır. Ozaman sarfiyat artacaktır. Ben koli bantı ile kapatmıştım. Alt kısmını kapatmamıştım. Şimdi aklıma geldi. Altı kapatmazsak hava girişini kesiyoruz ama hala gaz girişi devam ediyor.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti zeybek » 06 Arl 2011, 10:33

ozantavsan yazdı:Arkadaşlar , yaptığınız işlemlerle boğazlardan birini kapamış oluyorsunuz.
Oraya gelen gaz miktarı yine aynı.
Siz sadece hava girşini kapatıyorsunuz
Veya bir deliği kapatmanız , hava alma borusunu daraltmanızla aynı.
Bu durumda emilen hava zorlanıyor ve daha fazla gaz harcıyorsunuz.Yakıtınız artıyor.
BU hortum veya mikserdeki delikleri kapatarak tasarruf sağlayamayız.
bunların yakıta faydası olmaz.

Voltran tek delikli mikseri tavsiye ediyorlar, o da tek delikli ve delik büyüklüğü bizdeki mikserin tek deliği ile aynı. Sence ne yapmamız lazım.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti ozantavsan » 06 Arl 2011, 11:17

Ben bu lpg'nin çalışma sistemini anlamış değilim.Harcadığımız lpg miktarı çekilen vakum ile regülatörden çekilen gazla eş sanırım.Gaza basınca vakum daha fazla oluyor ve regülatörden daha fazla gaz çekiliyor.

Karbüratörlerimiz çift boğaz.Her iki boğazında hava emmesi gerek.
Voltran tek delik mikser olursa bu delik hangi boğaz üzerine denk geliyor.
Veya her iki boğazın ortasınamı denk gelecek ?
Veya karbüratör tam ortasınamı denk gelecek ?

bu iş tam bir muamma. Bence imkan varsa mikser değiştirilip denenmeli.
10 TL gaz ile denersiniz.
Sonra her zaman kullandığınızla denersiniz.
Testi bir iki defa yaparsanız. Test sonucuna göre karar verebilirsiniz.
Veya bir tanıdığınızda farklı mikser varsa söküp kendinizde deneyin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 06 Arl 2011, 21:54

zeybek yazdı:Ben fotoğraftakinin aynısını yaptım. Sadece tek girişi açık bırakıp diğer girişleri kapattım. Çekiş arttı ama yakıtı çok yakmaya başladı. Bu nedenle eski haline getirdim. Kapalı olan ikinci girişin yarısını açık bıraksak nasıl olur acaba.

bu yazına göre kapattığım 2. hava ğirişini tekrar açtım tamamen keşke deneseydim sen denemişsin diye söktüm silikonu doğrudur diye
ama sonra ki yorumunda sadece üstünü kapattığını alt tarafı kapatmamışsın elbette çok çekecek gazı çok yakacak
ama ben zaten alttan tamamen kapattım ve üzerindende tamamen kapattım he hava ne gaz çekemez konumdaydı senin yazın doğrultusunda karbratör doğru olabilir tek hava kanalına geçti daha geniş hava kanalını kapattığımızdan daha az hava ve daha az lgğ vermeyi pilanlamıştım lakin dediğim gibi bütün vakum tek kanala bindirildiğinden belkide doğrudur diye bende eski silikonu tamamen söktüm
şimdi ki işlemim şu oldu gene 2. deliği tamamen açtım oksijen ğirişi tamamen açık ama lğg çekişi sıfır oldu sadece lpg yi 1. gözden çekiyor oksijeni ise 2 ğözden aynı şekilde çekiyor ilk denediğimde motor çalışır gibi yapıyor tabi ki gazı tam çekmediğinden gaz gelmiyordu
bende hava ğirişini yarıya kadar kapadım önden havayı zor çekince gazı iyi çekmeye başladı
aslında yapılması gereken ayar bu ama tam bulmak lazım burayı
aracın çekişi gayet iyi çalışması gayet iyi ilk çalışması son şekliyle gayet iyi artık yeni gaz aldım bakalım kaç km gidecek
keşke daha önceki tamamen kapalı şekliyle de deneyseydim orası yarım kaldı buradaki amaç moltran mikser gibi yapmaktı benim amacım
ozan arkadaşım karbratörün içini tam herhalde tam görmedim sanırım her iki boğazdanda ayrı ayrı gelse gaz en alt takozdan sonra aşşadaki rezimde de gaz birleşiyor o yüzden nerden alırsa alsın en altta birleşiyor gaz
Eklentiler
472158338.jpg
266957561.jpg
yapmak istediğim mikser tipi
266957561.jpg (45.63 KiB) 6521 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Favocu » 07 Arl 2011, 12:34

Aşağıdaki mikser montajı bana çok mantıklı geldi. Gördüğüm kadarıyla hava filtresinın kutusunu mikserin üstüne monte etmişler. Böylece hem hava filtresinin kutusunda delinme meydana gelmemiş. Hem de Ozan beyin şikayet ettiği filtre kapağı mikser girişinin önünü daraltmamış duruma gelmiş. Eğer mikseri değiştirirsem keseinlikle aşağıdaki resimdeki mantıkla mikseri filtrenin altında konumlandırırım.


Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 07 Arl 2011, 13:00

Bu mikserin adı sanı nedir ?
Türkiyede hangi isimle bulabiliriz ?

Bana dediğiniz gibi çok mantıklı geldi.Tam bizlik..

Yalnız lpg borusu karbüratör alt plastiğinin altındamı.Miksere gaz giriş nerede ?

Yanlış anlamadıysam karbüratör üstüne monte ettikten sonra karbüratör muhafazası üzerine geçiyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 07 Arl 2011, 15:07

Forumda başka bir konuda paylaşılmış olan voltran marka miksere benziyor. Voltran mikser dediklerinide piyasada bulamıyorlar sanırsam. Resmi şu şekilde:

Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 07 Arl 2011, 15:50

Bu mikserde yüksekmiş..bir önceki resimdekini yurtdışı araştırayım.Bakalım bulabilecekmiyim?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 07 Arl 2011, 21:19

ozantavsan yazdı:Bu mikserde yüksekmiş..bir önceki resimdekini yurtdışı araştırayım.Bakalım bulabilecekmiyim?


http://www.gasserviceplus.ru/products_a ... _smes.html
tüm mikser çeşitleri bir inceleyin istersiniz
ama biz bu mikser lazım
Eklentiler
937c6dfad05fbcdd8f1f7b54289e4320.jpg
57efcee1ec029f90917d5bb5e1498301.jpg
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 05:29

Sanırsam bulmamız gereken parça pierburg 2e3 mikseri. İnternette ararken pierburga monte edilmiş ilginç bir lpg fotografı buldum. Sanırsam ustaların kazık mikser dedikleri şey bu olsa gerek.



Aşağıdaki sayfaya bakarsanız 2 tip pierburg 2e mikseri gösterilmiş.

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/catalogus/mixers/index.html

1. Mixer Pierburg 2E high



2. Mixer Pierburg 2E low

Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 10:00

Çok güzel ve faydalı linkler paylaşmışsınız.Teşekkürler.
Şehir dışı servislerde olduğum için araştıramadım.Bir kaç gün ara verdim.Bu linklere göre yutdışıda olsa satan
yerleri ve ücretlerini araştıracağım.


----------------------
Sizlere dnışmak istediğim bir mevzu var.Geçenlerde lpg borularımı temizleyip ayar vanasındaki kaçağı giderdiğimi yazmıştım.Herşeyi monte ettikten sonra farkettim ki araç yüksek hızda iken boşa alındığınsa stop ediyor.
Rolantide çalışırken rolanti normal stop etme yok.Gaza yüklenip yüksek devir yaptığınızda sorun yok.
Araçla yol alırken 3. 4. vites 50 ve üstü hızlarda boşa aldığınızda devir göstergesi bir anda aşağıya inmeye başlıyor.

bu sorunu farketiikten sonra sabah aracı kontrol ettim.Mikseri yeniden monte ettim.KAçak hava varsa diye vidalarını sıktım.Gaz ayarımı biraz yükselttim.Rolantimi biraz yükselttim.Ama değişsen birşey olmadı stop etti.

Bu işlemleri yapmadan önce karbüratörü biraz incelemiştim.yüksek devirde 2. boğazı açar diye anlatılan kımın ufak ter c şeklinde hortumu vardı onu çıkarıp incelemiştim.fincen gibi yere takıp hafif üflemiştim içinde sıvı va gibi fokurtu gelmişti.Somra hafif emme yaptırmıştım.Sonra hortumu yerine taktım.Bunun bir etkisi olurmu diyorum.
Boşa atmazsan ne kadar basarsan bas araç gidiyor ve sorun olmuyor.

PAzar günü detaylı bakacağım tekrar.Kontrol esnasında ateşlemeden distirübütöre giden kablo ve siyah kablo yerinden çıkmış araç çalışmadı.Yerine takınca çalıştı. Ateşleme devresinde soldan sağa 1 2 3 4 kablo bağlantı yeri var. 1- kırmızı 2- siyah 3- distiribütöre 4 - sanırım ateşleme bobinine doğrumu ?

Yorumlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.



EBAY'de bir tane mikser buldum .2. sıradaki 93mm diyor ..inceleyin o mu değilmi karar veririz.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=Mix ... m270.l1313

http://www.ebay.com/itm/LPG-MIXER-Pierb ... 33687070f0
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 10:36

http://www.ebay.com/itm/LPG-MIXER-Pierb ... 33687070f0

***********
to fit any car equipped with a Pierburg, this includes some Opel/Vauxhall, Ford, VW, Mercedes, Audi models.

Available with venturi sizes of 30, 32 and 34mm. Please choose one during checkout. Default is 32mm.
Choose smaller for better economy or larger for better performance.

Türkçesini tercüme edeyim.

Pierburg kullanan araçlara uyumludur.Opel/Vauxhall,Ford,VW,Mercedes,Audi araçların bazı modellerinde piervurg kullanılmaktadır.
Gaz ağzı 30,32,34mm olarak mevcuttur.Alım esnasında uygun olanını seçiniz.normali 32 milimetredir.
En iyi yakıt ekonomisi için küçük ağızlı seçin.Performans istiyorsanız geniş ağızlı seçin.

Bunlarda diğerleri
--------------
Buda bize uyar gibi Pierburg için ve karbüratör alt muhazada kalıtor.
http://www.ebay.co.uk/itm/LPG-MIXER-Pie ... 4aabd57864



http://www.ebay.co.uk/sch/pmx.pl/m.html ... ksid=p4340
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir