Skoda Favorit LPG ayarı

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Favorit LPG ayarı

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 11:03

Çeşitli araçlar için mikseler. M063 kodlu var Felicia için . İçlerinde bizimkilere uyacak gibi olanlarda var.

PArdon bu link bilgisayarımda açıktı.Onur arakadaşımızın paylaşımıymış.
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... index.html

Sanırım aşağıdakiler bize uygun olanlar...........
Çift boğaz olan bunumu seçmeli

http://www.ebay.co.uk/itm/LPG-MIXER-Pie ... 57864#shId

Yoksa Tek boğaz olanımı ?????????

http://www.ebay.com/itm/LPG-MIXER-Pierb ... 33687070f0

Mikser katalog Felicia - Forman - Favorit var..
-------
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=420038

---------------- Açılan ODF dosyada Sayfa 64
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 14:21

Ozan bey ebaydaki ilanları ben de gördüm ancak plastik oldukları için paylaşmadım. Çoğu yerde plastik mikserleri pek tavsiye etmiyorlar. Kendiminki çift girişli olduğu için tek girişli miksere geçmeyi düşünüyorum. Şuanda arabayı faal kullanmadığım, yakıtında ve çalışmasında da bir sıkıntım olmadığı için şimdilik yaza kadar değiştirmeyi düşünmüyorum. Ancak tek boğazlı uygun mikserlerden bulabilirsem yaza kadar edinmeyi düşünüyorum. Hatta aklımda mikseri filtre kutusunun altına monte etmeyi ve hava filtresi kutusunuda değiştirmeyi düşünüyorum.

Bir kaç mesaj önce otomobilinizle hızlanınca boşa attığınızda stop etme probleminiz olduğunu yazmışsınız. Anladığım kadarıyla önden rüzgarın etkisiyle fazla hava gelmekte. Eğer hava filtresinin önünü daraltmayı düşünmüyorsanız. Hava filtresinin borusunun ucunu girdiği yerden çıkartıp yana alırsanız önden gelen rüzgardan etkilenmesini önleyebilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 14:34

İlginç bir mevzu da neredeyse yabancı lpg sitelerinin hiç birinde bizim burada monte ettikleri çift (hatta dört) delikli mikserler olmaması, onun yerine tek ve ufak delikli mikserlerin gösterilmesi. Acaba bizim burada mikser imal edenler karbüratöre bakıp iki delik var bizde iki delikli yapalım deyip baştan savma mı yapıyorlar, yoksa mikserler daha üniversal ve daha fazla hava çeken yüksek motor güçlü otomobillerde de aynı mikserleri kullanıyorlar bu yüzden bizim otomobillerimize takınca önünü bantlamak zorunda mı kalıyoruz ve bu yüzden çekiş düşüklüğü ve yüksek yakıt tüketimi gibi sorunlar mı yaşıyoruz demeden edemiyor insan.

Örneğin:

http://www.promoto.com.pl/miksery.htm

M-07 Mikser Pierburg 2E Niski Skoda Favorit, Audi 80



Sorunumuz ise galiba şu: tam olarak bu malzemeyi nereden temin edebiliriz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 14:45

Onur , Belirtmiştim senin paylatığın bu mikser .Ebay 23,5 $ + 7 $ kargo =toplam 30,5 $ = 56,50 TL
Türkiyeyede gönderiyorlar 2 - 3 hafta sürede gelir

http://www.ebay.com/itm/LPG-MIXER-Pierb ... 33687070f0
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 15:09

Verdiğiniz fiyat Türkiyedekilerden oldukça yüksek. Aşağıdaki linkte bir liste buldum, gerçi tarihi eski ama o kadar tutacağını sanmam.

http://www.2a-lpg.com/fiyatlisteleri/MIKSER%20FIYAT%20LISTESI.pdf

Örneğin buradaki listede skoda favoritinki (MRE-01) 3.3 euro + kdv olarak verilmiş. Yabancı sitelerde bizimki ile Audi 80 in mikserinin aynı olduğu söylenilmiş buradaki listede audi 80 in mikseri 12 euro görünüyor. Ancak resimleri yok, ne tipte olduğu belli değil, gidip yerinde bakmak lazım. Markası BRC olduğu için aşağıdaki ürün olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 15:58

Ankarada 2m mühendislik diye bir yerde mikser üretimi yapıyorlarmış anlağım kadarıyla. Sayfası aşağıda:
http://www.2mmuh.com/index.html

Şurada LPG mikserlerinin hangi modelinin hangi otomobil için olduğu verilmiş.
http://www.2mmuh.com/2m/2mmikliste.htm

Karbüratörlü için anladığım kadarıyla MSC-01 ve MSC-02 yi öneriyor.

Resimleri şurada var:
http://www.2mmuh.com/2m/mikser2.htm

MSC 1:



MSC 2:



Gelecek hafta sanayiye uğrayıp bu MSC 1'den bulmaya çalışmayı düşünüyorum. Eğer bulabilirsem buradan haberdar ederim.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 16:10

Paylaşa payalaşa neler bulunuyor.

MSC 2 benim BRC mikserlere nerdeyse aynı.Tek farkı tek boru girişi.
MSC1 ise ebayde paylaştığıma benziyor.Karbüratör muhafaza buna geçiyor.Dolayısıyla yüksek kalıp üst kapağa değmiyor.

Bulabilirsen dene bakalım.Bİzde önce yurtiöçi bulalım olmadı Ebay'den alırız.

Onur , üstteki mesajlarda yüksek hızda vites boş atınca stop etme sorunumu yazmıştım.Az önce yoldan geldim.
Stop edince lpg benzin seçici de tık diyor. Elektirik kesiyor sanki ,gösterge ışıkları akü,yağ yanıyor.Yokuş aşağı 50-60hızla denedim stop etti.2 vitese takıp aniden debriyajdan kaldırmama rağmen tekrar çalışmadı.Sağa çekip marşa basınca normal çalıştı.Senin fikrin nedir ? Sanayiyede gitsem gaz ayarı yaparlar.Kendim ayarla oynadım ,rolanti normal ,biraz daha yükselttim ama stop ediyor.Önceki mesajlarımda detaylı yazmıştım.

yüksek hız ayağımı gazdan çekiyorum araç normal gidiyor.Debriyaja basılı tutunca devir aşağıya düşüp stop ediyor.Ama ayağım gazdayken debriyaja basılı tutunca stop etmiyor.sanki ayağımı gazdan çekince lpg çekmiyor.Stop ederken sarsılma filan yok ,göstergeler yanınca anlaşılıyor
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 16:19

Daha önceden varmıydı bu sorun yoksa herhangi bir ayar değişikliği yaptıktan sonra mı çıktı? Bende de benzer bir problem olduğu için hava filtresinin önüne pet şişeyi kesip takıyorum. Motor stop edince lpg kesicinin lpgyi kesmesi normal. Aklıma gelen tek şey hızlanmayla birlikte önden fazla hava gelmesi, gaza basarken zaten motor hava çekmek istediği için sorun yaratmaması fakat debriyaja basınca hava oranının fazlalaşmasıyla fakir karışım oluşup motorun stop etmesi olarak düşündüm. Önceki mesajınızda bir boruyu üfleyip açtığınızı yazmışsınız otomobiliniz açtığınız borunun içinden fazladan hava çekmeye başlamış olabilir belki.

Evet resimdeki msc 1 2a lpg deki msc 1 ile aynı diye düşünüyorum. Hatta 2a müh. üretimlerini 2a brc ye sattığı ihtimali geldi aklıma. Eğer öyle ise Türkiyenin neredeyse heryerinde bu mikserin bulunabilmesi gerekir diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 16:29

Geçen pazar lpg borularını temizlemiştim.Mikseri wd40 ile temizledim.LPG ayar vanasını temizledim.Paylaşmıştım burada.Ondan sonra başladı.Araç seyir halinde normal .
Rolantim 900 devir civarında sabit
Vites değiştirirken stop etme yok.
3. , 4. viteste debriyaja basılı tutunca stop ediyor .Vitesi boşa alınca stop ediyo halince.
Yüksek hızda ayağını gazdan çekersen normal gidiyor araç.Fren yapınca stop etme yok.
Yüksek hız giderken ayağımı gazdan çekerek vites değiştirmek istediğimde de stop etti.
Sanırım gaz pedalını bıraktığımda stop ediyor.Boğaz kelebeği desem seyir halindede sorun olmalı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 16:36

Yukarıda belirttiğim dışında aklıma fazla birşey gelmiyor açıkçası. LPG ayarınızı baştan yapmayı deneyin, olmazsa pet şişeyi kesip üstüne delik delme metodunu da deneyebilirsiniz. Çünkü benim şişayetimde neredeyse aynı, lpgde motor çalışırken hava filtresinin kapağını açıp gaz verince bile sorun yok, ancak yola çıkınca hava girişini küçültmediğimde stop etme, belli devirlerde tekleme gibi problemlerim oluyor ne yazık ki. Bizim araçlarda boğaz kelebeği yok, sanırsam jikle kelebeğinden bahsediyorsunuz. Karbüratördeki benzeri problemlerin lpg kullandığımız için motorun çalışmasında bir etkisi olacağını sanmıyorum. Çünkü lpgde karbüratörün ayağımızla verdiğimiz gaz dışında pek bir işlevi yok.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 16:43

Evet jikle kelebeği demek istemiştim.Pazar günü bu işlemler sontası başladı.Önce hiç yoktu
Mikseri takarken karbüratörü incelemiştim.2. boğazı devreye sokan aparatın ters c hortumunu çıkarıp incelemiştim.Sonra aynen geri taktım.Birde lpg ayar vanasına teflon bant sarılıydı gazın geçiş yoluna sarkmıştı.Temziledim yeni teflon bant sardım eski konumunda taktım.gaz çıkış 2li benim.birinin dibinden suya sokup hava verince ince hava çıkarıyordu.Dıştan sıvı conta sürmüştüm.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Arl 2011, 16:58

2. boğaz ve hortumu konusunda fazla bilgim yok. Açıkçası zaten hep lpg kullanıyorsanız karbüratörle fazla uğraşmanızı tavsiye etmem, sonuçta benzini kestiğinizde temel işlevini kaybettiği için temizlesenizde yakıta veya çekişe bir etkisi olmayacaktır. Çıkarttığınız hortumları tekrar doğru yerlerine takıp takmadığınızı vs. kontrol edin isterseniz. Belki gözünüzden kaçan bir nokta olmuştur. Bir de karbüratörün etrafında ne işe yaradığını bilmediğim bir kaç vida daha var, yanlış hatırlamıyorsam bir tanesi karbüratörün önden bakınca sol alt tarafında olması lazım, benzin hava oranı diye tahmin ettiğim bir vidaydı, lpgde de azda olsa hava oranı üzerine etkisini görmüştüm. Sonra bu vidayı benzinde ayar yapıp bırakmıştım, sonrada oynadığımı hatırlamıyorum. Kısacası karbüratör ayarları bence lpgninkinden çok daha karışık eğer bilmediğiniz birisiyle oynadıysanızda problem yaratmış olabilir. Umarım kısa zamanda çözersiniz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Arl 2011, 17:03

KArbüratör ayarlarını değiştirmedim.Sadece şeklinde hortumu sök tak yaptım.
Zaten daha önceleri rolanti 500 lere inmiş ve sorun çıkartmaya başlamıştı.Karbüratör hava ayarını ve rolantisini önce benzinde ayarlamış sonra lpgde ayarlamıştım.Hiçbir sorun yoktu ve rolanti düşmesi sonucu stop etme kalmamıştı.Şimdi ise farklı bir durum var ama bulamadım.Aslında boşa atmayınca problem olmadığından kafaya takılacak bir duruumda değil .Ama ben takarım illa bulup yapmmam lazım.Sabah vaktim olursa tekrar bakacağım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 09 Arl 2011, 09:37

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 15 Arl 2011, 09:58

Aşağıda resmini verdiğim mikseri Ebay'den almayı düşünüyorum.
Satıcı ile bir kaç kez mail ile görüştüm.
30 - 32 - 34 mm ağızlı üç çesidi olduğunu ve skoda favorite uygun olduğunu söyledi.
30 mm ağızlı olan ekonomik yakıt için dedi , 34 olursa performans için iyi olur biraz fazla yakar dedi.

Yaptığım araştırmalarda ise karbüratörün boğaz genişliğine göre mikser seçimini bulmaya çalıştım.
Eldeki verilere göre mixer boğazı karbüratörün boğaz genişliğinin %90 kadarı olmalıymış.

Benim favonun karbüratör 1. ve 2. boğazı çölçmedim.Ama mikserim çift boğaz ve her boğaz 27mm.
Bu duruma göre karbüratör boğazları 30mm olmalı.Ölçeceğim.

Bu sebeple almayı düşündüğüm mikser 30mm ağız genişlikli veya ortası 32 mm olabilir.
Fiyat 55 TL'ye geliyor.

Karbüratör hava haznesi mikser üzerine takılıyor.Yani mikser karbüratörün benzinde olduğu gibi dipte kalıyor.
Satıcıya plastikmi aliminyum mu diye sordum cevap bekliyorum.
Eklentiler
Mix_Pierburg_02.jpg
Mix_Pierburg_02.jpg (24.59 KiB) 8396 defa görüntülendi
Mix_Pierburg_01.jpg
Mix_Pierburg_01.jpg (24.16 KiB) 8396 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 15 Arl 2011, 13:38

Fotografta ortası hariç plastik malzeme gibi görünüyor. Bir aksilik olmazsa bende yarın sanayide bunun metal olanını soracağım. Bulabilirsem yarın buradan paylaşırım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 02 Oca 2012, 19:09

ozantavsan yazdı:Aşağıda resmini verdiğim mikseri Ebay'den almayı düşünüyorum.
Satıcı ile bir kaç kez mail ile görüştüm.
30 - 32 - 34 mm ağızlı üç çesidi olduğunu ve skoda favorite uygun olduğunu söyledi.
30 mm ağızlı olan ekonomik yakıt için dedi , 34 olursa performans için iyi olur biraz fazla yakar dedi.

Yaptığım araştırmalarda ise karbüratörün boğaz genişliğine göre mikser seçimini bulmaya çalıştım.
Eldeki verilere göre mixer boğazı karbüratörün boğaz genişliğinin %90 kadarı olmalıymış.

Benim favonun karbüratör 1. ve 2. boğazı çölçmedim.Ama mikserim çift boğaz ve her boğaz 27mm.
Bu duruma göre karbüratör boğazları 30mm olmalı.Ölçeceğim.

Bu sebeple almayı düşündüğüm mikser 30mm ağız genişlikli veya ortası 32 mm olabilir.
Fiyat 55 TL'ye geliyor.

Karbüratör hava haznesi mikser üzerine takılıyor.Yani mikser karbüratörün benzinde olduğu gibi dipte kalıyor.
Satıcıya plastikmi aliminyum mu diye sordum cevap bekliyorum.


Sipariş verdiğim mikser geldi.
Yalnız satıcı yüksek olan yerine alçak olandan göndermiş.
Yüksek olan karbüratör üstüne oturuyor karbüratör hava haznesi onun üzerine geçiyordu.Lpg hortumu haznenin alt dışında kalıyordu.
Bana gelende ise hava haznesinin geçeceği yere lpg hortum bağlantı ucu denk geliyor.
Yarın sabah takmaya çalışacağım.Ama çalıştırmayacağım.Çünkü tekli lpg ayar vanası almam lazım.Onu aldıktan sonra monte edip deneyebilirim. Bana gelen mikserin resimlerini paylaşıyorum.Mikser + alt sert plastikten conta olarak geldi.

Yükser mikser üstteki mesajlarımda var.Karşılaştırabilirsiniz.Yüksekte lpg hortum bağlantı ucu aşağıda.Benimkinde yukarıda...
Eklentiler
020112-1900.jpg
mikser alttan çekilmiş foto
020112-1859(002).jpg
mikser üstten çekilmiş foto
020112-1900(001).jpg
Alt conta
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 02 Oca 2012, 20:06

Umarım istediğiniz sonucu alırsınız. Ben de sanayide aradım ancak tek girişli olanını bulamadım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

ÖncekiSonraki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir