LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİNİN KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA KULLANIMI

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİNİN KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA KULLANIMI

İleti forman37 » 27 Şub 2012, 16:11

1- MULTIVALF (samandra)
ECE R 67.01 ve TSE normlarina uygundur. Test basinci : 67.5 bar

LPG'nin tanktan motor bölümüne gönderilmesini saglar. Bu kisimda,basinç kayiplarina (bakir borunun yirtilmasi,kaçaklar vs…) duyarli elektronik "Asiri Akim Vanasi" mevcuttur.
  • Üzerindeki samandra sayesinde LPG seviyesini ölçer. Seviye ölçerden alinan bilgiler soför maline gönderir.
  • Bakim veya kaçak sirasinda elle müdahaleyi saglayan giris ve çikis vanalari mevcuttur.
  • Basinç degeri 27 bara ulasinca LPG tahliyesini saglayan emniyet valfi bululmaktadir.
  • Sicakligin 120 C'ye çikmasi durumda (YANGIN) eriyerek LPG tahliyesini saglayan Kursun sigorta bulunmaktadir.
  • Multivalf uygun monte edilmisse %80 limitten sonra LPG dolumunu engeller. %20'lik pay, LPG'nin sividan gaz haline geçisi için emniyet olarak birakilir.

    2- BUHARLASTIRICI - REGÜLATÖR
    ECE R 67.01 ve TSE standartlarina uygundur. Test basinci: 67,5 bar
  • Çift kademeli olarak çalisir.
  • Sivi halde giris yapan LPG'nin motor sogutma suyundan alinan isiyla, gaz haline geçmesini saglar(BUHARLASTIRICI)
  • Gaz fazina geçen LPG basincini motor vakumuna uygun olan basinç degerine uygun seviyeye getirir(REGÜLATÖR)
  • Motordaki vakuma göre çslisan meme-diyafram-yay mekanizmasi gerekli gaz çikisini saglar.
  • Partikül, kostik ve yaglarin geçisini engelleyen bir odaciga sahiptir. Dreyn tapasi açilarak buharlastirci-regülatör temizlenebilir.
  • Üzerinde bulunan selenoid vana kontak kapatilinca sivi LPG geçisini engeller.

    3- LPG ELEKTROVALFI (gaz kesici)
    ECE R 67.01 ve TSE standartlarina uygundur. Test basinci: 67,5 bar
  • Araç benzinle çalisirken LPG geçisini engeller.
  • Kontak kapaliyken kapali durumdadir.
  • 20.000 - 30.000 km'de filtresi degistirilmelidir.

    4- BENZIN ELEKTROVALFI (benzin kesici)
    ECE R 67.01 ve TSE standartlarina uygundur. Test basinci: 67,5 bar
  • Araç LPG ile çalisirken benzin geçisini engeller.
  • Benzin kesici sadece karbüratörlü araçlarda kullanilir.
  • Elektrik ariza durumunda, benzin akisina izin veren, elle kontrol edilen bir acil durum mekanizmasina sahiptir.

    5- KOMUTATÖR (anahtar)
  • Aracin istenen yakitla çalismasini saglayan elektronik bir anahtardir.
  • Atesleme sisteminden aldigi sinyalle elektrovalflere komut verir (aç / kapa)
  • Kontak anahtari açilir, fakat motor 5 saniye içinde çalismazsa; tedbir olarak elektrovalfleri kapatir.
  • Anahtar üzerinde LPG yakit seviyesini gösteren 4 adet led bulunur.
  • Anahtar 3 konumludur. BENZIN - BEKLEME - LPG

    6- MIKSER
  • Uygun hava-yakit oraninin elde edilmesini saglar.
  • Motor performansinin iyi olabilmesi için hava-yakit karisiminin iyi sekilde ayarlanmasi gerekir. Bu sebeple mikser sistemin önemli elemanlarindandir.
  • Çesitli tip ve sekillerde olabilir.

    7- LPG AYAR VIDASI
  • Gereken LPG miktarinin ayarlanmasini saglar.
  • Buharlastirici-regülatör ile mikser arasina monte edilir.

    8- DOLUM UCU
    ECE R 67.01 ve TSE standartlarina uygundur. Test basinci: 67,5 bar
  • Istasyonlardan araca LPG dolumunu saglayan elemandir.
  • Dolum ucunda, güvenli dolum saglayan, yüksek basinçlara dayanikli geri tepmeyi engelleyici bir " bilye-yay" mekanizmasi bulunur.
  • Tozdan korunmasi için plastik muhafaza kapagi ile kullanilmalidir.

    9- GAZ SIZDIRMAZ MUHAFAZA KAPAGI
    ECE R 67.01 ve TSE standartlarina uygundur.
  • Tank üzerine monte edilir.
  • Üzerinde iki adet havalandirma (vent) borusu çikisi bulunur.
  • LPG kaçagi veya tahliye durumlarinda; havalandirma borulari vasitasiyla LPG'nin araçtan güvenli bir sekilde uzaklastirilmasini saglar.

    10- BAKIR BORULAR
    ECE R 67.01 ve TSE standartlarina uygundur. Test basinci: 45 bar. Et kalinligi: 1mm
  • Dolum borusu 8 mm, alt boru 6 mm çapindadir.
  • Korozyon ve deformasyondan korumak için plastik malzemeyle kaplanmistir.
  • Motor bölümünde mümkün oldugunca spin atilarak LPG beslemesinin iyilestirilmesine dikkat edilmeli.

    11- TANKLAR
    ECE R 67.01 ve TSE standartlarina uygundur. Tasarim ve test basinci: 30 bar. Et kalinligi: 3-4 mm
  • Araçlarda LPG'nin depolanmasini saglayan elemandir.
  • Silindirik ve torodial (simit sekli ) olmak üzere iki tiptedir.
  • 30 bar basinca tabi tutularak dikislerinin kontrolü yapilmistir.
  • LPG ile doluyken yangin ortamina birakilir; patlama olmaksizin gaz tahliyesini saglamasi istenir.
  • Tankin korozyona karsi muhafaza edilmesi gerekmektedir.
  • Tanklarin imal tarihinden itibaren azami 10 (on) süreyle kullanimi öngörülmüstür.
  • Tanklar isil islemlerden geçirilmis özel saçlardan imal edilmis olup malzemeye mümkün olan en yüksek elastiklik verilmistir. Böylece çarpma sonucu deformasyon olussa bile çatlak olusumu önlenmistir.
  • UNUTULMAMALI KI; standartlara uygun ( TSE 12305- tanklarin yerlestirilmesi ) monte edilen tanklar ikinci bir tampon görevi görmektedir.
 
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir