lpg soğukmu ,sıcakmı sever

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg soğukmu ,sıcakmı sever

İleti Safariali » 10 Oca 2013, 16:27

hava filtremde sıcak ve soğuk hava girişi için bulunan bir kapak var termik bir çalışma sistemi koymuşlar şimdi onu söktüm ve sadece sıcak hava tarafını açık bıraktım iyimi ettim nettim acaba

birde hava girişlerini bantlayanları gördüm bu da nesi motorun ümüğünü sıkmış adamlar
 
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti hakangemini » 10 Oca 2013, 16:40

Sistemi tekrar çalışır vaziyete sokun, zira hava sıcaklığı yüksek bir bölgeye gittiğinizde bu sefer sıkıntı oluşur. ÖZellikle bahar aylarında sıcaklık değişimleri fazla olacağından yakıt tüketimi ve motor ısınma süresi açısından sıkıntı oluşabilir. Sıcak/soğuk hava klapesinin çalışır olması avantajdır. LPG 40 C'den sonra buharlaşmaya başlar. Ondan önce sıvı+gaz fazı karşıktır ve bu da motoru LPG ile ilk çalıştırma yaparsanız özellikle egzos valflerinin yanmasına sebep olur.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti MadloveR » 10 Oca 2013, 17:31

Valla gaz ayarına gittiğinizde genelde klepeyi iptal ederek ön tarafı kapatırlar, o sizin açtığınız kısmı açarlar. Benimki şu anda öyle, herhangi bir sorun olmadı 1,5 yıldır. Ama en sağlıklısı fabrikasyon sistem neyse o şekilde olması.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti forman37 » 10 Oca 2013, 19:14

yakıt ne olursa olsun soguk hava ıle karısıp yandıgında en maxımum performansı verır çunkı soguk havada oksıjen molekullerı daha fazladır ve yanmaya daha megıllıdır sıcak havanın akıskanlıgı o kadar ıyı degıl . soguk hava her zaman ıyıdır :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti Ömer Fatin » 10 Oca 2013, 20:12

Sıcak hava girişi ve termostatı kapatılmalıdır. soğuk hava oksijen açısından daha yoğundur ve yakıtın düzgün yanabilmesi için oksijene ihtiyacı vardır.

Sorunuzla ilgili aşağıdaki konuyu muhakkak incelemenizi öneriyorum.

kendin-yap/hava-borusu-termostat-bakimi-onarimi-veya-iptali-t23502.html
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti fencolic » 10 Oca 2013, 20:49

Arkadaşlar bu sıcak hava sağlayan metal görünümlü boruyu nasıl iptal edeceğimizi ben pek anlamadım. Sanırım bende o kapağın açılıp-kapanmasını sağlayan termostat daha önceden sökülmüş. Çünkü arabanın çantasında böyle bir parça gördüm:) Ancak hava filtresini değiştirdiğimde gördüm o kapak sabitlenmemiş, elle açıp kapatabiliyordum. İptal yapan varsa fotoğraf yükleyebilir misiniz?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti Ömer Fatin » 11 Oca 2013, 00:23

Yukarıdaki mesajımda verdiğim linkte Ozan kardeşim detaylı anlatmış zaten.
Ben sıcak tarafın borusunu komple kapatıp yandan vida atarak termostatı iptal ettim. Artık kapak sürekli açık.Egzoza giden boru ise tamamen kapalı. Ancak termostatı kaybolmasın diye içinden çıkartmadım.

Ozan beyin konusunu baştan sona incelerseniz konuyu daha iyi anlayacaksınız.

kendin-yap/hava-borusu-termostat-bakimi-onarimi-veya-iptali-t23502.html




.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti eyup » 11 Oca 2013, 10:04

Sayın kizilcalihoca kardeşim,
kendin-yap/hava-borusu-termostat-bakimi-onarimi-veya-iptali-t23502.html
linkinde yapılan işlemleri sizde yapın, sıcak hava kısmını kapatın, soğuk hava kısmını tamamen açın.
Zira bende kendi (2001 Fabia elegance 1.4 16V) aracımda ozantavsan kardeşimin yaptığı sistemi uyguladım.
Sonuç olarak 1 sene önce yaptım geçen yaz.
Öncesi ve sonrasını kısaca özetleyeyim.
ÖNCESİNDE; motor tam çekmiyordu, silkeleme problemleri vardı, rolanti bir aşağı bir yukarı inip çıkıyordu,
Buna ilaveten, bir de gaz ayarına gittiğimde LPG'ye geçiş sıcaklığını da 42'den 35 dereceye düşüttürdüm.

SONRASINDA İSE; Bu saydığım problemler tamamen gitti, geçiş sıcaklığını da düşürünce benzinden de çok bariz şekilde tasarruf sağladı. Önceden 30 TL.'lik benzin atardım aylık olarak, şimdi ise kış ayları olsa da 20 TL. yetiyor ve de artıyor, diğer ayda da 15TL.'ye kadar düştü.

SONUÇ OLARAK ARKADAŞLAR;
LPG sisteminin bir mikser denen parçası var, bu sıvı gazı buharlaştırmak içindir. Bu tamam, iyi bir düzenek.
Fakat bu buharlaşan gaz ise motor silindir içinde yanarken ise demek ki soğuk hava karışımını seviyor. Çünkü bütün problemler bitti.

Şöyle bir kanı var; ustasında da, bizim halkımızda da...

LPG sıvıdır, sıcak havada buharlaşır. Tabiki öyle ammaaaa yanarken ise öyle değil. Mikser görevi başka,,,,, yanma işi başka.......
Kullanıcı avatarı
eyup
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 16 Nis 2011, 20:26
Ad Soyad: Eyüp DEVREZ
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2001 FABİA ELEGANCE

İleti fencolic » 11 Oca 2013, 10:14

Değerli arkadaşlar, bu sıcak hava girişi iptali yapanlara birşey danışacağım. Sıcak hava girişindeki termostadı söküp kapağı plastik cırt kelepeyle sabitlesek olmaz mı? Vidalamaya gerek yok bence. Bir de kapağı sabitledikten sonra o sıcak havayı getiren boruyu da mı sökeceğiz yoksa o takılı mı kalacak? Eğer sökeceksek diğer ucundaki, yani egzoz manifoldu üzerindeki delik açık mı kalacak?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti MadloveR » 11 Oca 2013, 10:29

fencolic yazdı:Değerli arkadaşlar, bu sıcak hava girişi iptali yapanlara birşey danışacağım. Sıcak hava girişindeki termostadı söküp kapağı plastik cırt kelepeyle sabitlesek olmaz mı? Vidalamaya gerek yok bence. Bir de kapağı sabitledikten sonra o sıcak havayı getiren boruyu da mı sökeceğiz yoksa o takılı mı kalacak? Eğer sökeceksek diğer ucundaki, yani egzoz manifoldu üzerindeki delik açık mı kalacak?


Kapağı sabitledikten sonra egzoz manifoldundaki delik açık kalabilir. O spiral boruyu da sökebilirsiniz. Bir mahsuru yok onun. Sıcak hava girişindeki kapağı da o deliği tamamen kapatmak şartıyla istediğiniz şekilde sabitleyebilirsiniz. Ön taraftan gelen havayı tamamen açacaksanız bir önerim olacak. Bazı durumlarda ön taraftan gelen havayı biraz kısıtlamak gerekiyor. Boşa attığınızda veya düşük viteslerde silkeleme yapabiliyor. Bantlayarak veya boruya pet şişe geçirerek havayı biraz kısıtlayabilirsiniz.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti fencolic » 11 Oca 2013, 10:41

MadloveR yazdı:Kapağı sabitledikten sonra egzoz manifoldundaki delik açık kalabilir. O spiral boruyu da sökebilirsiniz. Bir mahsuru yok onun. Sıcak hava girişindeki kapağı da o deliği tamamen kapatmak şartıyla istediğiniz şekilde sabitleyebilirsiniz. Ön taraftan gelen havayı tamamen açacaksanız bir önerim olacak. Bazı durumlarda ön taraftan gelen havayı biraz kısıtlamak gerekiyor. Boşa attığınızda veya düşük viteslerde silkeleme yapabiliyor. Bantlayarak veya boruya pet şişe geçirerek havayı biraz kısıtlayabilirsiniz.


Bu iptalden sonra zaten hava akışı değiştiği için gaz ayarı yapılması gerekmiyor mu? Bana kalırsa ayar bilgisayarla yapıldığı için kendisi hava-yakıt karışımını ayarlar otomatik olarak, bantlamaya filan gerek yok. Yanlış mı düşünüyorum?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti Ömer Fatin » 11 Oca 2013, 11:27

fencolic yazdı:
MadloveR yazdı:Kapağı sabitledikten sonra egzoz manifoldundaki delik açık kalabilir. O spiral boruyu da sökebilirsiniz. Bir mahsuru yok onun. Sıcak hava girişindeki kapağı da o deliği tamamen kapatmak şartıyla istediğiniz şekilde sabitleyebilirsiniz. Ön taraftan gelen havayı tamamen açacaksanız bir önerim olacak. Bazı durumlarda ön taraftan gelen havayı biraz kısıtlamak gerekiyor. Boşa attığınızda veya düşük viteslerde silkeleme yapabiliyor. Bantlayarak veya boruya pet şişe geçirerek havayı biraz kısıtlayabilirsiniz.


Bu iptalden sonra zaten hava akışı değiştiği için gaz ayarı yapılması gerekmiyor mu? Bana kalırsa ayar bilgisayarla yapıldığı için kendisi hava-yakıt karışımını ayarlar otomatik olarak, bantlamaya filan gerek yok. Yanlış mı düşünüyorum?



Benim vidadan kastım o kapağın kapanmasını engellemek için yandan 2 cm lik bir vida atılmasıydı. Ben o şekilde yaptım.
Ayrıca sıcak hava tarafındaki girişini tamamen kapatmaz iseniz aracınıza giren hava miktarı çok fazla olacağı için ayar yapmanızda zorlaşacaktır ve ayar tutmayacaktır.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti fencolic » 11 Oca 2013, 18:34

Arkadaşlar bugün hava filtresini sökünce gördüm ki termostat sökülmüş ve soğuk hava girişi tamamen kapatılmış. Meğer araba hep sıcak hava ile çalışıyormuş şimdiye dek.

1- Hemen kapağı sıcak hava girişinin önüne getirip plastik cırt kelepçe ile iyice sıktım. (Kapağın altında boşluk var, cırt ile çok iyi kapanıyor. Delmeye gerek yok.)
2- Bir test sürüşüne çıktım, özellikle alt devirlerde araba çok serileşti. Hararet eskisine göre daha çabuk yükseldi böylece daha kısa sürede kaloriferden faydalanabileceğim.
3- Hemen gaz ayarına gittim, ustaya durumu iyice izah ettim. Çok iyi akıl etmişsin dedi ve ayar yaptık.

Buradan forumdaki arkadaşlara teşekkür ediyorum:) Kullandıkça izlenimlerimi daha sonra paylaşacağım.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti hakangemini » 12 Oca 2013, 12:59

Araçlarınız benzine göre tasarlandığından hava emiş ağzında bu şekilde bir klape var. Benzin sıvıdır ve ne kadar iyi buharlaşır ise hava ile o kadar iyi karışır. Bu nedenle benzin ile ilk çalıştırma da sıcak hava gerekir. Lpg ise gaz fazındadır ve hava ile daha hızlı karışır. Emişteki klape doğru çalışıyorsa zaten motor ısınınca sıcak kısımdan değil soğuk kısımdan hava emilmesini sağlar. Motorun ilk çalışmasını mutlaka benzin ile yapmalısınız. Aksi takdirde uzun vadede lpg valflere zarar verecektir. Sıcak hava kısmını iptal etmemenizi tavsiye ederim. Eski aracım Lada Samara da bu sistemi sürekli çalışır tutardım. Ruslar bu sisteme termoregülatör diyordu. Lpg'de de hiç sorun yaşamadım.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti Safariali » 12 Oca 2013, 18:01

ben sıcak tarafı tamamen kapattım dün akşam ve soğuk girişide yarım açık şekilde bantladım hakikaten fark var yalnız yakıtı düşürecekmi bakalım araçta silkeleme falan kalmadı gibi, gaz pedalı daha çabuk tepki veriyor

inşaallah güzel oldu

birde şunu belirteyim karterden hava fitresine gelen hortum girişinide bantladım egsozdan buhar çıkışı minimuma düştü sanırım karterden çıkan fazla yağ buharı buna sebep oluyordu
Bazı egsozdan çok duman atıyor motor yağ yakıyor filan zan edenlerede bi denemelerini tavsiye ediyorum.
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti paranoia » 14 Oca 2013, 00:19

Yahu kaç sene oldu bu LPG olayı yurduma gireli hala bir standart oluşmamış anladığım kadarıyla. Her usta her kullanıcı kafasına göre bir uygulama benimsemiş. Ben nedense LPG li bir aracı sürmeyi bırakın içinde otururken bile huzursuz oluyorum. Kimseyi rahatsız etmek istemem ama korkuyorum işte. :Allah hepimizi korusun !
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir