Hidrokarbon ayrıştırma sistemi

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hidrokarbon ayrıştırma sistemi

İleti ozantavsan » 13 May 2014, 10:31

Yeni bir deneme.Hidrocarbon ayrıştırma sistemi.Hydrocarbon cracking system olarak geçiyor.Motor içindeki hidrocarbonları su (benzin,etanol gibi yakıtlar) içeris
inden geçirerek ,su zerrecikleriyle egzosun sıcaklığıyla hidrojen ve oksijene ayrıştırıp emme manifoltuna veriyor. Forum face sayfasında detaylı foto mevcut.







http://www.baligifter.org/hcs/hcs.zip detaylı pdf dosya ...
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=215304
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 15 May 2014, 14:05

Hidrokarbonlar sudan geçirilir.Sudan geçerken suda vaporize edilip zerreciklendirilir.Buradan egzosta bağlı bulunan ve egzos ısısına uşamış bakır boruya iletilir.Kızgın yüzeyle buluşan su buharı hidrojen ve oksijene ayrışır.Buradan karbüratör emme manifoltuna verilir.

favoritIMG_0789.JPG


favoritIMG_0790.JPG


favoritIMG_0792.JPG


favoritIMG_0794.JPG


favoritIMG_0795.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 15 May 2014, 14:22

Abi çok güzel olmuş. Hidrojenin patlama riskini ne yapıyorsun. Bildiğim kadarıyla hidrojen patlayıcı bir madde. Patlama riski varmı.
Ayrıca sen bu sistemi benzinde mi, LPG de mi uyguladın.
Sonucu paylaşırsan seviniriz.
Güzel çalışma olmuş. Eğerki bu sistemi geliştirebilir ve yakıtta %20 bi düşüş sağlanabilirse LPG ye bir alternatif olabilir sistem. Ayrıca bu sistem kombilerde de uygulanabilir verim alınırsa. Ne dersin.
tkrar tbrlerrrr.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 15 May 2014, 14:46

hidojen alınan güvenlik sistemleri ile sorun yaratmıyor.3 yıldır kullanıyorum , test ediyorum ,aracımda hiç patlama yaşamadım.

Benzin veya lpgde fark etmiyor ikisinde de kullanılıyor.Hidrokarbonu yeni test etmeye başladım.
Hidrojen şu an devre dışı.Fakat hidrokarbon uygulamam aracın çalışmasında hidrojen ile aynı davranıyor.Hidrojen kullanırkenki fark hidrokarbonda da var.

Hidrojen sisteminde suyu (H20) hidrojen ve oksijene ayırıyoruz.Bunu 12 volt kullanarak elektroliz ile yapıyoruz.

Hidrokarbonda ise elektirik kullanmıyoruz.Bunun yerine araç motoru içerisinde PCV sistemi tabir edilen ,işin açığı subapların üstünde külbürtör kapağı varya.Şu motor üstünde aldınmı sana doğru üfleyen bir kapak daha var.
iki horum çıkar biri karbüratöre ,kalın olan hortum.Diğeri biraz daha incedir.O da karbüratör arkasında emme hattına bağlıdır.

Biz bu hidrokarbonlu havayı su ile birleşitirip vaporize edip egzos sıcaklığından yararlanarak hidrojen ve oksijene ayırıyoruz.

Hidrojen elde etmenin bir yoluda yüksek ısı ile ayrıştırmadır.

Belki farketmişsindir yağışlı havalarda araç daha bir tatlı ve rahat çalışır.Şimdi o etki bende hep var.Ayrıca egzos şırıl şırıl su atıyor.damlamanın yanında daha ilerilere damla damla atıyor.Hidrojen uygulamasında da böyleydi fakat hidrokarbonda daha fazla.Arkadaşın şahinin egzosu hidrojenle gözlemliyoruz.Benimkine göre az su çıkarıyor.Benimki rolantide de suyu oluşturuken gaz verinde arkalara doğru atıyor suyu.

Hidrojen uygulamasında artık olarak egzostan su atılır.Hidrojen hem yanmayı arttırır hemde motoru egzosu temizler.Hatta carbon clean işlemini bazı yabancı firmalar hidrojen ile yapıyorlar.Biz kullanırken egzostan kurum parçalarını attığını gördük..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 15 May 2014, 15:10

Çok mantıklı birşey yapmışsınız. Yalnız bakır boruyu ekzoz çıkışına bir kaç tur dolasaydınız biraz daha fazla ısınır ve verim biraz daha artmazmıydı. Bakır boru kalın olduğu için sanırım yapamadınız.

Bu uygulamadan sonra yakıtta ve çekişte az da olsa bir değişim oldumu. Aracın çalışması rahatlamış olması çok olumlu.
Ayrıca sisteme musluk bağlanmış. Bunun nedeni nedir?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 15 May 2014, 15:23

Bakır boru spiral şekil vermek için biraz kalındı.Normalde spiral olması gerekli.Vana olan kısım motordan gelen havanın bir kısmının sisteme girmemesini sağlarken vakum esansındada bir miktar havanın dışarıdan emilmesini sağlıyor.Zaten sistem olmadığı zaman külbürtör kapağındaki karbüratör arkasına giden ince hortumu motor üstündeki yerinden çıkarın , motor çalışma sesi değişmez.hortum ucunu kapatın motorun rolantisi düşer stop edecek gibi olur.Vana ile bunu dengeliyoruz.

Çekişte bariz bir fark hissedilmeyebilir.Fakat bunu vitesler arası hızlanmanın uzaması , motor sesi ve gaz yeme farkı olarak hissedebilirsiniz.

Misal Sistem araçta yokken 1. vitesten 2'ye attınız gaz veriyorsunuz 3e geçene kadar motor sesini dinlersiniz devir göstergesine bakarsınız.2500-3000 devir arası motor bağırmaya başlar vites yükseltirsiniz.

Sistem devredeyken 2den 3e geçmek için gereken süre uzamış ,motor diğerine göre bağırmamış ve biraz daha rahat yol almışsa fark buradır.Ayrıca aracın motoru daha tok ,bas çalışır hissediliyor.Egzos seside daha rahat ,dolgun ,bass gibi.

sistemi uygulamadan önce 2 . viteste gaz verince hemen 3 derdi.Şimdi bu süre az biraz uzadı gaz verince bağırmıyor ama hızlanıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti onurson » 16 May 2014, 08:22

Ozan hocam çalışmalarını hep taktirle okuyorum.. Helal.. Aynı şeyleri aracına herkes yapmak ister ama bilgi yok bizde. bir sonraki projen aracı elektrikliye çevirmek olur sanırım
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti yabani » 18 May 2014, 00:09

Bu hidrojen sistemi kafama yattığı için uygulamaya karar verdim ve hatta pazartesi günü montajını da yapacağım, fakat bendeki sistem elektroliz yöntemiyle çalışıyor. Hidrokarbon tekniği ise ek bir beslemeye ihtiyaç duymadığından bana daha makul geldi, önce elektroliz olayını aracımda bir test edeyim, makul değerler elde edersem sistemi buna çevirebilirim.
Bilgilendirme için teşekkürler.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti onurson » 20 May 2014, 08:02

Merakla sonuçları bekliyorum
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti yabani » 20 May 2014, 22:05

Montaj'ım bitti,
Araçtaki oksijen sensörü sapıtmasın diye volo hho chip taktım, hidrojen sistemini ise şimdilik 2 amperde çalıştırıyorum, ileride 3 amper'e çıkartabilirim. amacım aracı hidrojen ile götürmek değil, var olan yanma verimini artırmak. Şu anlık Güç'te bir farklılık hissetmedim, fakat yol bilgisayarında ortalama değerlerde ufak düşüşler görüyorum, gerçek değerlendirmeyi ancak 500km kadar yapıp yol bilgisayarının değerlerine bakmaksızın kendi km/fiyat hesabım ile karşılaştırdıktan sonra söyleyebilirim.
Sistemimi motor kısmına değil, bagaja koydum, eğer işe yararsa bakım/temizlik veya parça değişiminin kolay olmasını isterim, fakat zaten kedi kıçı kadar olan bagajda yer kaplaması çokta hoşuma giden bir olay değil. Eğer işe yarar olarak addedersem daha düzgün bir yerleşim planı yapabilirim.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti onurson » 23 May 2014, 13:49

bende ankaradayım. Bende aracıma senin gibi hidrojen takmak isterim. Yardımcı olursan sevinirim. Yada sistemi geliştirmek için yapabileceğim birşey varsa üzerime düşeni yapmak isterim..
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti yabani » 25 May 2014, 00:57

Onur bey,
En ucuz hidrojen yöntemi; başlıkta belirtilen hidrokarbon yöntemi, fakat onu tam anlamadığım için bulaşmadım. Su içerisinden geçirilecek olan ekzos çıkışı mıdır yoksa krank havalandırmasından mı alındı pek idrak edemedim. Krank havalandırması gibi geldi bana, orada da yakıt artığından ziyade yüksek devirde vs. oluşan yağ buharı olur, bununda hidrojen üretimindeki katkısı pek iyi değildir, fakat Ozan bey benden çok daha uzun süredir uğraşıyor ve kendi sistemlerini yapıyor. Ben elektroliz yönteminde karar kıldım ve bir maliyet çıkardım, maalesef bu maliyet web'den hazır almaktan daha pahalıya geldiğinden ben hazır sistem almayı tercih ettim.
Şimdilik volo hho chip'in kalibrasyonu tamamlanmış değil, amperi 2,8'e çıkardım. Araçta yinede güç olarak kayda değer bir artış gözlemlemesemde çalışmasının rahatladığını ve alt devirlerin tork olarak güzelleştiğini söyleyebilirim, ama sadece alt devirler için geçerli bu söylediklerim. mantıken de böyle olması gerekiyor çünkü üretilen hidrojen sabit değerde. en tırstığım nokta araç yokuş aşağı viteste giderken yakıt yakmadığı için üretilen hidrojenin birikim yapması idi fakat böyle birşeyde olmadı çünkü o anda yakıt gönderilmese bile motor çalışmaya devam ediyor, subaplar çalışıyor ve hidrojen birikemiyor.
istediğim uzun yol'u henüz yapamadım ama benim gördüğüm kadarıyla şu anki hidrojen üretimim ile ancak 50-70 km hızla giderken yakıt tasarrufu yapabileceğim, oranı biraz daha artırdığımda 80-90km civarına getirirsem şehirlerarası yolculuk gerçekten ucuza mal olabilir fakat bu orantı şehir içinde sıkıntı yaratabilir gibime geliyor. bizim arabalar için araç beyni ile iletişimde olabilen bir pwm gerekli diye düşünüyorum, devir ile orantılı olarak üretim değiştirilebilmeli, anlık olarak hiçbir işe yaramaz çünkü elektroliz o kadar hızlı tepki veremez fakat genel olarak çok daha verimli olacaktır.
Sistemi biraz daha test edeceğim, eğer işe yarar diyebilirsem sizin sistemi montajınızda yardımcı olurum, fakat yarar görenlerin çoğu bendeki gibi 2-3 amperde değil, 8-15 amper aralığında geziniyorlar, ben bu rakamlara cesaret edemem, işin ucunda motor kapağını kaputla birlikte uçurmak var, fakat sistem esas olarak karbüratörlü araçlarda daha verimli ve masrafsız görünüyor.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti ozantavsan » 25 May 2014, 01:23

Hidrojen uygulamasında gerekli güvenlik önlemlerini aldığınız sürece bir sorun yaşamazsınız.

Bunlar nelerdir ?

1) Hidrojen sisteminiz muhakkak kontak açıldıktan sonra devreye girmeli.Aracı stop ettiğinizde sisteme elektirik gitmemeli.Ve sistemi röle ile kullanıp kontaktan gelen 12v ile röleyi tetiklemelisiniz.

2) Sistemde 1 veya 2 adet bubbler kullanabilirsiniz.Hem gazdaki artık maddeler temizlenir ,hemde ana sıvı tankının patlama olasıkığı ortadan kalkar.

3) Sistemde çekvalf kullanın (Checkvalve).Anasıvı tankından bublere giden hortumda bir çekvalf bağlı olsun.
Sistemi kapattığınızda iç basınç ile bublerdaki su veya ana sıvı tankındaki elektroliz maddesi bublere dolmasın.Ayrıca aracı stop ettiğinizde sistemde kalacak bir miktar hho çekvalfte emme vakumu olmayacağından sorun teşkül etmeyecektir.

Ayrıca bir geri ateşleme önleyicide kullanabilirsiniz.Ben akvaryumculardaki hava taşından yapmıştım.Şimdi o hava taşını hidrokarbon sisteminin bublerın içinde suyu daha küçük zerrelere bölmek için kullanıyorum.

4) Ana gaz çıkışını motora verdiğiniz noktada metal bir enjeksiyon ucu (şırınga iğne ucu) kullanın.Hortum çıkışına şırınga ucunu takın sonra motora verin.Şırınga ucu çok ince olmasın.Şu veterinerlerin hayvanlar için kullandıklarından olsun.Kullanmadığınızda üretilen hho bir kerede motora çekiliyor.Şırınga ucu ile motora sürekli ve düzenli hho verilmiş oluyor.1985 tofaşta direkt hortum ile tasarruf elde edememişken uca şırınga ucu bağlama sonrası uzun yolda (Balıkesir-İzmir , İzmir-Balıkesir) %25-30 arası tasarruf sağlanmıştır.

Şunuda belirtmek isterim 3 yıldır hho ile uğraşıyorum.Evde patlağtığım kavanoz hariç hiçbir patlama yaşamadım.Hele aracımda en ufak geri alev alma yaşamadım.12 amperdede kullandım.Dakikada 1 litre hidrojen üretip verdim.


Şu an denedim hidrokarbon sistemine gelirsek : Krank havalandırma içindeki hava basıç ile bubblerdaki suyu vaporize (höpürdetir - atomize eder = küçük zerrelere böler ) eder . İçindeki hidrokarbonlar bubbler içine alınmış olur.Buradan karbüratör emme manifoltuna vakum ile emilir.Karbüratörden önce egzos manifolt çıkışına sarılı bakır boru içinden geçer.Bu esnada 300-600 derece arası bir ısı ile ani karşılaşmış olur.Su buharı + hidrokarbonlar yüksek ısı ile hidrojen ve oksijene ayrışır.Buradanda yanma odasına geçer.

Krank havalandırmada yağ buharı vardır ,doğrudur.Ama bir sorun teşkil etmez ,sistemi etkilemez.Zaten bublerdaki su içerisinden geçerken temizleniyor.Ayrıca çok etkisi olsa bublerdaki suyum yağlanmaya başlardı.
Yağ buharıda zaten yanıcıdır.yanma odasında yakılır + su buharı ile daha güzel bir yanma ve basınç oluşturur.
Çok etkisi olmaz çünkü miktarı çok düşüktür.

Şu an hho sistemini söktüm.Hidrokarbon sistemi var aracımda.Aracın çalışması daha bir tok.Egzosumdan su buharı çıkışını gözlemliyorum.Bunun yanında şırıl şırıl su zerrecikleri atıyor egzostan.Gaza yüklenince arkada yarım metre mesafeye ıslaklık yapıyor.Rolantide hemen altına 15-20 cm çapında ıslaklık bırakıyor.
Çalışması daha tatlı , gidişi biraz daha iyi ve keyifli.Motor sesi çok düşük.Yeni sisteme göre lpg ayarımıda yaptırdım.Bakalım nasıl bir etki yapacak yakıta veya yakıt sabit kalacak ama aracın çalışması güzeleşecek.
Unutmayalım aracımız yağışlı havalarda daha bir güzel çalışır.Havadaki nem , su buharı nedeniyle.şu an ki sistemle hergün yağış varmış gibi aracımız daha tatlı çalışıyor..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yabani » 25 May 2014, 01:47

Ozan bey,
- Benzin pompasından hat aldırıp röle ile sisteme verdirdim ve şöför kısmına da ne olur ne olmaz diye bir düğme koydurdum. aracı uzaktan kumanda ile açtığımda araç çalışmadığı halde 10 saniye kadar benzin pompası çalışıp gerekli basıncı oluşturuyor fakat bu esnada hidrojen sistemi bir şey üretemiyor, kontak açıkta olsa sistem çalışmıyor, sadece motor çalışırken hidrojen sistemi açık oluyor.
- sistemde bir adet bubler var, fakat kullanmaya devam etmeye karar verirsem 2. bir bubler daha takacağım.
- ateşleme geri önleyici/check valf mevcut
- tam kelebek ağzından metal bir boru ile çıkış veriyorum, boru iç çapı veterinerlerin kullandığı iğne iç çapından biraz daha geniş (2 kat kadar)

sisteme 2,8-3 amper veriyorum şu anda, bubler'da saniyede 2 kabarcık ölçüyorum, 2 amper ile başlamıştım ama 3 amper civarında biraz daha iyi oldu gibi, daha fazla artırmaya açıkçası tırsıyorum, aracım 1,4 motor, güvenli olarak kaç amper'e çıkabilirim emin değilim. litrede 20 gram kadar elektrolit kullanıyorum (zaten sistem bir litre alıyor) bir haftalık kullanımda daha suyun seviyesinde bir değişiklik görmedim.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti ozantavsan » 25 May 2014, 02:09

Sistemdeki akım çok düşük.En az 5 amper kullanmalısınız.Korkmayın birşey olmayacak.Bublerdan bir iki baloncuk hiçbir etki ve tasarruf sağlamayacaktır.Çok seri ardı ardına çıkış görmelisiniz.5 amper ile 8 uygun olabilir.
Ben kullanırken bublerdaki suyun fokurdamasını araç içinden duyuyordum.

Arkadaşın tofaşta 5 amperden aşağı düşüldüğünde tasarruf gözlenmiyor.Onda akımı elektrolit madde ile ayarlıyoruz.Sıvı ısınınca amperde bir miktar yükselme oluyor.araç çalıştığında 5 amper olan akım uzun yolda 8 amperleri görüyor.

Pwm bağlamıştım aracına 5 ampere sabitlemiştik.1-2 ay sonra pwm mosfetinin patladığını gördük.Arada fazla çektiği olmuş.

Ben tüm araştırma ve uygulamalardan sonra aracımda kullanbileceğime kanaat getirdim ve aracıma uyguladım.
Hidrojen sitemine başladıktan 1,5 yıl sonra aracımda uygulamaya başlamışım.Bende ilk başlarda sizin gibi endişeliydim.Tüm önlemler alınmışsa ve konuya vakıfsanız aracınızda bir sorun olmaz.Hidrojeni araç dışında benim gibi sedece zevkine ateşler ve patlatırsınız.

En az 5 ampere çıkarın akımınızı , o zaten 5 ile 8 arası yükselecektir.

9 palak 8 hücreli bir sistemim var.12 amperde dakikada 1 litre hho üretiyor.
Sizin 3 ampere göre hesapla 3 amperde dakikada 250 ml gaz üretir.benim araç 1300 cc En az yarısı kadar hho vermem iyi olur.

yani 600-650 ml kadar yani kaba bir hesapla 6 - 8 amper arası bir akıma ihtiyacım var.

Sizinli 250 ml üretiyor olsun dakikada 250/60=4,1 ml saniyede üretilen hho

bizde ihtiyaç 650/60=10,8 ml ....

dakikada 1 litre verirsek 1000/60= 16,6 ml

ürettiğimiz gazı enjektör ucu ile çektiğimizi düşünürsek 250 ml üretim düşük.

Motor hacminin en az yarısı daha iyi olur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yabani » 28 May 2014, 09:08

Amperi pwm'den artırdım, soğuk halde en fazla 3,8 yapabildim, daha fazla artmadı, fazlası için elektrolit'i artırmam lazım. Ekonomi olarak birşey söyleyemem çünkü bu işlemi yaptıktan sonra chip'i tekrar resetledim ve yeterli kilometreyi yapmadım, bir önceki düşük ayarda yakıtta bir değişiklik olmamıştı. Şu anda yakıt hakkında birşey söylemek için erken ama aracın alt devirleri gayet güzel oldu, 101'lik fabia alt devirleri çok güçsüz, üst devirleri ise gayet güzel bir araba, alt devir'in güçsüz olması şehir içinde özellikle yokuşlarda sıkıntılı fakat şu anda alt devirler gerçekten güzel oldu, ekonomi sağlamasa bile sırf bu yüzden hho kullanmaya devam edebilirim.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti onurson » 29 May 2014, 14:27

yabani yazdı:Onur bey,
En ucuz hidrojen yöntemi; başlıkta belirtilen hidrokarbon yöntemi, fakat onu tam anlamadığım için bulaşmadım. Su içerisinden geçirilecek olan ekzos çıkışı mıdır yoksa krank havalandırmasından mı alındı pek idrak edemedim. Krank havalandırması gibi geldi bana, orada da yakıt artığından ziyade yüksek devirde vs. oluşan yağ buharı olur, bununda hidrojen üretimindeki katkısı pek iyi değildir, fakat Ozan bey benden çok daha uzun süredir uğraşıyor ve kendi sistemlerini yapıyor. Ben elektroliz yönteminde karar kıldım ve bir maliyet çıkardım, maalesef bu maliyet web'den hazır almaktan daha pahalıya geldiğinden ben hazır sistem almayı tercih ettim.
Şimdilik volo hho chip'in kalibrasyonu tamamlanmış değil, amperi 2,8'e çıkardım. Araçta yinede güç olarak kayda değer bir artış gözlemlemesemde çalışmasının rahatladığını ve alt devirlerin tork olarak güzelleştiğini söyleyebilirim, ama sadece alt devirler için geçerli bu söylediklerim. mantıken de böyle olması gerekiyor çünkü üretilen hidrojen sabit değerde. en tırstığım nokta araç yokuş aşağı viteste giderken yakıt yakmadığı için üretilen hidrojenin birikim yapması idi fakat böyle birşeyde olmadı çünkü o anda yakıt gönderilmese bile motor çalışmaya devam ediyor, subaplar çalışıyor ve hidrojen birikemiyor.
istediğim uzun yol'u henüz yapamadım ama benim gördüğüm kadarıyla şu anki hidrojen üretimim ile ancak 50-70 km hızla giderken yakıt tasarrufu yapabileceğim, oranı biraz daha artırdığımda 80-90km civarına getirirsem şehirlerarası yolculuk gerçekten ucuza mal olabilir fakat bu orantı şehir içinde sıkıntı yaratabilir gibime geliyor. bizim arabalar için araç beyni ile iletişimde olabilen bir pwm gerekli diye düşünüyorum, devir ile orantılı olarak üretim değiştirilebilmeli, anlık olarak hiçbir işe yaramaz çünkü elektroliz o kadar hızlı tepki veremez fakat genel olarak çok daha verimli olacaktır.
Sistemi biraz daha test edeceğim, eğer işe yarar diyebilirsem sizin sistemi montajınızda yardımcı olurum, fakat yarar görenlerin çoğu bendeki gibi 2-3 amperde değil, 8-15 amper aralığında geziniyorlar, ben bu rakamlara cesaret edemem, işin ucunda motor kapağını kaputla birlikte uçurmak var, fakat sistem esas olarak karbüratörlü araçlarda daha verimli ve masrafsız görünüyor.



teşekkür ederim cevabınız için. Değindiğin gibi hıza devire göre hidrojen üretimi olması gerek. Bu nasıl ayarlanabilir bir yolu elbet vardır. Aslında aklımda mıknatıs motoru yapmak var. sonsuz elektrik enerjisi. elektrikli araca bağlayacaksın. O elektrik üretsin. hey gidi. zengin olsam ilk işim bunu yapmak olur..
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti yabani » 29 May 2014, 15:10

Onur bey,
Bahsettiğiniz magnet motor, free energy topluluğunun kutsal kase'si gibi birşey, henüz dünyada yapabilen olmadı, 2 kişi yaptığını idda etti (biri türk, diğeri perendev şirketi) ama her iki motorda güç üretmekten yoksun oyuncaklardı. böyle bir motor'un var olması dünyada enerji sorununu tamamen çözebileceğinden tüm insanlık tarihinin en büyük buluşu olacaktır.
Benim düşünceme göre böyle birşeyin yapılabilmesi imkan dahilindedir, var olan potansiyel enerjinin bir şekilde kinetiğe çevrilebiliyor olması lazım, bununla ilgili çalışmalar da yaptım, ama hep tıkandığım noktalar çıktı. Aklımda denemeye değer gördüğüm ve şimdiye kadar kimse tarafından yapılmamış/denenmemiş son bir dizayn kaldı, 3d printer aldıktan sonra bu fikride deneyeceğim, ama şimdiye kadar yaptığım çalışmalar sonunda söyleyebileceğim kadarıyla o da işe yaramayacak, illaki gözden kaçırdığım yada bilmediğim bir etki olacak :D yinede yapacağım çünkü yanılmak, merak etmekten daha iyidir.
Olayın mıknatıslardan oluşan yada desteklenmiş bir döner mekanizmadan ziyade kombine bir yapı ile çözülebileceği fikrindeyim, yani nasılki peltier'in bir yanı soğutulup diğe ryanı ısıtıldığında verimsiz de olsa enerji elde edebiliyoruz, henüz icad edilmemiş olan belki basınçtan enerji üretebilen bir materyal, yada yapı itibari ile etrafındaki manyetik alanda dalgalanmalar yaratan farklı bir nesne/cihaz ile birlikte oluşturulacak kombine bir yapı ile olabilirliği daha mantıklı.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

Sonraki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir