LPG'Lİ FELİCİA 13LT/100KM YAKIT SARFİYATI...YARDIM...

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG'Lİ FELİCİA 13LT/100KM YAKIT SARFİYATI...YARDIM...

İleti oğuzuz » 06 Haz 2015, 12:59

Merhaba
Yaklaşık 3 ay önce ilk kez skoda aldım(2000 model Felicia combi). Ancak aldığımdan bugüne kadar sürekli yeni bir sorun çıkıyor. Bulunduğum yerde Skoda dan anlayan usta yok. Hele birde lpgli olunca kimse yaklaşmıyor. Yaşadığım problemler için yardım ederseniz sevinirim.

Arabam enjeksiyonlu 1.3 MPİ (glxi) olmasına rağmen önceki sahibi sıralı sistem değil Atiker karbüratörlü sistem lpg taktırmış. Dikkatimi çekti,benim arabamın üzerinde MPİ yazan hava filtre kutusu varken internetteki satılık enjeksiyonlu lpgli feliciaların motor resimlerine baktığımda karbüratörlü motorların hava filtresi kutusu olduğunu farkettim. Zaten arabamda ki sistemde mikser kelebek boğazına değil filtreye giden borunun kelebeğe yakın kısmına monte edilmiş, bu normal mi?

1- 13lt lpg tüketimi (Yakıtın yüksek olmasında devrin yüksek olmasının etkisi var, ancak devri düşürdüğümde de 12 lt altına düşmüyor.)
2- Rölantide ve yolda giderken boşa attığımda devir saati devamlı yukarı aşağı oynuyor. Her an stop edecek gibi çalışıyor. (Devir saati normalde benzinde 1300 gazda 1000-1100 arası gibi yüksek ayarlanmış olmasına rağmen)
3- Araba özellikle dik yokuşlarda hiç gitmiyor. 2. vitesten yukarı çıkamıyorum, çıkarsam bayılıyor. Benzinde de bu problem var.
4- Araba yolda giderken gazdan benzine geçtiğimde benzinde gidiyor ancak durup arabayı stop edip benzinde çalıştırmak istediğimde benzinde çalışmıyor, illa gazda çalıştırıp sonra benzine geçmem gerekiyor.

Bu konularda yardım bekliyorum.
Teşekkürler
 
oğuzuz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 06 Haz 2015, 12:17
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: felicia 1,3 mpi

İleti blauzahn » 06 Haz 2015, 14:14

Öncelikle hayırlı olsun. Aracınız büyük ihtimal karbüratörlüye çevrilmiştir. Filtre kutusunun altında karbüratörü farkedersiniz büyük ihtimal.

1- Yakıtın yüksek olmasının bir çok nedeni olabilir. Ayarı düzgün değildir. Baskı balata bitiyor olabilir. Gaz beyni ömrünü tüketmiş olabilir. Diye gider..
2-Rölanti geziyorsa araç başka bir yerden hava alıyordur.
3-Bizim araçlar zaten yokuşlarda öyle ahım şahım bir performans sergilemiyor. Devriyle giriyorsanız bir yokuşa bir vites küçültüp yokuşu rahat çıkarabilirsiniz ama devrinizi kaybederseniz 2-3'ün üstüne çıkamazsınız.
4-Stop edip benzinde çalıştırmak istediğiniz zaman arabayı benzinde stop ediyorsunuz değil mi? Gazda stop edip benzine alırsanız karbüratörlü araçlar o şekilde çalışmaz. Hangisinde stop ediyorsanız o yakıtla çalıştırmanız lazım. Eğer öyle yapıyorsanız aracınızın karbürötürlü olduğundan bahisle karbüratörü kontrol ettirmeniz gerekebilir.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti toyota » 07 Haz 2015, 13:52

Araç enjeksiyonlu ise sirali sistem lpgli olmalidir diger türlü ayar tutmaz.Size tavsiyem araci sirali sistem lpg ye gecirmeniz. Ama ondan önce gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptirip hava filitresini değiştirin bujileride kontrol etmeyi unutmayin.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir