favorit lpg&benzin

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favorit lpg&benzin

İleti by wodoo » 07 Nis 2008, 01:19

arkadaşlar bugün bizim favoya 10 ytl lik benzin aldık yedekte dursun diye, meğer arabaya benzin almaya almaya benzin hortumu hafif çürümüş ve çok az gözle görülmeyecek kadar  açılmış arabanın içi iyicene benzin kokmaya başlayınca baktık boş yere bitecek hemen lpg den benzine geçirdik ve o anda arabaya adeta aşık oldum LOL koltuğa yapışmış bi şekildeydim LOL 1.6 motordan farksız oldu çekişi ve yaklaşık 2,5 - 3 senedir biniyoruz ama hiç böyle bi performans görmemiştim bizim favoda Clap acayip bağıran motor benzinde çıt çıkarmadı LOL vede ilk defa çok rahat bi şekilde araba solladık LOL o kadar çok çekişi arttı ki %50 fark etti diyebilirim Clap ve bundan sonraki kararımız devamlı benzinde kullanmak Smile
ben burda soran arkadaşlara lpg de fazla etkilemez diyodum ama hepsinden çok özür diliyorum lpg taktırırken çok iyi düşünün helede favoda neredeyse %50 çekiş fark ediyo Smile

favoların kıymetini bilelim arkadaşlar Clap
 
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti KATARİN » 07 Nis 2008, 01:27

VALLA BEN LPG BİTİNCE ARADA BİR BENZİNDE DE BİNİYORUM EVET FARK VAR AMA O KADAR DA DEİL EN AZINDAN BENİM FAVODA
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti by wodoo » 07 Nis 2008, 01:28

vallaha bilmiyorum ama helede ben arabaların performansına çok dikkat eden ve ilgilenen birisi olarak bana çok fazla olumlu etkiledi gibi geldi
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti murat sever » 07 Nis 2008, 01:31

Bence senin lpg ayarların bozukmuş.benzinle lpg arasındaki çekiş farkı çok zor farkedilir.hatta ben uzun yolda lpg ayarını biraz açıyorum.benzinden bile çekiş oluyor.
murat sever
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 00:07

İleti ilk aşk » 07 Nis 2008, 01:33

benim araç benzinli ama benzinle baş olmuyor malesef Thumbs%20Down
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti KATARİN » 07 Nis 2008, 01:35

BEN BENZİN DEPOSU YERİNE YEDEK LPG DEPOSU YAPTIRACAM LOL NORMAL DEPO BİTERSE BENZİNCİYE KADAR ORDAKİ GAZLA GİDECEM LOL
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti umt_d » 07 Nis 2008, 01:39

Geçengün taksiciyle konuşurken sordum lpg ile ilgili bişeyler ayarını kısarsan az yakar çekiş düşer dedi ayarını kısmazsan yine benzinden az para verirsin ama çekiş düşmez dedi demekki siz bayağı kıstırmışsınız
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti ilk aşk » 07 Nis 2008, 01:43

BEN ARAÇ ALIRSAM KESİNLİKLE LPG Lİ ALACAĞIM Thumbs%20Up
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti Medcezir » 07 Nis 2008, 01:46

BENDE ARADA BENZİNE ATAR ÖYLE BİNERİM LAKİN AMAN AMAN Bİ PERFORMANS FARKI HİSSTMEDİM BUGÜNE KADAR

Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti ilk aşk » 07 Nis 2008, 01:49

PERFORMANS BİR YERE KADAR ABİ BİRAZ DA CEBİ DÜŞÜNMEK LAZIM 20YTL BENZİN KOYUYORUM 2 TUR ATIYORUM BİTİYOR AMA BİZİM KOMŞU 20 YTL LPG İLE BİR HAFTA DOLAŞIYOR
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti by wodoo » 07 Nis 2008, 10:00

[quote="umt_d"]Geçengün taksiciyle konuşurken sordum lpg ile ilgili bişeyler ayarını kısarsan az yakar çekiş düşer dedi ayarını kısmazsan yine benzinden az para verirsin ama çekiş düşmez dedi demekki siz bayağı kıstırmışsınız[/QUOTE]

yok hayır gaz ayarıyla hiç oynattırmadık 3-4 ay önce ustamız bi gaz ayarı yapmıştı o başkada kimse oynamadı ayarla
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti hema123 » 07 Nis 2008, 14:25

sevgili arkadaşlar, şu benzin-lpg konusuna biraz girmek istiyorum:


1- lpg dönüşümü aracın fab. güç değerlerini %2 - %5 oranında azaltır. yani bizim favolar 58 yerine 55 bg felan olur. bunu da bizim farketmemiz epey zordur.


2- lpg yakıt sarfiyatı, aynı şartlarda benzin sarfiyatından %10 - %20 fazla olur. mesela: 100 kmde 90 km/h sabit hızda 7 lt benzin tüketen bir araç 7.7 veya 8.4 arası lpg harcar. fakat lpg nin lt fiyatı epey düşük olduğundan işletme maliyeti düşük kalır.  örnek:


benzin sarfiyatı : 3.22 x 7 / 100 = 22.54 ykr kilometrede ise;

lpg sarfiyatı       : 1.71x7.7 / 100 = 13.16 ykr kilometrede' dir.

bu da yaklaşık % 40 civarında bir işletme maliyeti avantajı sağlar

 

3- bundan daha az yakması mümkün mü? teorik olarak evet. gaz ayarını kısarsak az yakar gibi gelebilir. ama pratikte olumsuz sonuçlar verir. aracın çekişi düşer, telafi için gaza yükleniriz= fazla yakıt sarfiyatı. benzine geçince araba şahlanır= hayal kırılkığı

 

4- iki numaradaki ideal ayarı nasıl yakalarız:

     a) karbüratörlü araçlarda sıkça görülen "hava giriş hortumunun bandajla daraltılması uygulamasına derhal son verilmelidir. aksi halde atmosferik emişli motorun az hava alması yakacağı yakıt miktarını düşürür. = zengin karışım = verimsiz yanma = çiğ gaz atma olarak bize geri döner. bunu telafi etmek isteyen akılsız ustalar gaz ayarını kısarlar = 1300 cc 58 bg olan araımız, 900 cc 40 bg gibi davranmaya başlar. oysa hava sürtünmesi-araç ağırlığı vs sabit kaldığından = araba çekmez, hiç de az yakmaz.

      b)hava filtresi, bujiler, disribütör kapağı ve bobini, buji kabloları gibi elemanlar sağlıklı olmalıdır. avans ayarı 0.5 - 1 mm daha geride olmalıdır. subap boşlukları emme-egzost 0,25-0,25 mm olmalıdır. westinghouse hortumu ve diyaframında patlak-kaçak olmamalıdır. eğer olursa emme manifolduna buradan kaçan hava yanma verimini düşürür (= fakir karışım) yine aynı şekilde karbüratör alt bağlantı takozu deformiteleri de hava kaçağı ve fakir karışım sebebidir.

      c) lpg ayarı: 3000 devirde egzost CO (=karbonmonoksit =çiğ gaz) oranı sıfır olacak şakilde ilk ayar yapıldıktan sonra, rölantide de sıfr CO olacak şekilde yapılmalıdır. tabii ki bunun tespiti de "egzost gazı analizi" ile mümkündür. artık birçok usta bu cihazı kullanarak ayar yapıyor. eğer ustanız gaz verip vınnnn-vınnnn seslerini dinleyerek ayar yapıyorsa yandı gülüm keten helva. ideal karışım oranı hacimsel olarak %2.4 lpg ve %97.6 hava olmalıdır. eğer lpg oranı artar ise(=zengin karşım) mevcut hava yine kendisinin %2.4 ü kadar lpgyi yakar ve kalanı kullanılmadan atılır, ayrıca çoğalan lpg giren havayı da azaltacağı için güç kaybı katlamalı olur. yok eğer hava oranı artarsa lpg azalacağı için yanacak malzeme az olur ve güç düşüklüğü yaşanır.

       d) sonuç olarak aracımın gücü azalmasın, %40 civarı da yakıt tasarrufu yapayım diyorsak, bütün bu maddelere harfiyyen uymamız gereklidir.  aracım 10 ykr yaksın vs diyen absürt beklenti sahipleri içinse hayal kırıklığı kaçınılmaz olacaktır

saygılarımla.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir