lpg hakkında bilgiler!!!

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg hakkında bilgiler!!!

İleti PİCK-UP » 13 Haz 2008, 12:55

1-) LPG Kesinlikle Motor Öldürmez... Aksine Ömrünü Uzatır.

2-) LPG Benzinden Çok Daha Güvenlidir.

3-) 1 LT benzin = 1,2 LT gaza eşittir. LPG fiyatı düşük olduğu için
avantajlıdır. şu anda Ankara'da %55, diğer illerde %45 civarında yakıt
tasarrufu sağlamaktadır.

4-) LPG kuru yakıt diye aracın ekstra hiç bir şeye ihtiyacı yoktur,
karbüratörden veya emme manifoldundan gönderilen yağ buharı gerekli
yağlamayı yapmaktadır.

5-) Yeni nesil enjektörlü araçlara sıralı sistem dediğimiz sistem
uygulanarak benzinden sadece max. 1kw güç kaybıyla ve tork artışıyla
LPG kullanılabilir.

6-) Eski sistem LPG cihazlarında ise max. %3 güç kaybı olur. bunun
sebebide gaz-benzin yanma oranlarının farklı olmasıdır. gaz benzinden
daha zor tutuşur.



normal sistemde araç %3 güç kaybına uğrar. sıralı sistemde güç kaybı
bazen 1kw olur maksimum. ve tork artışı sağlanır. ve LPG asla MOTORU
YIPRATMAZ. KURUMSUZDUR.


LPG fiyatı asla ve asla benzin fiyatını geçemez. herzaman karını korur.
çünkü LPG benzin üretilirken açığa çıkan bir maddedir ve depolaması
maliyetli olduğu için rafinerilerde yakılır. rafinerilerin bacasında
gördüğünüz alev meydana çıkan LPG nin yanmasıdır.



LPG düzgün montaj edildikçe benzinden daha güvenlidir. Benzin deposu
1-1,5 mm sac dan yapılmaktadır ve çoğu araçtada plastikdir. LPG deposu
3,5 - 4mm dir. ve aracın şasesinden daha kalındır. kaza anında yamulma
bükülme patlama imkanı yoktur, ki italyada full dolu LPG deposu tır ın
önüne bağlanarak düz duvara 90 km hızla vurulmaktadır. ve hiç bir
yamulma kırılma söz konusu değildir.


+


LPG deposunu doldurduğunuzda deponun %20 si genleşme payı olarak boş
bırakılır. araç yandığı zamanda gaz bu haznede genleşir. basınç
artarsada şamandıra belirli aralıklarda gazı tahliye eder. BUDA DEPOYU
ASLA PATLATMAZ...


+


kontağı açık bıraktınız yada araç kaza yaptı kontak açık kaldı. 3 sn
içerisinde marşa basılmazsa araç otomatikman LPG yi keser. Motora
göndermez.


+


aracın önüne giden boru bakırdır. darbe aldığı zaman yamulur. KIRILMAZ
ÇATLAMAZ. varsayalım koptu. depodan aşırı gaz çıkışı olduğu zaman
şamandıra gazı kitler. dışarı vermez.



en çok bilinen yanlışarın doğrularını yazdım. sebebini veya bilmediklerinizi sorarsanız elimden geldiği kadar yardımcı olurum.




* Not yukarda gecenler başka bir forumdan alıntı yapılmışdır.

















 
 
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti PİCK-UP » 13 Haz 2008, 13:06

  • LPG
    (Liquid Petroleum Gas) sıvı petrol gazı, basınç altında sıvı halde
    bulunan propan ve bütana verilen ticari isimdir. Kolay depolama ve
    taşıma için genellikle sıvı halde tutulur. Gaz yakıtlar hidrojence
    zengindir ve silindirlere gaz fazında girerler. Bu iki karakteristik
    temiz bir yanma sağlar. Diğer bir deyimle LPG, taşıtlar için temiz bir
    enerji kaynağıdır.
  • LPG sıvı halde iken gaz haline oranla yaklaşık 250 kat yoğundur.
  • Basıncı
    düşürülüp, sıcaklığı artırılarak sıvı halden gaz haline dönüştürülür ve
    benzine mükemmel bir alternatif yakıt haline gelir.
  • Büyük ticari taşıtler için de LPG kullanacak özel motorlar geliştirilmektedir.


LPG'ye dönüştürmeli mi?


LPG'ye dönüştürmek için oldukça geçerli sebepler bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:

  • Çevre bakımından:
    Egzozdaki CO (karbon monoksit), CO2 (karbon dioksit) ve HC
    (hidrokarbonlar)düzeyinin azaltılması daha temiz egzoz ve dolaysıyla
    daha temiz hava demektir.
  • Yakıt fiyatı bakımından: LPG ile ulaşım, günümüzde petrole oranla yarı yarıya daha ucuza gelmektedir.
  • Taşıt bakımından: LPG, yağ değişim periyodlarının uzaması ve daha az karbon artıkları nedeniyle daha temiz motor demektir.
  • Yerel yönetimler bakımından:
    Zararlı egzoz emisyonları nedeniyle, yakın gelecekte benzinle çalışan
    araçların büyük şehir merkezlerinde trafiğe çıkmalarına kısıtlamalar
    getirileceği ifade edilmektedir.
Hangi sistem seçilmeli?

  • Piyasada
    dönüşüm yapan bir çok firma ve bunların kullandığı markalar
    bulunmaktadır. Araca en uygun LPG sisteminin seçiminde dönüşüm
    yaptırmış dostlarınızın fikirlerinin yanısıra, aşağıdaki açıklamalar da
    yardımcı olabilir.
  • Kullanılmış
    araçlarda dönüşüm öncesinde aşağıdaki kontroller yapılmalıdır: egzoz
    emisyonları, silindir balansı. doğru ateşleme zamanlaması, bujiler,
    bağlantılar. Dönüşüm öncesi testleri olumlu çıkmayan taşıtlarda
    öncelikle yenileştirme işlemleri yapılmalıdır.
Sistemler
  • 1. kuşak: Karbüratörlü taşıtlar için Sistemin temel elemanları şunlardır:
    • Depo yaklaşık 70litrelik (55 litre sıvı gaz depolanabilir),
    • Regülatör
      sıvı yakıtı buharlaştıran (yakıtın buharlaşması sırasında regülatör çok
      soğuduğundan, donmaması için ısıtılması gerekmektedir),
    • Yakıt
      kesme valfleri (yakıtlar arasındaki geçişi sağlamak ve gaz çalışmasında
      karbüratöre giden benzini kesmek için kullanılır ve sürücü mahallindeki
      bir anahtarla kontrol edilir.),
    • Mikser (karbüratörün üstüne monte edilir ve gazın emilen havaya karışmasını sağlar),
    • Doldurma valfi (tek yönlü bir valf)
  • Sistemde,
    rölanti, kısmi yük ve tam yük için ayar vidaları bulunmaktadır. Bu
    sistemin, yetesiz sürüş performansı ve karışımın fakire ayarlanması
    durumunda geri tepme eğilimleri bulunmaktadır. Sürüş performansını
    iyileştirmek ve geri tepme eğilimini azaltmak üzere karışım
    zenginleştirildiğinde ise, emisyonlar ve LPG tüketimi artmakta, gaz
    kullanımının avantajları azalmaktadır.
  • 2. kuşak: Enjeksiyonlu ve karbüratörlü taşıtlar
  • 1.
    kuşak sistemlerdeki en büyük gelişme, sisteme bir lambda sensörü
    eklenmesiyle sağlanmış, daha sonra da ECU (Electronic Control Unit)
    elektronik kontrol ünitesi eklenmesiyle kullanım ve emisyon
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti alwaysloser » 13 Haz 2008, 13:52

uzmanların motorum ömrünü %15 öldürdüğünü söylediklerini bizzat izledim
ve bişe soracağım genelde birçok lpg li araççta bunu gördüm motor normal çalışmıyor stop edecekmiş gibi çalışıyor hır hır yapıo neden
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti PİCK-UP » 13 Haz 2008, 13:57

bakımsızlıktan kaynaklanan bir olay mesela ayda 500 liralık benzin yakan bir ticari araç ya da hususi fark etmez. lpg takdırdı. ayda 250 liraya düştü yakdıgı yakıt yani 250 lira kær ediyorsun 250 * 12 aydan napar= 3 milyar yapar degil mi sen bunun yılda 1 milyar'ını aracına harcamazsan ne olur bu araba git gide ölür. 
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti alwaysloser » 13 Haz 2008, 14:06

halbgu ki özellikle modifiye li şahinlerde denk geliyorum hani düşük gelirli ailelere bişe demiyorumda o cıncık gibi şahinlere (engin abi duymasın:)) bakıyorum ne masraflar yapmışlar ama hr hır hır çalııyo neredeyse stop edecek
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti PİCK-UP » 13 Haz 2008, 14:34

şahinler'in çogu öyle eksozdan o gır gır etmesinin sebebi birde rölantiside düşük olunca öyle yapıyor..
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti sonerx » 13 Haz 2008, 16:01

PİCK up arkadaşımızın yazdıklarına imzamı atarım..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti ilk aşk » 13 Haz 2008, 16:45

[quote="PİCK-UP"]şahinler'in çogu öyle eksozdan o gır gır etmesinin sebebi birde rölantiside düşük olunca öyle yapıyor.. [/QUOTE]
 

şahine laf yok semih LOLLOLLOLLOLLOL
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti kadir_ » 13 Haz 2008, 17:02

bu güç kaybı fark edilecek derecede yüksek performanslı arabalarda sanki rampada lpgden benzine alıyorum sıralıda çekişte çok fark ediyosun sesi değişiyo pedaldaki his bi başka oluyor ben benzin ucuz olsa 2,90-3ytl hiç aklımın ucundan bile geçirmem lpg yi balum günde en az 40 km yaptığımdan lazım oluyor birde motora emme sistemi bağlıyorlar içine mazot koyuyorlar çok az damla damla nemli kalsın diye motore veriyorlar bu yağlamadan farklı birşey
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti hakanerdogan » 13 Haz 2008, 17:03

motor ömrünü kısaltır asla demiyorum ama uzatıyorsa  Recep İvedik gibi böhöhöhhööy  diyorum LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti melodizm » 17 Haz 2008, 10:43

valla benim 96 felim  lpg'yle büyük çamlıca yokuşunu rahat çıktıysa benzinden bile iidir bence.. benzine gerek var yolda gaz biterse o kadar...zaten yeni lpg sistemlerine yağlama sistemide koyuyorlar ..demem o ki motorda yağsızlık olayı sıfır.. motor ölümü yok ... 
melodizm
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2008, 10:43

İleti ozkan3267 » 06 Tem 2008, 22:03

WALLA ÇEVREYE ZARARI DAHA AZ NİYE FİYATINI DÜŞÜRÜP TEŞVİĞİ ARTTIRMIYORLAR ANLAMADIM? YOKSA YAKINDA BİSİKLETE BİNECEĞİZ??

ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti ozkan3267 » 06 Tem 2008, 22:04

ANTALYADAKİ HAVA TERLETMESE BİSİKLETTEN DAHA İYİSİ YOK AMA HAVA AŞIRI NEMLİ BİRAZ HAREKET EDİNCE SIRILSIKLAM TERLİYORUM
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti ozkan3267 » 06 Tem 2008, 22:05

BU ARABA BİZİ İYİCE TEMBELLEŞTİRDİ?

ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti ilk aşk » 06 Tem 2008, 22:07

semih kızmazsan ben benzinde kalayım ....................Smile
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51


Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir