Lpg ve KAtalitik KOnvektör sorunu

Alternatif yakıt kullanımına yönelik tüm konuları bu bölümde ele alıyoruz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lpg ve KAtalitik KOnvektör sorunu

İleti oguzbbk » 13 Haz 2008, 16:23

2002 elegance aracımın eksozundan bugun garip sesler gelmeye başladı sanayiye gidince eksozcu usta katalitik konvektörün içinin dagılış oldugunu söyledi nitekim 30 ytl ye değişimini yaptık ,bu arızanın lpg kullanımından kaynaklandığını lpg li araclardaki aşırı ısınmanın bu arızaya yol açtıgını belrtti.Bunun üzerne G.antep PARLAR sevisini arıyarak yeni fiyatnı öğrenyim dedim bu sefer fiyatı duyunca şok oldum tam 3.600 ytl. arkadaşlar siz siz olun aracınıza iyi bakın.Saygılar.
 
oguzbbk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Arl 2007, 03:47

İleti ilk aşk » 13 Haz 2008, 16:43

sağol uyarın için
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti kadir_ » 13 Haz 2008, 17:07

bence onlar set değiştiriyordur servis yokso bu fiyat olacağını zannetmem
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti kale » 13 Haz 2008, 18:26

[quote="oguzbbk"]2002 elegance aracımın eksozundan bugun garip sesler gelmeye başladı sanayiye gidince eksozcu usta katalitik konvektörün içinin dagılış oldugunu söyledi nitekim 30 ytl ye değişimini yaptık ,bu arızanın lpg kullanımından kaynaklandığını lpg li araclardaki aşırı ısınmanın bu arızaya yol açtıgını belrtti.Bunun üzerne G.antep PARLAR sevisini arıyarak yeni fiyatnı öğrenyim dedim bu sefer fiyatı duyunca şok oldum tam 3.600 ytl. arkadaşlar siz siz olun aracınıza iyi bakın.Saygılar.[/QUOTE]
 

usta ne yaptı ne değiştirdi bilmem ama 30 ytlye katalitik konvertörün vidalarını alamazsınız :)
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti 9336 » 13 Haz 2008, 19:41

[quote="oguzbbk"]2002 elegance aracımın eksozundan bugun garip sesler gelmeye başladı sanayiye gidince eksozcu usta katalitik konvektörün içinin dagılış oldugunu söyledi nitekim 30 ytl ye değişimini yaptık ,bu arızanın lpg kullanımından kaynaklandığını lpg li araclardaki aşırı ısınmanın bu arızaya yol açtıgını belrtti.Bunun üzerne G.antep PARLAR sevisini arıyarak yeni fiyatnı öğrenyim dedim bu sefer fiyatı duyunca şok oldum tam 3.600 ytl. arkadaşlar siz siz olun aracınıza iyi bakın.Saygılar.[/QUOTE]
 Bence de set fiyatıdır. Ama  gene de çok pahalı.
Kullanıcı avatarı
9336
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 29 May 2008, 12:25
Ad Soyad: Halil KANDEMİR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVIA A4 (2005)

İleti skodacı » 13 Haz 2008, 21:12

set değildir...katalitik konverter bütün bir bütün bir parçadır...özellikle kötü yakıt bu parçanın ömrünü yitirmesine etkendir...lambda sensörü arızalı bir vaziyette kullanımda kat. konverterin ısınmasına yol açar...bilahare ustanın lpg konusunda dediği doğru...lakin konverteri iptal edip yerine düz bir boru veya susturucu takması uygun değil...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti oguzbbk » 13 Haz 2008, 21:47

Ne yapacaksın birader 3.600 ytl veripde kat.konv. mü alıyım şu yok zamanda valla arabanın  çekişi falanda arttı yani bu kadar pahalı parça olurmu ,motor yaptırsam bundan ucuza mal olurdu.AMA azmı yakar lpgyi cok mu yakar bilemem birde cıkma fiyatı nedir bilen varmı arkadaşlar,
oguzbbk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Arl 2007, 03:47

İleti skodacı » 13 Haz 2008, 21:54

Katalitik dönüştürücü çevre sağlığı için geliştirilmiş bir aparattır. Yakıttaki solvent veya buna benzer katkı maddeleri, yakıtın ön görülen değerlerin üzerindeki sıcaklıklarda yanmasına ve egzoz manifoltunda standart değerlerin kat kat üzerinde ısılara sebep olur. Bunun neticesinde katalitik dönüştürücünün içindeki filtreyi eriterek egzoz gazı çıkışını engeller. Değişmesi zorunludur.


Bunun yerine alev kesici tabir edilen susturucular takılabilir ancak yeni teknoloji ve çift lambda sensörlü araçlarda motor ikaz lambasının yanmasına sebep olabilir. Bu dönüştürücülerin normal koşullarda da bir kullanım ömrü vardır. Belirli bir değişim zamanı olmamakla beraber uzun periyotlarda değişimi gerekir.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti kadir_ » 17 Haz 2008, 12:08

allaha şükür bende olmadı öyle bir sorun ama kat. iptali yaparsan performans artışı olur ama yakıtın artar 10-15 hp artış olur kat iptali ile
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti HTP » 17 Haz 2008, 16:56

[quote="skodacı"] set değildir...katalitik konverter bütün bir bütün bir parçadır...özellikle kötü yakıt bu parçanın ömrünü yitirmesine etkendir...lambda sensörü arızalı bir vaziyette kullanımda kat. konverterin ısınmasına yol açar...bilahare ustanın lpg konusunda dediği doğru...lakin konverteri iptal edip yerine düz bir boru veya susturucu takması uygun değil...[/QUOTE]

Sevgili skodacı,
Skoda araçlarının kaputunu actıgınızda kaput kilidinin orada bir etiket var çevresi sarı çerçeveli orada fazla yağ konulursa katalitiğe zarar verdiği yazar(üç Dilde yazıyor), kusura bakmasın da değisimi yapan ustada birsey bilmiyormus katalitik konvertorü elinde tutan gözüyle gören varsa bir filtre görevi gördüğünü anlar icindeki minicik binlerce delik yakıttan arta kalan eksoz gazlarını ki çok sıcaktır süzme görevi görür, erimesi mümkün değildir kömürümsü bir maddedir(içinden bahsediyorum). Bu durumda lpg temiz bir yakıt olduğundan buna zarar vermez ve çıkan gaz aynı ısıdadır.Lpg de silindirlerde yandıktan sonra çıkıyor farklı ısıda olması mümkün değildir. Şimdi bircok araba firması lpg li araclarını 3 sene garanti ile satiyor eğer zarar verse bu riski almazlardi kulaktan duyma aslı olmayan bilgilerinizi artık çöpe atın.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti skodacı » 17 Haz 2008, 21:04

güzel kardeşim,lpg katlitik konverterin ömründen %10-15 çalar...motorunda aynı şekilde...yakıtın daha temiz olması demek ilgili parçaların ömrünü uzatmaz...kulaktan dolma tabirine gelince SKODACI kulaktan dolma bilgiyi ne alır nede verir...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 17 Haz 2008, 21:17

[quote="skodacı"].kulaktan dolma tabirine gelince SKODACI kulaktan dolma bilgiyi ne alır nede verir...[/QUOTE]
vallahi doğrudur...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 17 Haz 2008, 21:21

Eyvallah,hocam...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 17 Haz 2008, 21:49

LPG  konvertörü   bozmaz   buyurun  burdan   yakalım  Approve


bana  %10 - 15  gibi   değer  veriyorsanız  neden  bozacağınıda  söylemelisiniz..

 

misal  ben  fazla yağın   neden   katalizörü  bozacağını  söyliyeyim  size sizdende  benzer  bir  açıklama  beklerim ;

 

fazla  yağ  gaz  kesimlerde yoğun  buhar  olarak veya  damlacıklar  halinde   karter havalandırmadan  emilir  ve  egzoza  atılır.

 

bu yağ  aşırı  ısınmış  konvertörde  yanabilir  ..

 

konvertörü  LPG  aşırı  ısıtmaz  zaten   ısınması  için  yapılan  bir  parçadır.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 17 Haz 2008, 21:58

fazla yağın yaptıkları hakkında söylediklerini zaten bende zamanında  söyledim...gelelim lpg ve motor+katalitik konvertere...güzel kardeşim,bu tür parçalar sende çok iyi bilirsinki lpg ye göre tasarlanmamıştır...yakıtın yapısı gereği,yanma dereceleri değişkenliği nedeni ile bahsini ettiğim sorunlar meydana gelir...bilahare kötü lpg kullanımı söz konusu olursa  %10-15 in üstünede çıkar bu olumsuz durum...


 

son olarak lambda sensrlü araçların kat. konverterlerini koruma amaçlı  LAMBDA STORM (BLITZ) isimli cihaz lpg ye mükemmel bir yanma sağlamakta ve benzinden gaza geçişin otomatik anahtarlamasını kontrol etmekle mükellef....demek oluyorki lpg nin kat. konvertere olan olumsuz etkisi üzerine lambda storm adlı parça idrak edilmiş...

 

 


Katalizörlü araçlar için donanım:
Katalizörlü araçlar da enjeksiyonlu araçlardaki prensiple çalışmaktadırlar. Farklı olan katalitik konverterin LPG gazı ile çalışmaya geçtikten sonra arıza sinyali vermesini engelleyecek Lambda Ekolojik Sistem (LES) eklenmesi. Sıvı haldeki LPG depodan selenoid valfe gelir. Araç 3500d/d hıza ulaştığı zaman kumanda (komutatör) Emülatör vasıtası ile enjektörlerden püskürtülen yakıtı keser. Yakıt selenoid valften konvertere geçer ,konverterde ısıtılarak gaz haline getirilir ve karıştırıcıya basıncı düşürülmüş halde gönderilir.


Lambda Ekolojik Sistemin görevi ; araç LPG gazı ile çalışmaya başladığı zaman emilsiyon oranlarında değişimler olacaktır. Bu değişim sonucu da katalitik konverter (katalizör) arıza sinyali verecektir. Lambda Ekolojik Sistemin görevi de katalizörü devre dışı bırakarak arıza sinyali vermesini önler.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti serdar5306 » 18 Haz 2008, 00:34

[quote="skodacı"]

fazla yağın yaptıkları hakkında söylediklerini zaten bende zamanında  söyledim...gelelim lpg ve motor+katalitik konvertere...güzel kardeşim,bu tür parçalar sende çok iyi bilirsinki lpg ye göre tasarlanmamıştır...yakıtın yapısı gereği,yanma dereceleri değişkenliği nedeni ile bahsini ettiğim sorunlar meydana gelir...bilahare kötü lpg kullanımı söz konusu olursa  %10-15 in üstünede çıkar bu olumsuz durum...


 

son olarak lambda sensrlü araçların kat. konverterlerini koruma amaçlı  LAMBDA STORM (BLITZ) isimli cihaz lpg ye mükemmel bir yanma sağlamakta ve benzinden gaza geçişin otomatik anahtarlamasını kontrol etmekle mükellef....demek oluyorki lpg nin kat. konvertere olan olumsuz etkisi üzerine lambda storm adlı parça idrak edilmiş...

 

 


Katalizörlü araçlar için donanım:
Katalizörlü araçlar da enjeksiyonlu araçlardaki prensiple çalışmaktadırlar. Farklı olan katalitik konverterin LPG gazı ile çalışmaya geçtikten sonra arıza sinyali vermesini engelleyecek Lambda Ekolojik Sistem (LES) eklenmesi. Sıvı haldeki LPG depodan selenoid valfe gelir. Araç 3500d/d hıza ulaştığı zaman kumanda (komutatör) Emülatör vasıtası ile enjektörlerden püskürtülen yakıtı keser. Yakıt selenoid valften konvertere geçer ,konverterde ısıtılarak gaz haline getirilir ve karıştırıcıya basıncı düşürülmüş halde gönderilir.


Lambda Ekolojik Sistemin görevi ; araç LPG gazı ile çalışmaya başladığı zaman emilsiyon oranlarında değişimler olacaktır. Bu değişim sonucu da katalitik konverter (katalizör) arıza sinyali verecektir. Lambda Ekolojik Sistemin görevi de katalizörü devre dışı bırakarak arıza sinyali vermesini önler.

[/QUOTE]


aydınlatma için teşekkürler
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti gokhan611 » 18 Haz 2008, 02:11

benm kataltk konvektörün de içini boşalttık geçen ama sana söyledikleri fiyat yanlış bence katalitik için bana servisin verdiği fiyat 1500 ytl idi
gokhan611
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Şub 2008, 01:18

İleti HTP » 18 Haz 2008, 13:25

[quote="skodacı"] güzel kardeşim,lpg katlitik konverterin ömründen %10-15 çalar...motorunda aynı şekilde...yakıtın daha temiz olması demek ilgili parçaların ömrünü uzatmaz...kulaktan dolma tabirine gelince SKODACI kulaktan dolma bilgiyi ne alır nede verir...[/QUOTE]

Ya bu soylediklerinizi bilimsel olarak ikna edemessen ben asla dikkate almam. Bu konu ile ilgil(lpg handikapları) bilimsel bir makale koymustum açtığım önceki bir konuda, koskoca üniversiteler olumsuz birsey yazmamislar siz çıkıp diyorsunuz ki şunu calar bunu yokeder, bu sebeple bende ciddiye almiyorum.Ama kulaktan kulağa oynamaya devam edecekseniz ne ala.Birde internetten copy paste yapmak kolay bana tecrubeleriniz varsa bu konu ile ilgili ondan bahsedin örnegin aynı modelden iki tane sıfır arabanın biri lpg biri benzinli olsun 100000 km testi yapilsin sizde motoru ve tüm aksamı sökmüs olun ve tecrubelerinizi yazin o zaman ciddiye alayım ama böyle su olur bu olmaz demekle ve bilimsellikten uzak sadece kuru bilgi ile kimseyi tatmin edemessiniz bu islerle uğrasan mühendislerin işidir bu kpnularda sizin yaptığınız yorumları yapmak binlerce mühendis ar-ge calısmaları yaparken bunları hesaplıyorlar siz kafanızı yormayın bence.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

Sonraki

Alternatif Yakıtlar (LPG & CNG & Elektrik)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir