17 inç jant

Kendi otomobilinizi fotoğraflı bir şekilde diğer üyelerimize bu bölümde tanıtabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

17 inç jant

İleti mbarman » 27 Şub 2009, 18:02

ewet
 
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti hetepe » 27 Şub 2009, 18:37

O zaman bir foto rica edeyim, belki ben de talip olurum.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti iceman70 » 27 Şub 2009, 20:17

evt görebilirmiyim resmini. birde bu işten soğudum gibi 185/60/14 lastiğin ben yanağını artırsam 185/70/14 yapsam bir sorun olur mu konforun artacağı kesin birde bu konu hakkında bilgi alabilirmiyim.
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti hakanerdogan » 27 Şub 2009, 22:40

[quote="hetepe"]

50 çeşit ebat denedim.Taban 195 i geçtikten sonra rot sistemi (direksiyonun düz gitme eğilimi) ağırlaşıyor.Sağa ve sola kırdığınızda direksiyon geri toparlaması zorlaşıyor.Direksiyon bariz bir şekilde ağırlaşıyor.Sağ ve sola kırmalarda önler davlumbaza değiyor.

17'' jant+yay= tornet.(Bazılarımız bilmeyebilir, çocukların yaptığı , eskiden oynanan, kalas altına çakılan rulmanlarla yapılan araba-ve yarışı-.)

Yay kullanmazsanız 16'' ve 17'' jant çok tuhaf görünür.Ayrıca düşen yanak profili nedeniyle amortisörleri çabucak bozar.

SONUÇ: Amaç görsellik ve biraz da viraj ve yol tutuş ise Max jant çapı 15'', Max taban alanı da 195 mm olmalı.Bu da eşittir fabrikasyon opsiyonel ölçü.

[/QUOTE]

ne yapardık ya bu tornetlerden, bisiklet rulmanından yapardık. az mı dirseğimi dizimi sıyırdım. oturak yerine de klozet kapağı koyardık rahat olsun diye, ayaklarlalada yön kontrol et iniş aşağı asfaltta. ne manyak mışız Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti iceman70 » 01 Mar 2009, 20:45

bide şu son koyu ile yazdıgıma cvp verirmisiniz merak ediyorumLOL
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti kadir_ » 01 Mar 2009, 21:42

Senin lastiğin yanakları okadar kalın değil adamlar 1.4 superB ye 17" koyuyolar neden benim octide yok merak ediyorum bunu benim yanak kalınlığım fazla bana göre bende 17" düşünmüyor değilim yaza 4 tane lastik alıcaz zaten bide o var.Lastik büyüyünce hız koduda büyüyücek o yüzden fiyatta tavan yapar
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti iceman70 » 01 Mar 2009, 22:24

ya tmm ben vazgeçtim jant işinden ama 185/60/14 yerine konforlu olması için 185/70/14 taksam sorun olur mu bunu öğrenmek istiyorum
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti emrtkn » 02 Mar 2009, 00:56

Bence iyi olur ve yakışır ..
Lassa İmpetus 2-3 ay önce fiyatını sormuştum 225/45/17 olanı 150 Lira demişti,yani 600 Lira lastik 850 Lira'da jant fiyatı ortalama .
Bence normal gibi..
Kullanıcı avatarı
emrtkn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 09 Tem 2008, 12:26
Konum: Bursa
Ad Soyad: Emre TEKİN
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Octavia A5 (RS Modified)

İleti rechanerr » 02 Mar 2009, 00:58

[quote="emrtkn"]Bence iyi olur ve yakışır ..
Lassa İmpetus 2-3 ay önce fiyatını sormuştum 225/45/17 olanı 150 Lira demişti,yani 600 Lira lastik 850 Lira'da jant fiyatı ortalama .
Bence normal gibi..

[/QUOTE]
impetusların sıfırının fıyatımı 150 ytl
rechanerr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 21 Eyl 2008, 17:48

İleti hetepe » 02 Mar 2009, 11:12

185 70 14 ölçüsü aracın teker yuvarlanma ölçüsüne olumsuz etki eder.Toplam çap artacağı için daha az tur dönüp, Km  yi az gösterir, yol bilgisayarının bilgileri de hatalı olur.Ama yanak yüzdesi artacağından konfor artar, pamuk gibi olur.

Sonuç: Tavsiye etmem.

Uygun olabilecek ölçüler:

165 70 14,

175 65 14,

185 60 14,

195 55 14,(bulabilirseniz)

205 50 14 (bulabilirseniz) dür.

D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti iceman70 » 02 Mar 2009, 14:38

ya onu ayarlayıyorlar diye biliyorum km vs ayarı ???
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti hetepe » 02 Mar 2009, 14:59

Km yi ayarlayabilirler ama ya diferansiyeli? veya debriyajı? Ya da ECU yu?


Diferansiyelde bulunan son dişlinin motor devrine ayarlı bir dönüşüm oranı vardır, bu değişemez


Debriyaj da teker toplam çapıa göre seçilmiş bir ünitedir, değişemez


ECU da programlanmış yakıt tüketimi, gaz ayarı, motor düzenlerini içerir (sorunsuz olarak) değiştirilemez.


Yani km yi ayarlattırdıktan sonra kullanmaya başladığınızda aracınızın çekişi düşecek, yakıt tüketimi artacak, debriyajınız daha çok kaydırma yapacak, yokuş-rampa çıkışlarında ya da yüklü durumlarda ummadığınız bir zaafiyetle karşılaşabileceksiniz.


Daha önce yazdığım ölçüler ise toplam çapve yuvarlanma değerlerini pek değiştirmediğinden bu durumlarla karşılaşmayacaksınız.


AMA amacınız yanak ölçüsünü illaki arttırmaksa kesinlikle 13'' janta düşmeniz gerekir.Fabianın avrupada satılan bazı modellerinde 13'' de bulunuyor.



D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti iceman70 » 02 Mar 2009, 21:19

bilgi için teşekkürlerSmile bugun baktımda aracın elektronik kontrol ünitesini magnetti marelli yapmış ilgimi çekti LOL
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti hakanerdogan » 02 Mar 2009, 21:57

[quote="iceman70"]bilgi için teşekkürlerSmile bugun baktımda aracın elektronik kontrol ünitesini magnetti marelli yapmış ilgimi çekti LOL[/QUOTE]

bendeki Siemens, oda farklı farklı mı yav Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti iceman70 » 02 Mar 2009, 23:05

magnetti marelli bu işlerde uzman valla şuan 2009 f1 araçlarının çoğunun kers sistemini ferraride dahil olmak üzere o yapıyor.zaten eski f1 araçlarının ecu'larınıda yapıyorduLOL siemens'de kalitelidir canımBig%20smile
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti emrtkn » 03 Mar 2009, 13:23

[quote="rechanerr"] [quote="emrtkn"]Bence iyi olur ve yakışır ..
Lassa İmpetus 2-3 ay önce fiyatını sormuştum 225/45/17 olanı 150 Lira demişti,yani 600 Lira lastik 850 Lira'da jant fiyatı ortalama .
Bence normal gibi..
[/QUOTE]
impetusların sıfırının fıyatımı 150 ytl
[/QUOTE]
 

Evet sıfırının fiyatı 150 Lira idi ..

Eski model lastik sonuçta fiyatı normal .. O lastiğin üzerine lassa 2 lastik daha çıkardı .
Kullanıcı avatarı
emrtkn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 09 Tem 2008, 12:26
Konum: Bursa
Ad Soyad: Emre TEKİN
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Octavia A5 (RS Modified)

İleti hetepe » 03 Mar 2009, 13:41

Aynı marka, model ve donanımda ECU markaları aynı olmayabiliyor ve ufak özelliklerde farklılık da olabiliyor.Vagcom  ile değiştirilebilecek veya eklenebilecek özellikler de ECU nun markasına göre olabiliyor/olmayabiliyor.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

Önceki

Otomobilim



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir