fabia bakım zamanı :):):)

Kendi otomobilinizi fotoğraflı bir şekilde diğer üyelerimize bu bölümde tanıtabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia bakım zamanı :):):)

İleti oguz » 02 Haz 2009, 18:36

bildğiniz üzere dün ve önceki gün egsoz sorunu ile ilgili sizleri rahatsız etmiştim. bugun egsoz la birlikte baya bi eksik giderdik.
 

egsoz denizli'den getirildi. orjinal fabia egsozu bulamadılar koca aydın'da:) kargo işçilik dahil 130 liraya yapıldı.

yağ değişimi 60 lira, hava filtresi 20 lira(onuda bulmak için baya uğraştım), yağ filtresi değişti, antifirz ekledim 15lira( 2 damla ekledim neredeyse bidonu bende:), benzin filtresi 20lira, kapı gıcırtıları vs vs spreyle temizlendi. yağı değiştirdiğim yer yağ filtresinden ücret almadı. castrol'un üstünde ısrarla durdum ama adam elf marka bir yağa beni ikna etti ve oradaki esnaf ve müşterilerde bizim yanımızdaydı şiddetle önerdiler.bende onlara inandım:) egsoz değiştikten sonra aracın sesi müthiş derecede değişti. patlak halinden bahsetmiyorum patlamadan öncede hafif bir uğultu vardı sanki şimdi çıt ses duymuyorum. 3000 dd 'den sonra motor sesi duyuluyor sadece. egsozu değiştiren usta yakıt tüketimi min belirgin şekilde düşeceğini iddaa etti(onunda nedenini benim yaklaşık 1 senedir patlak egsozla dolaştığımı anlatarak açıkladı:) ve son olarak hetepe arkadaşımızın anlattığı üzere ısıtmalı kaynakla yaptı egsozu korktuklarım cıkmadı. ilk kendi aracım ve 2. bakımım(ilki sadece yağ ve filtrelerdi) yavaş yavaş tecrübe ederek ve sizlerden okuduklarımla kavrıyacam işi:) sorunlarımı anlattıgım konuda yardımcı olan ve ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.

 

son sorum sizce yazdığım maliyet ve yapılan bakım uygunmu? (maddi açıdan)

 

şimdi resimlerde  sıra; :):)

 

 

 


 

ilk resimler yağ filtresi ve yağ değişirken, diğer resimler egsoz yapılırken, son 2 resim ise benim artık parçalanan içi kan ağlıyan egsozum:)
 


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti RAZOR10 » 03 Haz 2009, 00:46

hayırlı uğurlu olsun oğuz kardeşim güle güle bin.fiyatların normal
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti hakanerdogan » 03 Haz 2009, 00:49

hadi hayırlı olsun sorunsuz artık inşaallah... 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti oguz » 03 Haz 2009, 01:29

saolun arkadaşlar. zaten araçta bi sorun yoktu egsoz dışında el atmışken baştan aşşagı bitireyim dedim. birde bilmediğim bi yer olduğu için fiyat konusunu kafama taktım acaba fazlamı diye ama bana zaten ucuz geldi özellikle egsoz muhabbeti. artık yaza bi boya koruma ve yeni lastikler kaldı onlarıda eve gidince inşallah bi aksilik olmassa. lastikleri genişleticem 185 yapıcam aslında 195 istiyorumda 1.2 ye fazla gelir diye düşünüyorum.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti oguz » 03 Haz 2009, 01:30

razor, senin araçla benimki tıpa tıp aynı tek fark motor ve donanım bide farlarımız çerçeveli benimki avatarda farları acıp az aşşagıdan ceksen aynı cıkıcak nerdeyse:D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hetepe » 03 Haz 2009, 10:21

Fiyat normal, lastikleri en fazla ''175 65 14'' ölçüsünü  öneririm.
Ben orj. ölçüsü olan 165 70 14 ü , 185 60 14 yaptım, konfor ve tüketim yönünden pişman oldum.Şimdi lastiklerin eskimesini bekliyorum.1.2 lt motor için 195 55 14 ise tam hata olur bence...

Karar senin...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti oguz » 03 Haz 2009, 14:49

185 fazlamı gelir? okadar kasarmı aracı? ben pek fazla kasmaz diye dusunuyodum. hani hiç bişey değişmez değilde aşırıda hissettirmez herhalde.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hetepe » 03 Haz 2009, 15:00

LPG varsa fazla farketmezsin, benzinde rahat %5-10 arası oynar.O önemli değilse yaylanman azalır.Benim araba kazık gibi oldu resmen.Bir de toplam çap düştüğünden KM biraz fazla yazar.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti oguz » 03 Haz 2009, 15:05

hımmmss. saol görüşlerin için. ön planda tutucam. bu arada rs olmuşun. h.o. :):):)


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hetepe » 03 Haz 2009, 15:07

VAAAAYYYY:::::: sen söyleyince farkettim....Sağol...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti RoadFighter » 03 Haz 2009, 21:37

Hayırlı olsun egzoz.
 

İşçilik dahil 130 lira çok iyi yav.

 

Ben ufacık scooter'ımın egzoz koruma plastiğine bakıyorum da 50 liraya tekabül ediyor parası (kargo hariçmiş bir de!)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti Melih » 04 Haz 2009, 01:07

[quote="oguz"]saolun arkadaşlar. zaten araçta bi sorun yoktu egsoz dışında el atmışken baştan aşşagı bitireyim dedim. birde bilmediğim bi yer olduğu için fiyat konusunu kafama taktım acaba fazlamı diye ama bana zaten ucuz geldi özellikle egsoz muhabbeti. artık yaza bi boya koruma ve yeni lastikler kaldı onlarıda eve gidince inşallah bi aksilik olmassa. lastikleri genişleticem 185 yapıcam aslında 195 istiyorumda 1.2 ye fazla gelir diye düşünüyorum.[/QUOTE]
 

Kardeş bende de 1.2 fabia var. benzin depo kapağını açar bakarsan aslında 1.2 47 Kw motor için yazan lastik ebatı 185/60/R14. Aklında olsun Wink
DOĞRU SENDELER AMA YIKILMAZ...
Kullanıcı avatarı
Melih
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 02 Şub 2009, 15:05
Ad Soyad: Melih
Nereden: Aydın
Arabanız: Toyota/Corolla/1,33/2012

İleti Melih » 04 Haz 2009, 01:24

Bu arada bende aydın söke deyim aydında hiç elletmem arabayı. siz nereye yaptırdınız?
DOĞRU SENDELER AMA YIKILMAZ...
Kullanıcı avatarı
Melih
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 02 Şub 2009, 15:05
Ad Soyad: Melih
Nereden: Aydın
Arabanız: Toyota/Corolla/1,33/2012

İleti oguz » 04 Haz 2009, 03:24

[quote="Melih"]Bu arada bende aydın söke deyim aydında hiç elletmem arabayı. siz nereye yaptırdınız?[/QUOTE]
 

ben yenipazarda okuyorum. bende hiç dokunmayıp eve döndüğümde yaptırcaktım ama egsoz olunca iş değişti. egsozu denizliden getirtti burda bi egsozcuya yaptırdım çok cekiniyodum ama buranın yerlileri baya övdüler merak etme iyidir felan diye gittim söyledim denizliden getirtti usta. diğer parçalarıda aydın yeni sanayide vw özel servisi vardı.ordan aldım ve orada takdırdım. aydın merkez yada yenipazara yolunuz düşerse beklerim bi yenipazar pidesi yeriz :) malum son 1 hafta final haftası sökeye gelemem :(

 

ayrıca depo kapagında gördüm onu ordan yola çıktım zaten:D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti oguz » 04 Haz 2009, 03:26

[quote="RoadFighter"]Hayırlı olsun egzoz.
 

İşçilik dahil 130 lira çok iyi yav.

 

Ben ufacık scooter'ımın egzoz koruma plastiğine bakıyorum da 50 liraya tekabül ediyor parası (kargo hariçmiş bir de!)
[/QUOTE]
 

evet bende şaşırdım bi bit yeniği aradım ama hiçbir problem olmadı vw arması vardı arma yapmak kolay ama aracı tekrar çalıştırdığımda bi problem olmadığı anlaşıldı:) saolun teşekkür ederim :)


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hetepe » 04 Haz 2009, 10:43

[quote="Melih"][quote="oguz"] lastikleri genişleticem 185 yapıcam aslında 195 istiyorumda 1.2 ye fazla gelir diye düşünüyorum.[/QUOTE]
 

Kardeş bende de 1.2 fabia var. benzin depo kapağını açar bakarsan aslında 1.2 47 Kw motor için yazan lastik ebatı 185/60/R14. Aklında olsun Wink
[/QUOTE]
Depo kapagına bakarsanız 195 50 15 ve 205 45 16 da yazar...

Bi deneyin bakın araba gidiyor mu?...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti Melih » 05 Haz 2009, 16:07

[quote="hetepe"][quote="Melih"][quote="oguz"] lastikleri genişleticem 185 yapıcam aslında 195 istiyorumda 1.2 ye fazla gelir diye düşünüyorum.[/QUOTE]
 

Kardeş bende de 1.2 fabia var. benzin depo kapağını açar bakarsan aslında 1.2 47 Kw motor için yazan lastik ebatı 185/60/R14. Aklında olsun Wink
[/QUOTE]
Depo kapagına bakarsanız 195 50 15 ve 205 45 16 da yazar...

Bi deneyin bakın araba gidiyor mu?...
[/QUOTE]
 

Sizin söylemiş olduğunuz ebatların karşısında da dikkat edersiniz daha büyük motor seçenekleri varWink
DOĞRU SENDELER AMA YIKILMAZ...
Kullanıcı avatarı
Melih
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 02 Şub 2009, 15:05
Ad Soyad: Melih
Nereden: Aydın
Arabanız: Toyota/Corolla/1,33/2012

İleti Melih » 05 Haz 2009, 16:09

[quote="oguz"][quote="Melih"]Bu arada bende aydın söke deyim aydında hiç elletmem arabayı. siz nereye yaptırdınız?[/QUOTE]
 

ben yenipazarda okuyorum. bende hiç dokunmayıp eve döndüğümde yaptırcaktım ama egsoz olunca iş değişti. egsozu denizliden getirtti burda bi egsozcuya yaptırdım çok cekiniyodum ama buranın yerlileri baya övdüler merak etme iyidir felan diye gittim söyledim denizliden getirtti usta. diğer parçalarıda aydın yeni sanayide vw özel servisi vardı.ordan aldım ve orada takdırdım. aydın merkez yada yenipazara yolunuz düşerse beklerim bi yenipazar pidesi yeriz :) malum son 1 hafta final haftası sökeye gelemem :(

 

ayrıca depo kapagında gördüm onu ordan yola çıktım zaten:D
[/QUOTE]
 Valla çok isterdim kardeşim ama bu aralar cezalıyım bi yere kımıldayamıyorum. Ama yolun düşerse beklerim burda da bi çöp şiş yeriz.LOL
DOĞRU SENDELER AMA YIKILMAZ...
Kullanıcı avatarı
Melih
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 02 Şub 2009, 15:05
Ad Soyad: Melih
Nereden: Aydın
Arabanız: Toyota/Corolla/1,33/2012

Sonraki

Otomobilim



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir