Yeni Arabam.. (Astra Gsi..)

Kendi otomobilinizi fotoğraflı bir şekilde diğer üyelerimize bu bölümde tanıtabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Arabam.. (Astra Gsi..)

İleti hakanerdogan » 10 Oca 2010, 00:56

2000 cc Tipo... O araba tipo falan değil, o bir İtalyan Aygırı, yakıtı yok etsede çok feci yürüyor, çok ciğerli makine at gibi diyafram var motorda, şanzıman oranları feci ve çevirdikçe çeviriyor namussuz, resmen korkmuştum yav, benim gibi adamı korkuttu Big%20smile
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 10 Oca 2010, 01:00

Ben power box'lı 1.6 Multijet Bravo ile kaldırdım Tipo'yu. Namussuz fena üzdü bizi.
 

Silkme,koparma ne varsa minderde yerden yere vurdu bizi.

 

Rollingte de ezdi geçti bizi.

 

Sürerken hiç his yok gibi ama yürüyor vesselam 2.0 Tipo.

 

Fiat forumundaN BİR 1.4 T-jet 150 hp ile kapışma ayarlayacaktık. Tipo sahibi "ezer geçerim" diyor ne yapalım?:)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 10 Oca 2010, 01:05

[quote="RoadFighter"]Ben power box'lı 1.6 Multijet Bravo ile kaldırdım Tipo'yu. Namussuz fena üzdü bizi.
 

Silkme,koparma ne varsa minderde yerden yere vurdu bizi.

 

Rollingte de ezdi geçti bizi.

 

Sürerken hiç his yok gibi ama yürüyor vesselam 2.0 Tipo.

 

Fiat forumundaN BİR 1.4 T-jet 150 hp ile kapışma ayarlayacaktık. Tipo sahibi "ezer geçerim" diyor ne yapalım?:)
[/QUOTE]

Ezer geçer, geri döner, arkasına geçip, yetişip bi daha ezer.

Abi bir 1.3-1.4-1.6-2.0 piyasa dizelleri ile 2.0 litre tiponun hakkından gelemezsin. 1.4 Turbo bir benzinli bile yetmez. Mesele teknolojinin dışına çıkıyor, olayda yakıt var.

2.0 Tipo aygırı asla ve asla yeni araçlar gibi tasarlanmadı, asla ekonomik bir kaygı yok o arabada. Yakıtı deliler gibi içiyor haliyle inanılmaz esneklikler çıkarıyor. A4, Passat, Octavia gibi 2.0 TDI makineleri bile rahatlıkla çıtır çıtır yer.

1.4 T-Jet hacmen düşük, her ne kadar turboda olsa, havaylada dolsa yanma odası illaki "turbo lag" bekleyecektir 2.0 Tipo yanma odalarını benzine boğarken...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 10 Oca 2010, 01:16

Emre'nin konusunu karıştırıyoruz ama ,
 

Hakkaten iyi yürüyen bir araç. Bizim ahpabtaki de ciğeri sağlam olanlardan. Hiç modifikasyon görmemiş,incik boncuk bile takılmamış. Yedek parçası da ucuz.

 

2.0 TDI makinaları ilk günkü performansı olsa yer de şu an piyasadaki 2.0 Tipoların çoğu bitik vaziyette. Gerçek güçlerini veremiyorlar. (İtalyan ve Türk yapımı olanları da ayırmak lazım)

 

Peder bey he dese alacaktım da olmadı. 9 bin lira yahu. Tak sıralı sistemi gez,gazlarken de geç benzine.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 10 Oca 2010, 01:20

Ya tabi sağlıklı bir 2.0 Tipodan bahsediyorum, hani şu "sedicivalvole" (italyanca 16 valf demek) olanların temiz kalanları var.

Bak burda eleman 6-7 saniyede 100'e yapıştırdı, 4 viteste 200 ü rahat geçti. Makinenin vites vites hızlarına bak, 1 de 70, 2 de 110, 3 te 160, 4 te 200....

Bu şanzımanda oran var demek ama bu kadar sürede o şanzımanı bu hıza dayamak demek, öte duuuur demek, ciğer demek. Smile  Hasılı güçlü makine, şakaya gelmez öle 1.3-1.6 turboyla kafa tutmaya gelmez. Çevirdi mi okuyor canına şanzımanın. Arkadaş boşuna güvenmiyor makinesine Wink



http://www.youtube.com/watch?v=LFsJXLdQ ... re=related
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti by wodoo » 10 Oca 2010, 02:11

[quote="RoadFighter"]Kardeşim, yeni arabanız hayırlı olsun. Kazasız belasız inş.
 

Allah ağız tadı ile binmek nasip etsin.

 

2.0 Tipo'su olan bir abim "parasına göre ne arabaları üzüyorum" der. Senin araba da o hesap. (gerçi 2.0 Tipo'ya karşı üzülür :))

 

Kıymetini bil,güle güle kullan.

 

Allah daha iyilerini de nasip etsin.

 

Elinden iş geliyor. Güzel işler çıkartırsın bu arabada da.
[/QUOTE]

Sağol Asım abi..

Valla aynen dediğin gibi, hiç üzen olmadı şimdiye kadar Allaha şükür Big%20smile En son bi focus yırtınıyodu heralde arkamda Smile
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti by wodoo » 10 Oca 2010, 02:13

Aslında denemek isterim bi tane 2.0 tipo bulsam.. Biliyorum ne efsane olduğunu ama sonuç önemli değil, merak işte.. Smile
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti hakanerdogan » 10 Oca 2010, 02:16

[quote="by wodoo"]Aslında denemek isterim bi tane 2.0 tipo bulsam.. Biliyorum ne efsane olduğunu ama sonuç önemli değil, merak işte.. Smile
[/QUOTE]

Cıks, boşver stocksan. Her iki motoruda denedim. Cool Zati 150 beygir o seninki 136 olmalı.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti by wodoo » 10 Oca 2010, 02:20

[quote="hakanerdogan"]
[quote="by wodoo"]Aslında denemek isterim bi tane 2.0 tipo bulsam.. Biliyorum ne efsane olduğunu ama sonuç önemli değil, merak işte.. Smile
[/QUOTE]

Cıks, boşver stocksan. Her iki motoruda denedim. Cool Zati 150 beygir o seninki 136 olmalı.
[/QUOTE]

Hıı... O zaman ben bi cai, haydirs yada çip mip neyim bişeyler yapimda sonra arayım tipoyu LOL

O zaman çekişmeli sağlam bi roll olabilir..
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti hakanerdogan » 10 Oca 2010, 02:22

Elleş biraz makineye çok manyak şeyler çıkar, tabi güzel çalışıcan. Tipo falan alt klasman rakiplerin olur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti by wodoo » 10 Oca 2010, 02:29

[quote="hakanerdogan"]Elleş biraz makineye çok manyak şeyler çıkar, tabi güzel çalışıcan. Tipo falan alt klasman rakiplerin olur.
[/QUOTE]

Evet o yüzden baya beklemem gerekecek, kaliteli ve sağlam çalışmayı düşünüyorum, güzel planlarım var hayırlısıyla.. Big%20smile

Atmosferik totalde 170 hp falan çıkıyo planlarımda, o kdarda alsam fazlasıyla  yeter bana zaten..

Aslında cai yaptık, seste on numara ama pek verimli bişey olmadı, demir boruyla 20cm uzatabildim anca, komple kit yapıp tamponun içine kadar götürebilsem daha sağlam bişey olcak..
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti RoadFighter » 10 Oca 2010, 02:30

Tipo 2.0'ların da hepsi 148 hp değil.

130 küsür hp bile vermeyen 2.0 Tipo'lar varmış. Sanırım üretim yılına ve yerine göre farkediyor bu.

Sağlam bir alt yapısı varmış 2.0 Tipo'nun. Mirafiori'cilerin bazıları ya 2.0 Tipo motorunu stock koyuyor ya da turboluyor(sanırım turboyu da kendi alt yapısı ile kaldırıyor belli bir basınca kadar)

Emre senin aracın da herhalde 150 hp'liği vardı. O da can yakar.

2.0 Tipo ile kapışmada bir merak söz konusu ise İvedik Organize'de mekan hazır. Tipo'cu abim zaten yerinde duramıyor :D


Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 10 Oca 2010, 02:33

Gitme Emre, duur Big%20smile o İvedikteki 150 lik LOLLOL


SFI olsa 150 olurdu ama SFI değil galiba bizim oğlanın ki Big%20smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti by wodoo » 10 Oca 2010, 02:33

[quote="RoadFighter"]

Tipo 2.0'ların da hepsi 148 hp değil.

130 küsür hp bile vermeyen 2.0 Tipo'lar varmış. Sanırım üretim yılına ve yerine göre farkediyor bu.

Sağlam bir alt yapısı varmış 2.0 Tipo'nun. Mirafiori'cilerin bazıları ya 2.0 Tipo motorunu stock koyuyor ya da turboluyor(sanırım turboyu da kendi alt yapısı ile kaldırıyor belli bir basınca kadar)

Emre senin aracın da herhalde 150 hp'liği vardı. O da can yakar.

2.0 Tipo ile kapışmada bir merak söz konusu ise İvedik Organize'de mekan hazır. Tipo'cu abim zaten yerinde duramıyor :D


[/QUOTE]

Valla oralara pek yolumuz düşmüyo ama gerçekten denemek isterim yani..

156 lıkları var gsi ların evet, sfi kızıl motor diye bilinir, onlar tam bir efsane, bizimki normal ecotec, sadece ufak modifikasyonlar var normal ecoteclere farkla..
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti by wodoo » 10 Oca 2010, 02:34

[quote="hakanerdogan"]Gitme Emre, duur Big%20smile o İvedikteki 150 lik LOLLOL


SFI olsa 150 olurdu ama SFI değil galiba bizim oğlanın ki Big%20smile

[/QUOTE]

Redline cı lazım abi, sen pilotajı yaparsan hemen gidelim LOL
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti hakanerdogan » 10 Oca 2010, 02:37

Bile bile yatmam Tipo'nun altına, modlada gel Tongue
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti by wodoo » 10 Oca 2010, 02:40

[quote="hakanerdogan"]Bile bile yatmam Tipo'nun altına, modlada gel Tongue
[/QUOTE]

Tüh yemedi Big%20smile
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti RoadFighter » 10 Oca 2010, 02:41

Bir ara bizim abiye gaz verdim de sen yeri ayarla 1.4 T-Jet ile kalkarım ve her iddiasına varım dedi. :D

Fiat forumundan bazı arkadaşlar tabi bunu garipsedi biraz.

Eski Fiatcılar 2.0 Tipo'ya dikkat edilmesi gerektiği hususunda öneride bulundular ilgili konuda. :)

Fakat 1.4 150 hp T-Jet'i komple egzoz ile 170 hp'ye taşıyanlar var. Gene de yadsınacak bir araba değil. Bir sport tuşu varki aracın torkunu yükseltiyor resmen(dyno sonucundaki grafiklerde de görülüyor)


Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

ÖncekiSonraki

Otomobilim



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir