O kadar bahsediyoruz , işte benim tomofilim

Kendi otomobilinizi fotoğraflı bir şekilde diğer üyelerimize bu bölümde tanıtabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

O kadar bahsediyoruz , işte benim tomofilim

İleti Favocu » 13 Haz 2010, 05:59

firatdo yazdı:@skodaizm

Cevabınız için teşekkür ederim. Radyötor de değiştirildi, üstelik daha hızlı devir dönen olan tipo'ların kullanılan fan motoruyla değiştirildi. Su doldurma kabı da yılların verdiği çatlaktan dolayı değiştirildi. Termostad sanırsam 72 yada 75 gibi derece olanıyla değiştirildi. Şehir içi düz yolda hararet problem çözülmüş olsada rampada hararet sıkıntısı var. Geriye bir tek kaldı, oda aynen dediğin gibi devirdayim değiştirmek kaldı.

Benim aracımda orjinal devirdayim var. Yan sanayilere güvenmiyorum. Acaba devirdayim tamir takımı satılıyor mu piyasada? Devirdayim kendimiz sökebilir miyiz? Motor takozuyla bağlı olduğu için motor biraz yukarıya kaldırılması gerekir mi?


Termostat dereceniz küçük gibi 80 C'lik termostat, 78 - 82 C'lik fan müşürü uygundur. Benimde en son antifriz eklemem devirdaimi bozdu. Devirdaim pompası bozulunca dibinden damla damla su akıtmata başlıyor. Komple değiştirdim. Piyasada orjinal devirdaim yok fakat 2 çeşit var biri çek malı, diğeri çin. Çin malı komple devirdaim 30 tl fakat usta önermediği için bakmadım, 60 tl ye çek malından aldım. 40 tl de işçilik tutuyor.

Eğer tamir olayına girmeyi düşünüyorsanız tamamen tamiri neredeyse 50 tl yi bulur, tamir takımı diye ayrıca bir şeyi varmıdır bilemiyorum, bence uğraşmaya değmez o kadar pahalı birşey değil. El yatkınlığınız varsa belki sökebilirsiniz fakat çokta kolay değil. Evet motor takozuyla bağlantılı olduğu için motorun alttan kriko vurularak yukarıya kaldırılması gerekiyor. İşin vidaları sökmek ve yenisi takmaktan zor olan kısmı, devirdaimi tutan vidaların bir uçları motora bağlı ve bu vidalar uzun, devirdaimi sökmek için sola doğru çekincede arabanın kaportasına takılıyor, yani motoru normal seviyesinden daha yükseğe kaldırmak ve birisininde mümkünse motoru öne doğru çekmesi gerekebiliyor. Tabi bütün bunları yapmadan önce motorun soğuması ve suyunun boşaltılmasıda gerekiyor. Bence iyi bir skoda ustası bulup değiştittirin 60 tl çek malı parça + 40 tl işçilik tutuyor. Ama en önemlisi sorunun devirdaimden kaynaklandığını kesinleştirmeye çalışın, öyle kolayca bozulacak bir parça değil, bozulunca keçelerinden vs. su kaçırmaya başlayıp kendini belli ediyor.
 
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti T.T. » 13 Haz 2010, 14:28

Dün fabrikadan çıkmış gibi çok temiz görünüyor. Sade ve güzel. Hiçbir şeyiyle fazla oynanmamış. The Original :D
Kullanıcı avatarı
T.T.
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 424
Kayıt: 03 Şub 2010, 14:15
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 2004 1.2 47 Kw Kit : Lovato EasyFast

İleti firatdo » 13 Haz 2010, 17:23

@onurcelikors

Cevabınız için teşekkür ederim. Bugun aracıma inip devirdayimi iyice inceledim, sorun yok. Ayrıca 200 km kilometre yaptiktan sonra devirdayime baktim su kaçırmayı göremedim. Su kaçırmazsa devirdayim sağlam olur demişsin, fakat devirdayim içini tıkanmış olma ihtimali var mıdır? Çünkü rampalarda yetişemiyor, hararet göstergesi yarımdan 2 mm yukarıya çıkıyor. Yani ibre yarım ile kırmızı arasında dolaşıyor rampada.

Aslında motor refkiyesi (gömlek, piston, segman ve subaplar v.s) projem var çünkü araba daha 100.500 kmde motor açılmamış ve iyice yağ yakmaya başladı. Elden geçirince mutlaka motor blogundaki çatlaklara kapatacağım , krank keçeleri ve karter contaları değiştireceğim. Yarı-sentetik yağ koyacağım. İnşallah daha çok randımanlı çalışır.
firatdo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 13 May 2010, 20:54
Ad Soyad: Fırat DOLMA
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti Favocu » 13 Haz 2010, 17:41

Aslında devir daim arızasının tek belirtisi su kaçağı değildir diye düşünüyorum. Ancak araç rolantide çalışırken genleşme kabının kapağını açıp bakınca bariz su akışı görülüyorsa bence devirdaimde problemi aramaya fazla gerek yok. Sonuçta devirdaim pompasının içinde v kayışı ile bağlantılı bir çark ve bu çarkın dönme ve dışarıya su kaçmasını önleyen keçeli bir mekanizma haricinde bir şeyi yok. Normalde düzenli antifriz kullanan birisiyseniz kolaylıkla tıkanacağını sanmıyorum. Rolantide düzenli su gelişi varsa devirdaimde problem olacağını sanmıyorum. Fan müşürüne ve termostata bakın bence. Gerçi termostatın yukarıda 72 - 75 olduğunu yazmışsınız. Aslında yazlık kışlık termostat diye birşey yoktur. İnternette standart termostat değerinin 88 derece olduğu yönünde yazılar okudum. Ancak ustam yaz kış 80 derece termostat 78 - 82 fan müşürü kullanmamı önerdi. Benimki de 135L hararet göstergesi alttaki siyah boşluğun ortasını hiç geçmiyor. Hortumlarda şişme, sertleşme ve su kaynatma da oluyorsa silindir kapak contasında problem olabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti firatdo » 13 Haz 2010, 18:45

Genleşme kabındaki su akışını bakacağım. Eğer motor sıcakken daha fazla akışıyorsa demek ki termostad açılmıştır anlamına geliyor sanırım. Fan müşürü 92 derecelik fakat fan müşürü bozuk mu ben pek sıcak bakmıyorum, maunel fan var ve her zaman kullanıyorum. Park ve far düğmesinin altındak boş olan düğmeye ışıklı dikkat çeken fan düğmesi koyduk. Çok alıştım ki hararet göstegesi ve fan düğmesi hep gözümde kalıyor. Yoksa 10 dakika rolanti bekledikten sonra göstergedeki 92 dereceye (boş kısmın biraz yukarısı) geldiğinde fan çalıştığını gördük. Yani fan müşürü sağlam. Biz sürekli saf su ve antifiriz ile su tamamlarız. Fakat çok hafif bir miktarda su eksilme problemi var. Silindir kapak contası sağlam olmasına rağmen değiştirdik. Su eksilme sorunu çözülmedi. Motor blogundaki çatlak olabilir. Refkiye ettikten sonra belli olacak sanırım.
firatdo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 13 May 2010, 20:54
Ad Soyad: Fırat DOLMA
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti ozantavsan » 15 Haz 2010, 17:14

Eski otomobilimi çoookkkkk özledim.Az önce aklıma düştü bilgisayarımdaki resimlerime bakarken.
Paylaşmak istedim.

98 Hyundai Accent GLS (full enjeksiyon ,hidrolik direksiyon ,merkezi kilit ,sis farı , otomatik anten , otomatik cam ,
düşük yakıt , benzinli , elektirikli yan aynalar , daha daha dahaaaa
Eklentiler
hyundaiSDC10074.JPG
Kimler Geldi Kimler Geçti Hayatımdan , Hiçbirisi Senin Kadarr.....
hyundaiSDC10074.JPG (172.31 KiB) 1057 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hakan48 » 15 Haz 2010, 17:44

firatdo yazdı:@skodaizm

Cevabınız için teşekkür ederim. Radyötor de değiştirildi, üstelik daha hızlı devir dönen olan tipo'ların kullanılan fan motoruyla değiştirildi. Su doldurma kabı da yılların verdiği çatlaktan dolayı değiştirildi. Termostad sanırsam 72 yada 75 gibi derece olanıyla değiştirildi. Şehir içi düz yolda hararet problem çözülmüş olsada rampada hararet sıkıntısı var. Geriye bir tek kaldı, oda aynen dediğin gibi devirdayim değiştirmek kaldı.

Benim aracımda orjinal devirdayim var. Yan sanayilere güvenmiyorum. Acaba devirdayim tamir takımı satılıyor mu piyasada? Devirdayim kendimiz sökebilir miyiz? Motor takozuyla bağlı olduğu için motor biraz yukarıya kaldırılması gerekir mi?


Aracınız Sadece Rampada Hararet Yapıyorsa Radyatöre Bakın O Da Yeniyse Yedek Su Deposundan Termostata Giren İnce Tahliyeyi Ve Deponun Deliğinin Tıkalı Olup Olmadığına Bakın Yüksek İhtimalle Tıkalıdır.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

Önceki

Otomobilim



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir