Yeni Bir Favorit Kullanıcısıyım

Kendi otomobilinizi fotoğraflı bir şekilde diğer üyelerimize bu bölümde tanıtabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Bir Favorit Kullanıcısıyım

İleti ahmetgs17 » 13 Ekm 2013, 20:34

Herkese merhaba. Allah nasip ederse yarından itibaren yeni bir favorit kullanıcısı olacağım.

Aracım 1991 model 136 L. Bana ne gibi tavsiyeleriniz olur.

Aracın dikkat edilmesi gereken noktaları falan...

Malum önümüz bayram , sizlerin tavsiyeleri benim için çok önemli.

Hepinize şimdiden teşekkür ediyor saygılar sunuyorum.
 
ahmetgs17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 13 Ekm 2013, 20:31
Ad Soyad: Ahmet Kolkoparan
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Skoda Favorit 136 L

İleti sainz » 13 Ekm 2013, 21:02

Tatil nedeniyle uzun yol yapacaksanız:


Her ihtimale karşı yanınıza yedek fan müşiri, bolca ve her değerdeki sigortalardan ve bir iki anahtar tornavida falan alın. Gözünüzü de hararet ibresinden ayırmayın.

Bir de küçük, etkili ama pek de akla gelmeyen iki adet ipucu:

1- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.

Eğer bu durumda fan çalışmıyorsa sigortası atmış demektir. Sigortayı yenileyince çalışmaya başlayacaktır. Ancak sigortanın tekrar atma ihtimaline karşı temkinli olmalısınız. Sigortayı attıran neden tekrarlayabilir.

2- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.

Bu durumda fanın pervanesi dönmeye başlıyorsa, müşir fana kumanda edemiyor demektir. Fan müşirinin üzerindeki, fişlerin takıldığı kısımları, ataş, iğne, ...vb. bir şeyle temas halinde olmasını sağlayın ve tekrar fişleri üzerine takın. Artık fanı direkt bağlamışsınızdır. Fan müşirden bağımsız olarak sürekli çalışacaktır. Bu en azından bir tamirciye veya servise kadar sizi götürebilir.

Yanımda yedek müşir var değiştirebilirim diyorsanız da fan müşirini sökebilmek için yanınızda 32 numara anahtar olması lazım.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!
Yalnız bu anlattıklarımı yaparken çok ısınmış bir motor ve ekipmanlarını bulacaksınız karşınızda. Ellerinizi yakmamak için çok dikkatli olun. Mümkünse eldiven tarzı bir şey giyin ellerinize.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ahmetgs17 » 14 Ekm 2013, 13:54

@sainz; Çok teşekkür ederim. Bu arada bugün aldım arabayı ve 2 ön lastik ile birlikte yağını ve filtrelerini değiştirdim.
Yanlı km saati çalışmıyor. parklarında sağlar çalışmıyor. elk sorunundan şüpheleniyorum. malum arefe günü sanaide pekiş olmuyor. bugün yetiştiremedim. sizce neden olabilir. Tekrar teşekkürler.
ahmetgs17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 13 Ekm 2013, 20:31
Ad Soyad: Ahmet Kolkoparan
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Skoda Favorit 136 L

İleti ahmetgs17 » 19 Ekm 2013, 19:27

Bayramda Akçay'a gittim geldi aracımla. Küçükkuyu sahil yolunu kullandım.
Gittiğim akraba da şöför olduğundan Edremit'te bir araştırma yapmamı sağladı.
2 ön hop. + 2 arka hop + teyp + arka bagaj konsol kapağı + işçilik 240 TL fiyat verdi.
Ben düşünmek ve araştırmak istedim yaptırmadım hemen.
Komple gösterge panelini değiştirmek istiyorum. Daha önceden de yazmıştım.
Az önce Ankara'dan bir parçacıdan fiyat aldım; Komple çıkma gösterge paneli ( sviçler dahil ) 150 TL dedi.
El freni için Ç.kale sanayisinden 40 TL fiyat aldım. Ancak İnternette 25 TL ye fren kolu gördüm.
Bagaj kilidi net bir fikre ve bilgiye sahip olamadım. Sizlerin yardımını bekliyorum.

Öncelik verdiklerim bunlar.

Ancak sonrasında çok değişik fikirlerim var. Yapabilirsem mutlu mesut bir favorit kullanıcısı olacağım.
Hayalim parmakla gösterilen bir favorite sahip olmak. Şimdilik bilgi toplama aşamasındayım.

Uygulamaya başladığımda peyderpey değişime başlamayı düşünüyorum.
Allah nasip ederse yaza projemi bitirmek düşüncesindeyim.

Bu arada yolculuktan çok memnun kaldım. Ailemde sevdi yeni aracımızı ve onlarda memnun kaldı bu yolculuktan.

Bahsettiğim yol ise bence özellikle viraj ve ağır vasıta fobisi olanlar için ideal bir güzergah.
Ayvacık çıkışından sahile kadar yaklaşık 15 km 3 şeritli yeni bir yol var.
Sahile indikten sonra dar bir yol ile güzergaha devam ediyorsunuz.
Tatil siteleri ve hoş manzaralar içinden bir yolculuk yapıyorsunuz.
Çok hızlı gidemiyorsunuz. Yol da çok kötü değil.
Bu yol Küçükkuyu girişine kadar devam ediyor. Ardından eski yola katılım yapıp yola devam ediyorsunuz.
Ayvacık-Küçükkuyu arasında bu yeni yol yaklaşık 30-35 km civarında.

Güzergahı aşağıya ekledim;

ahmetgs17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 13 Ekm 2013, 20:31
Ad Soyad: Ahmet Kolkoparan
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Skoda Favorit 136 L

İleti kutlay006 » 20 Ekm 2013, 00:20

hayırlı olsun..ilk gezinizi yapmışsınız..favo rahat bir araçtır..süspansiyonu benim çok hoşuma gidiyor..oturumuda fena değil..tek sinir oldugum direksiyonu biraz ince avuç içini kavramıyor..dolgun simitli direksiyon takılabilirmi bilmiyorum..parça konusunda forumda mevlüt ustamız var her türlü parçada favoculara yardımcı oluyor..kargo ile gönderimde yapabiliyor..bulamadığın veya almak istediğin parçalar varsa forumda arattırıp mevlüt usta ile iletişime geçebilirsin..

sana tavsiyem öncelikle aracının motor yürüyen ve kaporta aksamındaki varsa sorunlarını gider..aksesuar her zaman yapılır..

ben müziğe fazlasıyla düşkünüm..aracı aldığımda tamamen tabiri caizse kel 1 araçtı..aksesuar adına hiç bir şey yoktu..kafama göre bakım ve değişimlerini yaptırdıktan sonra (700 tl gibi harcama yaptım tamamen keyfi..aracın ne oldugunu bilmediğim için kafamı kurcalayan motor ve yürüyen aksamlarında tamirat ve değişimlerini yaptırmıştım..

bu işlemden sonra hemen benim için olmazsa olmaz ses sistemi bağlattım..gerisi çorap söküğü gibi birbirini izliyor zaten..şimdide far ve sis e zenon taktırsam mı diye şeytan dürtükleyip duruyor..trafikte orjinal olmayan zenonlara işlem uygulandığını söylediler..doğruluk payı nedir bilemiyorum..bende şimdilik bu sevdadan vazgeçtim..

aksesuar olarak yapmam gereken arka spoiler kaldı başkada yapacak bişi yok araca..ne gerekiyosa yaptım kendimce
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti ahmetgs17 » 20 Ekm 2013, 10:17

@kutlay006;

Öncelikle sağolun. Dediğiniz gibi benim aracımda şu an kel bir araç.
Hatta fazlasıyla; Aksak ve eksik hususlarıda katarsak yani...

Zaten peyderpey yaptıracağım aracımı.
Benim bir huyum var, özellikle 40 yaşından sonra bu karaktere büründüm :) ; Kolay karar veremiyorum.
Bu nedenle parça parça yaptırarak hem maddi yük olmasını engellemek hemde eksikleri daha rahat görmek istiyorum.

Şu an temel ihtiyaçlarım; KM saati veya komple gösterge panelini değiştirmek istiyorum.
Aracım tekliyor özellikle devir / vites değişikliklerinde... Distb. kapağı çatlak olabilirmiş. Onu çözmek istiyorum.
Adeta öksürüyor. Yüksek ve sabit devirde yapmıyor. Ama mesela 2 den 3 e atınca devrini alana kadar öksürüyor :D
Yada ara devirlerde yani mesela 5 le giderken 4 inmem gerekiyor inmezsem aracım bayılıyor inersem öksürüyor :D
Bunu son yolculuğumda defalarca yaşadım. Yüksek devirlerde araçtakiler bunu hissetmiyor ama ben hissediyorum.
Komple ön göğsü değiştirmek istiyorum. Torpido da dahil. Acaba kaça mal olur.
Motorla ilgili öncelikli yapılması gerekenleri yaptım; Yağ ve filtreler değişti, 2 ön lastik yenilendi.
Benim aracın gösterge panelinde devir göstergesi yok onun yerine normal saat koymuşlar.
Ben onu devir saati yapmak istiyorum.
Aksak - eksik ve aksesuar ihtiyaçları için 500-1000 TL yi gözden çıkardım.
Aşağıdaki resimlerde panel görünüyor.
Bu arada eski sahipleri kornayı kol bozulduğunda değiştirmek yerine oraya kırmızı bir düğme koyarak çözdüklerini düşünmüşler :( Ama kullanırken resmen zulüm korna çalmak






ahmetgs17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 13 Ekm 2013, 20:31
Ad Soyad: Ahmet Kolkoparan
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Skoda Favorit 136 L

İleti Favocu » 21 Ekm 2013, 06:40

Bence bu otomobiller için hemen o kadar masraf yapmak gereksiz olur. Motordaki problemi halledin arabanın içine boşuna masraf etmeyin çünkü daha sonra triger zinciri, fren balatası, silindir kapak contası, aküsü derken bir sürü masrafınız daha çıkacaktır oralara harcarsınız. Arabanın içine gelince torpido için aşağıdaki resimdeki gibi silikonlu torpido parlatıcı öneririm.

Ben de favoriti ilk aldığımda sinyal kolları bembeyazdı. Bu ürünü sıkıp süngerle silince koyu kahverengine dönüşüne inanamamıştım. Etkisi oldukça uzun süre devam ediyor. Sıkıp biraz bekleyince torpido orjinal rengine dönüyor. Birde eğer torpidonuzda çatlak varsa değiştirmek yerine üzerini suni deri kaplamak daha ucuza malolabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozback » 21 Ekm 2013, 08:58

yagını suyunu kontrol edin.. yolda bırakmaz...gözleriniz arada göstergelerde olsun...her araç için geçerlidir bu ama favo ya alışınca doyamayacaksınız....
Kullanıcı avatarı
ozback
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 56
Kayıt: 10 Tem 2013, 12:03
Ad Soyad: Hakan ÖZBEK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti ahmetgs17 » 21 Ekm 2013, 20:52

Maşallah aracımdan çok memnunum. Tam 1 haftayı doldurduk bugün.
Bu arada bahsettiğim motor tekleme arızasını çözdüm;

Distb. kapağını söktüm. Çatlak yok. Çapak yapan kontakları güzelce temizleyip sildim. Taktım ve bir daha yapmadı.

KM hız göstergesi kesinlikle değiştirmeyi düşündüğüm bir parça. Ayrıca olursa normal saat yerinede devir saati koydurmayı planlıyorum.

Pedalları mavi hafif bir ışıkla aydınlatacağım. El freni kolu değişecek.
Şu ilk etap projelerim bunlar. Gerisi Allah Kerim.
ahmetgs17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 13 Ekm 2013, 20:31
Ad Soyad: Ahmet Kolkoparan
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Skoda Favorit 136 L

İleti ahmetgs17 » 01 Kas 2013, 12:29

Kurban Bayramında Çanakkale'den Akçay'a gittim geldi. Sıkıntı rampada bayılıyordu aracım.
29 Ekim'de ailecek Şehitlikleri gezdik. Aynı sorun yinelendi.
2 gün önce aracımı sanayide bir ustaya götürdüm, 1 gün kaldı. Baktılar.
Motor ayarları ile marş motoru otomatiği arızalıymış hallettiler.
Şehitlik gezisinde ekzost delinmiş onuda hallettirdim. 150 motor, 55 te ekost için para ödedim.
Toplamda 205 TL ye sorunlarım çözüldü.
Şİmdi aracımdan çok memnunum.
ahmetgs17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 13 Ekm 2013, 20:31
Ad Soyad: Ahmet Kolkoparan
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Skoda Favorit 136 L

İleti kutlay006 » 01 Kas 2013, 22:06

bu araçlar rampada zaten bayılır..özellikle araç dolu ise daha beter duruma düşer..sanki boşa masraf etmişsiniz gibi geldi..inşallah yanılıyorumdur..tamircilerin hepsi olmasada çoğunluğu akbaba gibi kimi nasıl yolarız derdinde
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti ahmetgs17 » 02 Kas 2013, 23:09

kutlay006 yazdı:bu araçlar rampada zaten bayılır..özellikle araç dolu ise daha beter duruma düşer..sanki boşa masraf etmişsiniz gibi geldi..inşallah yanılıyorumdur..tamircilerin hepsi olmasada çoğunluğu akbaba gibi kimi nasıl yolarız derdinde



Yaptırdıktan sonra Çanakkale'den Gelibolu'ya gittim ve geldim. Gidişte Eceabat'tan dönüşte Lapseki'den.
4-5 kişiydik araçta. Çoğu rampayı 5 ile çıktım. Bazen önümde araç varken tek yönlü yerlerde mecburen 4 e düştüm. Herhangi birbayılma zorlanma yaşamadım. Şu an çok şükür memnunum aracımdan.
ahmetgs17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 13 Ekm 2013, 20:31
Ad Soyad: Ahmet Kolkoparan
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Skoda Favorit 136 L


Otomobilim



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir