Artık Bende Skodacıyım :D

Kendi otomobilinizi fotoğraflı bir şekilde diğer üyelerimize bu bölümde tanıtabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Artık Bende Skodacıyım :D

İleti Promet » 29 Nis 2014, 17:43

Merhabalar,

2001 yılından bu yana kullandığım farklı marka model motorsikletlerden sonra bende bir skodacı oldum :) 93 model Forman Ls aldım kendime :) Buraya kırklareliden katılıyorum. Aracın ufak tefek zannettiğim sorunları var ama motor ve yürürü gayet iyi durumdaymış iki ustanın dediğine göre. Acaba sorunlarından bildiklerimi yazsam ne kadara çıkar diye bir yorumda bulunabilirmisiniz bana?

1) Direksiyon kutusunda boşluk var ve sola dönüşlerde çok sert oluyor
2) Vites kolunda çok boşluk var viteste bile olsa boştaymış gibi hareket ediyor.
3) Şoför mahali camı inince kaldırmak büyük bir işkence (camlar otomatik değil)
4) Devir göstergesi çalışmıyor.

Bunlar sadece benim tespit ettiklerim :) umarım çok pahalıya patlamaz bana. Hafta sonu bir yakınımın 10 yıldır gittiği bir ustaya gideceğiz birlikte ama durum ne olacak bilmiyorum.
 
Promet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 29 Nis 2014, 17:34
Ad Soyad: Sezai SEZEN
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Forman

İleti aslan_1960 » 29 Nis 2014, 22:21

Selamınaleyküm Sezai kardeşim,aramıza hoşgeldin.ALLAH arabanı kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.Forumda fiyat bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaktır.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti blauzahn » 29 Nis 2014, 22:33

Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Direksiyon boşluğu ve sertliği için eğer üzerindeki direksiyon kutusu orijinal ise tamiri yapılabiliyor diye biliyorum. Tamirini yapamazlarsa değişim yaptırdıktan sonra çıkan direksiyon kutusunu bırakmayın bence, tamir yapabilen birini bulursanız ona yaptırırsınız. Orijinal gibisi yoktur :) Eğer yan sanayi kutu takılı ise 1 ay kadar önce ben fiyat almıştım 150 kutu + 50 işçilik olarak. Bu civarda bir fiyata yapılabiliyor. Kutuyu sismak marka almanızı öneririm. 2 ustadan da aynı marka bilgisini aldım. Diğer markalardan şikayet olduğunu söylüyorlar.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 30 Nis 2014, 09:07

Kazasız belasız İnşaallah.

Promet yazdı:...1) Direksiyon kutusunda boşluk var ve sola dönüşlerde çok sert oluyor

Kontrol edilecek, gerekli tamiratlar yapılacak. Kutu değişmesi gerekiyorsa da kaliteli olan muadilini taktırmaya çabalayın.
Promet yazdı:2) Vites kolunda çok boşluk var viteste bile olsa boştaymış gibi hareket ediyor.

Kolun altında, aracın altına denk gelen yerde plastik bir burç var. Değiştirldiğinde sorun çözülür.
Promet yazdı:3) Şoför mahali camı inince kaldırmak büyük bir işkence (camlar otomatik değil)

Kapı sökülüp makenizma yağlanırsa düzelir diye düşünüyorum.
Promet yazdı:4) Devir göstergesi çalışmıyor.

Sanayilerde kilometre tamircileri var. Tamirini yapabilirler ancak elektronik olduğu için pek yanaşmayabilirler de.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Promet » 01 Tem 2014, 18:26

Cevaplarınız için teşekkürler geç gördüm ama kusura bakmayın :) Aracı sanayide özel lada skoda servisine bıraktım ilk olarak alt vites kolunu torna tesviye ile düzellttirdim vites orjinalinden daha iyi oldu :) 140 liraya mal oldu devir göstergesi tamir edilemedi. Cam dediğiniz gibi yağlanarak halledildi. Bu şekilde aracı muayeneye götürdüm tabiki geçmedi. rotlarda boşluk, debriyaj baskı balata aşınması ve aksi gibi o gün korna ötmediği için doğal olarak muayeneden geçmedi. Sonrasında bende daha önce götürdüğüm yere tekrar götürdüm. Sırasıyla şu işlemler yapıldı.

Direksiyon kutusu yenisiyle değiştirildi.
Debriyaj baskı balatası değiştirildi.
Amortisör takozları değişti.
Arkadaki denge kolunun takozlarımı vardı murçlarımı vardı çukurlardan geçerken ses yapıyordu onlarda değişti.
Geri vites müşürünün ordan yağ kaçağı varmış keçe değişti.
Karbüratörün otomatik jikle tertibatı iptal edilmiş sıcak su girişleri kör tapayla kapatılmıştı onlar düzeltildi.
Motor boştayken biraz sesli çalışıyordu zincir ayarı ve subap ayarı yapıldı.
Motor yağı, filtresi ve hava filtresi değişti.

Aklıma gelenler bunlar :) galiba antifiriz ilaveside yapıldı araç çiçek gibi oldu :) Fiyatı 880 lira tuttu.
Promet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 29 Nis 2014, 17:34
Ad Soyad: Sezai SEZEN
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Forman

İleti amaninmb » 01 Tem 2014, 22:51

bende Honda Fizy vardı 2012 model.

Motor + 3bin nakit verdim 94 GLX aldım.

Motorda değişenler ve bana maliyeti.

4 lastik başta 80*4: 360 TL
arka amortisörler
ön aks dişlisi, aks milleri , körükler
buji
buji kabloları
ön fren balataları
dediğiniz gibi vites çok oynuyordu tornalandı
sağ kapı camı arızalıydı yapıldı
arka bagaj kiliti arızalıydı yapıldı
geri vites müşürü
gaz ayarı
far ayarı
rot ayarı
su hortumları
sol sinyal arada tutukluk yapıyordu

bunlar değişti tamir masrafıda 700 tuttu.
kısacası bana 7200 e falan geli.
vizesi yeni egsozu yeni.
şükür uzun yola gidecek kıvama geldi.
geçen köye gittim işte 140 140 basıyo tık demiyor hayvan.


Bu arda bende çinden 15 dolara getirdiğim park sensörünü
yol kameramı
toplam 6 höparlörümü
taktım.
Bu haftalarda da camlara film çeksem iyi olacak :)

Hayırlı olsun sizede.
Kullanıcı avatarı
amaninmb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 09 Arl 2011, 15:06
Ad Soyad: Mehmet
Nereden: Konya
Arabanız: 93 Favo Prima - 94 Favo GLX - 98 Felicia glxi

İleti lestat » 01 Tem 2014, 23:15

öncelikle hayırlısı olsun kazasız belasız sürüşler
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti sainz » 02 Tem 2014, 09:59

Promet yazdı:...Motor boştayken biraz sesli çalışıyordu zincir ayarı ve subap ayarı yapıldı...

Zincirin ayarı olmaz, değiştirilir.
amaninmb yazdı:...4 lastik başta 80*4: 360 TL...

Fazla para almışlar sizden kanımca. ;) :)

Bir de bu vites kolunun tornalanmasına falan gerek yok zira alttaki plastik burç değiştirilince gayet düzgün oluyor, sadece 5 dakikalık bir işlem. Ben Favorit' inkini 10 sene önce değiştirmiştim ve satarken hâlâ düzgündü.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Promet » 02 Tem 2014, 14:40

vites kolu tornalanmadı alt vites kolunun (vites ile şanzıman arasında hareketli parça) vida delikleri bollaşmış onlar için yapılmıştı.
Promet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 29 Nis 2014, 17:34
Ad Soyad: Sezai SEZEN
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Forman

İleti amaninmb » 02 Tem 2014, 15:03

sainz yazdı:
Promet yazdı:...Motor boştayken biraz sesli çalışıyordu zincir ayarı ve subap ayarı yapıldı...

Zincirin ayarı olmaz, değiştirilir.
amaninmb yazdı:...4 lastik başta 80*4: 360 TL...

Fazla para almışlar sizden kanımca. ;) :)

Bir de bu vites kolunun tornalanmasına falan gerek yok zira alttaki plastik burç değiştirilince gayet düzgün oluyor, sadece 5 dakikalık bir işlem. Ben Favorit' inkini 10 sene önce değiştirmiştim ve satarken hâlâ düzgündü.



matematiğim hiç iyi olmadı :) 380-320...
Kullanıcı avatarı
amaninmb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 09 Arl 2011, 15:06
Ad Soyad: Mehmet
Nereden: Konya
Arabanız: 93 Favo Prima - 94 Favo GLX - 98 Felicia glxi

İleti sainz » 02 Tem 2014, 15:18

Promet yazdı:vites kolu tornalanmadı alt vites kolunun (vites ile şanzıman arasında hareketli parça) vida delikleri bollaşmış onlar için yapılmıştı.

Metal kısımda ise sıkıntı, o zaman tamam tabii.
amaninmb yazdı:
sainz yazdı:
Promet yazdı:...Motor boştayken biraz sesli çalışıyordu zincir ayarı ve subap ayarı yapıldı...

Zincirin ayarı olmaz, değiştirilir.
amaninmb yazdı:...4 lastik başta 80*4: 360 TL...

Fazla para almışlar sizden kanımca. ;) :)

Bir de bu vites kolunun tornalanmasına falan gerek yok zira alttaki plastik burç değiştirilince gayet düzgün oluyor, sadece 5 dakikalık bir işlem. Ben Favorit' inkini 10 sene önce değiştirmiştim ve satarken hâlâ düzgündü.



matematiğim hiç iyi olmadı :) 380-320...

Bahşişi de hesapladın sanırım. :)

Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Balki, Burak » 12 Tem 2014, 02:26

O fiyata alınabilecek en iyi arabayı almışsınız. Kazasız, belasız, cezasız sürüşler diliyorum.
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti alwaysloser » 12 Tem 2014, 12:52

allah kaza bela vermesin aracı tanıdıkça nerde ne parça değişiri tamir olur öğrenirsiniz çok zor bir araç değildir herkese de elletilmez daha iiyi ustalar bulun tabi ucuz işçilikle
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde


Otomobilim



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir