1 sayfadan 1. sayfa

4 bijonlu aracı 5 bijon yapabilirmiyiz?

İletiTarih: 06 Nis 2009, 19:00
fıratt
4x100 olan bijon aralıklı toyota corolla 5 bijonlu çok guzel çıkma jantlar var fiyat olarakta makul 5 bijona çevirebilirmiyiz nekadar sağlıklı olur..

İletiTarih: 06 Nis 2009, 19:07
alpino
komple değişiklik yaparsan bağlantı noktalarını neden olmasın. ama sanırım aynı fiyata 4bijonlu güzel bir jant ta alınabilir.

İletiTarih: 06 Nis 2009, 19:10
mxengine

5 bijonlu araç al daha ucuza denk gelir :)


İletiTarih: 06 Nis 2009, 19:17
by wodoo
Diskler ve bikaç parça değişecek, oda 1000tl den aşağı tutmaz diye tahmin ediyorum, 1000tl yi janta verip 4x100 ölçülerinde her çeşit jant bulursun..

İletiTarih: 06 Nis 2009, 19:51
fıratt
tamam sormadım farzedinTongue

İletiTarih: 06 Nis 2009, 22:52
PİCK-UP
4 bijonlu bir aracı 5 bijonlu yapmayı adana'da çok kolay bir şekilde yapıyorlar. hemde çok makul bir fiyata 4 'ünü 200-250 tl gibi bir fiyata yaptırmak mümkün bunun yapılması oldukça basit bir sanayide torna-cnc lerin hemen hemen hepsi yapabilir.  ilk baş flanş denen demir döküm maddeyi dingillere oturacak şekilde yapıyorlar sonra klavuz ile 5 bijon için delinen deliklerin klavuz ile diş açıyorlar 4 bijonla dökümü dingile oturtup üstüne'de açılan dişler sayesinde 5 bijon jantları takabiliyorsunuz. kolay gelsin.

İletiTarih: 07 Nis 2009, 01:26
RoadFighter

Flanş denilen aparat ile belli bir tadilat eşliğinde yapılabiliyor galiba böyle bir değişim.

Bana kalırsa gereksiz olur böyle birşey :)


İletiTarih: 07 Nis 2009, 10:18
fıratt
adanada okuyorum zatenWink aracta adanada ve ustune ustuk cnc torna işleme merkezli bir yerde staj yapıyorum,semih senle goruşmek isterim adanada mavi bulvarda oturuyorum bende

İletiTarih: 07 Nis 2009, 10:45
turuncuklu
   Arkadaşlar eğer yapmayı başarırsanız kare kare resimlerini siteye ekleyin lütfen.İlginç bi konu valla..

İletiTarih: 07 Nis 2009, 10:46
hetepe
Tornacıya zamanında ben de yaptırmıştım, kolay ve de ucuza malolmuştu.Vw kaplumbağayı 5 bijona çevirmiştim.

İletiTarih: 07 Nis 2009, 10:56
turuncuklu
   Peki nedeni ne? Hoşunuza gidin bir cantı arabada görmekmi yoksa 5 bijonun ayrı bir özelliğimi var?

İletiTarih: 07 Nis 2009, 11:03
hetepe
Kendimden örnek verirsem, vw kaplumbağanın bijonlarına sahip bir jant bulma olasılığı
% 2 - 3 olduğundan kolay bulunabilir bijon ölçüsü 4*98 ,4*100 ve 5* 108, 112 gibi...

Ama konuyu açan Samet, hoşuna giden jantın bijonlarını ,aracına uydurma amacıyla değiştirmek istiyor.Sonuçta 5 bijonlu aracın jantı arabaya daha fazla tutunuyor güvenli yani...

İletiTarih: 07 Nis 2009, 12:37
fıratt
bizim iş yerindeki ustalara sordum yaparmısınız die yaparız dediler ancak 2cm kadar lastikler dışa çıkabilir diyorlar buda jant ebeatında genişleme yapmanın sakıncalı oldugunu gosteriri çunku 2cm dışa çıkma beraberinde çamurluk azına surtmeye neden olur buda 14 luk janttan başka takamıyacagımın gostergesi

İletiTarih: 07 Nis 2009, 12:41
tolga_kaan_
Sonuçta 5 bijonlu aracın jantı arabaya daha fazla tutunuyor güvenli yani...


yanlış düşünüyorsun çünki   jant üzerindeki bijonlar  5 tane ama bunlar sonuçta  göbeğe  4 saplama ile monte edilmiş bir flanşa bağlı. Sen 5 görsen de  yola 4 lü bağlantı ile devam ediyorsun.  Flanş takılınca ayrıca lastiklerin iz genişliği artar  (flanş ölçüsünde)   Bence şöyle bir dezavantajı var  orj bijon  göbeğe  4 cm giriyorsa   flanş taktıktan sonra jantlarınız flanş genişliğinde bağlı olacak   (flanş 2 cm ise mesela)

İletiTarih: 07 Nis 2009, 13:41
fıratt
çamurluk azına surtme mevzusu beni korkutuyor çunku 2000 model lada vegayada zamanında takmıştık 5 kişi bindimi burnumuzdan geliyordu cart curt sesten psikolojim bozuluyordu artık

İletiTarih: 07 Nis 2009, 14:56
hetepe
[quote="tolga_kaan_"]Sonuçta 5 bijonlu aracın jantı arabaya daha fazla tutunuyor güvenli yani...


yanlış düşünüyorsun çünki   jant üzerindeki bijonlar  5 tane ama bunlar sonuçta  göbeğe  4 saplama ile monte edilmiş bir flanşa bağlı. Sen 5 görsen de  yola 4 lü bağlantı ile devam ediyorsun.  Flanş takılınca ayrıca lastiklerin iz genişliği artar  (flanş ölçüsünde)   Bence şöyle bir dezavantajı var  orj bijon  göbeğe  4 cm giriyorsa   flanş taktıktan sonra jantlarınız flanş genişliğinde bağlı olacak   (flanş 2 cm ise mesela)
[/QUOTE]
Senin söylediğin flanşlı bağlantı, benim dediğim, arka kampanaların ve ön disklerin kendi üzerine yapılan çalışma.Yani 5 bijon vidası direkt çekiş ve freni taşıyor.Böyle bir çalışmada jantın dışarı taşması gibi bir şey de olmadığından ön düzen ayarının değişmesi, çamurluğa sürtme gibi durumlar olmuyor.

İletiTarih: 07 Nis 2009, 19:36
tolga_kaan_
[quote="hetepe"][quote="tolga_kaan_"]Sonuçta 5 bijonlu aracın jantı arabaya daha fazla tutunuyor güvenli yani...


yanlış düşünüyorsun çünki   jant üzerindeki bijonlar  5 tane ama bunlar sonuçta  göbeğe  4 saplama ile monte edilmiş bir flanşa bağlı. Sen 5 görsen de  yola 4 lü bağlantı ile devam ediyorsun.  Flanş takılınca ayrıca lastiklerin iz genişliği artar  (flanş ölçüsünde)   Bence şöyle bir dezavantajı var  orj bijon  göbeğe  4 cm giriyorsa   flanş taktıktan sonra jantlarınız flanş genişliğinde bağlı olacak   (flanş 2 cm ise mesela)
[/QUOTE]
Senin söylediğin flanşlı bağlantı, benim dediğim, arka kampanaların ve ön disklerin kendi üzerine yapılan çalışma.Yani 5 bijon vidası direkt çekiş ve freni taşıyor.Böyle bir çalışmada jantın dışarı taşması gibi bir şey de olmadığından ön düzen ayarının değişmesi, çamurluğa sürtme gibi durumlar olmuyor.
[/QUOTE]


yazım şeklinden  ben  flanşlı  bağlantı anladım.  senin yukarıda bahsettiğin gibiyse  doğru   5 bijon  daha sağlam tutar.