Lastik Rotasyonu

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lastik Rotasyonu

İleti hakanerdogan » 15 May 2009, 23:33





bugün lastikleri doğrusal olarak rotate ettim.



stepneyi hiç çıkartmamıştım, 0 conti lastik be hay yavrum, yeni furya
var ya hani, ince stepnecilere, lastik tamir zamazingocularına inat tam
boy eco 3 stepne













bu kampanada çürüyüp gidecek
bijonları gevşetirken üzerinde zıpladım, bijonlar bile fabrikadan beri
hiç çıkmadığı için yerinden kemikleşmiş, hafifde oksitlenmiş, epey
uğraştırdı ama kurtulamaz elimden









hatta 5 bijonuda çıkardım, lastik gelmiyor, asılıyorum asılıyorum,
bijonsuz lastik gelmiyor, krikoyu dalgalandırıp arabayı kampanayada
oturtmak istemem, çapraz yönlü ite kaka çıkarmanın tekniğini buldum



ön tekerler hiç arkalar gibi değil, son bijonda kucağıma iniverdi











gelelim işin özüne. bu eski arka yeni ön











buda eski ön yeni arka













test drive yaptım. ciddi fark oldu. benim gibi bi kalas bile anladı
her gün ki yollarımda denedim. patinaj testi yaptım. normalde, aynı
asfallta, pısssst diye usul usul pati çeken araba ciyak ciyak nasıl
öttü anlatamam millet döndü baktı o derece, pis bağırıyor



ABS biraz daha zor devreye giriyor. normalde beni strese sokmadan
titremeye başlardı, içerde bagajdaki şeyler artık saçılırken ABS
devrede olmuyor





tabi bu anlattıklarım zaten dandirik 2 tekerin kıyaslamasıdır, kendi
aracıma hastır, zaten hepinizin freni patinajı benden iyidir, benim
dazlak önleri arkaya alınca ciddi fark oluştu, anlatmak istediğim budur.



Çekmenin ''Ç'' si yok, ne süratte, ne frende. ben pilot uygulama olayım, 40.000 km de rotasyon çekme yapmıyor
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 15 May 2009, 23:37

Eline sağlık. Siyah jant da iyi duruyormuş hakkaten.
 

Lastikçilerin hiç sallamadan lastikleri arabaya rastgele takmak sureti ile sallamadıkları bir meseledir bu mesele (kış lastiklerini yazlığa geçirirken falan)

 

Lastik rotasyonunu yaptım demişsin ama nasıl olduğunu da bir tarif etseydin bilmeyenler için :)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 15 May 2009, 23:41

eyvallah.

sağ önü sağ arkayla, sol önü sol arkayla değişecez oldu bitti...

zaten doğrusal olarak yaptım diye yazmışım ama açıklamış olayım. eskiden çaprazlanırdı ama bunlar zaten yönlü lastik aynı tarafları değişiyoruz.

tek kriko olduğu için arabayı havada tutup diğer tarafta değişim işlemi yapabilmeniz için ya bi kaldırım taşına, yada stepneyi kullanmaya ihtiyacınız olacak.

taşlı yöntemi asla tavsiye etmem, edemeyiz, kendim bile stepneyi fazla sıkmadan oturtuverdim.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 15 May 2009, 23:43

Bu arada;biraz lastik indirip bindirmişliğim vardır.
 

Bizim araçlardaki krikolar ile arabayı kaldırınca ,jant göbekte sıkışmışsa, arabanın krikodan düşme riski oluyor. Bu jantın sıkışması işi dikkat edilmesi gereken bir mesele.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 15 May 2009, 23:48

elbette, öle lök diye asılmaya gelmez, işin çok püf noktası var aslında, haldır huldur asılmaya gelmez.

hatta bir şey daha söyleyeyim, bijonları sürekli tek tek gezerek sıkıp-gevşetmeniz gerek. bi taraf sıkı-gevşek, öte taraf tersi olunca teker sıkışır.

hatta yerde gevşetip kaldırıyoruz aracı, ki bu dediğim önlerde geçerli, teker yere basınca açılıyor, kalkınca büzülüyor kamber açısı, gevşettiğiniz bijon sıkı bir şekilde sizi krikoda karşılayabilir. lastiği hafifçe sağa sola oynatmanız gerekir. aman yavaş, krikodan iniverirse bi diske mal olur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 16 May 2009, 01:23

Hakan stepneyi yolda kalmadıkça kullanma arabanın değeri düşüyor boşver Tongue


bizim öbür aracın bagajda hala 0 bridgestone turanza duruyor  2000 üretim LOL
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2218
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakanerdogan » 16 May 2009, 02:02

[quote="AhmetH"]

Hakan stepneyi yolda kalmadıkça kullanma arabanın değeri düşüyor boşver Tongue


bizim öbür aracın bagajda hala 0 bridgestone turanza duruyor  2000 üretim LOL[/QUOTE]


he sanki gidip 0 ını takmayı bilmiyorum stepnenin. enteresan milletiz Big%20smile adam stepneye bakıp fiyat düşürüyor. ne alaka yahu, lastik işte, değiş gitsin, ama yok bizim millet acayip. Tongue
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 16 May 2009, 02:07

Bizim stepne de sıfır diye övünürdüm ta ki geçenlerde şehirler arası yolda lastik gümletene kadar :)


Geçen aylarda uğradığım bir lastikçide 89 veya 90 küsür model bir Şahin gördüm(4 vites olanlar hangi yıla aitse artık) ve lastikçi arkadaş bu aracın stepnesinin hala orjinal olduğunu söyledi benim " ne güzel ;jantları hala orjinal,kapalı jant" lafıma binaen.

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 16 May 2009, 02:11

valla bizim stepne orjinal, yemişim onu üstündeki 4 lastik orjinal hiç bozmadık ama bakalım gümletecek mi bizi  Tongue
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir