Forman ve Favorit Kalorifer Temizliği

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Forman ve Favorit Kalorifer Temizliği

İleti akan-kan » 14 Şub 2010, 21:49

Arkadaşlar çok fazla uğraş verdiğim ve emeklerimin karşılığını aldığım kalorifer bakımını nasıl yaptığımı elimden geldiğince anlatıcam.

İşin başlangıcında gerekli olan el aletleri;
1- SABIR
2- Yıldız uçlu ve düz uçlu tornavida
3- Pense
4- 12-13 ve 10-11 açık ağızlı anahtar

Şimdi işe başlayalım.
-ilk işlem aküyü tutan saç elemanı yıldız tornavida ile söküp çıkartıyoruz.
-Akünün kutup başlarını 12-13 10-11 anahtarlar yardımı ile söküp aküyü yerinden çıkartıyoruz.
-Akü kutup başlarını güvenli bir şekilde bizi rahatsız etmeyeceği yerlere uzatıyoruz
-Yıldız uçlu tornavida ile kalorifer musluğunun 4 adet vidasını söküyoruz
-Musluğun altına bir bez koyup motoru kirletmeden musluğu çıkartıp içindeki antifirizli suyu boşaltıyoruz.
-Musluktan kurtulduktan sonra havalandırma ızgarasının yanındaki sıkıştırıcı aparatları çıkartıp ızgarayı tamamen söküyoruz
-Şimdi kalorifer motoru var önümüzde o motorun 2 üst ucunda 2 adet (bir sağda bir solda)vidayı yıldız uçlu tornavida ile söküp motorun kabloları kopartmadan kenara koyuyoruz.
-Motorun bağlı olduğu plastik kasayı tutan sıkıştırma elemanlarını çıkartıp kutuyu biraz ayırıyoruz
-Şimdi karşımızda duran radyatörü musluğu söktüğümüz yerden yavaşça ve radyatöre zarar vermeden çekip çıkartıyoruz.

Sökme işlemi şimdilik bu kadar.

-Radyatörü temizlemek için sıcak su ve bir miktar por çöz ile içini temizliyoruz. Bu işlem 4-5-6 defa olabilir ama por çözlü suyu içinde çok bırakmamak şartıyla, yoksa radyatörü delik deşik eder.
-Suyla temizledikten sonra bisikletçi veya hava tabancası olan bir petrol istasyonuna gidip basınçlı hava ile su giriş ve çıkış deliklerinden ve peteklerden hava tutuyoruz.
Böylelikle radyatör temizliği tamamlanmış oluyor.

Gelelim motor temizliğine.
-Motorun bağlantı kablolarını söküp çıkartıyoruz.
-Yine plastik aksamlarını birleştiren sıkıştırıcı aparatları söküp bir güzel dağıtıyoruz
-Yağ çözücü sprey ile birikmiş kirli yağları aşındırıp temizliyoruz
-Dönen aksamları gresleyip tekrardan topluyoruz.
BU ARADA MOTORU SÖKERKEN PERVANE YÖNÜNÜ UNUTMAYIN SAKIN ÇOK SIKNTI YAŞARSINIZ (ben unutmuştum)

-Şimdi radyatörü ve motoru geri işlem yapıp toparlıyoruz.

Soğutma sıvısına antifiriz veya su ekleyip aracı çalıştırıp biraz hararet yükselene kadar geziyoruz hareret yükselince hemen kaloriferi sıcak konumda ve 3. devirde açıyoruz varsa radyatörün direk fanını çalıştırıyoruz ki çok yükselmesi hararet, soğutma suyu kabının kapağını yavaş yavaş açıp havasını alıyoruz aynı zamanda ılık su ilave edip geri dönüş suyunun akışı düzelene kadar bekliyoruz düzelince kapağı kapatıp eve dönüyoruz.

İşlem bu kadardır hava alma işlemine çok dikkat edilmelidir yapılan işlemlerden sonra gözünüz yine hararet ibresinde olsun belki tam olarak çıkmaz havası conta yakmanızı istemem.

Resimler.


1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg
 
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti esri » 20 Şub 2010, 01:58

güzel paylaşım tşk.
havalandırma kanallarının içini nasıl temizlenir ki??
esri
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 31 Oca 2008, 01:46
Nereden: Çanakkale
Arabanız: ford focus (2008) 1.6i + still paket

İleti AhmetH » 20 Şub 2010, 02:14

Hakan eline sağlık  resimleri  skodam ın kendi sistemine yüklesen çok daha  güzel  olacak  gibi Smile
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti xMEGANx » 20 Şub 2010, 02:16





















-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti xMEGANx » 20 Şub 2010, 02:17

[quote="AhmetH"]Hakan eline sağlık  resimleri  skodam ın kendi sistemine yüklesen çok daha  güzel  olacak  gibi Smile[/QUOTE]
hallettim ben tamam dır :)
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti murat26 » 27 Şub 2010, 20:33

kanka guzel olmuş gule gule kullan
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti akan-kan » 27 Şub 2010, 20:53

eyvallah Muratım.

Ahmet kardeş siteye yüklemeyi bilmediğim için mynet e yükledim cahillik işte.

Mehmet kardeş siteye yüklediğin için teşekkür ederim.

Havalandırma kanallarını da teyp konsolunun altında plastik var ordan ayaklara hava akışı oluyor. O plastiğin bağlantısı havayı aldığı yerde göğüsün ortasındaki 2 ızgara alttan bağlantılı. Şimdi 2 ızgaralı olan kısmı gösterge panelindeki vidadan söküp çıkartınca oraya ulaşabilir temizlik ve bakım yapabilirsiniz.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti esri » 27 Şub 2010, 22:32

tşk.
o plastiği kaç kere yıkadım ama içeriye  havalandırmadan gelen kötü bir koku var.
bahsettiğiniz o plastiği yerine takması da bir ölüm.
esri
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 31 Oca 2008, 01:46
Nereden: Çanakkale
Arabanız: ford focus (2008) 1.6i + still paket

İleti akan-kan » 28 Şub 2010, 00:00

evet öyledir. belki daha önceden sinmiş bir kokudur. bence motor kapunu açıp kalorifere hava çekilen yerden iyi bir parfüm sıkmak çözüm olabilir.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti esri » 28 Şub 2010, 01:55

motor kaputunu açınca, havalandırmanın kolayca çıkan eğimli bölümünü, açıptemizledim ama daha fazla dağıtmaya cesaret edemedim.. bir kaç kişiye sordum toplayamazsın dediler.
esri
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 31 Oca 2008, 01:46
Nereden: Çanakkale
Arabanız: ford focus (2008) 1.6i + still paket

İleti yolcu72 » 15 Kas 2011, 11:34

resimler görünmüyor ihtiyac var tekrar yüklemek mümkünmü?
yolcu72
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 06 Eyl 2011, 10:13
Ad Soyad: Kemal
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit

İleti meteorra » 25 Şub 2013, 01:13

resimleri tekrar yükleyebilme imkanınız varsa yükleyebilir misiniz .
meteorra
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 22 Eyl 2010, 08:05
Ad Soyad: atakan karagöz
Nereden: Kırklareli
Arabanız: skoda forman


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir