Hava Borusu Termostat Bakımı Onarımı veya İptali

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hava Borusu Termostat Bakımı Onarımı veya İptali

İleti ozantavsan » 18 Oca 2011, 19:55

Hava alma hortumumuzun içerisinde ısındığında ile genleşerek içindeki mili iten , bu itme sonucunda bağlı olduğu kpağı hareket ettiren bir termostatımız var.

Araç ilk çalıştırıldığında hava soğuk ise termostat mili içeride oluyor ve bağlı olduğu kapağı çekerek soğuk hava girişini engelliyor.Yani ucu farın altında bulunan hortumumuzdan hava emilmesini önlüyor.Havayı egzos manifoltunun oradaki sıcak havayı emecek olan alt bölümden alıyor.
İçeriden sıcak hava geçmesiyle bu termostat içindeki mili ilerketince bağlı olduğu kapak soğuk hava emme borusundan havayı alacak ,sıcak emmidiği hava bölümübü kapatacak şekilde hareket eder.

Resimleri ekliyorum.
Vidyoda mevcut.Fakat vakit darlığından ilerleyen saatlerde ekleyeceğim.

Benimkine ufak taşl parçaları sıkışmış o yüzden soğuk hava almasını kapak takılı kaldığı için önlüyordu.
Bakımını yaparak çalışır duruma getirdim.Ama emdiği sıcak hava alınan yola göre çok sıcak olmadığından çoğunlukla sıcak hava emiyordu.Bu yüzden aracın verimi biraz düşüyordu.Yakıt sarfiyatımı hepiniz biliyorsunuz , yaza göre 2 kat sarfiyat.

Şimdi termostatınız çalışıyormu test etme yolu şunlar.

1- Aracınızı çalıştırın .Sol farın altına giren hava borusunu elinizle yavaş yavaş sıkın.Hava soğuk olduğu için bu bölümden hava emmemesi gerekli ve sıktığınızda motorun çalışma sesinde değişiklik olmamalı.Çünkü bu bölüm kapalı alttaki hava alma bölümü açık.Havayı emme manifoltunun oradaki metale benzer borudan emiyor.

Eğer sıktığınızda aracın sesi değişiyorsa termostat ya iptal edilmiş yada sorunlu.Sıcak havayı emmiyor demek.

2- Araçla yol alın ,motor iyice ısınsın , 1. maddedeki uygulamaları deneyin.
Hortum sıkıldığında aracın çalışma sesi değişmeli ,iyice sıkınca motor stop etmeli.
Aynen böyle oluyorsa termostat soğuk havayı emiyor ,sıcak hava emme bölümü kapalı demek.Bu normal.
Ama hala hortumu sıkınca motor sesi değişmiyorsa sorun var demek.Smökün termostatı kontrol edin.

3- HAva borusundaki termostatı iptal etmek.

Termostatı sökün
İçindeki yayı dışarı alın.
İçindeki uzun plastiği çıkarın.
TErmostat haznesi boş kaldı.1 Tane plastik dübel bulun.Dübelin tırtıklı ilk başlayan bölümünü kesin.
Sadece arka kısmı kalsın içi boş ,hani vida soktuğumuz yeri.
Dübelin arka boş kımını termostatın miline geçirin.
Uzun plastiği dübelin bittiği yere başı gelecek şekilde yerleştirin.
Hava akışını plastik kapağa aktaran bölüme doğru uç kısımdan bu uzun plastiğin 2 cm kadar çıkıntı bırakın.
Termostat yuvasının sonun bu uzun platiğin ucunun geçeceği bir oyun var.Plastiği o oyuğa rahat girecek ama çıkmayacak şekilde tutmak için elektirikçi bandıya bir iki tur sarın.
Uzun plastiği takın.
Plastiğin ucuna metali bir ucunu geçirin.
Metali diğer ucunu hava akışını engelleyen plastik kapağa takın.
Dış platikleri kapatın.
Şimdi hava almayı engelleyen platik ,sıcak hava emme bölümünü tamamen kapattı.Siz yinede alttaki açıklığıda kapatın.
Boruyu yerine takın.

İPTAL SONRASI GÖZLEMLER
-------------
İptal sonra 1 km'den az yol yaptım.
Araç çalıştırınca rolanti jikleye göre düşük devirde başladı.
Hareket ettiğimde araç daha iyi gaz yeni ve hızlandı.
Yolda 3. vites hızlandım , ayağımı gazxdan çektim.Bi müddet 3. vites gaz vermeden yol aldı ,sonra boşa attım.
sorun yok ,tekleme olmadı , eskisinden iyi gaz yedi.Araca performans hava filitresi takmışım gibi geldi.
Aracın ciğerleri açıldı.

Sonra boştayken ani gaz verdim jikle hemen devreden çıktı.
Belki yakıtta düşer , denemesi kaldı.
-------------------------------
 
Eklentiler
temizlik.jpg
temizlik sonrası hali , zımpara ile temizlendi.
kapak metal.jpg
170111-1924.jpg
170111-2033.jpg
termotüm.jpg
termo1.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 18 Oca 2011, 19:58

Buda iptali içi çektiğim dübelli fotosu
Eklentiler
iptal.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKODA 135 » 18 Oca 2011, 22:29

İptal etmek için neden dübel kullanmak zorunda kaldın? Bu parçayı tamamen çıkarmak daha doğru olmaz mı?
Nasıl olsa devamlı soğuk havaya açık kalacak.

Ben de bir bakayım benim araçta bu parça var mı?:D Belki almışlardır.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 18 Oca 2011, 23:23

Komple alırsan hava girişini engelleyen parça sıcak emme bölümünü kapatmayacaktı.Hem termostat yerinde , hem plastik kapak.Daha pratik.Sonuçta termostat çalışıyor ,bir köşeye koyupta kaybetme riski yok.Sadece içindeki yayı aldım.
Az sonra iptal sonrası 15 km'lik yol sonrası aracımın nasıl olduğunu detaylı anlatacağım.

http://www.youtube.com/watch?v=f7cSNfdV4kM ... Vidyolu anlatımımı şimdi ekledim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 00:01

Eveettt. Havalandırma kanalındaki termostat iptali sonrası yaptığım 1 km'den az deneme sürüşü neticesinde çok şaşırmıştım.Motor soğuduktan sonra 15 km'lik bir yol katettim.Şimdi ipatlin aracımda neleri farkettirdiğini paylaşıyorum.Tekrar hatırlatmak istiyorum havaların ilk soğuması ile birlikte ve bugüne kadar aracımın yakıt sarfiyatı 2 katına ulaşmıştı.Yağdan dediler 20/50 yerine 10/40 yağ konmuş ve yakıtta en ufak düşme olmamıştı.
Bunun üzerine çok basit bir çözümü olacağını düşünmeye başlamıştım.
Şimdi ipatl öncesi ve iptal sonrası diye sizlere açıklayıp paylaşımınıza sunacağım.

Aracın havalandırma termostat iptali öncesi genel hali.
------------------------------------------------------
1- Aracın otomatik jiklesi devreden çok geç çıkıyor.
2- Motor ısınmış olsada ani gaz verme sonrası jikle düşmüyor.6 km sonrası bile düşmüyor.
3- Çok vakit sonra düşmüş olsabile motoru stop edip ,motor soğumadan 5 dakika veya 1 dakika sonra bile jikle
yine üst sevide 1500 devir gibi başlıyor.
4- Aracın gücünde düşme var.
5- Rolantide devir yüksek ve sesli.
6- Otomatik jikle devreden çıksın diye sürekli ara gaz yapıyorum.Yinede düşmüyor.

**********************

Aracın havalandırma termostat iptali sonrası genel hali.
--------------------------------------------------
1- Soğuk motor aracı çalıştırdığımda ilk çalışma devri 800 - 600 arası .10-15 saniye kadar gazı hafif veriyorum.
2- Sanki jikle devrede değil , motor normal çalışıyor
3- Hararet seviyesi iptal öncesine göre daha çabuk yükseliyor.
4- Kalorifer daha çabuk ve daha iyi ısıtıyor.
5- Araç daha sessiz çalışıyor.
6- Rolanti sessiz ve 800 devir.Araç artık anırmıyor.
7- Aracın gücü yerine geldi.Sanki beygirler eve döndü , çekiş arttı.
8- İlk çalıştırmada egzostan çıkan beyaz buhar daha erken kayboluyor.
9- Motoru stop et , 1 dakika veya 5 dakika veya 2 saat sonra araç 800 devirde çalışıyor.Bir miktar 1000 devir gösteriyor.Yola devam ederken çabukça 800 devre iniyor.
10- Araç çabuk hızlanıyor , sıcak hava emmeye göre çabuk toparlıyor .
11- 15 kilometre sonrası aynen yazın kullandığım gibi kaçıyor.Bu 15 kilometreyi hanımı işten almak için gittim.Yolda hanım bu arabaya ne oldu eskisi gibi gidiyor dedi.Hanımın şöförlüğü yok , iptaldende bahsetmedim.O bile farkettiyse demekki doğru yoldayız.

Gelelim işin sadedine havalar soğuyunca termostat sol farın altına gire hava borusunun içteki girişini kapatıyor.
Hava egzos manifoltu bölgesinden sıcak olarak çekiliyor.Çekilen hava sıcak , miktarı az.Araç az hava emiyor ,yakıt karışımını fazla yapıyor.Bunun sonucunda otomatik jikle devrede gibi çalışıyor.Aslında fazla gaz veriyor.
Bunun sonucunda artık zengin karışımmı oluyor bu bilemedim yoksa fakirmi , yani yakıt değeri fırlıyor.
Benim kanaatim bu , hep dedim çok basit bir sebebi var ,çözüm basit.Havalar soğuyunca bir anda değişti araba , yakıt fırladı.Havaaa soğuyuncaaa hava alma termostat soğuk hava emmeyi kapattıı.Araç tam ısınamadığı gibi çekilen sıcak havada termostatın soğuk hava girişini açmaya yetmeyecek kadar.Çok ısınsa bile soğuk hava emme aralığı çok az açılıyor.Motor verimsiz çalışıyor.Yakıt artıyor.

İşin ilginci hep otomatik jiklemi arızalı , takılımı kalıyor dedik.Bu hava almanın içindeki termostat ile bu jiklenin görünmez bir bağı var.Şu an aracın otomatik jikle yokmuş gibi davranmaya başladı.Aracı çalıştırıp az bir gaz verdimmi yola çık hemen.Tekleme yok ,hoplama yok , stop etme yok.Hatta ayağımı gazdan çektimi araç anlık olarak kasıyor gaza dokunduğun anda ileri atılıyor.Sırtın koltuğa doğru ivmeleniyor.

İşte arabam eski sağlığına kavuştu.YAkıtın bu sefer düşeceği konusunda çok mu çok umutluyum.Araçta bir sorun olmadığı için tek suçlusu havalandırmayı kapatan o termostatta .

Ve bir ilginç konu daha. İptal etmeden önce aracın havalandırma borusunu sıktığımda araç stop edecek gibi oluyordu.

Şimdi hafif sıktığımda araç rolantide çalışırken gaz yemesi artıyor.Sanki biri içeriden gaza hafif basıyor.Aracın çalışma sesi artıyor ve sıkı durun devir yükseliyor.Otomatik jiklenin devreden çımaması gibi.Biraz daha sıkınca araç stop ediyor.Demekki soğuk hava kapalıydı.Sıcak emiş yeterli değildi.HAva az gelince karışım fazla oluyor ,buda aracın sesini arttıryor ,araç devirli çalışıyor ,fazla gaz yakıyor.

İptal ederek soğuk havayı alınca hava miktarı artıyor ,yakıt karışımı normal değerine dönüyor .Araç rahat bir nefes alıyor.Ön sağ taraftan gelen hava emiş sesi (yetmiyor gibi gelen hava emiş) yerini performans filitresi takmışçasına güzel bir emiş sesine bırakıyor.

Sizleri bu konuda aydınlatabildimse , bir fikir verebildimse ne mutlu.Herkes aracında bu bölümü kontrol etsin.Gözden kaçıyor olabilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 19 Oca 2011, 06:14

SKODA 135 yazdı:İptal etmek için neden dübel kullanmak zorunda kaldın? Bu parçayı tamamen çıkarmak daha doğru olmaz mı?
Nasıl olsa devamlı soğuk havaya açık kalacak.

Ben de bir bakayım benim araçta bu parça var mı?:D Belki almışlardır.



Bu parçayı çıkartınca devamlı sıcak hava açık kalıyor. Soğuk havanın gelmesi için parçanın bulunduğu bölümü içeriye bastırmak gerekiyor. Zira parça ısındığı zaman ucundaki metal uzayarak dışarıdan soğuk hava girişini sağlıyor.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 08:43

Termostatı sökmemekle ve içine koyduğum dübelle içindeki plastik çubuğu ileri uzatmış oluyoruz.Böylelikle sıcak hava girişinin deliğini tamamen kapatmış oluyoruz.

Termostatı sökersek sıcak hava deliğini kapatmaya uğraşırsın ayrıca.
Dübelin görevi termostatın ısındığı zamanki gibi içteki plastik çubuğu ilerde tutmak.Geri gelerk sıcak hava deliğini açmasını önlemek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 19 Oca 2011, 11:43

ozantavsan yazdı:...Aracın havalandırma termostat iptali öncesi genel hali.
------------------------------------------------------
1- Aracın otomatik jiklesi devreden çok geç çıkıyor.
2- Motor ısınmış olsada ani gaz verme sonrası jikle düşmüyor.6 km sonrası bile düşmüyor.
3- Çok vakit sonra düşmüş olsabile motoru stop edip ,motor soğumadan 5 dakika veya 1 dakika sonra bile jikle
yine üst sevide 1500 devir gibi başlıyor.
4- Aracın gücünde düşme var.
5- Rolantide devir yüksek ve sesli.
6- Otomatik jikle devreden çıksın diye sürekli ara gaz yapıyorum.Yinede düşmüyor...

Yazdığın sıkıntıların bazıları hafif de olsa benim Favorit' te de var. Demek o termostatı kurcalamamın zamanı gelmiş benim de.
ozantavsan yazdı:...Aracın havalandırma termostat iptali sonrası genel hali
...
7- Aracın gücü yerine geldi.Sanki beygirler eve döndü , çekiş arttı...


ozantavsan yazdı:...11- 15 kilometre sonrası aynen yazın kullandığım gibi kaçıyor.Bu 15 kilometreyi hanımı işten almak için gittim.Yolda hanım bu arabaya ne oldu eskisi gibi gidiyor dedi.Hanımın şöförlüğü yok , iptaldende bahsetmedim.O bile farkettiyse demekki doğru yoldayız...

Bu çok önemli bir veri bana kalırsa. Hiç anlamayan birisi bile böyle dediyse, dediğin gibi yol doğru.
ozantavsan yazdı:...Çekilen hava sıcak , miktarı az.Araç az hava emiyor ,yakıt karışımını fazla yapıyor.Bunun sonucunda otomatik jikle devrede gibi çalışıyor.Aslında fazla gaz veriyor.
Bunun sonucunda artık zengin karışımmı oluyor bu bilemedim yoksa fakirmi , yani yakıt değeri fırlıyor...

Zengin karışım yapıyor zira emilen hava az. Aynı jikle devredeyken olduğu gibi.
ozantavsan yazdı:...soğuk hava emme aralığı çok az açılıyor.Motor verimsiz çalışıyor.Yakıt artıyor...

Jikle kelebeğini kapatmakla aşağı yukarı aynı görevi görüp karışımı zenginleştiriyor işte.
ozantavsan yazdı:...İptal etmeden önce aracın havalandırma borusunu sıktığımda araç stop edecek gibi oluyordu.
Şimdi hafif sıktığımda araç rolantide çalışırken gaz yemesi artıyor.Sanki biri içeriden gaza hafif basıyor.Aracın çalışma sesi artıyor ve sıkı durun devir yükseliyor...

Karışım zenginleştiği için o devrin artması durumu oluyor.
ozantavsan yazdı:...Termostatı sökersek sıcak hava deliğini kapatmaya uğraşırsın ayrıca...

Termostatı söksek ve sıcak havayı aldığı kısmı bir şekilde kapatsak da senin yaptığın uygulamayı yapmış oluruz, değil mi? Farklı bir yönü yok yani işin, değil mi?

Güle güle kullan yeni arabanı. Ağız tadıyla binmek nasip etsin Allah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 11:48

Aynen dediğin gibi olur.Açaç sıcak hava emme deliğini kapatmak.
Termostatı sökersen hava girişini kapatan plastik parça boşta kalacaktır.Ona bağlı metalde.
Onları söksen plastik parçanın dış platiğe geçen ve hareket eden kısımları boşta kalıp hava kanalında sağlı sollu iki delik oluşacak.

En pratiği bir dübel . otomatik olarak o platik parça sıcak hava girişini kapatmış oluyor.
Alttanda ne olur ne olmaz deyip egzos manifoltu tarafından gelen boruyu şçıkarıp ,hava deliğini bantlamak yeterli oluyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 19 Oca 2011, 11:56

ozantavsan yazdı:...11- 15 kilometre sonrası aynen yazın kullandığım gibi kaçıyor.Bu 15 kilometreyi hanımı işten almak için gittim.Yolda hanım bu arabaya ne oldu eskisi gibi gidiyor dedi.Hanımın şöförlüğü yok , iptaldende bahsetmedim.O bile farkettiyse demekki doğru yoldayız...

Bu denemeyi benzinde mi yaptın, gazda mı? Benim Favorit' te LPG yok, karşılaştırabilmek açısından soruyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 12:01

LPG'de yaptım.Yolu.
SAbahta lpg ile alınan yol sonrası stop edip benzinde çalıştırdım.
Gaza yüklendiğimde araç iptal öncesine göre daha iyi gaz yiyiyor.Gaza tepki çok iyi.
Gaz dereken gaz pedalını kastediyorum....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 12:13

Aracıma soğuk havada stop etmesin diye zengin karışım harcatacak kadar zengin değilim.
İptal ettim gitti , o gün bu gündür patladı gitti

Gereken o yakıtı hafif gaz pedalına dokunarak bende veririm , hem otomatiğinden daha az yakar ,daha çok kaçar.
Kaçan araba yakmaz derler ,iptal ettim şimdi kaçıyor .......

Otomatik jikleden bahsetmiyorum ,havalandırma termostat iptali.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 19 Oca 2011, 12:24

O termostatın fiyatını sordum bir-iki yere. Birisi "sıfır yok çıkma var, 35 lira" dedi. Birisi "tek olarak olmaz, hava filtre kazanı ve borusuyla beraber olur, fiyatı da 150 lira" dedi. İptal en iyisi bence de.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 19 Oca 2011, 17:33

Jiklesinde sorun olduğunu düşünen arkadaşlar öncelikle hava alma kanalı içindeki termostat düzeneğini kontrol edin.
En azından iptal edip deneyin , farkı görün .Sonra ister yeniden işlev kazandırın veya iptal edin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti salihsefa » 19 Oca 2011, 19:56

260 krş iyi yakıyomuş meğer benim araba yaw :D o kadar kaçtım 2000 motor arabalardan çok yakar die. bide bu metodu deneyelim bakalım. ozan hocam 250krşa indirebilirse yakıtı onun yöntemleri uygulayarak bizde 5kuruşa felan indireceğiz gibi gözüküyor :) arabanmı var derdin var... :shock:
Kullanıcı avatarı
salihsefa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 08 Oca 2011, 22:55
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135LX

İleti frostbite19 » 23 Oca 2011, 16:51

Ozan arkadaşım, senin konuyu okudum, benimde kafama takıldı bu konu, araba baya bi zamandır eskisi gibi değildi, öküzleşti iyice. Bizimki felicia ama motoru aynı zaten.
Neyse bugun ben de açtım havalandırma borusunu, üzerine vida atılmış olduğunu farkettim. Heralde dedim sürekli önden hava alsın manifoddan almasın diye vidalamışlar. Ama açtığımda gördüm ki, tam tersini yapmışlar, motor hiç soğuk hava almıyormui meğer hep manifoldun oradan almış. Kim yaptı bilmiyorum. Belli ki bi usta yapmış.

Bende o vidayı söktüm, termostat zaten çalışmıyor, açma kapama işini yapmıyor. Manifold kısmını kapatıp bi vida da ben attım. Şİmdi motor manifolddan almıyor artık havayı, sürekli önden alacak. Araçta çok fazla bi değişim farkedemedim, ama gaz ayarı istediği belli.

Gaz ayarı yaptırdıktan sonra değişimi yazarım, bakalım ne olacak. Belki de ilk çalışırken zorlanacak bilmiyorum artık henüz.
Teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. İyi günler...

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti ozantavsan » 23 Oca 2011, 17:21

Hadi hayırlısı.
Gaz ayarını yaptırmayı ihmal etme.(daha önceki gaz ayarlarına sıcak emdiği için ve hava miktarı az olduğu için lpg ayarıda ona göreydi.Şimdi bol ve temiz havaya göre ayar yapılmalı.HOş bende daha gidemedim gazcıya.GAza fazla basarsam araç hemen devirlenmiyor.Ne kadar sakin azar azar basarsan o kadar iyi devirleniyor.Artık gaz harcama az bas diyor sanırım.
İlk çalışmada zorlanmıyor , 10 saniye hafif gazda tutuyorum ayağımı çalıştırdıktan sonra.Yani devir saatini 1000 kısmında tutuyorum.Ağağımı çektimi yola çıkıyorum.Bi süre otomatik jikle devrede oluyor ama eskisi gibi 1500-2000 devir değil , 1000-1200 arası .
gaza dokunup bıraktımı hemen 800 devre bırakıyor yerini.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti frostbite19 » 23 Oca 2011, 17:30

Şimdi düşündüm de, hangi akla hizmet bizim arabanın önden hava girişini kapatmışlar anlayamadım. Sürekli sicak hava alıyormuş, hele yazın falan hep bu şekilde kullanmışız meğer, o sicak havalarda bile manifoldun ordan 60-70 derece sicak hava almıştır büyük ihtimalle. Biraz hararet problemimiz vardı arabada, belki o da bu sebepten, bilmiyorum okadar da etkiler mi ama belki de olabilir.
Vidyo için de ayreıca teşekkürler.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

Sonraki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir