Hava Borusu Termostat Bakımı Onarımı veya İptali

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hava Borusu Termostat Bakımı Onarımı veya İptali

İleti ozantavsan » 23 Oca 2011, 17:35

Önemli değil.

Yazın bu şekilde kullanmışsan aracın zorlanması ve hararet yükselmesi bence normal.
Yazın sıcağında kan ter içinde kaldığını , nefessiz kaldığını düşün.
Bu kullanım şekli ile ateşleme bujiler kurum yapmış olabilir gibi geliyor.
Bujilerinede bir baktır bence , sıcak ve az hava yakıtı tam yakmamışsa buji tırnaklarında is oluşmuş olabilir.
İsli çıkarsa değiştir bence.Hava filitrenide kontrol et.Emininim aracın daha sağlıklı çalışacaktır.
Daha rahat çalıştığını ve yol aldığını göreceksin.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Ali Emre » 01 Mar 2011, 23:56

termostatı söküp direk düz boruyla soğuk girişe uzatsak daha kolay mı olur diyorum? keşke video da dübel takmayıda anlatsaymışsın. ama paylaşım için teşekkürler... saygılar...
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti felisyacı » 07 Nis 2011, 09:39

Bu sıcak yada soğuk havanın GAZ kullanan araçlarda tamamen kapalı olması gerekiyor diye biliyorum. Çünkü; GAZ yakıtlı araçlarda hava karışımının buradan değil, kendi sistemi içinden olduğunu biliyoruz. Fakat performans da değişiklik olduğunu görmüşsünüz, mutlaka etkisi vardır. O nu anlayamadım!
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti felicia_3437 » 07 Nis 2011, 22:01

felisyacı yazdı:Bu sıcak yada soğuk havanın GAZ kullanan araçlarda tamamen kapalı olması gerekiyor diye biliyorum. Çünkü; GAZ yakıtlı araçlarda hava karışımının buradan değil, kendi sistemi içinden olduğunu biliyoruz. Fakat performans da değişiklik olduğunu görmüşsünüz, mutlaka etkisi vardır. O nu anlayamadım!


nasıl yanı hava kanlarınımı kompile kapatıyoruz aracın nasıl calışacak araba bende onu anlıyamadım abım ya bılgılendırımısınız
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti felicia_3437 » 07 Nis 2011, 22:04

ozan abı bılgılerını bazıları kendı bilgileri gibi anlatıyor resimlerinide kulanıyor dun bır formda kaşıma cıktı gülmekten öldüm büyük adamsın yanı
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti orhanfoto » 13 Nis 2011, 10:01

herkeze slmlar bende 1 ay önce 93 model lx favo aldım internette gezerken bu formu buldum benide yakıttan şikayetim vardı bu hava termostadı iptalini gazcıya yaptırdım arabanın cekişinin arttıgı dogru bizzat denedim ustalara denettim yakıt olayını en kısa sürede denicem bakalım ne kadar faydası olacak inşallah faydası olur km de 380 yakıyodu benimki
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti cihanne » 14 Nis 2011, 19:28

Skoda felicia 2001 modelde farın hemen arkadasında hava filtresinin olduğu dikdörtgen bir kutu var, onu açıp, hava filtresini aldığınızda aynı tertibatı görebilirsiniz. Bende müsait olduğum bir gün deneyeceğim söylediğinizi. Malum havaların ısınmasına daha 1-2 ay var, o zamana kadar kâr kârdır.. :D
Saygılarımla,

Cihan ÜRÜT / BURSA




___________________


TR 16 CVP 30
Kullanıcı avatarı
cihanne
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 210
Kayıt: 12 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: Cihan ÜRÜT
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia GLX 1.3 MPi

İleti sainz » 15 Nis 2011, 08:00

cihanne yazdı:Skoda felicia 2001 modelde farın hemen arkadasında hava filtresinin olduğu dikdörtgen bir kutu var, onu açıp, hava filtresini aldığınızda aynı tertibatı görebilirsiniz. Bende müsait olduğum bir gün deneyeceğim söylediğinizi. Malum havaların ısınmasına daha 1-2 ay var, o zamana kadar kâr kârdır.. :D

Fotoğraflarla destekleyerek bize de açıklayabilirseniz çok iyi olur.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti bekocan » 22 Haz 2011, 21:14

Ali Emre yazdı:termostatı söküp direk düz boruyla soğuk girişe uzatsak daha kolay mı olur diyorum? keşke video da dübel takmayıda anlatsaymışsın. ama paylaşım için teşekkürler... saygılar...

termostatı komple sökebilirsiniz lakin hava kanalı aynı kalmak kaydı ile
arkadaşlar içerisindeki hava kanalını komle almayın yani soğuk hava bölümündeki hortum tamamen boş kalmasın
fabrika krbratör hava oranını oradaki hava geçiş miktarını ayarlamış komple içini boşaltırsanız hava fazla ğirer çekmez motor atik olmaz hortumu kafamıza göre yarısını kapatırsak orjinali bozmuş oluruz
bu olay tamamen gazlı ocaklardaki gazı ayarlamak için altındaki hava ayarını ayarladığımızda ne çok ne az gelecek
olay tamamen bu sıcak hava girişini tamamen kapatacağız
soğuk hava ğirişinide bakır termostatın arkasındaki yayı alarak kapatma kapağını sabiyleyerek soğuk hava bölümünde durması lazım
ben tamamen söktüm çekmedi araç ne yaptımsa atik olmadı en sonunda takmak zorunda kaldım .
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ERTAN26 » 03 Oca 2012, 01:42

BENİM FAVODA ÇOK YAKIYORDU KIŞIN ŞU TERMOSTADA BİR BAKAYIM BENDE.SICAK HAVAMI ALIYOR SOGUKMU.paylaşım için teşekkürler
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti hsynaslan0010 » 03 Oca 2012, 16:21

ozan abim bu skodayla önce yüksek lisans sonrada mastır yaptın maşşallah gercekten brovo abi aynı sorun bendede oldu gazı yeni taktırdıgımda rolenti ayarını yapamadılar sol farın altındakı boruyu tamamen kutu bandıyla kapatılar yaa benım arabanında ayarı kactı son conta deyişiminden sonra bugun gittim tamırciye gaz ayrı iyi dedi rolenta cok yüksek calışıyor ozan abi banada yardım et yaa yarın arabanın yedek anahtarını sana bırakcam vakıt buldukca bişiler yaparsın yakıt iki katına cıktı bide araba eskisi gibi gitmiyor
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti ozantavsan » 03 Oca 2012, 17:03

Hüseyin'im sen aracın başında olduğunda bakalım.Müsait bir zamanın olduğunda yapalım o işi.
Sen yokken ellemek istemem.Sen olunca güzelce bakarız , ayarlarız.Sen derdini söylersin ben ona göre kontrol ederim.

Bant sorununu halletmeye çalışırız.Rolantiye , otomatik jikleye bakarız.
Hava termostat iptaline bakarız.Hem biraz resim çekeriz.Ufak bir buluşma yapmış oluruz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 05 Oca 2012, 15:13

ben bu termostat iptali işlemini yaptım az önce fakat dübel vida mida kullanmadım. filtre borusunu açtım baktım içinde bir kapak var boruyu kapatmış, motor hava girişini kesmiş. bu kapağı çıkarttım sonra termostata felan dokunmadan aynen taktım. çünkü içinde hava girişini kapatacak kapak kalmadı. sonra da gaz ayarını yaptım şu anda araç iyi gibi.çekişi felan normal ama henüz tam olarak yol yapamadım eğer çekmezse o içindeki kapağı açık olarak sabitleyip tekrar takacağım. sonuçları ilerleyen vakitlerde göreceğiz.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 05 Oca 2012, 15:52

Madlover , KApağı komplemi aldın.Eğer kapağı sökmüşsen sıcak hava emme + ön ızgaradan hava alma ikiside açık demek.Böyle olmamalı.O kapak motordan sıcak hava emme kanalını kapatır.Motor soğukken ön ızgaradan hava alma kanalını tamamen kapatır.Bu esnada sıcak hava emme kanalı tamamen açık olur.Motor ısındıkşa kapak soğuk hava almayı açmaya başlar.Motor tam ısındığında sıcak tarafı tamamen kapatır.

Bu sebeple kapağı yerine tak.Sıcak hava alma kanalını bu pakala tamamen kapat.Gerekirse yapıştır veya vidala.
Sıcak alma kanalı egzos manifoldu tarafından tırtıklı boru ile hava alma kanalına bağlanyır.BU kapay tam bu bağlantı yerini kapatıyor.

Sende iki kanalda açıksa şu an ; aracın rolantisi sapabilir , yakıtın değişebilir.Çekişin değişebilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 05 Oca 2012, 16:36

ozan abi yanlışım olmasın ama benim gördüğüm kadarıyla o kapak ön tarafı yani soğuk havayı kapatıyor.o kapak kapandığı zaman, arka sıcak hava girişi açık kalıyor. sıcak hava borusunu (aliminyum folyo boruyu)iptal ettim komple söktüm attım. dediğim gibi araç şu an iyi gibi ama işte olduğum için bu işlemleri öğle arasında yaptım hafta sonu iyice inceleyeceğim. bilgiye ihtiyacım olursa yardımlarını almak için yazarım sana özelden.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 05 Oca 2012, 17:12

Motor ısındığı aman sıcak hava kısmını kapatır.Motor soğudukça soğuk hava almayı kapatır.
Motor soğukken aracı çalıştırdığında soğuk hava kapakla kapalıdır.
Sıcak hava açık olduğundan egzos manifoltu kısmından sıcak havayı alır.
Hava kanalındaki termostat ısındıkça soğuk havayı kapatan kapağı çekerek soğuk havayı açmaya başlar.Termostat iyice ısındığında kapak tamamen kapatır zemine iner bu zeminde sıcak hava kanal ağzı vardır.Dolayısıyla sıcak hava kapanmış soğuk hava alma başlamıştır.
Aracı stop ettikten sonra termostat soğumaya başlar soğurken kapağı çekerek yukarı soğuk hava kanalına doğru kaldırır.Tam soğumada soğuk hava kanalını tamamen kapatır ve bu şekilde kalır.

Sen aracı çalıştırdığında ısındıkça soğuk havayı açmaya başlayarak işlemi tekrarlayacaktır.
sıcak hava alma ağzını tamamen birşeyle kapatmışsan hava almıyorsa ,soğuk hava kanlını tamamen açık bıraktıysan kapağı kullanmana gerek yok ,kapağı sökebilirsin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 05 Oca 2012, 17:23

abi özür diliyorum sistemi yanlış anlamışım şimdi senin yazdığın yazıyı okuyunca ve koyduğun videoyu izleyince daha iyi anladım sistemi. dediğim gibi kapağı tamamen söktüm.kpağı sökünce borunun yanında iki delik kaldı onları da içerden kapadım. aliminyum folyo boruyu söktüm,hava filtresinin önündeki borunun önüne bir pet şişe kesip taktım gaz ayarını yaptım. fakat sıcak hava girişini kapamayı unutmuşum. dediğim gibi öğle arasında aceleyle yaptığım için eksik olmuş. artık hafta sonu o deliğide kapatıp tekrar gaz ayarı yapacağım. veya içteki kapağı anlattığın şekilde tekrar takıp sıcak hava girişini komple iptal edeceğim. ilgin ve alakan için ayrıca teşekkürler.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 05 Oca 2012, 17:49

Birşey değil.Burası bence Türkiye'nin en yardımsever forumu.
KArbüratörün alttan kaçak hava almıyorsa öne pet şişe koyma.
Pet şişe takmadan gazı ayarlar.

Aracı çalıştır motor ısınsın otomatik jikle devreden çıksın.
Kaputu aç.soğuk hava alma kanalını yavaş yavaş sıkmaya başla.Sen sıktıkça motorun çalışma sesi değişmeli.
Belli bir noktada iyice sıktığında stop edecek gibi olmalı ,teklemeli,Tam sıkınca stop etmeli.
Buna rağmen motor çalışma sesi ,devrinde farklılık olmuyorsa,iyice sıkınca stop etmiyorsa karbüratörün farklı bir yerden kaçak hava emiyor demek.Bu kaçak genelde karbüratör alt takozundan kaynaklanır.
Bu üstte anlattıklarımı ,sıcak hava kanal ağzını tamamen iptal ettikten sonra dene...

Takıldığın yer olursa yaz bana yardımcı olurum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir