Hava Borusu Termostat Bakımı Onarımı veya İptali

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hava Borusu Termostat Bakımı Onarımı veya İptali

İleti ERTAN26 » 05 Oca 2012, 18:03

benim termosıtad yandan bir vida sallamışlar.boru ucu kapalı halde.alttaki delikte 3 de 2 si açık pozisyonda
 
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti ozantavsan » 05 Oca 2012, 18:15

tamamne kapatın sıcak hava almayı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MARTİNN » 28 Oca 2013, 19:22

iyi aksamlar kardeşim.. bende bu işlemi yapmak istiyorum.. bu termostata arabanın sol sis farının yanındaki kapagı cıkartarak ulasabılıyormuyuz.. kaputu acınca nerde oldugunu bulamadım. birde benim arac 2001 68 hp olandan. skodanın motoru var. bizimkilerde farklı yerdemi acaba bu termostat zımbırtısı.. bana detaylıca anlatırsan cok sewinicem..
MARTİNN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 03 May 2012, 20:22
Ad Soyad: martin martin
Nereden: İzmir
Arabanız: fabia mpi 68

İleti myege35 » 03 Mar 2013, 16:36

ozantavsan yazdı:Hava alma hortumumuzun içerisinde ısındığında ile genleşerek içindeki mili iten , bu itme sonucunda bağlı olduğu kpağı hareket ettiren bir termostatımız var.

Araç ilk çalıştırıldığında hava soğuk ise termostat mili içeride oluyor ve bağlı olduğu kapağı çekerek soğuk hava girişini engelliyor.Yani ucu farın altında bulunan hortumumuzdan hava emilmesini önlüyor.Havayı egzos manifoltunun oradaki sıcak havayı emecek olan alt bölümden alıyor.
İçeriden sıcak hava geçmesiyle bu termostat içindeki mili ilerketince bağlı olduğu kapak soğuk hava emme borusundan havayı alacak ,sıcak emmidiği hava bölümübü kapatacak şekilde hareket eder.

Resimleri ekliyorum.
Vidyoda mevcut.Fakat vakit darlığından ilerleyen saatlerde ekleyeceğim.

Benimkine ufak taşl parçaları sıkışmış o yüzden soğuk hava almasını kapak takılı kaldığı için önlüyordu.
Bakımını yaparak çalışır duruma getirdim.Ama emdiği sıcak hava alınan yola göre çok sıcak olmadığından çoğunlukla sıcak hava emiyordu.Bu yüzden aracın verimi biraz düşüyordu.Yakıt sarfiyatımı hepiniz biliyorsunuz , yaza göre 2 kat sarfiyat.

Şimdi termostatınız çalışıyormu test etme yolu şunlar.

1- Aracınızı çalıştırın .Sol farın altına giren hava borusunu elinizle yavaş yavaş sıkın.Hava soğuk olduğu için bu bölümden hava emmemesi gerekli ve sıktığınızda motorun çalışma sesinde değişiklik olmamalı.Çünkü bu bölüm kapalı alttaki hava alma bölümü açık.Havayı emme manifoltunun oradaki metale benzer borudan emiyor.

Eğer sıktığınızda aracın sesi değişiyorsa termostat ya iptal edilmiş yada sorunlu.Sıcak havayı emmiyor demek.

2- Araçla yol alın ,motor iyice ısınsın , 1. maddedeki uygulamaları deneyin.
Hortum sıkıldığında aracın çalışma sesi değişmeli ,iyice sıkınca motor stop etmeli.
Aynen böyle oluyorsa termostat soğuk havayı emiyor ,sıcak hava emme bölümü kapalı demek.Bu normal.
Ama hala hortumu sıkınca motor sesi değişmiyorsa sorun var demek.Smökün termostatı kontrol edin.

3- HAva borusundaki termostatı iptal etmek.

Termostatı sökün
İçindeki yayı dışarı alın.
İçindeki uzun plastiği çıkarın.
TErmostat haznesi boş kaldı.1 Tane plastik dübel bulun.Dübelin tırtıklı ilk başlayan bölümünü kesin.
Sadece arka kısmı kalsın içi boş ,hani vida soktuğumuz yeri.
Dübelin arka boş kımını termostatın miline geçirin.
Uzun plastiği dübelin bittiği yere başı gelecek şekilde yerleştirin.
Hava akışını plastik kapağa aktaran bölüme doğru uç kısımdan bu uzun plastiğin 2 cm kadar çıkıntı bırakın.
Termostat yuvasının sonun bu uzun platiğin ucunun geçeceği bir oyun var.Plastiği o oyuğa rahat girecek ama çıkmayacak şekilde tutmak için elektirikçi bandıya bir iki tur sarın.
Uzun plastiği takın.
Plastiğin ucuna metali bir ucunu geçirin.
Metali diğer ucunu hava akışını engelleyen plastik kapağa takın.
Dış platikleri kapatın.
Şimdi hava almayı engelleyen platik ,sıcak hava emme bölümünü tamamen kapattı.Siz yinede alttaki açıklığıda kapatın.
Boruyu yerine takın.

İPTAL SONRASI GÖZLEMLER
-------------
İptal sonra 1 km'den az yol yaptım.
Araç çalıştırınca rolanti jikleye göre düşük devirde başladı.
Hareket ettiğimde araç daha iyi gaz yeni ve hızlandı.
Yolda 3. vites hızlandım , ayağımı gazxdan çektim.Bi müddet 3. vites gaz vermeden yol aldı ,sonra boşa attım.
sorun yok ,tekleme olmadı , eskisinden iyi gaz yedi.Araca performans hava filitresi takmışım gibi geldi.
Aracın ciğerleri açıldı.

Sonra boştayken ani gaz verdim jikle hemen devreden çıktı.
Belki yakıtta düşer , denemesi kaldı.
-------------------------------

bu işlemi 1.6 enjeksiyonlu felicia da yapmak faydalı olur mu ? arac benzinli
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti Onur » 28 Kas 2013, 00:33

benim aracada vida attılar dışardan aynı bu şekilde ben de pek anlamadım şimdi ordan sıcak hava ve direk farın ordan gelen hava olayı var hangisi tam kapalı olucak yaz kış farketmezmi bence kışın motorun sıcak hava yada ihtiyacı var sonuçta soğukmotor daha çok yakar yazın sıcak hava kapalı kışın soğuk hava kapalı gibi yani detaylı yazarsanız yaz ayında her hangi bi değişim yapılıcakmı ... Birde Şunu eklim Hava filtresinin orda bulunan Mikserin Altındaki Contayı Söküp siyah kutunun altına aldı bu şekilde olucak dedi mikser karbürotöre daha yakın olucak üst tarafınıda sipral makinesiyle kapağın tırtıklarını kesti daha kolay hava girişi olsun diye biraz daha alan açılsın diye....
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti aspendos10 » 16 Arl 2013, 22:18

Hersey cok guzel emeğine saglik harika paylasim ama amac sicak havanin gelmemesi ise benim fikrim;sicak hava girisini acip kapatan kapagi icerden sokup alsak ve sicak hava hortumunun agizini tikayip taksak yada sicak hava hortumunu hic takmasak daha pratik olmazmi.
aspendos10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 25 Kas 2013, 22:48
Ad Soyad: volkan eren
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman

İleti goktuna06 » 26 Arl 2013, 19:32

Benim ustam tam tersini yaptı soğuk hava kısmını tamamen bantla kapatıp sadece sıcak hava almasını sagladı böylelikle gazın daha cok ısınıp daha az yakacagını söyledi. Arabamın cekişinde sıkıntı yok fakat rolanti 1500 den asagı düşmüyor...
Birde benim arabam 1993 forman yazın 30 kurus yakıyordu şimdi 50 kurus gibi rakam yakıyor normalmi sizce ...
Tesekkür ederim şimdiden saygılar...
goktuna06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 23 Arl 2013, 08:20
Ad Soyad: lütfi
Nereden: Ankara
Arabanız: 1993 forman

Önceki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir