EGR Valfi Sökülmesi ve Temizlemesi

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

EGR Valfi Sökülmesi ve Temizlemesi

İleti diseqc » 22 Oca 2011, 09:13

Arkadaşlar merhaba size bugun herkezin zamanla başını ağrıtan egr valfinden bahsedecem bu EGR nin sorunlu olduğunu vag-com söylüyor bende 16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 35-00 - - kesik kesik aralıklı
diye bir hata veriyordu orjinal cihazda da emme manifordu geri besleme hatası diye yazıyor neyse karar verdik egr valfini söktük ama egr eksoz sistemiyle motorun blok üzerine montajlı olduğu için vidaları sökmek gerçekten çok zor ben yardım aldım motorun biraz soğumasona müsade edin yoksa vidalar sıcak sökülürse yalama olur birde vidaların üstüne pas sökücüde sıkabilirsiniz.

1. Bilmeyenler için EGR valfinin yerini aşşağıdaki resimde işaretledim bu işi yaparken çok fazla foto çekemedim ama elimdekilerde sizi aydınlatmaya yeter bu tüm motrun fotosu benim arabaya ait değil yerini belirtmek için netten buldum diğerleri benim arabanın..

skoda-fabia2.jpg
egr yeri


yerini bulduktan sonra aşşağıda işaretlediğim vidaları sökmek gerekiyor 8 numara tam kare alyen ile sökülebiliyor tüm iş bu vidaları sökmek hem çok zor sökülüyor hemde alttakine ulaşmak için ordan radyatöre giden bir su hotumunu sökmek gerekiyor buda arabanın suyunun boşalması demek arabanın altına bir tekne koyun antifiriz boşa gitmesin sonra süzer geri koyarsınız.

Görüntü013-2.JPG
egr vida


sökmeniz geren hortum.

Görüntü011.jpg
hortum


burda bir adımın fotosunu çekmeyi unuttum ama orası en kolay yeri şayet bu iki vidayı sökebilirseniz alttan emme maniforduna doğru giden aliminyum bir boru var bir ucu egr valfinde orayı iki tane 10 numara somunlu vida tuyor onları herhangi bir açık ağız 10 numara anahtarla rahatlıla sökebilirsiniz, bu işlemden sonra egr valfi elinizde.

EGR valfini elinize alınca aşşağıdaki gibi iki parçaya ayrılıyor.

Görüntü014.jpg
egr 1


bu adımdan sonra ilk önce küçük olan ve basit olanla devam edelim küçük parçanın içine bince bir kablo sokun ve ileri geri yaparak onun içini fazla çizmeden güzelce temizleyin.
Görüntü017-2.JPG
egr 2


bu adımdan sonra büyük olanın ortadaki deliğin içine mazot yada hidrolik döküp biraz dik konumda bekletin ben hidrolik kullandım.
Görüntü016.jpg
egr dik


biraz bekleyin ve hidroliği geri dökün isterseniz bir daha uygulayın sonra adımları tersine doğru valfi toplayın aralara konulan sac contalaı sökerken de takarkende dikkat edin ve söktükten sonra tüm yüzeyleri ince zımparayla silin ve motora oturacak yere motor silikonu ile destekleyin , bu adımdan sonra birde adaptasyonu gerekiyor onuda vag-com ile yapılabiliyor ama ben nasıl yapılıyor bilmiyorum bu adımda 15 tl ye sanayide işden anlayan biri yapacaktır.

bu adımdan sonra egr hata vermeyi kestimi şuan için bilmiyorum çünkü benimki kısa mesafe kullanımlarda hata vermiyor ne zamanki 20 km üstünde bir yere gitsem hata veriyordu şimdilik şehir içindeyim arıza verirmi bilmem ama çok fazla ümitli değilim zira öğrendim ki egr söküldükten sonra bişey bağlanıp içerdeki valf geri çeklip öyle temizleniyormuş ben onu yapmadım ve ayrıca egr yi sökünce beklediğim kadar pis değilmiş gayet te yollar açıktı şimdilik arabama ara sıra bir lamba yakmaktan başka zararı yok ne motor tekliyor ne başka bişey ilerde para bulursak yada mecbur olursak yenisini alacağız gibi görünüyor size tavsiyem arıza veriyorsa boşuna temziliyecez diye uğraşmayın yenisi için para biriktirmeye başlayın :D
 
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir