felicia kalorifer motoru tamiri resimli

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

felicia kalorifer motoru tamiri resimli

İleti osti01 » 26 Şub 2011, 23:04

Bir çok arkadaşımızın başına gelmiştir kalorifer motoru arızası...
Daha önce de konu açılmıştı yenisini takanlar ve wd 40 la yağlayan soruna geçici çözüm bulan arkadaşlarımız olmuştu ben de o konuya şöyle bir yorum yapmıştım.

http://www.skodam.com/post312956.html?hilit=wd%2040%20la%20sorunu%20%C3%A7%C3%B6zmek#p312956

rotoru ortada tutmaya yarayan kesikli bir metal var demiştim. sorun tamamen bu metalden kaynaklanıyor bu metalde aşınma olunca rotor mıknatısları aşındırıyor sağa sola çarpıyor. en son dönemez bir hale geliyor (motorun ortasında olmadığından) sonra sigorta yanıyor. motor üzerindeki plastikler eriyor motor yanıyor falan filan. Sonuç olarak bir mıh bir at kurtarıyor.

IMG0125A.jpg
dikkat ederseniz bu metalin bazı bölümleri aşınmış bu nedenle motor dönerken içerisindek mıknatısa sürtünüyor mıknatısa da zarar veriyor
IMG0125A.jpg (11.98 KiB) 3523 defa görüntülendi


motorun sökülüşünü bir çok arkadaş yazmıştı bu nedenle yazmaya gerek duymadım Bu arada fotoğrafları cep telefonu ile çektim görüntüler anlaşılamıyorsa affola.

mil üzerinde iki tane sabit denilebilecek kadar güçlü iki metal yüzük var bunları mengene kullanarak çıkardım
IMG0122A.jpg
bu iki metali çekiç kullanarak çıkarmaya çalışmayın mili yamultabilirsiniz veya zarar verirsiniz bir mengene yardımı ile çok kolay çıkarabilirsiniz
IMG0122A.jpg (11.81 KiB) 3523 defa görüntülendi


IMG0123A.jpg
bu resim metallerin çıkmış hali
IMG0123A.jpg (19.37 KiB) 3523 defa görüntülendi



Daha önceki mesajımda da dediğim gibi rulman kullanmadan takmak istemiyorum demiştim. Mile uygun iki adet bilya tanesini 1 TL den aldım

IMG0124A.jpg
bilya üzerinde 809 veya 806 yazıyordu herhalde ebatıdır ama ben mile göre aldım mile zorla giriyordu
IMG0124A.jpg (20.41 KiB) 3523 defa görüntülendi



Bilyaları motorun kapağına taktığımda bir milim kadar boşluk kalıyordu bu boşluğu iki çivinin başını kesip bilya çevresinde yuvarlayıp kapağın göbeğine sıkıştırdım. Siz daha bunu profesyonel yapabilirsiniz örneğin bir metal yüzük kullanabilirsiniz veya plastik bir boru şeklinde parçayı dıştan ve içten aşındırarak (şekli bozmadan)kullanabilirsiniz veya o bölgeyi merkezi bozmadan kaynak yapabilirsiniz gibi...

IMG0126A.jpg
çiviler belli oluyordur inşaallah
IMG0126A.jpg (14.23 KiB) 3523 defa görüntülendi



IMG0127A.jpg
bu foto daha net olabilir
IMG0127A.jpg (19.63 KiB) 3523 defa görüntülendi




en son motor kapaklarını kapattım son görüntü bu artık rotor mıknatısların tam ortasında ve sürtünme bir bilyanın sürtünmesi kadar 1,5 voltluk kalem pille bile baya üflüyor.
size tavsiyem kalorifer kutusu ile beraber sökün çünkü pervaneleri çok içe veya çok dışa takmış olabilirsiniz. kalorifer kutusu da yanınızdayken hemen deneyerek bakabilirsiniz pervanelerin sürtündüğü bir yer var mı diye kutuya monte eder kapatırsınız kutuyu da 2 tane vidasıyla yerine takarsınız araba üzerinde uğraşmazsınız.

IMG0128A.jpg
artık onun bir bilyası var ve rotor her zaman mıknatısların arasında
IMG0128A.jpg (10.83 KiB) 3523 defa görüntülendi
 
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti HASSAN » 27 Şub 2011, 00:39

tebrikler ucuz ve pratik bir çözüm bulmuşsunuz
bir çok arkadaş aynı sorundan şikayetçiydi
paylaşımınız için teşekkürler
yanlız aynı çalışmayı herkes yapabilirmi acaba?
yarın pazar işim çıkmassa ben bir uğraşırım
RENORENORENORENO
Kullanıcı avatarı
HASSAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 207
Kayıt: 23 May 2007, 04:26
Ad Soyad: hasan
Nereden: İzmir
Arabanız: 1998 GLX FELİCİA

İleti AhmetH » 27 Şub 2011, 00:48

eli kumpas tutana saygım sonsuz :)

şahane çalışma olmuş.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia_3437 » 27 Şub 2011, 00:53

güzel calışma benımde bır el atma zamanım geldı kafasına göre bu ara bazen ses yok denecek kadar az bazende teyibi bastırıyor anlamadım gıtı
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti osti01 » 27 Şub 2011, 13:04

Yorumlarınız için teşekkür ederim
Son bir tavsiyem var bilyaları göbeğe oturttuktan sonra iki punta kaynak ile sabitlerseniz ileriki dönemlerde o bölgeden hiç sorun yaşamazsınız.
bir de kapakları takmadan önce bir kaç tane pul atarsanız rotoru ortada sabitleyebilirsiniz.
Yeni motor almaya karar verdiyseniz uğraşmaya kesinlikle değer. çünkü sorun motordan kaynaklanmıyor.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti forman37 » 27 Şub 2011, 13:11

elı kumpas tutan adam asla hıc bı zaman ac kalmaz :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir