Hidrojen Sistemimi Nihayet Monte ettim, yine Bu Pazar

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hidrojen Sistemimi Nihayet Monte ettim, yine Bu Pazar

İleti ozantavsan » 04 Tem 2011, 00:19

Klasikleşmiş bir sözüm gibi oldu bugüne dek Bu pazar başlığı.

Ve bu pazar nihayet yaklaşık 1 aydır monte etmek için uyuşuklandığım hidrojen sistemimi monte ettim.
Şu an uzun uzadıya yazamayacağım.Foto ve vidyoları ekliyorum.Müsait zamanımda açıklamalarıda paylaşacağım.
Sonra testler yapacağım , ve yorumlarınız tartışacağız.


Vidyolarım
-----------------
http://www.youtube.com/watch?v=xnp8mRCHUMQ

http://www.youtube.com/watch?v=oICCwrgWLY4

http://www.youtube.com/watch?v=E9LE_fBJjak

http://www.youtube.com/watch?v=06iQcC29DTo

http://www.youtube.com/watch?v=VVqyx1-Hceg

http://www.youtube.com/watch?v=MqFitJZusxA

http://www.youtube.com/watch?v=Iwc6h3VjkKA
 
Eklentiler
sahibinden_DSC00010.JPG
sahibinden_DSC00009.JPG
sahibinden_DSC00008.JPG
sahibinden_DSC00007.JPG
sahibinden_DSC00006.JPG
sahibinden_DSC00005.JPG
sahibinden_DSC00004.JPG
sahibinden_DSC00003.JPG
sahibinden_DSC00002.JPG
sahibinden_DSC00001.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti cnydn » 04 Tem 2011, 00:25

Elinize sağlık.

Lakin cahilliğimi maruz görün. Ne işe yarıyor bu sistem? İlk kez duydum da..
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti ozantavsan » 04 Tem 2011, 00:30

fotoların devamı...............

Kablo olarak akü takviye kablosu kullanıldı.
+ kabloya 16 Amper AC sigorta şalter takıldı.

Araç çalışmazken akü voltajı 12,6 Volt
Araç çalışır vaziyette rolantide akü voltaj 13,6 volt
Hidrojen sistemi açıldığı anda akü voltaj 12,5 volt.
Hidrojen sisteminin aküden çektiği akım ölçüldüğünde 7 amper gösteriyor.
Ama rolantide çalışırken ve araç boştayken gaza basıp 3500-4000 devir yapılıp bırakıldığında Ac şalter atıyor.
Tahminim sistem 7 amperden fazla çekiyor.
Ayrıca ölçü aleti amper ölçüm kademesindeyken hidrojen sistemi daha az enerji tüketiyormuş gibi görünüyor ve gaz çıkışıda biraz azalıyor.Ölçü aleti bağlanmadığında daha çok gaz üretiyor.
Sistem tahminim dakikada 600 ml hidrojen üretiyordu.Ama voltajdaki düşüme ve ac sigortanın atmasında bakarak ve hortum ucundan çıkan gazıda gör önüne alınca sanırım 600 mililitreden daha fazla çıkış var.
Ölçümlerinin daha sonra yapacağım.Dakikadaki üretim o zaman belli olacak.
Ayrıca elektroliz sıvısı lavabo açıcıyı 1,5 kapak kullandım.Bu bile fazla gelmiş olabilir.Belki sadece saf su ile bile işlem gerçekleşecek.

Testler ve paylaşımlarım devam edecek.Testler benzinde yapılacak.Akşam üzeri vakit olursa daha fazla yazarım.
Eklentiler
sahibinden_DSC00022.JPG
sahibinden_DSC00021.JPG
sahibinden_DSC00020.JPG
sahibinden_DSC00014.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 04 Tem 2011, 00:34

çok şahane :)

yalnız eğer o hava borusundan besleme yapılıyor ise faydalı olacağını düşünmüyorum.

eğerbir T bağlantı vs ile LPG mikserinide bu iş için kullanabilirseniz yada emiş yoluna daha yakın konumda denerseniz daha verimli olur gibi görünüyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 04 Tem 2011, 00:36

Yaptığım sisten sudaki oksihen ve hidrojeni ayrıştırıyor.Yani H2O olarak bildiğimiz sudaki H (hidrojen ) ve O (oksijeni ) ayrıştırıyoruz.Oksijen yakıcı bir gaz , hidrojen ise son derece yanıcı bir gaz.Bu gazı karbüratöre vererek yakıtın daha verimli yanmasını sağlıyoruz.İçten patalamalı motorlarda benzin tam olarak yanmaz ve geriye kalan egzostan çeşitli gazlar olarak çıkar.Hidrojen benzini % 100 'e yakın yakar ve bunu sonucunda bir miktar güç artışı olur.Egzostan çıkan gazlarda ,yani emisyon değerlerinde sıfıra yaklaşma görülür.Egzostan zararlı gaz yerine bildiğimiz su buharı çıkar.Egzostan su damlar.Hava yakıt karışımı fakirleştirilip , yaptığım sistem ile beslendiğinde yakıt tasarrufu sağlanır.
Tasarruf ölçümü henüz yapmadım ama nasıl olsa şeytanın bacağını kırım ve montajı yaptım.Gerisi gelir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti cnydn » 04 Tem 2011, 00:38

AÇıklama için çok teşekkürler.
Belli ki çok emek sarfetmişsiniz sistem için.
Umarım sonuçlar dilediğiniz gibi olur
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti ozantavsan » 04 Tem 2011, 00:41

AhmetH yazdı:çok şahane :)

yalnız eğer o hava borusundan besleme yapılıyor ise faydalı olacağını düşünmüyorum.

eğerbir T bağlantı vs ile LPG mikserinide bu iş için kullanabilirseniz yada emiş yoluna daha yakın konumda denerseniz daha verimli olur gibi görünüyor.



Haklısın ,zira ilk denememizde karbüratör kapağını söküp boğazdan vermiştik ve farkı görmüştük.
Bugün o ilk testteki verimi göremedim.Ve o hortumu taktığım bölümde denemelikti.Asıl vermeyi istediğim yer hava filitresinden sonra ve boğaza yakın.

İlk deneme sistemimizde dakikada 250 - 300 ml civarı gaz ile denemiştik.
Şimdi en az 600 ml ,ki ben daha fazla ürettiğini düşünüyorum ,en kısa sürede ölçeceğim.
Ve sistemin düşündüğümden daha fazka akım çektiği kanaatindeyim.
Bunun avantajı daha fazla gaz üretimi ,dezavantajı ise şarj dinamosunu zorlayabileceği ,aküyü tüketebileceği.Buna çözüm bulurum ,elektroliz sıvısı kullanmasamda olacak sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Tem 2011, 00:46

cnydn yazdı:AÇıklama için çok teşekkürler.
Belli ki çok emek sarfetmişsiniz sistem için.
Umarım sonuçlar dilediğiniz gibi olur


1 yıllık araştırma ,denemler , testler vesaire.


Ama bitmedi daha bu sistem uzun vadeli değil.

Çelik plakalarım 301 çelik , 316L den yenisini yapacağım.
MAlesef ki Amerikdan Ebay'den 9 adet sipariş düşünüyorum.
Bizde 2 metre kare olarak satılıyor , ayrıca kestirmesi deldirmesi 350 Tl yi bulrda geçermi bilmem.
Ben 9 tane keilmiş ,delinmiş ,şekil verilmiş olanı kargosu ile birlikte 88 Tl 'ye sipariş vereceğim.
Ahh benim güzel yurdum , ama bir işimizi halledemiyoruz. CAll center muhabbeti yani CALL GİBİ masraf.
Mecburen yurtdışına sipariş.

Ayrıca sisteme en az 40 amperlik röle takılacak.İçeriyede bir adet aç kapa düğme takılacak.Sistem kontak açılmadan devreye girmeyecek.Düğmeylede istenildiğinde kapatılabilecek.Ayrıca 20 veya 30 amper sigorta takılacak.Bir adet ampermetre araç içine monte edilip sistemin çekitiği akım görülecek.

Herkesin yorumunu bekliyorum ki hatalarımı ben göremezsem siz görürsünüz.Düzeltiriz , sistem daha verimli hale gelir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Tem 2011, 01:08

Ebayden sipariş için 316l çelik plakaların ebatlarını sormuştum .Cevap geldi ,tam istediğim ölçülerde.
3,5 " , yani 8,89 cm x 8,89.... Sağolsun satıcı cevapladı.Sipariş vereceğim kişi..

------------------------------


Re: Details about item: ozantavsan10 sent a message about HHO STEEL PLATE KIT 316L HYDROGEN GENERATOR EFIE MPG #150467447744



To:
ozantavsan10

From:
hydroclubusa

Sent:
Jul-03-11 07:58 AM



[b]eBay sent this message to OzanR Tavşan (ozantavsan10).
[/b]Your registered name is included to show this message originated from eBay Motors. Learn more.


Seller has responded to your question about this item
Do not respond to the sender if this message requests that you complete the transaction outside of eBay. This type of offer is against eBay policy, may be fraudulent, and is not covered by buyer protection programs. Learn More.




Dear ozantavsan10,

Hello,

The plates are 3.5 by 3.5 inches

- hydroclubusa

[b]Click "respond" to reply through Messages, or go to your email to reply[/b]





From: ozantavsan10
To: hydroclubusa
Subject: Details about item: ozantavsan10 sent a message about HHO STEEL PLATE KIT 316L HYDROGEN GENERATOR EFIE MPG #150467447744
Sent Date: Jul-01-11 00:30:37 PDT






Dear hydroclubusa,

What is the dimensions of
HHO STEEL PLATE KIT 316L HYDROGEN GENERATOR EFIE MPG (9 Plate)

Thanks,

Ozan TAVŞAN
Email: ozantavsan@yahoo.com


- ozantavsan10













HHO STEEL PLATE KIT 316L HYDROGEN GENERATOR EFIE MPG
Item Id:150467447744
End time:Jul-17-11 18:00:10 PDT
Seller:
hydroclubusa (1425)
98.9% Positive Feedback
Member since Jan-02-03 in United States
Location: TN, United States
Listing Status:This message was sent while the listing was active.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Tem 2011, 08:21

Bir kaç sorum olacak.

Bizim favoritlerde şarj dinamosu kaç amper üretiyor ? (hidrojen sistemi için önemli)
Hidrojen gazını emme manifolduna verebileceğim bilmediğim bir yer varmı ? Doğrudan emme manifolduna vermek için.
Bir ara karbüratörün alt kısmında plastik bir t bağlantıdan bahsediliyordu.O kısım neydi?

Benzinde çalışırken karbüratör hava borusunu sıkınca aracın çalışmasında değişiklik olmuyor.İyice sıkıncada olmuyor.
Lpg'de çalışırken aynı şeyi yapınca motor çalışma sesi düşüyor , rolanti düşüyor, dahada sıkınca stop edecek gibi oluyor.İyice sıkınca stop ediyor.BENZİNDE bu normalmi ?

Benzinde çalışırken egzosta biraz benzin kokusu geliyor.Bunu gidermek için hava yakıt karışımı ayarlanmalı ?
En son ölçtürdüğümde normal denmişti , hidrojen için zaten kısmam gerekiyor.

Bu sorular hidrojen sistemi için önemli ..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 Tem 2011, 10:59

ozantavsan yazdı:...Benzinde çalışırken karbüratör hava borusunu sıkınca aracın çalışmasında değişiklik olmuyor.İyice sıkıncada olmuyor.
Lpg'de çalışırken aynı şeyi yapınca motor çalışma sesi düşüyor , rolanti düşüyor, dahada sıkınca stop edecek gibi oluyor.İyice sıkınca stop ediyor.BENZİNDE bu normalmi ?...

Galiba normal zira benim usta karbüratörün bir yerlerden hava alıp almadığını kontrol etmek için ıslattığı kalınca bir bezi karbüratörün üzerine abanarak kapatıp öyle stop ettirebilmişti ve sonuçta bana dönüp "hava alıyor olsa, asla stop etmezdi" demişti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti PİCK-UP » 04 Tem 2011, 11:00

helal olsun geçen TV kanallarında bir mucidin kendi aracına yaptıgını bu şekilde 20-25 yıla yakındır projesi üzerinde çalıştıgı ve hatta 10 yıldır aracında kullandıgını söyledi. ve bu şekilde %40-%50 ye yakın yakıt tasarrufu
yaptıgını ve performansın arttıgını tv de söylemişti. ve senn dedigin gibide eksoz emisyon değerlerinde düşüş oldugunu çok çevreci bir sistem oldugunu söylemişti..


program adı PİŞTİ. Uzundereli Mucid.


buda haberi;; http://nethaberci.com/sondakika-video/haber-video-haberleri/iste-suyla-calisan-araba-83570.html
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti ozantavsan » 06 Tem 2011, 13:59

Bugünlerde foruma pek bakamadım , sistemi denemeye geçeceğim.Haftaiçi çalışma saatleri nedeniyle deneyemiyorum.Eve girişim gece 22:00 .haliyle bakamıyorum.Hafta sonu pazar muhabbeti bu yüzden ortaya çıktı.
BU pazar yine deneme var.Yine konuyu açtı , kaçtı denmesin diye yazıyorum :).

Sistemi şu an için aküden doğrudan besledim.Sistem öncelikle kontak açıldığında çalışacak şekilde ayarlanacak.Ayrıca araç içine bir düğme ile istenildiğinde kapatılabilecek.30-40 Amper bir röle koyulacak.YAptığım bir pwm devrem var.Onunla deneme yapacağım.2x555 entegreli olan.
Ama ben daha basit bir devre yapmayı düşünüyorum.

Ayın 5 'nde 8,89 x 8,89 cm ebatlarında 9 adet 316L çelik sipariş verdim.Ebayden amerikalı bir satıcıdan. Burada çeliği kesmek ve delmek için en az 60 TL istiyorlar.Ben 9 adet kesilmiş ,biçimlendirilmiş , delinmiş plakalara kargo dahil 89 TL ödedim.Asıl niyetim bu hücreyi takmak.Çünkü el içi kadar ufak.Teknik verilerinde 43 saniyede 1 litre 10-15 amper diyor.15 amper üstü 2,2 litre dakikada diyor.

Vidyoları paylaştığım sistemde ürettiğpim hidrojeni karbüratör emme borusuna verdim.Bir etki görmedim.Bu nedenle karbüratör içine boğaza yakın bir yerden vermem gerekiyor.Daha önceki denemelerimde buradan vermiş ve farkı görmüştüm.Deneyenler aynı hataya düşmesin.Hidrojeni hava filitresinden önce değil ,sonra ve boğaza yakın verin.


Denemelere en kısa sürede hız vereceğim.Yine paylaşırım.Yaptığım sistem elektrik bağlantı noktası zayıf geldiğinden biraz duman tüttürmekte.Kablo olarak akü takviye kablosu kullandım.
Hidrojen hücresindeki voltaj verilecek plakaları eğe ile yer açmıştım.Buraya kablo unundaki pabuçları takıyorum.O yüzden biraz zayıf geliyor.Tehlike yaratmamak için biraz itinalı davranıp kısa süreli denemeler yapacağım.Siparişim elime geçince yeni hücreyi yapacağım.Onda bu bağlantı problemi olmayacak.Çelik vida üzerinden sağlam bir elektrik bağlantısı olacak.Az yer kaplayacak.Benim için daha güvenli olacak.PWM ile kontrolüde daha rahat olacaktır.

Sipariş verdiğim şahsın vidyolu anlatımı ve hidrojen hücresini vidyonun sonuna doğru görebilirsiniz.Sipariş ebay'den , ödemesi ise PAYPAL sistemi ile yapıldı.2 hafta içinde elimde olacak.

http://www.youtube.com/watch?v=pUGlMUTdWlI
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 06 Tem 2011, 15:51

Aynı uygulamanın yapıldığı Felicia aracın vidyosu.Tek fark onunki sulu hücre ,benimki kuru hücre

http://www.youtube.com/watch?v=ab8JxBSilhU
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ayhani » 06 Tem 2011, 15:55

Elleriniz dert görmesin inşallah başarılı olursunuz. başarılı olamazsanız bile bence yaptıklarınız takdire şayan. Sizin gibi insanların ülkemizde artması dileğimle başarılar dilerim.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti ozantavsan » 06 Tem 2011, 16:41

Testleri uygulaman önce yavaştan yavaştan bu işin nasıl yapıldığını anlatacağım.Yapmak isteyen olabilir.Burada anlattıktan sonra birde konuyu derler toplarız.

Öncelikle elektirik bağlantıları.

Sigorta panelinden kontak ile aktif olan uç bulunacak .Bu ucun pozitif + kısmına bir düğme takılacak.
Bu düğmeden çıkan artı uç röleye takılacak.

Kontak ile çalıştırma sebebimiz şu ; Aracı çalıştırdınız , hidrojen sistemide otomatik olarak çalıştı.Gezdiniz dolaştınız geldiniz.Kontağı kapattınız hidrojende ,devreden çıktı gaz üretimi durdu.Tehlike yok.

Şimdi sistemi birde kontak açıldığında değilde ,sizin bağladığınız düğme ile çalıştırdığınızı düşünelim.
Aracı çalıştırdınız.Düğmeye basıp hidrojeni devreye soktunuz.Gezdiniz dolaştınız geldiniz.Kontağı kapattınız.Araçtan indiniz gittiniz.

Eee bunda ne var mı diyorsunuz ?

Şu var.Hidrojen sisteminin düğmesine basıp sistemi kapatmayı unuttunuz.Sistem çalışır vaziyette kaldı.Motor bölümü her dakika hidrojenle doluyor.Aküden beslenen sistem aküyü bitirmeye başlıyor.Dakikada 1 litre üretiyor olsun sistemimiz.10 dakika sonra araca gelseniz bile 10 litre gaz üretilmiş olur.Kontağı çevirdiniz , marşa bastınız ,veee gümmmmmmm o da ne.Biriken hidrojen patladı.Motor zarar gördü.
Olmaz mı olur ?

İşte bu yüzden kontaktan alıyoruz.Ekstra bir düğme takıyoruz ki olumsuz bir durumda ,yolda giderken bile kapata bilelim.

Neden röle kullanıyoruz.Sistem 20 amper çekiyor diyelim.Röle kullanmazsak içe monte edeceğizim düğmeden geçireceğimiz kablo fazla akım nedeni ile yanar.Düğme yanar.Araçta yangın bile çıkar.

Biz düğmeden 12 voltu röleye gönderiyoruz.Röle kontakları kapatıp aküden 12 voltu hidrojen sistemine gönderiyor.Sisteme kontaklar üzerinden akım geçtiği için düğme ve kablolarımız zarar görmüyor.düğme sadece kontakları kapatmaya yarıyor üzerinden öyle hatrı sayılır bir akım geçmiyor.

Tabiki röleden sisteme giden kablolar 20 amperi taşıyacak kalınlıkta ve özellikte olmalı.30 amper röle takmışşsa kabloyuda ona göre seçmeliyiz.Ama sizin sistem 40 amper çekecekse ,ki bu çok yüksek bir akım , hidrojen sistemin araçta uygulanması için çoook yüksek, sizin kablo 30 amperse kablolar yine yanacaktır.

Sisteme sigorta koymayıda unutmuyoruz.

Şimdi Rölenin bağlantı şeklini anlatan vidyoyuda ekleyeyim.

http://www.youtube.com/watch?v=46nlei-2 ... re=related

85 nolu uç röle şase ( - )
86 nolu uç içteki anahtardan (düğmeden ) + 12 v pozitif uç
87 nolu uç röleden sisteme + 12 v pozitif uç
30 nolu uç röleye aküden gelecek olan + 12v pozitif uç
Eklentiler
röle.jpg
röle.jpg (36.94 KiB) 22874 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti tuner_34ty0883 » 24 Tem 2011, 09:46

Bildiğimiz eko66 cihazı mantığı vardır hem yakıt tasarrufu hemde + erformans kazandırdığı test edilmişir.. İşçilik çok iyi inşallah +'larını görürsünüz
tuner_34ty0883
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 03 Haz 2008, 18:30

İleti ozantavsan » 24 Tem 2011, 12:19

Arkadaşlar ,şu an yaptığım son sistemin elektrik bağlantılarını tamamlıyorum. Saat 13:15.

Dışarıda güneş yakıyor 38 derece var sanırım.
Az önce eski sitemi söktüm.Kabloları eve getirdim.Yeni sistem için Ebayden sipariş ettiğim 9 adet 316L çeliklerim geldi.Yaptığım son sistem bu.15 amperde dakikada 1 litre hidrojen alabiliyorum.

Neyse havyam çok ısındı bir yandanda iş yapmak lazım.Bugün bu iş biter.Artık yakıt test ve sürüş moduna nihayet geçiyorum.

Sistem kontak açıklığında devreye giriyor.Aracı park ettikten sonra kötü bir durum yaşamamak için.
Kontak kapanır hidrojen durur.Ayrıca acil durumlar için içeriden kapama düğmeside koydum.
Motor bölümüne bir adet ampermetrede monte ediyorum ki sistemin çektiği akımı göreyim.

vakit bıulduğumda detaylı bir anlatım yapacağım.

Şimdilik incelemeniz için linkimi veriyorum.

iŞ yerinde test ettim yeni sistemi.Sistemin son hali budur.

http://www.turkiyeotoforum.com/oto/show ... #post46948
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir