Hidrojen Sistemimi Nihayet Monte ettim, yine Bu Pazar

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hidrojen Sistemimi Nihayet Monte ettim, yine Bu Pazar

İleti Yalta » 26 Oca 2012, 10:49

Merhaba Ozan bey;
Sistemin son durumu nedir? Konuyu okuyunca merakıma hakim olamadım.
 
Yalta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 Oca 2012, 13:05
Ad Soyad: İsmail
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 93 Skoda Favorit 135 LX - LPG

İleti ozantavsan » 26 Oca 2012, 11:04

Sistem bu yazıdan sonra epey değişti.Kullanılan malzemeler değişti.
Plexi glass hücre yerine Polietilen daha sağlam beyaz malzemeye geçtim.
Ampermetrem analogdu elimde kaldı.1 hafta 10 güne kadar yenisi Lcd ekranlı olanı geliyor yurtdışından.
Ayrıca çelik levhalar arası contaları değiştiriyorum.Bugünlerde Ebay'den bu sistem için 10 adet O-ring conta sipariş veriyorum.
Sana malum oldu sanırım.Çünkü dün akşam toparladım yeni sistemi.Saat 1:30'a kadar testini yaptım.
Contalarda sızdırma varmı ? Isı durumu vesaire için.
Şu an evde sorunsuz çalışıyor.
Sıvı kabı olarak oto cam suyu bidonu kullanmıştım.Onuda iptal ettim.Kalın PVC ile değştiriyorum.
Maşon kaydırma denen borular var.İki tarafı contaları.Alt ve üstlerine kapak geçiriliyor.
75 ml kadar sıvı alması kafi olacak.
Biraz ağırdan gidiyorum bu işte.Yeni güvenlik elemanları ile donatıp artık aracımda sürekli kullanacağım.
Sizleri haberdar ederim.Zaten işlemleri vidyolarla youtube'tan paylaşıyorum.
Konuya merakınız varsa bu konu ile üye olduğum foruma beklerim.
http://forum.320volt.com/index.php/topic,931.405.html Son mesajların olduğu sayfa

İlk başlangıcımız. http://forum.320volt.com/index.php/topic,931.0.html

Bu konu üzerine araştırma yapıp denemeler yapmak 1 yıl sürdü.Bu süre zarfında aracımda denemedim.Herşeye hakim olduktan sonra yani 1. yılı geçtikten sonra denemelere başladım.Yapım aşamasının yavaşladığı şu zamanda eskiden çözemediğim bir takım sorunları kolayca çözdüğümü gördüm.

Karbüratöre verirken hava borusuna veya üst kapağına delik delmem gerekiyordu.Artık gerekmiyor.
Geçenlerde mikserimi tek hatta dönüştürünce 2. lpg borusu boşta kaldı.Onu sökmedim.Ağzına tıpa yerleştirdimki kaçak hava emmesin.Hidrojeni bu hortum içinden 2. bir izoleli hortum geçirerek karbüratöre vereceğim.Belki ince bakır boru ile lpg mikser ağzından aşağıya boğaz kelebeğine doğru vereceğim.

Bo kunuda denemeler yapanlar varsa tedbiri elden bırakmasın.Zira çok çok kötü sonuçlar alabilirsiniz.Aracınıza ve kendinize zarar verebilirsiniz.Hidrojen son derece yanıcı bir gazdır.Hiç şakaya gelmez.Durduğu yerde durmaz.Depolamaya kalkarsanız metal tüpede bassanız metalden sızar kaçar.Çok çabuk ateş alır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Yalta » 26 Oca 2012, 13:20

Ellerinize sağlık. Her iki forumda da konunuzu merakla takip edeceğim.
Yalta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 Oca 2012, 13:05
Ad Soyad: İsmail
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 93 Skoda Favorit 135 LX - LPG

İleti hsynaslan0010 » 26 Oca 2012, 14:07

ozan abi tekrar beni şaşırtıyosun bayadır bakıyorum formda yoksun fırtına öncesi sesizlik yapmışsın demek ki hayırlı olsun bende cok merak ettim bu olayı ilk buluşmamızda bi gösterirsin artık kolay gelsin
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti ozantavsan » 26 Oca 2012, 14:09

Forum sabah açılır bende ..akşam mesai bitimine kadar açık kalır.
Eve gelirim evde açılır.. : )

Her mesajı okuyorum.Katılmak istediğime yazıyorum.
Parça gelsin monte edeceğim.O zaman gösteririm...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 23 Kas 2012, 17:04

Madem başlığım tekrar açılmış ,birşeyler anlatalım.Yenilenebilir enerji uygulamaları ile daha fazla vakit harcadığımdan skodam forumumuzla eskisi kadar ilgilenemiyorum.Yinden hergün şöyle bir bakıp çıkıyorum.

Hidrojen çalışmalarım yeniliklerle sürüyor.

Bir blog hazırladım ,burada yakıt hücresinin yapım ve uygulamalarını yazıyorum.

http://ozantavsan.blogspot.com

Nasıl Yapılır.
http://ozantavsan.blogspot.com/p/nasl-yaplr.html


320volt.com Yakıt Tasarruf Cihazı forumumuzda aktif paylaşımlarım mevcut.

http://elektronikprojeler.com/index.php ... 1.930.html


Donanım Haber Hidrojen Yakıt Tasarruf forumumuzda Yeşilenerji lakabımla paylaşımdayım.

http://forum.donanimhaber.com/m_4604683 ... ey_/tm.htm

Favoritimin iç kısım elektirik bağlantıları ,dijital ampermetre montajı tamamlandı.
Akü alt bölümüne hidrojen hücresi monte edilecek ,yeri hazırlandı.
Sıvı tankı sol amatisör baş kısmına yakın , akünün önü gibi monte edilecek.
Hidrojen gazının , havafilitresi sonrasımı , yoksa lpg hortumundan lpg ile miksere verileceği , veya karter havalandırma hortumu ile karbüratöre verileceğine karar verilmedi.
Son seçenek külbürtör kapağından emme manifoltuna giden ince hortumdan hidrojeni doğrudan manifolta vermek.

Az akımda az hidrojen üretimi ile daha fazla tasarruf sağlandığı üyesi olduğum forumdaki arkadaşlarımla teyit edildi.5 ile 7 amper daakikada 500 - 700 mililitre hidrojenin , 15 amper dakikada 1 litre hidrojen vermekten daha fazla tasarruf sağladığı teyit edildi.

Ayrıca gazla birlikte motoru korozyona uğratmamak için aktif karbon ve zeolitten oluşan hidrojen temizleme filitresi yapıldı.

Bu kış lpg + hidrojen ile gezmeye hazırım artık.
Eklentiler
hidrojenelektirikbaglantı.jpg
hidrojentumelemanlar.jpg
hidrojencell2.jpg
hidrojenxampermetrex.jpg
hidrojen181112-1506(003).jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 24 Kas 2012, 09:02

Abi bloğunu okudum. Gerçekten tebrik ediyorum epey uğraşmışsın, sistemi en ince detayına kadar çözmüşsün, kullanıma hazır hale getirmişsin. Ben de seninkine benzer bir 8 hücreli elektroliz devresi yaptım. Fakat sormak istediğim şu, ısınma sorununu nasıl çözdün. Ben elektrolizi çalıştırdığım zaman aşırı derecede ısınıyor. Açıkçası elektronik bilgim de yok denecek kadar az. Bu yüzden bir köşeye attım öylece duruyor. Bir de kullandığın levhaların kalınlığı ne? Ben 316 değilde 304 kalite, 1,5 mm krom nikel sac kullandım.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 24 Kas 2012, 10:04

316L çelik kullanmanı tavsiye ederim.Benimkiler 1 mm kalınlıkta , 9x9 cm ebadında.
Elektroliz maddesi olraka saf su + lavabo açıcı kullan.Lavabo açıcının miktarını fazla kaçırırsan fazla akım çeker ve çok ısınıt. 5 ile 7 amper çekecek şekilde koy , 1 satt çalıştır .Örneğin sıvıyı koydun çalıştırdın 5 amper , 1 saat çalıştı 7 - 8 amper çekebilir normaldir.Sıcaklığı arttınca çekilen akım değişir verim düşer.

5 ile 7 amper arası dakikada 500 ml üretecek şekilde ayarla.Hem tasarrufa etkisi olur ,hem de fazla ısınma yapmaz.Benimki de 8 hücreli ısınma çok az ,ılık tabiri caizse.
Ampermetre muhakkak kullanki çekilen akımı gör , sitemi ona göre kontrol et.
Hidrojen ile ilgili forumlarımızda detaylı bilgiler mevcut ,yararlanabilirsin.Üye olmanı tavsiye ederim.Sistemini dahada geliştirebilirsin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 24 Kas 2012, 10:19

Ben elektroliz maddesi olarak saf suyun içine akü asidi koydum. Oranını tam olarak bilmediğim için 1 LT lik kaba yarım LT saf su, yarım LT asit koydum. Sadece deneme amaçlı basit bir düzenek yapmıştım. Ama bundan sonra üstüne düşüp arabaya bağlanacak hale getireceğim. Konuyla ilgili diğer forumlara da göz attım epey detaylı bilgi var. Senin de dediğin gibi o forumlara üye olup biraz daha geliştireceğim kendimi.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti osmanakkaya » 25 Kas 2012, 02:48

tebrik ediyorum sizi epey uğraş vermişsiniz konuyu okuyunca gercekten merak ettim aracınıza hangi pazar monte ediceksiniz sistemi
osmanakkaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 12 Kas 2012, 19:39
Konum: Eskişehir
Ad Soyad: osman akkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skoda felicia 1.3 lxi pickup

İleti MARTİNN » 25 Kas 2012, 19:20

Gercekten cok basarılı bir calısma olmus.. elinize beyninize saglık.. takipteyimm :)
MARTİNN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 03 May 2012, 20:22
Ad Soyad: martin martin
Nereden: İzmir
Arabanız: fabia mpi 68

İleti ozantavsan » 25 Kas 2012, 23:08

teşekkür ederim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Önceki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir